Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podpora systémů řízení organizace pomocí dostupných softwarových nástrojů
Panák, Petr ; Jandová, Kristýna (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Za každou úspěšnou organizací stojí efektivní systém řízení postavený na obecných hodnotách, konceptech a postupech vystižených nejen normami. Zatímco normy představují obecné požadavky pro řízení organizace, konkrétní potřeby organizace určuje její oblast zaměření. V každém případě jsou systémy řízení podporovány pomocí vhodných softwarových nástrojů usnadňujících spolupráci. V rámci práce byly nejprve určeny relevantní požadavky norem, z nichž byla vytyčena a následně konkretizována kritéria hodnocení nástrojů. Byl popsán přístup a postup hodnocení, který byl shrnut do návodu pro případ zájmu čtenáře o vlastní hodnocení. Dále byla nastíněna možnost realizace hodnocení pomocí databázového a jednoduššího tabulkového editoru, načež bylo provedeno hodnocení osmi nástrojů pro podporu systémů řízení. Praktická část popisuje konkrétní organizaci a její požadavky na nástroje pro podporu řízení dokumentace a interních auditů, z nichž jsou sestavena kritéria a způsob hodnocení. Výstupem je (ne)doporučení konkrétních nástrojů pro organizaci. Poslední část popisuje postup konzultační činnosti.
Kariérní poradenství
Příhodová, Alena ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Šnýdrová, Ivana (oponent)
méno a příjmení autora: Alena Příhodová Název diplomové práce: Kariérní poradenství Název práce v angličtině: Career counselling Katedra: Andragogiky a personálního řízení Vedoucí diplomové práce: PhDr. Michaela Tureckiová, Csc. Rok obhajoby: 2012 Anotace: V diplomové práci se autorka shrnuje dostupné poznatky o moderním kariérním poradenství, na nějž autorka nahlíží jako na dynamicky se vyvíjející poradenskou disciplínu. Kariérní poradenství hledá nejen optimální spojení jedinec-práce, ale také pomáhá jedinci prozkoumat a sledovat jeho profesní a osobní zájmy, stejně jako ho učí být manažerem vlastní profesní kariéry. Praxe kariérního poradenství nabízí pomocnou ruku jedinci v jeho potřebě hledání optimálního pracovního uplatnění v průběhu celého jeho života. Neméně významná je funkce kariérního poradenství v rukou státu, jakožto nástroje snižování dopadů nejistot trhu práce na nejohroženější skupiny jedinců. Dalšího významu kariérní poradenství nabývá v práci personalistů, pracovníků outplacementu a poradců pracujících se specifickými skupinami. Práce nastínila problematiku žen, jakožto specifické skupiny klientů kariérního poradenství. Klíčová slova: práce, poradenství, kariérní poradenství, kariérové poradenství, občanské poradenství, poradenství pro volbu povolání, kariéra, trh práce, ženská kariéra...
Možnosti a meze internetového psychologického poradenství
Helebrantová, Petra ; Štětovská, Iva (vedoucí práce) ; Čáp, David (oponent)
Diplomová práce se snaží o kritické zhodnocení možného přínosu a rizik či limitů internetového psychologického poradenství. Teoretická část diplomové práce na problematiku online pomoci nahlíží od obecného vymezení poradenství, přes různé přístupy k definicím a vymezením internetového poradenství a opomíjen není ani historický pohled na online formu pomoci včetně kontextu vývoje v zahraničí a případných rozdílů či specifik v ČR. Pozornost je taktéž věnována jednotlivým formám internetové psychologické pomoci s důrazem na aplikaci v našem prostředí. Teoretický text je zakončen představením potencionálních možností a rizik internetového psychologického poradenství. V empirické části diplomové práce je zpracována problematika internetového psychologického poradenství pomocí kombinovaného výzkumného designu. Empirická část práce se snaží zmapovat možnosti a meze internetového psychologického poradenství z pohledu klienta. Těžiště kvalitativního výzkumu tvoří analýza rozhovorů s klienty online poradenství, která je doplněna o analýzu chatových rozhovorů a kazuistiky. Kvalitativní výsledky jsou obohaceny kvantitativně pojatým výzkumem. Klíčová slova: poradenství, intervence, telefonická intervence, face to face poradenství, online poradenství, komunikace v online prostředí
Evaluace primárně preventivního programu pedagogicko-psychologické poradny
Divišová, Nikola ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
V rámci bakalářské práce byla provedena evaluace primárně preventivního programu vybrané pedagogicko-psychologické poradny. Cílem bylo zhodnotit, zda program naplňuje kritéria uvedená ve Standardech odborné způsobilosti poskytovatelů programů školské primární prevence rizikového chování, dále definovat jeho silné a slabé stránky a na základě zjištěných poznatků formulovat doporučení pro další zlepšení programu. Teoretická část se věnuje tématu primární prevence, důležitým pojmům v oblasti primární prevence a podstatným publikacím. Samostatná kapitola je věnována i teorii v oblasti evaluace. V empirické části je zhodnocen program všeobecné primární prevence, jejž realizuje jedna z pražských pedagogicko-psychologických poraden. V této části jsou rovněž popsány jeho slabé a silné stránky a uvedena doporučení pro další zlepšení programu. Hodnotícím nástrojem byly zmíněné Standardy odborné způsobilosti poskytovatelů programů školské primární prevence rizikového chování. Kromě kritérií obsahují i bodovací systém, jenž byl pro účely hodnocení rovněž převzat. Evaluace ukázala, že některá kritéria uvedená ve výše zmíněné publikaci nejsou naplněna, a odhalila problematické oblasti i další záležitosti hodné pozornosti. V mnoha ohledech si však vybraný program vede velmi dobře. Výsledná doporučení jsou...
