|
Mediální obraz kultury v turismu ovlivněný domácími kampaněmi agentury CzechTourism
Horáčková, Anna ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Dianová, Markéta (oponent)
Bakalářská práce se věnuje obrazu české kultury ve vybraných českých periodikách, a to na základě domácích kampaní české centrály cestovního ruchu CzechTourism. V teoretické části práce je definována oblast destinačního managementu, marketingu, médií a činnosti agentury. Kvantitativní obsahová analýza a kvalitativní analýza monitorují, jak jsou výstupy agentury prezentovány veřejnosti prostřednictvím médií. Zjištění, která výzkum přinesl, potvrdila nebo vyvrátila stanovené hypotézy. Jiná výzkumná metoda pak hlouběji zjišťovala způsob informování o českých kulturních hodnotách. Komplexní pohled na problematiku byl završen formulováním seznamu doporučení a návrhů, pomocí nichž by mohl být, doposud nedostatečný a částečně zkreslený, mediální obraz kampaní a aktivit rozšířen a zlepšen.
|
|
Spotřební chování Argentinců v cestovním ruchu.
Raková, Iveta ; Valentová, Jana (vedoucí práce) ; Vilímková, Olga (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou spotřebního chování určitého segmentu v cestovním ruchu. Vybraným segmentem jsou Argentinci a tato práce popisuje jejich spotřební specifika spolu s analýzou vnějších faktorů, které vstupují do kupního rozhodovacího procesu. V práci je také uveden jejich vztah k destinaci Evropa a Česká republika a přehled marketingových aktivit agentury CzechTourism na tamním trhu. Cílem je tedy přiblížení tohoto trhu českým subjektům orientující se na cestovní ruch.
|
|
Hodnocení přínosu informačního centra pro podporu cestovního ruchu
Hanzlíková, Blanka ; Jarolímková, Liběna (vedoucí práce) ; Valentová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá způsoby hodnocení přínosu turistických informačních center pro podporu cestovního ruchu. Analýza je provedena na konkrétním příkladu -- turistickém informačním centru agentury CzechTourism. Jednotlivé kapitoly obsahují činnosti TIC, A.T.I.C. ČR, CzechTourism, základní informace o příspěvkových organizacích a metody hodnocení efektivnosti v neziskovém sektoru. Praktická část poskytuje přehled o činnosti a financování TIC na Staroměstském náměstí, hodnotí jeho současnou situaci a přínos pro podporu cestovního ruchu v dané destinaci.
|
|
Česká centrála cestovního ruchu - CzechTourism a její působení v zemích Latinské Ameriky
ŠKRLETOVÁ, Iveta
Cílem bakalářské práce je pojednat o České centrále cestovního ruchu a jejích aktivitách v oblasti Latinské Ameriky. Nejprve je centrála obecně představena, je popsán její vznik, statut, cíl a hlavní úkoly. Současně je vysvětlena organizační struktura, hospodaření a marketingové aktivity, které vychází z popsaných koncepčních a strategických dokumentů. Následující část práce je věnována činnosti, kterou centrála vyvíjí směrem k Latinské Americe a v jejích hispanofonních a lusofonních zemích. Je podán podrobný přehled těchto aktivit a je posouzeno místo, které náleží danému geografickému prostoru v rámci aktivit centrály. Na závěr je zhodnocen význam a možný přínos těchto aktivit pro vzájemné vztahy v oblasti cestovního ruchu.
|
|
Česká centrála cestovního ruchu - CzechTourism a její působení ve Španělsku a Portugalsku
BROŽOVÁ, Kristýna
Cílem této bakalářské práce je pojednat o České centrále cestovního ruchu - CzechTourism a aktivitách, které vyvíjí při svém zahraničním zastoupení ve Španělsku a v Portugalsku. Na začátku práce je centrála obecně představena, vysvětluje se, jak vznikla a jaký má statut. Zároveň je zmíněna struktura organizace, poslání, hlavní cíle agentury a hospodaření. Jsou zde uvedeny také subjekty, se kterými centrála spolupracuje jak na národní, tak mezinárodní úrovni. V další části práce je okrajově zmíněno, jak Česká centrála cestovního ruchu působí jako celek a jakých prostředků využívá na podporu příjezdového cestovního ruchu České republiky. Následující část je zaměřena na samotné zahraniční zastoupení ve Španělsku a v Portugalsku, a na konkrétní aktivity, které zahraniční zastoupení využívá při propagaci České republiky v těchto zemích. V závěru práce zhodnotím význam, který tyto aktivity mohou představovat, a možný přínos těchto aktivit pro vzájemné vztahy v oblasti cestovního ruchu.
