Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Strukturované učení ve školní praxi a jeho využití při vzdělávání dětí s poruchou autistického spektra
Pavlištíková, Alena ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce představuje strukturované učení a jeho využití ve třídách, kde se vzdělávají děti s poruchou autistického spektra. Výzkum se zaměřuje na to, jak pedagogičtí pracovníci aplikují principy strukturovaného učení při vzdělávání jednotlivých žáků. Naším záměrem je propojení výzkumu s praxí. Zvolili jsme kvalitativní šetření, abychom mohly jít do hloubky zvolené problematiky. Vycházíme z analýz rozhovorů s pedagogickými pracovníky. Chceme objasnit, jaké jsou výhody a nevýhody této metody. Zajímá nás, proč pedagogičtí pracovníci doporučují strukturované učení pro děti s PAS dalším pedagogům, asistentům a rodičům. Zkušenosti z výzkumu chceme předat ostatním pedagogům pro další využití v jejich každodenní praxi. KLÍČOVÁ SLOVA Poruchy autistického spektra, strukturované učení, individuální přístup, vzdělávaní, třída
Výuka anglického jazyka u dětí se specifickými poruchami učení a výchovnými problémy na 2. stupni základních škol
ŘÍHOVÁ, Klára
Diplomová práce se zabývá výukou anglického jazyka u dětí se specifickými poruchami učení a výchovnými problémy. V teoretické části jsou charakterizovány nejčastější výchovné problémy dětí a dospívajících. Dále je věnována pozornost problematice specifických poruch učení, příčinám jejich vzniku a jejich projevům ve výuce anglického jazyka na druhém stupni základních škol. V neposlední řadě se práce zabývá metodickými principy pro výuku cizího jazyka u dětí s SPU. Výzkumná část vychází z kazuistik dětí umístěných do specializovaného zařízení v důsledku jejich výchovných problémů. Zapojila jsem se do individuální pomoci s anglickým jazykem dvěma takto umístěným dětem a zpracovala případové studie vycházející z naší spolupráce. Cílem praktické části je zvolit u vybraných žáků s SPU vhodný individuální přístup při hodinách anglického jazyka, realizovat ho a hloubkově reflektovat.
Paliativní péče v domovech pro seniory
KOLÁŘÍKOVÁ, Martina
Diplomová práce se zabývá problematikou umírání v domovech pro seniory a jejího možného řešení v podobě systematického zavedení paliativní péče do praxe sociálního zařízení. Práce popisuje pojetí lidské důstojnosti, základní teoretická východiska paliativní péče a pojetí důstojného umírání. Dále představuje etické problémy při umírání a neopomíjí ani potřeby umírajících. V další části se věnuji jednotlivým klíčovým aspektům paliativní péče a etickým dilematům. Hlavním cílem této práce je ověření možností poskytování paliativní péče v domovech pro seniory. Domovy pro seniory jsou zařízení, kde se běžně setkáváme se smrtí klientů. Pracovníci jsou připraveni na poskytování péče podporující kvalitní prožívání zbytku života, ale málokdy jsou připraveni poskytnout stejnou péči umírajícím. Paliativní péče se zaměřuje na uspokojení bio-psycho-socio-spirituálních potřeb umírajících, avšak v domovech pro seniory stále není běžnou praxí.
Integrace cizinců z pohledu dobrovolnické práce
Končitíková, Alžběta ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
NÁZEV: Integrace cizinců z pohledu dobrovolnické práce AUTOR: Alžběta Končitíková KATEDRA: Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce pojednává o problematice integrace cizinců z pohledu dobrovolnické práce. Cílem práce bylo na základě vlastního výzkumu získat zkušenosti k sestavení letáku, který bude sloužit především studentům Pedagogické fakulty. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se zabývá dobrovolnickou činnosti, její historií v Čechách, motivy dobrovolnické činnosti, překážky a problémy dobrovolnické činnosti, nábor a výběr dobrovolnické činnosti dobrovolníků, přehled a aktivity nevládních organizací. Ve výzkumné části jsem zjišťovala skutečné názory na problematiku integrace cizinců z vybrané organizace META. Pozorování jsem realizovala pomocí rozhovoru. Metodou práce byl rozhovor s dobrovolníky. Jelikož vybraní dobrovolníci vykonávají činnost i jinde, zajímal mě jejich pohled na danou problematiku. Praktická část bakalářské práce přinesla souhrn zjištěných skutečností o problematice integrace, které byly podkladem pro vlastní informační leták pro zájemce o dobrovolnictví na Pedagogické fakultě. KLÍČOVÁ SLOVA: Integrace, individuální přístup, cizinci v ČR, dobrovolnická práce.