Analýza poskytování konzultací zaměřených na lékové problémy lékárnami v České republice
Dlouhá, Michaela ; Doseděl, Martin (vedoucí práce) ; Malá, Kateřina (oponent)
Univerzita Karlova v Praze, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra Katedra sociální a klinické farmacie Kandidát Mgr. Michaela Dlouhá Konzultant PharmDr. Martin Doseděl, Ph.D. Název rigorózní práce Analýza poskytování konzultací zaměřených na lékové problémy lékárnami v České republice Úvod: Poskytování odborných konzultací zaměřených na řešení lékových problémů v lékárnách by mělo být součástí běžné praxe české lékárnické profese. Cíl: Analyzovat poskytování odborných konzultací zaměřených na řešení lékových problémů v lékárnách v ČR u účastníků, kteří prošli odborným garantovaným kurzem: Základy poskytování odborných konzultací v lékárně, včetně řešení lékových problémů mezi lety 2015-2017. Metodika: Data byla získána díky dotazníku, který byl rozeslán všem účastníkům garantovaného kurzu. Dotazník byl rozdělen na tři části. První společná byla určena všem absolventům GK (garantovaný kurz), druhá část lékárníkům poskytujícím konzultační činnost a třetí nekonzultujícím účastníkům. Dotazník obsahoval 34 otázek. Data byla vyhodnocena pomocí MS Excel a zpracována frekvenční analýzou. Výsledky: Z 215 účastníků odpovědělo 89 (41 %). Počet lékárníků provádějících konzultace před absolvováním GK bylo 29, po absolvování 52 (79,3 % nárůst). Nejvíce z dotazovaných lékárníků poskytuje konzultace v...
Využití Omaha systému v laktačním poradenství
ČERNÁ, Simona
Diplomová práce se zabývá využitím Omaha systému v laktačním poradenství. V současné době je péče o novorozence uskutečňovaná cestou praktického dětského lékaře minimální. Proto je velmi důležitá návaznost komunitní péče v souvislosti se zkracující se délkou hospitalizace matky a novorozence. S laktačním poradenstvím úzce souvisí povinnost vést si dokumentaci o poskytované péči. Jako vhodná standardizovaná terminologie pro komunitní péči je považován Omaha systém. Zároveň řada studií poukazuje na vhodnost jeho implementace do komunitního ošetřovatelství, kde právě laktační poradenství může být tou vhodnou oblastí. V teoretické části práce se zabýváme analýzou Omaha systému, laktačním poradenství, problematikou kojení a legislativou týkající se ošetřovatelské dokumentace. V diplomové práci jsme si stanovili 3 hlavní cíle. Prvním cílem bylo zmapovat rozdíly v poskytování laktačního poradenství laktačními poradkyněmi se zdravotnickým vzděláním a laickými laktačními poradkyněmi. Druhým cílem bylo zmapovat způsob zaznamenávání údajů kojících matek laktačními poradkyněmi a jejich následná analýza. Třetím cílem bylo vypracovat a evaluovat vytvořenou dokumentaci dle Omaha systému v oblasti laktačního poradenství poskytovaného laktačními poradkyněmi se zdravotnickým vzděláním. K dosažení stanovených cílů jsme využili kvantitativně kvalitativní metody sběru dat. Pro kvantitativní šetření jsme zvolili metodu dotazování prostřednictvím nestandardizovaného dotazníku. Pro kvalitativní část výzkumu jsme využili metodu dotazování prostřednictvím polostrukturovaného hloubkového rozhovoru. Třetí část výzkumu tvoří obsahová analýza Omaha systému, na jejímž základě byla vytvořena dokumentace pro laktační poradenství. Laktační poradkyně se zdravotnickým vzděláním měly dokumentaci zhodnotit, případně vyzkoušet a ověřit v praxi. Kvantitativní část výzkumu byla statisticky zpracována prostřednictvím počítačového programu MS Excel. Kvalitativní část výzkumu - rozhovory - byly zpracovány metodou otevřeného kódování. Analýzou rozhovorů byla zodpovězena stanovená výzkumná otázka. Respondenty v tomto výzkumném šetření jsou laktační poradkyně. Prvním výzkumným souborem jsou poradkyně bez rozdílu ve vzdělání. Druhý výzkumný soubor počítá pouze s laktačními poradkyněmi se