Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37,822 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.95 vteřin. 

Snímání kapiláry pomocí barevného skeneru a hledání významných zón
Wojnar, Petr ; Petyovský, Petr (oponent) ; Štohl, Radek (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá tvorbou aplikace pro ovládání skeneru přes WIA rozhraní pro účely snímání kapiláry při elektroseparačních metodách analytické chemie. Takto získané snímky kapiláry je možné zpracovat pomocí online aplikace pro detekci významných zón ihned v průběhu experimentu nebo aplikací pro offline detekci již nasnímaného souboru snímků. Tyto aplikace jsou vytvářeny v prostředí LabVIEW firmy National Instruments.

Řízení požadavků na IT v pojišťovací společnosti
Dvorský, Petr ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Jungmannová, Barbora (oponent)
První část práce se zabývá teoretickými znalostmi, tedy vymezením pojmů a doporučeními z oblasti požadavkového řízení. Druhá část práce je zaměřena na identifikaci, analýzu a následný návrh řešení problémů, vznikajících při práci s požadavky. Metody pro identifikaci problémů jsou uskutečněný workshop, zúčastněné pozorování a rozhovory se zaměstnanci IT úseku pojišťovny. Výstupem této práce jsou návrhy zlepšení správy požadavků, z nichž některé se mi již podařilo v Kooperativě aplikovat. První z návrhů, který byl aplikován, je vytvoření knihovny procesů. Dále, ze čtyř různých druhů prioritizace byla vybrána a použita metoda, kterou definuje ITIL. Dalšími výstupy jsou návrh nového uživatelského rozhraní požadavkového softwaru a započetí navrhování Change Advisory Board, které je oproti ITIL rozšířené o další funkce. Dále bylo zřízeno ddělení business konzultantů, které má za úkol efektivně sbírat požadavky klientů a byly vytvořeny podpůrné dokumenty pro toto oddělení.

Světový obchod s ropou
Benešová, Nela ; Čajka, Radek (vedoucí práce) ; Bolotov, Ilya (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá obchodem s ropou a jeho dopadem na světovou ekonomiku. Každý, kdo by chtěl začít obchodovat s ropou, by si měl zjistit základní názvosloví a informace o ropě, na což je zaměřena první kapitola. Honba za ropou začala již před mnoha lety, proto je v diplomové práci zmíněná také historie obchodu s ropou. Druhá kapitola se zaměřuje na světový obchod s ropou, kde je popsána teritoriální strukturu a obchodní toky. Nicméně ropa ovlivňuje také světovou ekonomiku a ekonomiky jednotlivých států. Třetí kapitola analyzuje státy, kde si místní obyvatelé žijí nad poměry, ale tyto státy jsou na ropě tak závislé, že kdyby se tento obchod zastavil, tyto země by zkrachovaly. Jsou zde však také výjimky, protože i když některé státy mají velké zásoby ropy, přesto se potýkají s velkými finančními problémy. Čtvrtá kapitola charakterizuje obchod s ropou v České republice, jelikož je čistým importérem ropy a poslední kapitola je věnována aktuálním trendům s ropou jako břidlicová ropa a obchodování na ropném trhu.

Návrh marketingové strategie ve společnosti Imperium Finance
Petrovič, Marko ; Čermák, Radim (vedoucí práce) ; Sova, Martin (oponent)
Internetový marketing je v současnosti jednou z nejdůležitějších složek marketingu. Avšak internetový marketing jako celek je mnohem důležitější než pouhý webdesign, pouhá optimalizace pro vyhledávače (SEO) nebo pouhá PPC reklama. Většina firem si donedávna vystačila s webovými stránkami a tím byla jejich prezentace na internetu hotová. Nicméně internet je jednou z nejrychleji se rozvíjející technologií současnosti a každým rokem roste počet jeho uživatelů. Neustále se objevují nové technologie, které umožňují lepší uživatelský komfort a které také přinášejí nové způsoby prezentace a propagace. Většina společností udělá chybu již na začátku a podcení přípravu, neznají své cíle, zákazníky nebo konkurenci. Internetový marketing je proces. Obsahem tohoto procesu je poznání, analýza, návrh, realizace a nakonec i ověření, zda bylo dosaženo cílů organizace. V teoretické části je definován internetový marketing a jeho výhody oproti offline marketingu. Stručně je zde shrnuta historii a hlavní milníky internetového marketingu, které formovaly jeho současnou podobu. Dále jsou popsány současné trendy internetového marketingu a detailněji rozebrány vybrané nástroje internetového marketingu a nástroje pro vyhodnocení úspěšnosti kampaní. V praktické části se zabývám návrhem marketingové strategie ve společnosti Imperium Finance s.r.o. Hlavním cílem práce je zanalyzovat požadavky společnosti Imperium Finance s.r.o., z analýzy vyvodit konkrétní závěry a navrhnout marketingovou strategii, která podpoří vizi a strategii firmy v následujícím období. Veškeré kroky probíhaly přímo ve společnosti Imperium Finance na reálných datech od aktivních klientů a testovány v ostrém chodu společnosti. Výsledkem je pak návrh marketingové strategie, kterou se bude Imperium Finance řídit, a to v podobě marketingového plánu společnosti. Největším přínosem práce je tak reálné využití teoretických poznatků v praxi.

