Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  předchozí11 - 19  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Schopnosť seba-regulácie užívania sociálnych sietí a jej súvis s pocitmi osamelosti a životnou spokojnosťou
Nekola, Adam ; Horáková Hoskovcová, Simona (vedoucí práce) ; Blatný, Marek (oponent)
Diplomová práca sa v teoretickej časti zaoberá pojmom seba-regulácie podľa teórie Alberta Banduru (1991), jej doménam seba-monitorovania, seba-hodnoteniu a seba- reakcii. Ďalej sa v prípade jej nedostatku u jedinca snažíme o vymedzenie voči pojmom ako závislosť a zvyk. Pomocou analýzy primárne zahraničných zdrojov sa ďalej sústredíme na vysvetlenie vzťahu seba-regulácie s pocitmi osamelosti a životnej spokojnosti. Tieto zdroje vyberáme z históriou overených konceptov, ktoré korešpondujú s dnešným výskumom daných tém, primárne v oblasti médií a online priestoru. Vo výskumnej časti sme navrhli vlastný dotazník seba-regulácie užívania Facebooku (SRQ- FB), inšpirovaný teóriou vedcov Brown et al. (1999) a českým prekladom nimi navrhnutého dotazníku (Jakešová et al., 2015) a ďalej testovali hypotézy o vzájomných vzťahoch medzi skórmi škaly SRQ-FB, škály osamelosti (UCLA Loneliness Scale; Russell et al., 1980) a robustnou škálou životnej spokojnosti (SWLS - Satisfaction With Life Scale; Diener et al., 1985). Výskumný súbor pozostával z dvoch národnostných súborov (SK = 168 a CZ = 21), ktoré sa signifikantne líšili v dosiahnutom skóre SWLS, z dôvodu nízkeho zastúpenia českej populácie sme však zo súborom jednali ako s jedným (N = 189). Je potrebný ďalší výskum medzinárodných odlišností. Na základe...
Vzdělávací program "I ve mně je lídr" na základní škole
Kubátová, Iveta ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vzdělávacím programem "I ve mně je lídr" na 1. stupni základní školy. Je složena ze tří částí- teoretické, analytické a praktické. V teoretické části je představen samotný program a vymezen pojem návyk. Závěr této části je zaměřen na provázanost sebeřízení s rámcový vzdělávacím programem pro základní vzdělávání. Analytická část shrnuje zkušenosti a výsledky vzorové školy A. B. Combs a dalších škol, které tento program ve své výuce využívají, na základě analýzy českých i zahraničních zdrojů. Praktická část je pak kvalitativním šetřením, jehož hlavním cílem je reflektovat výuku, která je založena na sebeřízení a se opírá o poznatky získané v rámci teoretické části.
Jazyk a instituce
Kučerová, Barbora ; Pokorný, Martin (vedoucí práce) ; Švec, Ondřej (oponent)
(česky) Záměrem této práce je objasnit normativní charakter jazyka, tedy jak jsme v každé řeči vázáni určitým systémem pravidel. Tento normativní charakter jazyka budeme zejména zkoumat s ohledem na dvě ústřední otázky: v čem se tato normativita jazyka zakládá a jaké momenty ji konstituují. V první části práce podáme interpretaci děl tří autorů - Ferdinanda de Saussure, Charlese S. Peirce a Pierra Bourdieu - a zaměříme se na otázku, co normativitu jazyka zakládá. Zde půjde zejména o vyjasnění vztahu jazyka k společenskému konsensu, k zvyku a jednání a k institucím. V druhé části práce podáme definici instituce jazyka, která je inspirovaná teoriemi Peirce a Bourdieua. Následně se systematicky pokusíme vymezit ty aspekty, které jsou pro jazyk jako instituci normativní. Nejdříve se věnujeme těm aspektům, které jsou ryze jazykové, tj. lexikon, výslovnost a intonace, oficiální jazyk a instituce symbolizovaná jazykem. Posledními analyzovanými momenty jsou řečové žánry, sdílené mínění, zvyk či jednání a moc.