|
|
Rebranding České republiky
Čejpová, Ilona ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce) ; Valentová, Jana (oponent)
Česká centrála cestovního ruchu, CzechTourism, se rozhodla v roce 2011 zahájit dlouhodobý proces rebrandingu destinační značky Česka. Cílem této diplomové práce je zhodnotit a analyzovat efektivnost této činnosti ve všech doposud provedených krocích. Práce je rozdělena do několika částí, první kapitola se týká značky a image země, druhá část je zaměřena na corporate identity, obsahem třetí kapitoly je teorie o rebrandingu. V praktické části je vytvořen souhrn aktivit, událostí a činností, které v průběhu historie ovlivnily značku země, dále jsou uvedeny důvody k rebrandingu a problematické okruhy. Závěrem práce jsou hodnoceny jednotlivé kroky agentury CzechTourism a návrhy vizuální identity, je navržen další doporučený postup.
|
|
Analýza podmínek rozvoje filmového turismu v ČR
Rymešová, Hana ; Dianová, Markéta (vedoucí práce) ; Hanzlík, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá filmovým turismem, jakožto celosvětově rostoucím fenoménem v oblasti cestovního ruchu. Prostor je věnován deskripci vývoje a forem tohoto fenoménu, přičemž důraz je kladen na konkrétní příklady dopadu filmů a televizního vysílání na cestování. Stěžejní část práce je zaměřena na marketingové nástroje filmových kanceláří (především Czech Film Commission) a organizací destinačního managementu (především CzechTourism) při spolupráci s filmovým průmyslem. Na jedné straně je ukázáno, jakými prostředky nejčastěji filmové kanceláře lákají filmové produkce na svá území, a na straně druhé jsou představeny způsoby práce destinačních společností v otázce location placement. Obecné principy jsou prolnuty s praktikami rodícími se v České republice. Primárním cílem práce je dokázat, že film jako marketingový nástroj hraje důležitou roli v propagaci destinace, a že má Česká republika velký potenciál se stát vyhledávanou filmovou lokalitou.
|
|
Využití internetového marketingu v činnosti agentury CzechTourism
Doležalová, Lenka ; Vaško, Martin (vedoucí práce) ; Jarolímková, Liběna (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu internetového marketingu a jeho využití v oblasti propagace cestovního ruchu agenturou CzechTourism. Zkoumá využití jednotlivých nástrojů internetového marketingu a jejich dopad na cestovní ruch České republiky. Zároveň se práce detailně zaměřuje na marketingové aktivity CzechTourism na internetu z hlediska mediálních kampaní za uplynulé dva roky. Nedílnou součástí je také analýza webových prezentací, které slouží jako hlavní nástroj propagace České republiky.
|
|
Analýza propagace České republiky jako atraktivní turistické destinace
Žurmanová, Veronika ; Vaško, Martin (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice propagace České republiky jakožto destinace cestovního ruchu a zaměřuje se na vybrané marketingové aktivity České centrály cestovního ruchu - CzechTourism. První část práce v obecné rovině vymezuje marketing destinace a přibližuje činnosti národních turistických organizací. Druhá část charakterizuje příjezdový cestovní ruch České republiky a seznamuje s potenciálem destinace Česká republika, národními produkty cestovního ruchu a marketingovými nástroji České centrály cestovního ruchu. Třetí část představuje vybrané marketingové činnosti agentury CzechTourism. Závěrečná kapitola obsahuje SWOT analýzu propagace České republiky a návrhy pro budoucí kampaně.
|
|
On-line komunikace v marketingu cestovního ruchu ČR ve vztahu k zahraničí
Doláková, Gabriela ; Vaško, Martin (vedoucí práce) ; Valentová, Jana (oponent)
Práce hodnotí současný stav využití nástrojů on-line komunikace v propagaci České republiky jako turistické destinace agenturou CzechTourism na zahraničních trzích, a to zejména v rámci aktuálního projektu Upevnění postavení ČR a její konkurenceschopnosti na evropském trhu CR. Východiskem je podrobnější studie nástrojů on-line marketingové komunikace, které v současnosti nabízí internetové prostředí, a stavu využití internetu a on-line komunikace v cestovním ruchu obecně a v České republice. Analýza odhalila nedostatky v přístupu k realizaci komunikace zejména v sociálních médiích a závažné chyby v přípravě webové prezentace, které znemožnily úspěch projektu. Závěrečné doporučení obsahuje návrhy na zlepšení a odkazy na příkladné zahraniční projekty.
|