Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 130 záznamů.  začátekpředchozí100 - 109dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Biblioterapie s opuštěnými dětmi
Kadrlová, Nikola ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Bakalářská práce "Biblioterapie u dětí v dětských domovech" pojednává o využití biblioterapie u dětí v dětských domovech. Hlavním cílem práce je shrnout teoretické poznatky z oblasti biblioterapie a dětských domovů a následně prezentovat návrh vhodných biblioterapeutických technik a literatury pro děti žijící v dětských domovech. Práce by měla sloužit jako inspirace pro odborníky a všechny ty, kteří chtějí při práci s dětmi v dětských domovech využívat biblioterapii. Vedlejším cílem je zjistit dostupnost literatury a materiálů týkající se biblioterapie. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se zabývá biblioterapií, její teorií a příklady možného využití v praxi v zahraničí a v České Republice. Druhá kapitola se zaměřuje na dětské domovy a především problémy dětí, zde umístěných. Poslední kapitola podává návrh biblioterapeutických technik, uzpůsobených přímo na konkrétní problémy dětí v dětských domovech. Výsledkem práce je návrh biblioterapeutických technik a literatury zaměřené na konkrétní problémy dětí v dětských domovech.
Volný čas v zařízeních pro klienty s nařízenou ústavní výchovou
Dvořáková, Dana ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Ohlídková, Blanka (oponent)
Diplomová práce zabývající se volnočasovými aktivitami dětí v zařízení pro děti s nařízenou ústavní výchovou má za cíl zjištění a komparaci trávení volného času klientů dvou vybraných zařízení. Teoretická část charakterizuje termíny ústavní a ochranná výchova, včetně historické a současné právní úpravy, postup při jejich realizaci. V rámci školských zařízení uvádí rozdíly ve výchovné práci mezi vybraným dětským domovem a dětským domovem se školou. Dále seznamuje s charakteristikou volného času a volnočasových aktivit i s dokumenty týkající se volného času. Výzkumná část blíže seznámí s charakteristikami zařízení a respondentů. Interpretuje výsledky získané prostřednictvím kvantitativního výzkumu, při kterém byla použita jako hlavní výzkumná technika polostrukturovaný rozhovor, dále výsledky získané analýzou otevřených otázek a dalších zjištění z rozhovorů. Cílem je analýza volnočasových aktivit klientů ve věku 11-18 let ve vybraném Dětském domově Racek a Dětském domově se školou Sedlec-Prčice a zjištění, jak moc se liší využívání, nabídka, rozsah, obsah, skladba volnočasových aktivit v těchto zařízení. Dále zmapování současné situace týkající se trávení volného času klientů ve dvou typech zařízení, ověření zájmů ve volném čase, jak pestrá a přitažlivá je nabídka činností a dále ověření, zda...
Možnosti následné péče o mladé dospělé, kteří odcházejí z dětského domova
HEJDOVÁ, Lucie
Bakalářská práce je zaměřena na možnosti následné péče o mladé dospělé, kteří odcházejí z dětského domova. Práce představuje možnosti následné péče o mladé dospělé, kteří odcházejí z dětských domovů v České republice i v Anglii. V práci popisuji ústavní výchovu jak v ČR, tak v Anglii, jaké jsou důvody jejího nařízení, jak zaniká a jaká zařízení ji v obou zemích poskytují. Dále se zaměřuji na dětské domovy a to hlavně na přípravu dětí na odchod a vlastní odchod mladých dospělých. Cílem práce je představení možností následné péče, kdo ji zprostředkovává a popsání konkrétních zařízení, která se zabývají následnou péčí. Nakonec práce porovnává následnou péči v ČR a v Anglii. Práce je tedy zaměřena na vypracování následné péče ve dvou zemích a následné porovnání spojitostí a odlišností a zhodnocení zda by si tyto země mohly být v některých službách inspirací.
Srovnání úspěšnosti dětských domovů a výchovných ústavů v přípravě jedince na život mimo ústav
Gabaľová, Ivana ; Háva, Petr (vedoucí práce) ; Angelovská, Olga (oponent)
Srovnání úspěšnosti dětských domovů a výchovných ústavů v přípravě jedince na život mimo ústav Ivana Gabaľová Bakalářská práce 3.1.2012 SOSP FSV UK Abstrakt Autor se v práci zabývá situací raně dospělých jedinců po odchodu ze zařízení ústavní výchovy, jejich mírou začlenění do společnosti a zvládání samostatného života. Řeší při tom, jaký dopad má prostředí ústavu na proces jejich socializace, jaké předpoklady na úspěšný život mají z rodiny, a jakou roli hraje právě ústav při jejich přípravě na samostatný život. Dále zkoumá rozdíly v potřebách klientů dětských domovů a výchovných ústavů a snaží se identifikovat rozhodující faktory pro jejich úspěch v osobním životě a na pracovním trhu. Pomocí expertních rozhovorů s pracovníky obout typů ústavu zjišťuje, že rozdíly u dětských domovů a výchovných ústavů jsou nepatrné. U výchovných ústavů je vyšší důraz na poslušnost kvůli problémovému chování svěřenců, v dětských domovech mají děti více svobody. U obou skupin je nejvýraznějším překážkou úspěchu nedostatek samostatnosti a nerealistický pohled na svět. Rozhodující je i zda se po odchodu z ústavu jedinec osamostatní nebo se navrací k rodině. Nutné je zlepšit následnou péči pro mladé lidi opouštějící ústav.