Využití metod Competitive Intelligence pro podniky chemického průmyslu
Lisová, Martina ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Kocánek, Marek (oponent)
Obsahem této diplomové práce je představení problematiky Competitive Intelligence a využití jejích metod pro podniky v chemickém průmyslu. Hlavním cílem práce je sestavení konkrétního řešení z oblasti Competitive Intelligence pro společnost Lovochemie, a.s., tzn. navržení kompetentního zaměstnance, který bude v různých časových intervalech pravidelně monitorovat vybrané informační zdroje pomocí softwarových nástrojů Competitive Intelligence. K dosažení tohoto stanoveného cíle byly použity analýzy. Nejprve je proveden důkladný rozbor chemického průmyslu nejen v České republice ale i ve světě a následuje analýza vybrané společnosti. Na základě těchto informací byly vybrány informační zdroje, které by společnost měla sledovat pomocí softwarových nástrojů Competitive Intelligence. První část práce se zabývá představením Competitive Intelligence, zpravodajským cyklem CI, metodami strategické analýzy a nástroji pro vyhledávání a monitorování informací na internetu. Druhá část práce je věnována již zmiňovaným analýzám. Nejprve je zanalyzován chemický průmysl a jsou popsáni největší světoví výrobci hnojiv, poté je představena společnost Lovochemie, a.s., její konkurenti, dodavatelé a odběratelé. V poslední části práce jsou zprvu popsány informační zdroje vhodné pro společnost, vybrané vhodné softwarové nástroje Competitive Intelligence a v závěru stanoveno konkrétní řešení pro Lovochemii, které bylo cílem této diplomové práci.

Založení Marketingového fondu v ČR k podpoře zemědělského a potravinářského sektoru
Moudrá, Erika ; Hesková, Marie (vedoucí práce) ; Ehlová, Zdenka (oponent)
Diplomová práce se zabývá ve své teoretické části trhem českých potravin,jejich propagací a možnostmi zlepšení v kontextu založení Marketingového fondu po vzoru Rakouska a Německa. Poukáže na některé již osvědčené mechanismy aplikované Vinařským fondem ČR. Samostatná kapitola je věnována Potravinářské komoře České republiky, která je svou 20ti letou historií neodmyslitelnou součástí potravinářského trhu a jedním z hlavních propagátorů založení Marketingového fondu v ČR. Další kapitoly jsou věnovány rakouskému modelu marketingového fondu (Agramarkt Austria AMA) který osvědčeně funguje od doby vstupu Rakouska do Evropské unie a rozboru implementace fondu do českého prostředí.

Výběr a implementace open source nástroje pro řízení portfolia projektů
Marek, Jan ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Kučera, Jan (oponent)
Metody a způsoby realizace změn a inovací v podnicích pomocí projektů jsou v dnešní společnosti již zažité. Jsou dobře známé metodiky, postupy i nástroje pro řízení jednotlivých projektů. Nicméně ve své praxi projektového manažera jsem se často setkával s tím, že společnosti často velmi intuitivním způsobem řeší řízení celkového portfolia projektů, což samo o sobě často vede k předčasně ukončeným projektům, řešení nesprávných projektů, případně řešení správných projektů, ale v nesprávný čas. Velmi často jsem se také setkal se situací, že chybí povědomí o tom, že existují i Open Source aplikace, které mohou s organizací portfolia pomoci. Tato práce se zabývá definováním požadavků, vyhledáváním a výběrem a následně i návrhem implementací takové OSS aplikace. V prvé části práce definuji teoretický rámec pro řízení portfolia a na jeho základě následně identifikuji a ověřím set požadavků pro výběr aplikace. Následná část řeší již samotné hledání vhodných aplikací z různých zdrojů, jejich vyhodnocení vůči požadavkům a následný výběr. Následně je pak připraven návrh implementačního projektu, který má za cíl sloužit dalším kolegům v oblasti projektového řízení jako jedna z možných implementačních cest. Výstupy jsou následně průběžně konfrontovány s experty na problematiku projektů v oboru IT tak, aby se podařilo co nejvíce skloubit teorii a následnou praxi. Prakticky ve všech metodikách projektového řízení je kladen značný důraz na přebírání již odzkoušených postupů, proto za hlavní přínos této práce pro praxi považuji fakt, že obsahuje nejen návrh implementačního projektu, ale zároveň i popisuje logickou cestu, jak jsem k němu došel. Práce je tak využitelná při řešení jakéhokoli projektu implementace PPM aplikace.

