Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,053 záznamů.  začátekpředchozí1046 - 1053  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.12 vteřin. 

Vítězství jako marketingový nástroj sportovní organizace
Hartman, Jaroslav ; Tripes, Stanislav (vedoucí práce) ; Král, Pavel (oponent)
Bakalářská práce má za hlavní cíl analýzu vlivu vítězství na marketing sportovních klubů v házenkářském prostředí České republiky. Jedná se o celky TJ Lokomotiva Louny a HK A.S.A. Město Lovosice. Hlavní pozornost bude věnována médiím, fanouškům a sponzorům, jakožto nejdůležitějším stakeholderům. V teoretické části je popsán sportovní marketing od svých historických kořenů až po současnost, marketingový mix, definováni jednotliví stakeholders obou výzkumných vzorků a vysvětleny strategie sportovního marketingu. V praktické části je na základě kvalitativních dat z nestrukturovaných rozhovorů s funkcionáři klubů pojednávajících o sponzoringu, kvantitativních dat z dotazníkového šetření zaměřených na fanoušky a sekundárních dat z internetového portálu Anopress IT popisujících média, kvalitativně interpretován vliv vítězství na jednotlivé stakeholdery a na závěr navržena doporučená strategie sportovního marketingu, kterou by kluby měly využívat.

Role fotoeditora jako gatekeepera
Vodáková, Lucie ; Turek, Pavel (oponent) ; Láb, Filip (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o práci českých fotoeditorů ve vybraných denících a týdenících. Detailně rozebírá, v čem konkrétně spočívá jejich úloha v rámci redakce, jak probíhá jejich den, s kým se na čem domlouvají a především, jak uskutečňují svá rozhodnutí, co se týče výběru fotografií. V první části teoreticky popisuji úlohu fotoeditorů jako gatekeeperů, snažím se porovnat, co obnášela jejich práce dříve a v čem spočívá dnes v éře technologické konvergence, a zabývám se i samotnou fotoeditorskou praxí, tedy vyhledáváním, vybíráním a shromažďováním obrazových materiálů. V druhé, analytické části vycházím především z hloubkových rozhovorů se samotnými fotoeditory a dalšími členy redakce s tím, že jejich informace konfrontuji s některými poznatky ze zahraničních publikací. Hlavním cílem mé práce je na vzorku šesti významných českých médií ukázat nástin, jak přibližně pracují fotoeditoři v českých médiích, v čem spočívá jejich úloha a jestli má jejich role v redakcích opodstatnění, nebo by se bez nich mediální svět obešel.

Obsah vytvářený uživatelem a jeho využití ve zpravodajských médiích
Šesták, Martin ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá rostoucí aktivitou uživatelů internetu, kteří ve stále větší míře vytvářejí, publikují a šíří vlastní obsahy. Velká část těchto obsahů má podobu zpravodajství, a zasahuje tak do oblasti dříve vyhrazené tradičním mediálním organizacím, které se s nově nastalou situací musejí vyrovnat. Teoretická část práce popisuje rozvoj síťových médií a zasazuje aktivní participaci uživatelů do mediálního diskurzu i historického kontextu. Zároveň představuje podoby obsahů vytvářených uživateli, definuje jejich charakteristiky a analyzuje tyto uživatele, kteří se v éře tzv. Webu 2.0 stávají prosumenty či produživateli. Zvlášť se věnuje využití obsahů generovaných uživateli ve zpravodajských médiích a fenoménu občanské žurnalistiky. Praktická část diplomové práce analyzuje využití obsahu vytvářeného uživateli na příkladech předních světových zpravodajských médií, jako jsou iReport CNN, uReport Fox News či Have Your Say BBC. Nabízí jejich srovnání s českými zpravodajskými médii v čele s ČT24 a předními českými zpravodajskými weby. V teoretické i praktické části je důraz kladen na internetové a televizní zpravodajství.

Hrdina v totalitních médiích : srovnávací analýza olympijských vítězství Emila Zátopka (1948, 1952)
Dušek, Petr ; Maršík, Josef (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Diplomová práce "Hrdina v totalitních médiích: srovnávací analýza olympijských vítězství Emila Zátopka (1948, 1952)" pojednává o propagandě ve sportovní žurnalistice. Jejím cílem je posoudit, jakým způsobem informoval československý tisk o úspěších jednoho z nejlepších domácích atletů, Emila Zátopka, na olympijských hrách v Londýně a Helsinkách. Na základě odborné literatury a pozorování jsem stanovil hypotézu, že novináři využili Zátopkových triumfů k propagandistickým účelům a z úspěšného sportovce vytvořili socialistického hrdinu. Tuto hypotézu jsem ověřoval kvantitativní obsahovou analýzou v denících Rudé právo a Lidová demokracie. Zároveň jsem zformuloval dvě vedlejší hypotézy: Olympijské hry v roce 1952 měly výrazněji propagandisticky zatížené zpravodajské pokrytí než olympijské hry v roce 1948 a zpravodajské pokrytí obou olympijských her bylo výrazněji propagandisticky zatížené v Rudém právu než v Lidové demokracii. V analýze měřím propagandistickou zatíženost zpravodajských příspěvků, fotografií a reprezentací Emila Zátopka. Veškerý výzkum se opírá o bohatý teoretický základ, který zahrnuje definici propagandy, představení kulturní politiky v období 1948-1952 a vymezení termínu "hrdina" podle odlišných tradic na obou stranách železné opony.

