Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 71 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika obrábění titanových slitin
Drábek, Tomáš ; Slaný, Martin (oponent) ; Sedlák, Josef (vedoucí práce)
Teoretická část práce obsahuje stručný přehled některých experimentálních metod používaných v technologiích obrábění. Experimentální část nejprve zpracovává analýzu dvou titanových slitin. Následuje popis testování, spočívajícího ve frézování těchto dvou materiálů s použitím několika nástrojů a upínačů, které bylo provedeno ve spolupráci s firmou Frentech Aerospace s.r.o. Při frézování bylo měřeno silové zatížení piezoelektrickým dynamometrem. Dále je provedeno vyhodnocení získaných dat, na které navazuje diskuse polemizující nad hlavními výsledky. Závěr práce předkládá konkrétní zjištěná fakta korespondující s informacemi získanými analýzou materiálů. Hlavní výsledky plynou z porovnání použitých kombinací nástrojů a upínačů pro frézování materiálu Ti-Al6-V4, pozorování vlivu jednotlivých faktorů na měřenou sílu nebo z rozdílných hodnot měřených sil při frézování dvou daných materiálů.
Zařízení pro měření výkonu motocyklů
Rampáček, Bernard ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Maršálek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou měření výkonu motocyklů pomocí válcových výkonových zkušeben primárně určených k měření výkonu osobních automobilů, návrhem a porovnáním konstrukčních řešení zařízení umožňující měření výkonu motocyklu na těchto zkušebnách na základě pevnostních výpočtů využívajících MKP.
Konstrukční návrh standu pro zkoušení jednoválcového motoru
Sikora, Ondřej ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem stanoviště pro zkoušení jednoválcového přeplňovaného motoru. První část práce teoreticky pojednává o principech a možnostech měření výkonových parametrů spalovacích motorů. Dále je rozebrána problematika zabývající se měřením jednoválcových pohonných jednotek. Hlavní část práce se již věnuje samotnému konstrukčnímu návrhu stanoviště, kde jsou popsány jednotlivá technická řešení hlavních konstrukčních uzlů. Poslední kapitola se zabývá výpočtovým modelováním s využitím moderních softwarových prostředků, které umožnily ověřit funkci navržené konstrukce.
Experimentální analýza stěračových motorků
Dočekal, Martin ; Mach, Martin (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá metodami měření malých stejnosměrných motorů, zejména motorů používaných pro pohony stěračových mechanismů. Dále pak popisem funkce a vnitřní stavby stěračových motorů. Měření těchto motorů se provádí zejména dynamometry, kterým se práce podrobněji věnuje. Měřicí systémy se však skládají nejen z dynamometru ale i z mnoha dalších komponent, jakými jsou například řídicí jednotky, software pro zkoušení motorů, různé stojany, čidla teploty a otáček, a mnoha dalších. Na tyto komponenty je brána zřetel i při výběru nejvýhodnějšího měřicího systému. Dále jsou zde jednotlivé systémy analyzovány a porovnány nejen z hlediska technických a ekonomických parametrů, ale i z hlediska možností měření, např. okamžité zobrazování charakteristik na monitoru PC sestavy systému, možnosti měření třecích momentů, účinností, zahřívání apod. V závěru práce se nachází doporučení měřicího systému, který jsem dle jeho parametrů zvolil za nejvýhodnější.
Návrh dynamometru pro závodní pneumobil
Fritscher, Matyáš ; Kubík, Michal (oponent) ; Jeniš, Filip (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem měřící stanice s dynamometrem pro závodní pneumobil vyvíjený studentským týmem. Zařízení má za cíl usnadnit a zpřesnit ladění vozidla pro různé disciplíny. V úvodní části práce je provedena rešerše stávajících řešení komerčních dynamometrů. Dále je v rámci výběru vhodné brzdy posouzena možnost úpravy brzdy, která byla univerzitou nabídnuta k opětovnému využití pro tento projekt. Po ověření, že splňuje nutné požadavky, následuje představení několika koncepčních návrhů. Pro vybranou vlastní koncepci se specifickým řešením pro toto vozidlo je pak provedeno konstrukční řešení včetně ověření bezpečnosti vybraných konstrukčních uzlů.
Selection of the optimal VBD geometry for a given technology
Šuga, Samuel ; Jaroš, Aleš (oponent) ; Fiala, Zdeněk (vedoucí práce)
This thesis is focused on testing the roughing of different geometries of negative D-type tools during turning long thin parts with a slenderness ratio of 15 or more. 5 tools were selected for this task. Data from the cutting process was measured using a dynamometer, accelerometer and microphone for sound recording. The results are evaluated using FFT analysis and other signal processing methods as graphical outputs. The aim is to select the most suitable type of geometry for this application.
Metody korekce výkonových parametrů vznětového motoru
Charouz, Ondřej ; Ramík, Pavel (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá získáním nejvhodnějšího způsobu korekce vlivu teploty, vlhkosti a tlaku nasávaného vzduchu a také korekcí vlivu vlastností paliva (motorové nafty). Tyto korekční faktory jsou přizpůsobeny konkrétnímu motoru pro vojenské nasazení. Jedná o čtyřdobý, vznětový, přeplňovaný, šestiválcový spalovací motor PV6-K37 o objemu 19100 cm3. Tato práce se dále zabývá vytvořením metodiky zpracování měření tohoto motoru na motorovém stanovišti a pojednáním o současných způsobech korekce výkonu. Měření bylo prováděno v areálu firmy Excalibur Army spol. s r.o. ve Šternberku.
Měření pístových spalovacích motorů
Humpolíček, František ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit ucelený přehled poznatků z oblasti zkoušení pístových spalovacích motorů, zkušeben a typů zkoušek motorů určených pro zemědělskou techniku. Je zde popsán předmět zkoušení, provedeno rozdělení zkušeben a studium vlastností jejich jednotlivých prvků. Dále bylo provedeno rozdělení typů zkoušek a shrnutí jejich principů. Na základě těchto poznatků byla stanovena nejvhodnější konfigurace zkušebny pro měření zemědělské techniky, která byla zapůjčena. Zapůjčenou zkušebnou byla provedena praktická měření, při kterých byly zjištěny vnější otáčkové charakteristiky spalovacího motoru měřeného stroje. Experimentálně bylo zjištěno, že omezující vliv na délku měření má snížení účinnosti elektromagnetické vířivé brzdy v důsledku růstu teploty jejích rotorů.
Návrh mechanické konstrukce zkušebního stolu pro elektrickou brzdu
Lacko, Peter ; Ripel, Tomáš (oponent) ; Hrbáček, Jan (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá návrhom mechanickej konštrukcie skúšobného stolu pre elektrickú brzdu. Súčasťou práce je výrobná dokumentácia a 3D model testovacieho stolu osadeného príslušenstvom.
Využití biomasy pro mikrokogeneraci
Daňhel, Aleš ; Šejvl, Radovan (oponent) ; Baxant, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá využitím biomasy pro mikrokogeneraci. Teoretická část diplomové práce definuje stěžejní pojmy práce, a sice pojmy biomasa a kogenerace. Praktická část diplomové práce je zaměřena na návrh a výrobu malé mikrokogenerační jednotky na bázi malého membránového parního motoru. To znamená návrh dvou parních generátorů na výrobu páry pro membránový parní motor. Dále bude proveden návrh a výroba vlastního membránového parního motoru osazeného malým BLDC generátorem včetně elektrické části pro vyvedení výkonu a měření parametrů. Na parním motoru se provede několik měření včetně měření výkonové charakteristiky parního motoru a měření zatěžovací charakteristiky generátoru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 71 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.