Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Počítačové adaptivní testování a možnosti jeho využití v psychodiagnostice
Dlouhá, Jana ; Bahbouh, Radvan (vedoucí práce) ; Niederlová, Markéta (oponent)
4 Abstrakt Teoretická část práce je zaměřena na počítačové adaptivní testování (CAT) a teorii odpovědi na položku (IRT). Zařazena je také kapitola srovnávající IRT s běžně používanou klasickou testovou teorií (CTT). Je zde také krátká zmínka o počítačovém a online testování, protože tyto typy administrace se v mnohém liší od klasických tužka-a- papír testů. Cílem této práce bylo zhodnotit jednotlivé způsoby administrace eEOD testu a porovnat je s testy eEPQ a sebehodnocením. V praktické části byly kalibrovány položky škály extraverze Eysenckova osobnostního dotazníku (eEOD) na skupině 124 respondentů Na získaných datech byla následně provedena simulace počítačového adaptivního testování, která jasně ukázala výhody tohoto typu testování v porovnání s klasickou podobou testu. Tyto výsledky byly porovnány s výsledky reálné administrace CAT testu na původním vzorku a na nové skupině respondentů (Np=69, Nn=68). Výsledky silně korelovaly s výsledky simulovaného testu. Pro ověření validity počítačové adaptivní verze eEOD byly navíc výsledky respondentů v tomto testu porovnány s výsledky v testu eEPQ a v krátké sebeposuzovací škále. Nakonec bylo provedeno srovnání výsledků počítačové adaptivní administrace s výsledky administrace tužka-a-papír. Klíčová slova: Počítačové adaptivní testování, online testování, teorie...
Teorie odpovědi na položku v kontextu sociologie
Rudá, Eliška ; Vinopal, Jiří (vedoucí práce) ; Lupač, Petr (oponent)
Teorie odpovědi na položku a její aplikace v sociologii Abstrakt Diplomová práce se věnuje modernímu metodologickému přístupu, teorii odpovědi na položku, která modeluje vztah latentní proměnné a měřitelné odpovědi na položku, v kontextu sociologie. Teoretický úvod osvětluje podstatu teorie a srovnává ji s klasickou teorií testů. Dále je nastíněno možné využití a aplikace teorie v sociologii. Práce je na závěr doplněna o ilustrativní příklad, který na reálných datech hodnotí nástroj na měření subjektivní kvality pracovního života právě z pohledu teorie odpovědi na položku. Klíčová slova: teorie odpovědi na položku, škála, reliabilita, model, subjektivní kvalita pracovního života
Detection of Differential Item Functioning with Non-Linear Regression: Non-IRT Approach Accounting for Guessing
Drabinová, Adéla ; Martinková, Patrícia
In this article, we present a new method for estimation of Item Response Function and for detection of uniform and non-uniform Differential Item Functioning (DIF) in dichotomous items based on Non-Linear Regression (NLR). Proposed method extends Logistic Regression (LR) procedure by including pseudoguessing parameter. NLR technique is compared to LR procedure and Lord’s and Raju’s statistics for three-parameter Item Response Theory (IRT) models in simulation study based on Graduate Management Admission Test. NLR shows superiority in power at low rejection rate over IRT methods and outperforms LR procedure in power for case of uniform DIF detection. Our research suggests that the newly proposed non-IRT procedure is an attractive and user friendly approach to DIF detection.
Plný tet: v1229-16-version2 - Stáhnout plný textPDF; v1229-16 - Stáhnout plný textPDF
Plný text: content.csg - Stáhnout plný textPDF
Měření fonologického povědomí – test skládání hlásek na počátku školní docházky: porovnání klasického přístupu a teorie odpovědi na položku
Gorčíková, M. ; Šafr, Jiří
Cílem příspěvku je ukázat výhody a limity dvou přístupů klasické teorie měření (CCT) a teorie odpovědi na položku (IRT) k posouzení úrovně diagnostického nástroje pro hodnocení fonologického povědomí (FP) mezi žáky prvních tříd. FP bylo měřeno testem skládání hlásek v rámci longitudinálního výzkumu 25 škol v Praze a Středočeském kraji (N=439). Výhodou přístupu IRT oproti klasické testové teorie je především pojetí nezávislosti položek v testu. Pravděpodobnost určité odpovědi je tak závislá na úrovni latentní schopnosti žáka a charakteristikách konkrétní položky. Pokud tedy známe parametry položek (obtížnost) lze na základě odpovědí žáka odhadnout úroveň měřené lingvistické schopnosti uplatnitelné v praktické diagnostice. Výsledky poukázaly na vhodnost úpravy testu skládání hlásek (zejména pro konec první třídy) tak, aby adekvátně měřil velkou dynamiku růstu úrovně schopnosti FP během první třídy.