Obraz médií v československém filmu 30. a 40. let 20. století
Kliment, Michal ; Jirák, Jan (oponent) ; Bednařík, Petr (vedoucí práce)
Magisterská diplomová práce Obraz médií v československém filmu 30. a 40. let 20. století podává detailní obraz o tom, jakou roli sehrála média a jejich profesní představitelé v československých celovečerních hraných filmech vyrobených v letech 1930 až 1949. Práce si klade za cíl představit obraz médií v průběhu dvou desítek let a popsat, jakým způsobem tento obraz ovlivňovaly technologické, sociální a politické proměny této doby. Druhým záměrem bylo ukázat, jakým způsobem na tehdejší filmové tvorbě participovali soudobí českoslovenští i zahraniční novináři. Úvod práce vymezuje filmové tituly, které významným způsobem zobrazovaly soudobá média (zejména tisk, rozhlas, filmové a agenturní zpravodajství a nastupující vynález televise) či jejich profesní představitele. Následující část poskytuje historický kontext zkoumaného období s důrazem na sociální, technologické a politické proměny. Stěžejní třetí část detailně popisuje klíčové reprezentace médií a jejich představitelů ve zkoumaných filmových textech, tj. prezentuje relevantní části obsahu těchto děl. Čtvrtá kapitola charakterizuje jevy, jež se v analyzovaných filmech objevovaly pravidelně a mají vypovídací hodnotu o obrazu médií. Závěrečná pátá část představuje, v jaké míře a jakým způsobem se na filmové produkci podíleli profesinální novináři a zároveň...

Jazyk italské mládeže a jeho specifika
Najmanová, Petra ; Špaček, Jiří (vedoucí práce) ; Štichauer, Pavel (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je analyzovat jazyk současné italské mládeže se všemi svými aspekty, charakteristikami a vztahem k běžnému jazyku. Ve své práci se pokouším postihnout, jakým způsobem jednotlivé faktory ovlivňují tento sociolekt a nakolik se liší současný jazyk mladých lidí od předchozích generací. V současné době je komunikace mládeže jako nikdy v minulosti spojena s nejrůznějšími technologiemi od počítačů, přes mobilní telefony, až po SMS zprávy. To je jeden z hlavních faktorů, které jazyk mládeže ovlivňují. Dále je to obrovský vliv masmédií jako je televize, rádio, tisk, které se snaží tuto věkovou skupinu oslovit a získat. Značnou roli při formování jazyka mladých lidí hrají další oblasti jejich zájmu - hudební styly, sport, současná literatura, komiksy a také různé slangy, jako např. drogový.

Vývoj a analýza internetového zpravodajství na českém trhu
Hlaváčková, Ivana ; Ševčík, Miroslav (vedoucí práce) ; Arltová, Markéta (oponent)
Klasické tištěné zpravodajství je čím dál více vytěsňováno internetovým. To je jeden z důvodů, proč se v této diplomové práci zaměřuji právě na žurnalistiku přístupnou přes webové rozhraní. Takzvané on-line zpravodajství prezentuji v kontextu vzhledem k ostatním periodikům -- televizním, rozhlasovým i tištěným. Práce se zabývá popisem a zkoumáním hlavních trendů vývoje na mediálním trhu ČR. Klade důraz na ekonomické rubriky obecného zpravodajství a porovnává je se specializovanými ekonomickými portály. Podstatnou část tvoří analýza návštěvnosti, která stanovuje pořadí nejoblíbenějších zpravodajských serverů. Pro dva vybrané weby je sestaven model časových řad, který předpovídá budoucí vývoj počtu reálných uživatelů. Cílem diplomové práce je poskytnout celkový pohled na současnou situaci i na vývojové tendence dané problematiky v oblasti internetového zpravodajství. Výsledkem by měla být ucelená představa, jakým směrem se obsahově i technicky bude on-line zpravodajství ubírat.

Obraz života lidí se zdravotním postižením ve vybraných českých médiích
BÍLKOVÁ, Ivana
Práce se zabývá obrazem života lidí se zdravotním postižením ve vybraných českých médiích. Teoretická část podává objasnění základních terminologických východisek, jakými jsou zdravotní postižení, rehabilitace a integrace. Zvláštní pozornost je přitom věnována integraci lidí do společnosti. Dále je nastíněn vývoj obrazu života lidí se zdravotním postižením v dějinách - v období starověku, středověku a novověku. K zaměření práce se váže i kapitola zabývající se charakteristikou médií, jejich funkcí a účinků. Praktická část je zaměřena na analyzování výskytu a obsahu článků s tematikou lidí se zdravotním postižením ze dvou vybraných českých deníků - MF Dnes jako zástupce celostátního deníku a Pelhřimovského deníku jako reprezentanta regionálního tisku. Výzkum je proveden za sledované časové období červenec až prosinec roku 2010. Z analyzovaných novinových článků je patrný pozitivní vztah ke zdravotně handicapovaným jedincům a skupinám i otevřenost vůči jejich začleňování do běžné populace.