Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti a meze internetového psychologického poradenství
Helebrantová, Petra ; Štětovská, Iva (vedoucí práce) ; Čáp, David (oponent)
Diplomová práce se snaží o kritické zhodnocení možného přínosu a rizik či limitů internetového psychologického poradenství. Teoretická část diplomové práce na problematiku online pomoci nahlíží od obecného vymezení poradenství, přes různé přístupy k definicím a vymezením internetového poradenství a opomíjen není ani historický pohled na online formu pomoci včetně kontextu vývoje v zahraničí a případných rozdílů či specifik v ČR. Pozornost je taktéž věnována jednotlivým formám internetové psychologické pomoci s důrazem na aplikaci v našem prostředí. Teoretický text je zakončen představením potencionálních možností a rizik internetového psychologického poradenství. V empirické části diplomové práce je zpracována problematika internetového psychologického poradenství pomocí kombinovaného výzkumného designu. Empirická část práce se snaží zmapovat možnosti a meze internetového psychologického poradenství z pohledu klienta. Těžiště kvalitativního výzkumu tvoří analýza rozhovorů s klienty online poradenství, která je doplněna o analýzu chatových rozhovorů a kazuistiky. Kvalitativní výsledky jsou obohaceny kvantitativně pojatým výzkumem. Klíčová slova: poradenství, intervence, telefonická intervence, face to face poradenství, online poradenství, komunikace v online prostředí
Možnosti a meze internetového psychologického poradenství
Helebrantová, Petra ; Štětovská, Iva (vedoucí práce) ; Čáp, David (oponent)
Diplomová práce se snaží o kritické zhodnocení možného přínosu a rizik či limitů internetového psychologického poradenství. Teoretická část diplomové práce na problematiku online pomoci nahlíží od obecného vymezení poradenství, přes různé přístupy k definicím a vymezením internetového poradenství a opomíjen není ani historický pohled na online formu pomoci včetně kontextu vývoje v zahraničí a případných rozdílů či specifik v ČR. Pozornost je taktéž věnována jednotlivým formám internetové psychologické pomoci s důrazem na aplikaci v našem prostředí. Teoretický text je zakončen představením potencionálních možností a rizik internetového psychologického poradenství. V empirické části diplomové práce je zpracována problematika internetového psychologického poradenství pomocí kombinovaného výzkumného designu. Empirická část práce se snaží zmapovat možnosti a meze internetového psychologického poradenství z pohledu klienta. Těžiště kvalitativního výzkumu tvoří analýza rozhovorů s klienty online poradenství, která je doplněna o analýzu chatových rozhovorů a kazuistiky. Kvalitativní výsledky jsou obohaceny kvantitativně pojatým výzkumem. Klíčová slova: poradenství, intervence, telefonická intervence, face to face poradenství, online poradenství, komunikace v online prostředí
Psychické a speciálně pedagogické strategie akceptace progresivního zrakového postižení
Helebrantová, Petra ; Šumníková, Pavlína (oponent) ; Květoňová, Lea (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na psychické a speciálně pedagogické strategie akceptace progresivního zrakového postižení. První kapitola se zabývá psychikou jedince s progresivním zrakovým postižením. Snaží se zmapovat, jaké jsou možnosti zvládání této náročné životní situace. Pozornost je také věnována osobnosti dítěte s progresivním zrakovým postižením. Druhá kapitola se zaměřuje na problematiku progresivního zrakového postižení z lékařského hlediska. Popisuje progresivní zraková onemocnění dětského i dospělého věku. Dále sleduje, jak vybrané diagnózy ovlivňují psychiku člověka. Třetí kapitola pojednává o možnostech výchovy a vzdělávání dětí, žáků a studentů s progresivním zrakovým postižením. Tato kapitola se také věnuje rehabilitaci dospělých osob s progresivním zrakovým postižením. Poslední kapitola, praktická část diplomové práce, se zabývá analýzou případových studií. Jejím hlavním cílem bylo analyzovat život člověka s progresivním postižením zraku v několika oblastech. Důraz byl kladen na to, jak se takto postižení lidé vyrovnávají se svým progresivním zrakovým postižením a jak využívají speciální pomůcky v průběhu postupného zhoršování zraku. V neposlední řadě byla věnována pozornost tomu, jak progresivní zrakové postižení ovlivňuje každodenní život jedince se zrakovým postižením.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.