Automatizované testování znalostí uživatelů v projektu StartupJobs.cz
Mikschik, Filip ; Koubský, Petr (vedoucí práce) ; Hrkal, Filip (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na návrh a implementaci automatizovaného testování uživatelů v projektu StartupJobs.cz, které popisuje od teoretických příprav přes implementaci po vyhodnocení celého projektu s ročním odstupem. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. V první části se věnuje popisu samotné firmy, která testování zavádí. Hlavně popisuje důvody a očekávané přínosy zavedení testování. Dále staví teoretický základ práce popisem klasické testové teorie (CTT), teorie odpovědi na položku (IRT) a celé řadě dalších. Závěrem teoretické části práce zpracovává rešerši dalších prací, které se testování věnují. V druhé praktické části se práce zabývá využitím těchto teorií v praxi, jakým způsobem by je bylo vhodné pro účely firmy využít, následně popisuje implementaci a hlavní část práce je věnována vyhodnocení zavedení testování znalostí pomocí dat nasbíraných za první rok provozu. Cílem práce je ověřit hypotézy, které jsou spojené se zavedením testování (vztah vyplněných testů a úspěšnosti zájemců). Hlavním přínosem práce je komplexní pohled na danou tematiku od teorií až po praktickou aplikaci, ze které pochází i celá řada unikátních dat, získaných během ročního provozu testování.
Teorie odpovědí na položku a její aplikace v oblasti Národních srovnávacích zkoušek
Fiřtová, Lenka ; Zouhar, Jan (vedoucí práce) ; Chvál, Martin (oponent)
Teorie odpovědi na položku, využívaná v oblasti psychometrie za účelem sestavování a vyhodnocování testů, zahrnuje skupinu modelů, které umožňují odhadnout pravděpodobnost správné odpovědi na jednotlivé položky v testu jako funkci parametrů těchto položek a úrovně testované dovednosti respondenta. Tato práce, která vznikla ve spolupráci se společností Scio, se věnuje aplikaci teorie odpovědi na položku v rámci Národních srovnávacích zkoušek. Jejím cílem je navrhnout postup harmonizace testu Obecných studijních předpokladů, který by zajistil srovnatelnost výsledků účastníků jednotlivých termínů zkoušky.
Polytomní IRT modely a jejich využití v diagnostice osobnosti
Jelínek, Martin ; Květon, Petr ; Vobořil, Dalibor
Předložená studie popisuje základní typy modelů teorie odpovědi na položku určených pro položky s polytomním formátem odpovědí. Popsán je model odstupňovaných odpovědí a jeho modifikace, model pro stupňovaný kredit, model pro posuzovací škály a model pro nominální odpovědi. Na příkladu Rosenbergova dotazníku sebehodnocení je ilustrováno použití modelu odstupňovaných odpovědí a generalizovaného modelu pro stupňovaný kredit. Ačkoli se tyto modely liší svou koncepcí,výsledný odhad rysu (sebehodnocení)je pro oba modely v zásadě totožný.
Počítačové adaptivní testování pro ověřování gramotnosti žáků na základě teorie odpovědi na položku
Arnhold, Martin ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Chadima, Zdeněk (oponent)
Práce se zabývá současnými možnostmi počítačového testování žáků, konkrétně počítačového adaptivního testování, založeném na teorii odpovědi na položku. Ačkoliv je tento způsob testování ve světě již běžným standardem, v České republice se zatím bohužel nepoužívá. Cílem práce je popsat současný stav používaných technik testování a vytvořit funkční dll knihovnu, která bude poskytovat základní funkcionality, které jsou potřeba pro úspěšné spuštění webového rozhraní pro počítačové adaptivní testování žáků. Dále by měla knihovna sloužit jako podpora autorům při tvorbě testů na základě teorie odpovědi na položku. První část práce poskytuje základní popis hodnocení žáků v současném školství a snaží se přiblížit problematiku tvorby profesionálních testů. Další kapitoly zjednodušeně zachycují fungování klasické teorie testu, která je v současnosti základním stavebním kamenem při vývoji testů, a teorie odpovědi na položku, jako možného nástupce klasické teorie. Popis obou teorií je zakončen jejich porovnáním. Druhá část práce je pak rozdělena na teoretickou část, která popisuje možnosti počítačového adaptivního testování, zachycuje jeho vznik a vývoj, představuje základní druhy a poukazuje na výhody a nevýhody tohoto způsobu testování. Praktická část obsahuje názorné ukázky a popisy jednotlivých metod prezentované dll knihovny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.