Maska, převlek a autorská hra na role v současném fotografickém autoportrétu u nás a ve světě
Helfertová, Žofie ; SILVERIO, Robert (vedoucí práce) ; DVOŘÁK, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá rolí masky, převleku a autorskou hrou na role v současném fotografickém autoportrétu u nás i ve světě. V prvních kapitolách sleduje obecný vývoj a stručnou historii autoportrétu ve fotografii a jeho podoby a tendence až po současnost, dále je zaměřena na masku obecně a roli masky a převleku v dějinách fotografie. Stěžejní částí této práce je poslední kapitola, která se věnuje nejmladší generaci současných fotografek. Ty ve svých autoportrétech projevují tendenci používat masku a převlek pro záměnu své identity. Nevytvářejí ovšem identity nové, ale přejímají, či tvoří iluzi již existujících, definovaných identit. Cílem této práce je představit masku jako prostředek hry s identitou skrze autoportrét.

Rozhodování o rodinném bydlení
Kačírková, Petra ; Brožová, Helena (vedoucí práce) ; Adam, Adam (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá výběrem nejvhodnější nemovitosti a nejvýhodnějšího hypotečního úvěru pro rodinu s dětmi. Rodině měla být vybrána nemovitost v okolí svého momentálního bydliště a poté jí měl být doporučen k této nemovitosti nejvýhodnější hypoteční úvěr. Výběr nemovitosti byl ovlivněn požadavky všech členů rodiny a následný hypoteční úvěr byl vybrán z produktů nabízených na českém trhu v listopadu roku 2016. Práci lze tematicky rozčlenit do tří hlavních částí. První část obsahuje literární rešerši, která je rozdělena do dvou oblastí. Nejprve jsou popsány metody vícekriteriálního rozhodování, které budou použity v procesu rozhodování. Společně s těmito metodami obsahuje literární rešerše i teoretickou část z oblasti programu Super Decisions, který bude využit v praktické části. Dále jsou teoreticky zachyceny pojmy týkající se hypotečních úvěrů, podle nichž jsou poté stanovena kritéria pro hodnocení hypotečních úvěrů. Druhá část práce obsahuje již praktický pohled na problematiku rodiny, což zahrnuje tedy výběr nejvhodnější nemovitosti a nejvýhodnějšího hypotečního úvěru za pomoci programu Super Decisions. Třetí část práce zahrnuje shrnutí práce a interpretaci výsledků získaných díky programu Super Decisions.

Age management
Jirásková, Barbora ; Dvořák, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce zpracovává pojetí koncepce řízení lidských zdrojů s ohledem na věkové složení zaměstnanců v intencích České republiky. V teoretické části je přiblížena historie uplatňování principu age managementu, zaměřuje se na současný demografický vývoj, predikci vývoje věkové struktury obyvatelstva, stárnutí pracovní síly a potřebě zachování pracovní schopnosti do vysokého věku. Poukazuje na nutnost přizpůsobit firemní strategie personálního řízení trendu stárnutí populace. Představuje myšlenky, hlavní výchozí programy a legislativní opatření, která tvoří základ nejnovějších koncepcí a strategických plánů v České republice a Evropě. Empirická část se věnuje specifické úrovni příspěvkové organizace zřízené ÚSC a obsahuje dvě dílčí šetření. Prvním je případová studie řízení věkové struktury zaměstnanců. Výsledná data jsou konfrontována s výsledky dotazníkového šetření mezi zaměstnanci organizace. Druhým šetřením jsou polostrukturované rozhovory se členy managementu a pracovníky personálního oddělení o otázce zavedení age managementu, jejich informovanosti o konceptu age managementu, otázce věkové diskriminace, otázce udržení kontinuity znalostí v organizaci a jejich názorech na uvedená témata. Výstupy z tohoto šetření poukáží na ochotu a připravenost organizace již přijaté principy age managementu dodržovat a dále rozvíjet.