Komentovaný překlad vybraných kapitol z knihy "Health Matters"; Neil Moffatt; London: CreateSpace Independent Publishing Platform, 2011
Pavelka, Tomáš ; Mraček, David (vedoucí práce) ; Špirk, Jaroslav (oponent)
Tato práce má dvě části: překlad a komentář. Cílem této práce je prokázat schopnost překladu a následně aplikovat teoretické poznatky získané během studia na konkrétní komunikační situaci. V komentářové části jsou nejprve analyzovány pro překlad rele- vantní prvky, z nichž vyplynou potenciální překladatelské problémy, které jsou následně typologizovány. Posuny jsou následně taktéž typologizovány. Poté jsou dané problémy demonstrovány na konkrétních příkladech posunů, ke kterým při řešení problémů došlo. Klíčová slova komentovaný překlad; zdraví; štěstí; návyk
Informovanost o výživě a stravovací návyky dětí staršího školního věku vybraných základních škol
Hobzková, Markéta ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Název: Informovanost o výživě a stravovací návyky dětí staršího školního věku vybraných základních škol Autor: Markéta Hobzková Katedra: Pedagogiky Vedoucí práce: PaedDr. Eva Marádová, CSc. Abstrakt: Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. Část teoretická je zaměřena na problematiku stravování, na jednotlivé složky výživy a vysvětlení jejich důležitosti ve vztahu k danému věku dětí. Dále jsou zde objasněny pojmy stravování se zaměřením na specifické potřeby ve výživě dětí staršího školního věku a popsána důležitost dodržování stravovacích návyků v souvislosti s poruchami příjmu potravy a obezitou. Cílem empirické části práce je zmapovat znalosti žáků v oblasti výživy, získat informace o jejich stravovacích návycích a zjistit, zda existuje vztah mezi znalostmi dětí v oblasti výživy, způsobem jejich stravování a jejich nutričními preferencemi. Získání informací bylo realizováno prostřednictvím anonymního polostrukturovaného dotazníku u žáků vybraných základních škol 7. -9. ročníku. Klíčová slova: potrava, výživa, stravování, návyk, děti
Tomášova etika ctností z pohledu filosofie a psychologie
KILBERGR, Pavel
Práce se zabývá pojetím etiky ctností v kontextu Teologické sumy. Základy čerpá z klasické filosofie antických myslitelů. Platónovo paralelní pojetí člověka s obcí a jeho prostý systém ctností je prvním pohledem. Druhým pohledem je Aristotelovo členění na rozumové a morální ctnosti, jež téma začíná komplikovat. Stoický přínos poukazuje na slepou uličku dualistického vidění světa a člověka. Tomáš Akvinský navazuje na tuto filosofickou tradici, kterou rozvíjí svým pojetím kardinálních a teologálních ctností. Kardinální ctnosti jsou v člověku zakotveny skrze habity, a proto je vztah habitů, dispozic a způsobilostí klíčovým tématem. Ctnosti jsou tak bytostnou součástí lidské osoby. Psychologie se setkává s tímto tématem skrze psychologii osobnosti, kde paralelou ke ctnostem jsou specifické vlastnosti. Téma ctností je však pro současnou psychologii stále otevřenou otázkou a výzvou.
Tangible and intangible culture of region of Horehronie
Funďová, Lucia ; Heřmanová, Eva (vedoucí práce) ; Malcová, Zuzana (oponent)
Tématem bakalářské práce "Hmotná a nehmotná kultura regionu Horehronie" je popis kulturních zvyků, tradic, kulturních nebo národních památek a kulturních akcí nacházejících se v daném regionu. Práce se zaměřuje i na konkrétní města a obce, které jsou svými památkami, akcemi nebo jinou účastí na zachování kultury regionu nejvýznamnější. Patří mezi ně hlavně město Brezno. Jelikož je Horehronie známé zejména silným vztahem k lidovým tradicím, v práci jsem se věnovala i menším obcím jako Telgárt, ve kterých jsou tradice nejvíce zachovávané, a festivalům, které se v těchto obcích každoročně konají. Přínosem této práce je obeznámit čtenáře s regionem Horehroní, s jeho hmotnou a nehmotnou kulturou a zjistit, do jaké míry je kultura zachovávaná i rozvíjená jeho obyvateli.
Komparace přístupu k trhu s církevními statky "tradičních církví" a "tzv. nových náboženských hnutí"
Gabriel, Jan ; Chalupníček, Pavel (vedoucí práce) ; Minárik, Pavol (oponent)
Práce je rozdělena do dvou částí. V první části jsou vysvětleny různé přístupy ke zkoumání vztahu náboženství a státu. Zabývá se vlivy (pozitivními i negativními) náboženství na jednotlivce a přeneseně i na celou společnost. V tomto oddílu jsou využity teorie významných osobností. Jmenujme například G.S. Beckera a jeho teorie preferencí, F.A. Hayeka s teorií spontánního řádu, filozofii H. Bergsona, či sociologii náboženství M. Webera. Analytická část je zaměřena na vztah církve a státu. Nejprve je pospána situace v ČR, která je dále porovnávána se situací v Rakousku a Švédsku. Práce obsahuje i dodatky, které otvírají nová témata pro případné budoucí analýzy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   předchozí11 - 19  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.