zdravotnickým vzděláním. Elektronický dotazník vyplnilo 106 respondentek. Rozhovory byly provedeny s 6 laktačními poradkyněmi se zdravotnickým vzděláním. Z dotazníkového šetření vyplývá, že jsou rozdíly v poskytování laktačního poradenství mezi poradkyněmi se zdravotnickým vzděláním a poradkyněmi - matkami, čímž se potvrdila H1. Oficiální dokumentaci pro laktační poradenství používá jen velmi malé procento dotazovaných a jsou to především poradkyně se zdravotnickým vzděláním. Pozitivním zjištěním je, že ač poradkyně v převážné většině nevlastní oficiální dokumentaci, údaje o matkách a kojení si poradkyně - matky i zdravotníci alespoň zaznamenávají. Uvedené výsledky ukázaly, že H2 se nepotvrdila. Je pozitivní, že téměř polovina z dotazovaných by měla zájem o vytvořenou standardizovanou dokumentaci pro laktační poradenství. Dále bylo zjištěno, že laktační poradkyně se zdravotnickým vzděláním nepoužívají standardizovanou taxonomii ošetřovatelských problémů. H3 nebyla tedy potvrzena. Z výsledků dále vyplývá, že pouze dvě laktační poradkyně se zdravotnickým vzděláním mají smlouvu se zdravotní pojišťovnou, kterou není vůbec jednoduché získat. Většina poradkyň také nespolupracuje s pediatrem ani gynekologem. Z rozhovorů s laktačními poradkyněmi se zdravotnickým vzděláním vyplývá, že nově vytvořená dokumentace Omaha systému je zpracována pečlivě a přehledně a doplnily by ji jen o pár informací, které jim v dokumentaci chybí. V převážné většině si myslí, že je více časově náročná, což vnímají jako problém. Výstupem této práce je nově vytvořená dokumentace dle Omaha systému pro laktační poradkyně, která umožní efektivnější poskytování laktačního poradenství.
Psychologická poradna pro studenty Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity. Příprava specializované služby
CHUDÁ, Lenka
Bakalářská práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části vymezuji základní okruh problémů, s nimiž se vysokoškolští studenti musejí v současné době potýkat a které jsou řešitelné skrze psychologickou pomoc. Dále se zabývám vymezením pojmu poradenství a jeho aplikací ve vysokoškolském prostředí. Přináším rovněž stručné dějiny vysokoškolského psychologického poradenství jak v zahraničí, tak i na našem území. Důležitou součástí této práce je kvalitativní výzkum na třech vybraných specializovaných pracovištích vysokých škol, zabývající se pomocí univerzitním studentům a pracovníkům. Výzkum provádím pomocí polostrukturovaných rozhovorů se zástupci poraden. Stěžejní část celé práce (praktická část) představuje kvantitativní výzkum, v němž přiblížím výsledky dotazníkového šetření, které pokrylo 20% studentů Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Hypotézami byly předpoklady, že více než polovina respondentů si bude přát vznik Vysokoškolské psychologické poradny na naší fakultě a že více než 50% studentů bude chtít v rámci zřízené poradny řešit studijní problémy. První hypotéza se potvrdila 71% respondentů se vyjádřilo kladně ke zřízení tohoto specializovaného pracoviště. Druhý předpoklad naplněn nebyl, když zájem o pomoc se studijními problémy deklarovalo pouze 18% dotázaných. Nicméně kvantitativní výzkum přináší i některá jiná zajímavá zjištění. 99% respondentů považuje psychologickou pomoc za užitečnou, ačkoliv jen menší část z nich má přímou či nepřímou zkušenost s jejím využitím. S tímto zjištěním se pak na druhé straně rozchází velmi slabé povědomí o znalosti konkrétních vysokoškolských psychologických poraden v Českých Budějovicích. Zajímavým výsledkem je i poměrně vysoký počet dotazovaných, kteří by byli ochotni se finančně spolupodílet na úhradě konzultací v poradně. Celá práce tak přináší nejen důležitá zjištění týkající se názorů a postojů dotazovaných studentů, ale také podněty k jejich možnému naplnění.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.