Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 52 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
České parlamentní volby v zahraničních médiích
Svobodová, Natálie ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce se zabývá volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2021 v kontextu vybraných zahraničních médií. Hlavním cílem práce je samotné zmapování zahraničního mediálního prostoru v souvislosti se zmíněnými podzimními volbami. Cíl práce je doplněn čtyřmi výzkumnými otázkami a hypotézami, které se zabývají zejména rozsahem, který byl ve vybraných článcích věnován jednotlivým politickým lídrům, politickým subjektům, ale také personalizaci. Úvod práce čtenáře uvádí do zkoumané problematiky a dále blíže představuje vybrané teoretické koncepty související s tématem. V teoretické části je popsána personalizace vycházející z politické komunikace a zahraniční zpravodajství. Práce se dále dotýká také představení mediálních systémů, účinku médií a nastolování agendy. Další kapitola se zabývá metodologií výzkumu, kde jsou blíže popsány využité výzkumné metody a analýza dat. V praktické části je jejím stěžejním bodem provedená kvantitativní obsahová analýza vybraných slovenských médiích, jimiž jsou Denník N, Hospodárske noviny a deník SME. V rámci výzkumu byl také proveden základní kvalitativní přehled vybraných mediálních obsahů z Velké Británie a Spojených států amerických. V samém závěru práce jsou představeny stěžejní výsledky provedených analýz a zodpovězené výzkumné otázky.
Srovnání vybraných jevů politické komunikace u politických stran v ČR: personalizace,profesionalizace a negativita
Rozmajzl, Lukáš ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Srovnání vybraných jevů politické komunikace u politických stran v ČR: profesionalizace, personalizace a negativita ROZMAJZL, Lukáš. Srovnání vybraných jevů politické komunikace u politických stran v ČR: profesionalizace, personalizace a negativita. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky, 2011. 140 s. Vedoucí diplomové práce PhDr. Jan Křeček, Ph.D. Tato diplomová práce se zabývá třemi vybranými aspekty politické komunikace (profesionalizace, personalizace, negativita), kterými bývají často charakterizovány současné postmoderní politické kampaně. Každá z oblastí je nejprve teoreticky vymezena, je popsán historický vývoj dané techniky v praxi politického subjektu a následně zmíněna případná kritika, která se konceptu týká (ať již rovině definiční, tak normativních představ o fungování demokratického politického systému). Stupeň využití každého z trojice konceptů je analyzována komparativním srovnáním praxe jednotlivých politických stran v kampani před volbami do Poslanecké sněmovny v roce 2010. Z výzkumu jednoznačně vyplývá, že politické strany se v míře aplikace zmíněných nástrojů odlišují. Profesionalizace je chápána jako zastřešující koncept. Její přítomnost u českých politických stran je měřena aplikací multidimenzionálního indexu CAMPROF....
Mediální reprezentace celebrit ve formátu late-night talk show
Cerna, Arina ; Novák, Vojtěch (vedoucí práce) ; Charvát, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá mediální reprezentací celebrit, jak je konstruována v rámci přejatého amerického televizního formátu late-night talk show. V první části práce je pozornost zaměřena na problémy chápání fenoménu celebrity různými autory, taktéž i na vývoj samotného formátu late- night talk show a jeho charakteristické rysy. Teoretickými východisky práce jsou teorie reprezentace (Hall), tří úrovní reprezentace (Trampota) a sociální konstrukce reality (Berger, Luckmann). Pro výzkum je zvolena metoda kritické diskurzivní analýzy a následně jsou popsány čtyři principy, podle nichž se provádí zkoumání: komoditizace, infotainment, personalizace, kongenialita. Praktická část představuje analýzu typické reprezentace celebrit na základě zmíněných principů ve vybraných talk show vysílaných v anglickém a českém jazyce v letech 2015-2016, a to americké The Tonight Show Starring Jimmy Fallon a české Show Jana Krause. Klíčová slova: Celebrita, late-night talk show, mediální reprezentace, personalizace, kongenialita, infotainment, komoditizace
Facebook a krajské volby 2016: případová studie Libereckého kraje
Bartůněk, Michal ; Brunclík, Miloš (vedoucí práce) ; Höfer, Karel (oponent)
Předkládaná diplomová práce, kromě přehledu dosavadního stavu poznání v oblasti využívání sociálních médií v politické komunikaci ve světě i v České republice, přináší pohled na to, jak jsou sociální sítě pro politické účely užívány jak českými regionálním tak jejich lídry. Vychází z disciplíny politické komunikace spojující přístupy z oborů politologie a mediálních studií. Ústřední výzkumnou otázkou je, jak regionální političtí aktéři využívali sociální sítě v do využíval tato média, jak je využíval a s úspěchem. Na pozadí těchto otázek pátráme po přítomnosti personalizace komunikace a příznaků permanentní kampaně. Výzkum je vystavěn zejména na kvantitativní obsahové analýze dat, jež mapuje, jak aktéři užívali nejrozšířenější online sociální síť Facebook.