Problematika výchovného procesu traumatizovaných dětí v systému SOS dětských vesniček
Gíbalová, Vladimíra ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Schõnfelderová, Marie (oponent)
Klíčová slova Formy náhradní péče, ústavní výchova, dětský domov, náhradní rodinná péče, pěstounská péče, SOS dětská vesnička, komplexní vývojové trauma, týrání, zanedbávání, zneužívání, deprivace, dítě a jeho potřeby, výchovný styl. Resumé Diplomová práce se zabývá charakteristikou komplexního vývojového traumatu jako jednou z příčin umisťování dětí do náhradní péče. V diplomové práci je popsán systém náhradní péče v České republice a specifika výchovného prostředí a výchovného procesu v SOS dětských vesničkách. Součástí je srovnání některých faktorů výchovných podmínek dětského domova a SOS dětské vesničky. Popisné studie jsou konkrétními příběhy dětí, které prošly systémem náhradní péče.
Výchova dětí v ústavní výchově
Halama, Josef ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Prouzová-Květoňová, Regina (oponent)
Diplomová práce se zabývá vlivem koncepce ústavní výchovy v dětských domovech na klienty. Úvodní kapitola je věnována popisu, jaká je psychika klientů a jak je ústavní výchovou ovlivňována. Další kapitoly se zabývají realizací ústavní výchovy v dětských domovech a popisu systému ústavní výchovy a jejího vývoje. Náplní vlastního šetření je zjištění, jak soubor klientů hodnotí změny v koncepci ústavní výchovy, a konstatování, jakou kvalitu tato změna nabývá v jejich prožívání. Podklady pro toto konstatování byly získány přímým pozorováním, analýzou spisů a rozhovorem s klienty. Závěrečné zhodnocení šetření uvádí doporučení pro další vývoj zkvalitňování péče v prostředí ústavní výchovy.
Dítě v pěstounské péči a jeho vlastní rodina
Kučerová, Marie ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Zrcková, Alžběta (oponent)
Bakalářská práce "Dítě v pěstounské péči a jeho vlastní rodina" se zabývá podmínkami, které jsou nutné k uskutečnění konkrétní pěstounské péče a popisuje odlišné chápání biologické rodiny samotnými pěstouny a odborníky. V první části jsou vymezeny nejdůležitější pojmy obsažené v dalších částech práce. Práce dále popisuje kroky, které je třeba splnit, aby se zájemce o pěstounskou péči stal pěstounem. Zabývá se i postupem, při hledání vhodné pěstounské rodiny pro dítě vyžadující náhradní rodinnou péči. V třetí části práce jsou za pomoci analýzy dokumentů a polostrukturovaných rozhovorů s pěstouny a odborníky na náhradní rodinnou péči popisovány hlavní problémy, které přináší kontakt dítěte v pěstounské péči s vlastní rodinou. Biologická rodina je vnímána odborníky a pěstouny buď jako nutně problematická a pro dítě nevhodná, nebo jako neoddělitelná součást pěstounské péče, která přispívá ke správnému vývoji dítěte. Oba rozdílné postoje vycházejí z odlišného chápání nejlepšího zájmu dítěte. Pojem nejlepší zájem dítěte není dosud dostatečně definován, i když se s ním běžně v právních dokumentech pracuje. Jestliže bude vytvořena jednotná definice tohoto pojmu, může se tím zabránit mimo jiné i odlišnému přístupu k biologické rodině dítěte v pěstounské péči.
Profesionální pěstounská péče v zahraničí
Chlubnová, Gabriela ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Resumé Bakalářská práce je věnována tématu profesionální pěstounské péče v zahraničí. Cílem práce bylo představit způsob fungování této formy náhradní rodinné péče ve dvou zemích. První část práce je zaměřena na charakteristiku aspektů pěstounské péče, zabývá se psychologií opuštěných dětí a dalšími možnostmi péče o ně. Další část je zaměřena na profesionální pěstounskou péči na Slovensku. Systém se zde vyvíjel po rozdělení Československa odlišně než v Čechách. Tato problematika je dostupná podrobně v odborné literatuře, a proto jsem ji mohla důkladně prostudovat a podat její komplexní obraz. Součástí je i popis činnosti občanského sdružení Návrat, které podporuje návrat dětí z dětských domovů do rodin. Zde hraje důležitou roli i popisovaný postup tzv. sanace rodiny. Závěrečná část informuje o systému profesionální pěstounské péče v Norsku. V této zemi jsem studovala v rámci studijního programu Erasmus a informace jsem získala přímo v praxi, při návštěvách tamních pěstounských organizací. Norsko patří k nejvyspělejším zemím Evropy, a proto i jeho systém péče o opuštěné děti je na vysoké úrovni a nabízí řadu inspirativních myšlenek pro plánované změny v této oblasti u nás.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 130 záznamů.   začátekpředchozí100 - 109dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.