Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 213 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Key barriers, opportunities and good practices for entrepreneurship and innovation
Křížková, Alena ; Marková Volejníčková, Romana ; Pospíšilová, Marie ; Vohlídalová, Marta
The report is focused on barriers, opportunities and good practices for gender-sensitive innovations and entrepreneurship. It is based on the analysis of 36 interviews with experts from the health, green and digital fields and the target groups defined in the quadruple helix of academia, citizens, industry, and government. The interviews were collected by 12 GILL partners in the 10 consortium countries in 2023. Gender stereotypical cultural beliefs and norms, masculine bias, gender segregation, lack of funding, lack of policies to support work-life balance and lack of political will and empirical evidence to remove these barriers are the main problems identified. The opportunities reflected largely correspond to these barriers and highlight the role of key actors, such as the EU, in setting standards. Projects focusing on fixing the number of women under-represented in certain fields and occupations and management positions predominate among good practices.
Male gaze v reklamách na holící produkty pro ženy
Pollaková, Kateřina ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Houdek, Petr (oponent)
Bakalářská práce Male gaze v reklamách na holící produkty pro ženy se zabývá tématem male gaze v reklamách na dámské žiletky. Cílem této práce bylo zjistit, zda a jestli vůbec se male gaze v reklamách projevuje, případně jestli se zobrazování žen v reklamách v čase mění. Z kvalitativní obsahové analýzy vyplynulo, že male gaze s v reklamách v reklamách na dámské žiletky projevuje, a dokonce že se postupem času jeho vliv na zobrazování žen měnil.
Sexistické zobrazení žen v reklamě v pánských lifestylových časopisech
Štochlová, Anežka ; Fousek Krobová, Tereza (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o sexistickém zobrazování žen v pánských lifestylových magazínech. V teoretické části jsou probrány specifika reklamy, její historie, právní regulace i samoregulace a znaky sexistické reklamy. Dále jsou definovány pojmy gender, genderové stereotypy a sexismus. Jsou zde také stručně představeny pánské lifestylové magazíny Playboy a Esquire. V analytické části byl proveden výzkum pomocí kvantitativní obsahové analýzy. Byly zkoumány časopisy z období let 2015-2020. Výzkum zkoumal zejména to, jaké výrobky jsou nejčastěji propagovány pomocí sexistických reklam. Výsledky ukázaly, že se nejčastěji jedná o různé mediální obsahy - weby, on-line magazíny, knihy, e-shopy nebo on-line televize.
Implementace genderové problematiky do výuky
DAVIDOVÁ, Lucie
Tato diplomová práce se zabývá způsobem efektivního zapojení problematiky genderu a feminismu do výuky. Teoretická část práce popisuje zmíněné základní pojmy, jejich vývoj a současnou problematiku - převážně pak cílí na témata genderových rolí a stereotypů ve společnosti, feminizovaných pozic a souvisejícího gender pay-gap. V následující části práce se tato problematika přesouvá do oblasti českého školství: Jsou v českém školství uplatňovány některé ze zmíněných stereotypů? Jak funguje genderově citlivá výchova? Jak je nahlíženo na feminismus v rámci Občanské výchovy a Základů společenských věd? Praktická část práce se poté věnuje uplatněním poznatků z teorie a ukazuje přípravu modelového bloku na téma feminismus, zařazeného do výuky Základů společenských věd. Tyto modelové hodiny byly následně využity ve výuce Základů společenských věd na gymnáziu EDUCAnet - střední škola a základní škola České Budějovice, s.r.o. Studenti před samotnou výukou tohoto bloku zodpověděli dotazník zaměřující se právě na téma genderu a feminismu. Po dokončení zaměřené výuky proběhla reflexe efektivity daných hodin a jejich přínosu pro studenty.
Perception of stereotypes in advertisement by children of age 4 - 6 and 11 - 13
Kovačovičová, Dominika ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Bakalárska práca sa venuje vnímaniu genderových stereotypov v reklame u detí v dvoch vekových skupinách, a to vo veku 4 až 6 rokov a 11 až 13 rokov. Deti sú považované za bezbrannejšie voči pôsobeniu reklamy oproti dospelým. To platí pre vplyv na nákupné správanie, aj pre osvojovanie si zobrazeného obsahu, napríklad v prípade stereotypov. Cieľom skúmania bolo zistiť, či a ako deti v týchto dvoch vekových skupinách vnímajú genderové stereotypy v reklame a vzájomne tieto skupiny porovnať. V rámci skúmania boli využité rozhovory a vybrané aktivity zamerané na rôzne typy reklám, na porozumenie rozhodovaciemu procesu na základe nich, na skúmanie toho, ako deti replikujú stereotypy vo vlastnej tvorbe a na porozumenie tomu, čo je pre deti v reklamách významné. V práci sú zahrnuté aj možné prístupy a problematika výskumu s deťmi a v neposlednom rade aj etika tohto výskumu. Na základe výskumu bolo zistené, že deti v mladšej vekovej skupine výrazne viac replikujú genderové stereotypy v reklame aj mimo nej a gender využívajú aj na obhajobu svojich rozhodnutí a volieb. V staršej vekovej skupine boli na druhú stranu genderové stereotypy menej badateľné a deti v tejto skupine sa výrazne viac sústredili na jednotlivé prvky použité v reklame, ktoré boli pre ne rozhodujúce.
Sexistické zobrazení žen v marketingové komunikaci: rozdíly ve vnímání sexistické reklamy mezi ženami a muži generace Z
Brázdilová, Eva ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá sexistickým zobrazením žen v marketingové komunikaci se zaměřením na to, jestli sexismus v reklamě vnímají ženy a muži generace Z rozdílně. Navzdory významnému vlivu reklamy na společenské postoje k genderu existuje poměrně malé množství akademických textů zaměřených na způsob, jak lidé vnímají sexistickou reklamu a jak na ni reagují. Práce se skládá ze tří částí - teoretické, metodologické a výzkumné, které poskytují přehled teorie sexismu, různých forem sexistického zobrazování žen v reklamě, způsobů boje proti sexismu a jeho regulace, metodologie výzkumu a analýzy výsledků výzkumu. Výzkum byl proveden prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s respondenty z generace Z s cílem získat kvalitativní údaje o jejich názorech na sexismus v reklamě. Diskuse o výsledcích výzkumu poskytuje vhled do postojů a vnímání generace Z vůči sexistickému zobrazování žen v reklamě a nabízí důležité důsledky pro reklamní průmysl a společnost jako celek. Ze získaných dat vyplývá, že obě pohlaví vnímají sexistické zobrazení žen v reklamě podobně, a to negativně. Jediným významnějším rozdílem byla nižší schopnost mužů sexismus rozpoznat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 213 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.