Etické aspekty péče o seniory
SOUČKOVÁ, Iveta
Práce "Etické aspekty péče o seniory" se zabývá současnou aktuální tematikou stárnoucí populace z hlediska psychických, zdravotně-sociálních i hodnotově-existencionálních proměn člověka. Poukazuje na důležitost dodržování etických zásad při péči o seniory a zároveň doplňuje praktickou sociální práci o specifickou analýzu nejdůležitějších aspektů stárnutí. Práce je dělena do pěti základních částí. První část práce popisuje vše, co souvisí se stářím, druhá část se zabývá péčí o seniory z historického pohledu až po současnost. Třetí část práce se věnuje otázce potřeb a s nimi související hodnotovou orientací seniorů, čtvrtá se snaží nalézt a vysvětlit některé etické aspekty, které člověka v séniu provázejí (důstojnost, autonomie, ageismus). Pátá závěrečná část nabízí některé možnosti řešení etických problémů, které mohou být nápomocné při zvládnutí tohoto nelehkého životního období.
Dyslektický žák ve třídě na prvním stupni základní školy a možné přístupy k němu
Volková, Klára ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Horská, Petra (oponent)
Diplomová práce se zabývá přístupy, které je možno ve vztahu k žákovi s dyslexií z pozice třídního učitele uplatnit. Cílem práce je analýza doporučených přístupů k takto znevýhodněným dětem a jejich následné porovnání s praktickými zkušenostmi učitelek, s nimiž jsem měla možnost na toto téma hovořit. V teoretické části je nejprve vymezen předmět řešení a jsou zde vyjasněny klíčové pojmy, jež s touto problematikou souvisí. Je zde také uvedeno, jak by se měl učitel v této situaci správně zachovat a jaké postupy by měl vůči žákovi uplatňovat. Praktická část je realizována cestou kvalitativního výzkumu. Na základě provedených rozhovorů je v této části nastíněno, jaké přístupy k těmto žákům volí jednotlivé učitelky. Také jsou zde analyzovány klíčové faktory, které dle respondentek práci s žáky s dyslexií ovlivňují. V neposlední řadě je zde zohledněn názor odbornice na danou problematiku, která vyučujícím poskytuje mnoho užitečných rad, jak práci s takovým žákem zefektivnit. V rámci rozhovorů bylo analyzováno celkem sedm klíčových faktorů, jež dle respondentek ovlivňují práci s takto znevýhodněným žákem. Těmito faktory jsou: spolupráce s rodiči, podpůrná opatření, poskytnutí pomoci, hodnocení, přizpůsobení chodu třídy jedinci, osobnostní potřeby žáka a překážky znemožňující poskytnutí individuálního...
Výživa ve fotbalu
Kocourek, Lukáš ; Šteffl, Michal (vedoucí práce) ; Kinkorová, Ivana (oponent)
Název: Výživa ve fotbalu Cíle: Hlavním cílem této práce bylo shromáždit dostupné informace a doporučení o výživě ve fotbalu. Dalším cílem bylo sestavit vzorový jídelníček pro hráče fotbalu s popisem návodu, jak tento jídelníček individuálně sestavit. Metody: Bakalářská práce je realizována jako přehledová studie. Pro získání relevantních informací týkajících se problematiky byla studována odborná a populárně naučná literatura. Výsledky: Byl předložen stručný přehled o možnostech výživy ve fotbale s vzorovým jídelníčkem a návodem, jak tento jídelníček individuálně sestavit. Závěr: V současné době pravděpodobně neexistuje univerzální stravovací plán, který by fungoval pro všechny sportovce ideálně. Je třeba dbát na individuální přístup a především na aktuální zdravotní stav jedince. Klíčová slova: sportovní výživa, jídelníček, individuální přístup
Individuální kontakty rodiny a školy
Urbánková, Veronika ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
Předkládaná diplomová práce se věnuje analýze pohledu rodičů na individuální kontakty rodiny a školy. Teoretická část je věnována představení historii vývoje vztahu mezi rodinou a školou, socializačním funkcím a kompetencím těchto institucí a dále formám kontaktu mezi rodinou a školou s důrazem na specifickou formu, tzv. tutoriální systém, který vychází z budování důvěrného, otevřeného vztahu školy s rodiči, a který má umožnit výchovnou spolupráci při výchově dítěte. Těžištěm této práce je její empirická část, realizovaná v rámci kvalitativního metodologického přístupu. Za pomoci polostrukturovaných rozhovorů s rodiči bylo zkoumáno, jakým způsobem vnímají rodiče úlohu a kompetence školy ve výchovně vzdělávacím procesu dítěte a také to, jakým způsobem vnímají rodiče tutoriální systém komunikace se školou. Výsledky výzkumu naznačují, že rodiče vnímají angažovanost školy v oblasti výchovy dítěte ambivalentně a že i přes vnímaná pozitiva jsou pro rodiče tutoringová setkání problematická, především z důvodu nejasného stanovení hranic a vymezení rolí v nich. Klíčová slova: škola, rodina, kompetence, výchova, individuální přístup, tutoring

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.