Na cestě k personalizaci? Analýza komunikace lídrů politických stran na sociálních sítích
Bartůněk, Michal ; Štětka, Václav (vedoucí práce) ; Zápotocký, Jan (oponent)
Internet, potažmo sociální sítě, hrají v současné politické komunikaci zásadní roli. Na západ od České republiky k tomuto zjištění přispěly americké prezidentské volby z roku 2008, ve kterých Barack Obama zvítězil i díky masivní kampani na sociálních sítích. V našem prostředí rozptýlily jakékoliv pochyby v tomto směru prezidentské volby v lednu 2013. Pozornost vědců se však upírá především na analýzu online komunikace v době volební kampaně a stranou zájmu zůstává komunikace v mezivolebním období. Předkládaná bakalářská práce si klade za cíl analyzovat právě komunikaci v období, kdy žádná volební kampaň neprobíhá. Nesoustředí se na politické strany, jak bývá v českém politickém prostoru zvykem, ale snaží se aplikovat koncept personalizace na komunikaci konkrétních politických lídrů. Prostřednictvím analýzy dat nashromážděných z facebookových profilů šesti předsedů českých politických stran se snažíme postihnout charakter a základní trendy politické komunikace lídrů na sociálních sítích. Vedle popsání a porovnání chování jednotlivých politiků si práce klade za cíl vyvodit obecnější závěry vyplývající z aplikace konceptu personalizace na zkoumaný vzorek.
Vliv mediálního obrazu lídra na úspěch politické strany ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky
Vocel, Jan ; Brunclík, Miloš (vedoucí práce) ; Švec, Kamil (oponent)
Klíčová výzkumná otázka pro mou bakalářkou práci se zabývá problémem, jak velký vliv má mediální obraz lídra politické strany na její úspěch ve volební kampani a následných volbách. Tuto otázku se pokusím zodpovědět na případu Jiřího Paroubka, který byl lídrem České strany sociálně demokratické ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2006. Rozhodl jsem se ověřit teorie, které se problematikou personalizace lídra a volební kampaně zabývají. Následně provedu výzkum dvou nejznámějších tiskovin z pravého i levého politického spektra, abych zjistil, jaký byl před volbami mediální obraz Jiřího Paroubka a České strany sociálně demokratické v těchto dvou novinách. Výsledky výzkumu porovnám s předvolebními průzkumy a výsledky voleb. Ověřím, zda mediální obraz Jiřího Paroubka byl skutečně jiný než ČSSD a zda to mělo vliv na volební úspěch. Ověřím tak platnost několika teorií, které roli lídra přikládají velký vliv na úspěch strany.
Personalizace politické komunikace v ČR: kvantitativní obsahová analýza prezidentské kampaně 2013 v českých denících
Chrtková, Kristýna ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Hrdina, Matouš (oponent)
(abstrakt) Bakalářská práce na téma Personalizace politické komunikace: Kvantitativní obsahová analýza prezidentské kampaně 2013 se zabývá vývojem politické komunikace a zejména pak s ním spojeným trendem personalizace, který se začal objevovat v důsledku mediálních, společenských a politických změn, které se odehrály po druhé světové válce. Práce je složena ze dvou částí, z nichž se první, teoretická, věnuje právě vývoji politické komunikace, profesionalizaci volebních kampaní a cestě od profesionalizace k personalizaci politické komunikace. Druhá část shrnuje výsledky kvantitativní obsahové analýzy prezidentské kampaně 2013 v České republice, která potvrdila hypotézu, že politická komunikace v kampani před přímou prezidentskou volbou byla do určité míry personalizovaná.
"Leader" Marián Kotleba
Pecuch, Valentín ; Kubátová, Hana (vedoucí práce) ; Kuľková, Miroslava (oponent)
Personalizácia politiky sa v dnešných dňoch stala všadeprítomným fenoménom. Politici sú čím ďalej viac charakterizovaní podľa osobnostných vlastností a dostávajú sa na úkor svojich politických strán viac a viac do centra diania. Moja bakalárska práca sa venuje personalizácii v rámci krajne pravicových subjektov, konkrétne personalizovanému vodcovstvu Mariana Kotlebu naprieč jeho politickou kariérou. Cieľom práce je skúmať, nakoľko spĺňa Marian Kotleba indiktátory personalizovaného vodcu. Práca je rozdelená na viacero častí, pričom prvá poskytuje teoretickú oporu, druhá načrtáva politickú biografiu Mariana Kotlebu a politické zoskupenia Slovenská pospolitosť, Slovenská pospolitosť - národná strana a Kotlebovci - Ľudová strana Naše Slovensko. Tretia časť sa venuje kategorizácii personalizovaného vodcovstva Mariana Kotlebu a skúmaniu indikátorov typických pre personalizovaných vodcov. Vo výsledku Marian Kotleba spĺňal väčšinu indikátorov personalizovaného vodcu. Potvrdilo sa tým tvrdenie, že krajne pravicové strany majú veľmi personalizovaných lídrov. Práve táto krajne pravicová orientácia sa ale stala pre Kotlebu překážkou, pretože vo viacerých momentoch bol limitovaný štátom.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 52 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.