Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 119 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Postoje žáků, rodičů a kolegů k začínajícím učitelům z pohledu začínajícího učitele.
KUDWEISOVÁ, Lucie
Cílem diplomové práce je zjistit a porovnat postoj žáků, rodičů a kolegů k začínajícím učitelům z pohledu začínajících učitelů. S čím vším se může začínající učitel potkat ze strany svých kolegů, ale i žáků a rodičů. Teoretická část se odvíjí od stanoveného cíle. Jsou zde shrnuty základní informace týkající začínajících učitelů. Dále obsahuje kapitoly věnující se potřebám začínajícího učitele a jeho uvedení do praxe. V praktické části jsou shrnuty výsledky zjištěné pomocí dotazníkového šetření, které se soustředilo na obavy začínajícího učitele, práci s uvádějícím učitelem a dále postoje kolegů, žáků a rodičů k začínajícímu učiteli z pohledu začínajícího učitele.
Zadávání domácích úkolů z pohledu učitelů a rodičů 1. stupně ZŠ
JEDLIČKOVÁ, Barbora
Diplomová práce Zadávání domácích úkolů z pohledu učitelů a rodičů žáků 1. stupně ZŠ se zabývá problematikou domácích úkolů z hlediska hodnocení, četnosti, formy nebo náročnosti. Teoretická část shrnuje základní odborné poznatky z dané oblasti, definice, funkce a dělení domácích úkolů. Objasňuje jejich postavení v celkovém kontextu vzdělávání žáků na 1. stupni ZŠ. Mapuje postoje a zkušenosti, které zaujímají k domácím úkolům rodiče a učitelé. V teoretické rovině je problematika popsána na základě odborných publikací se souhlasnými, ale také protichůdnými názory k roli domácích úkolů. Praktická část je postavena na kvantitativní metodě dotazníkového šetření distribuovaného mezi učitele a rodiče žáků 1. stupně ZŠ se zaměřením na danou problematiku a prezentuje jeho výsledky, které jsou publikované formou komparace výpovědí odborné (učitel) a laické (rodič) veřejnosti. Výsledky dotazníkového šetření jsou doplněny rozhovory k dané problematice, a to s učiteli i rodiči.
Open Therapy of Autism, terapie u dětí s poruchou autistického spektra.
ŠVONCOVÁ, Adéla
Bakalářská práce se zabývá tématem Open Therapy of Autism (O.T.A.), terapie u dětí s poruchou autistického spektra. Cílem bakalářské práce bylo zjistit spokojenost rodičů s výsledky terapie O.T.A. u jejich dětí. Vzhledem k cíli byl vybrán kvalitativní výzkum, který probíhal na území Prahy s rodiči dětí s poruchou autistického spektra, kteří dochází na terapii O.T.A. K dosažení cíle byly stanoveny dvě následující výzkumné otázky: Jak rodiče hodnotí průběh O.T.A.? Jak jsou rodiče spokojeni s výsledkem O.T.A. u jejich dětí? K získání dat byla vybrána jako nejvhodnější metoda polostrukturovaný rozhovor s rodiči, kteří dochází na terapii do Centra terapie autismu v Praze. Jako hlavní přínos může být pro rodiče, kteří o terapii uvažují, jelikož práce poskytuje reálné zkušenosti rodičů dětí s poruchami autistického spektra. Dále může být práce přínosem pro Centrum Terapie Autismu jako zpětná vazba na jejich práci - co ponechat, v čem pokračovat nebo naopak co zlepšit. Z výsledků vyplynulo, že rodiče dětí s poruchami autistického spektra jsou s terapií a s jejími výsledky spokojeni. Závěrem se všichni se shodli, že jejich děti udělaly od nástupu do terapeutického procesu pokrok především v oblasti komunikace a zvládání emocí. Jako hlavní nevýhodou shledávali nejčastěji zmiňovanou finanční náročnost terapie a špatnou místní dostupnost, protože většina rodičů musí na terapii dojíždět, což se pojí i s časovou náročností. Všichni rodiče chtějí v terapii pokračovat i nadále.
Informovanost rodičů a rodinných příslušníků dětského pacienta o lymfedému
Langerová, Kateřina ; Tomová, Šárka (vedoucí práce) ; Nikodemová, Hana (oponent)
Bakalářská práce "Informovanost rodičů a rodinných příslušníků dětského pacienta o lymfedému" se zabývá otázkou informovanosti rodičů (pečovatelů) dětského pacienta o tomto onemocnění. Cílem práce bylo zjistit stav informovanosti rodičů a rodinných příslušníků dětského pacienta v oblasti lymfedému a závislost mezi touto informovaností a některými parametry zkoumané skupiny a různými druhy informací. Jako metoda výzkumného šetření byl zvolen nestandardizovaný dotazník vlastní konstrukce. Dotazník byl distribuován respondentům v papírové a online podobě, a to prostřednictvím specializovaných zdravotnických pracovišť a soukromých facebookových skupin zaměřujících se na problematiku lymfedému. Do tohoto šetření bylo zahrnuto 59 dotazníků. Výsledky tohoto šetření ukázaly, že informovanost respondentů je na dobré úrovni, a to nezávisle na vzdělání respondentů a době od prvních příznaků onemocnění. Vedle specializovaných pracovišť se jasně ukázal význam internetu jako dalšího častého zdroje informací pro respondenty. Naopak mezi méně preferované zdroje informací byla respondenty zařazena média jako časopisy, noviny a televize, edukační materiály, odborná literatura, ale také praktičtí lékaři pro děti a dorost. Závěr: Tento nález lze přičítat zejména kvalitní specializované péči, jejíž součástí je...
Plánování budoucnosti v rodinách s dítětem s mentálním postižením
Gažiová, Magdalena ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou plánování budoucnosti v rodinách s dítětem s mentálním postižením. V teoretické části je vymezena definice rodiny, specifika rodiny s dítětem s mentálním postižením, sociální služby pro dospělé lidi s mentálním postižením a specifika plánování budoucnosti lidí s mentálním postižením. V rámci praktické část bakalářské práce je vymezena metodologie zvoleného přístupu a interpretovány výsledky výzkumného šetření. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem přistupují v rodinách s dítětem s mentálním postižením k plánování budoucnosti. Zvolenou metodou výzkumu je polostrukturovaný rozhovor s deseti respondenty. Výpovědi rodičů a sourozenců dětí s mentálním postižením poskytly náhled do přístupu a plánování budoucnosti, obtížích s tímto tématem spojených a jedinečných příběhů jednotlivých rodin.
Komunikace s rodiči na školních akcích 1. stupně z pohledu učitelů
Kotěrová, Ludmila ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Frombergerová, Anna (oponent)
Diplomová práce se věnuje komunikaci učitelů s rodiči na školních akcích 1. stupně základního školství mezi různými typy škol, konkrétně katolickou, židovskou, soukromou a státní. Cílem práce je analyzovat a porovnat postupy učitelů z rozdílných škol při komunikaci s rodiči. KLÍČOVÁ SLOVA školní akce, komunikace, učitel, rodič, školní klima
Asistent pedagoga v předškolním vzdělávání a dítě s vývojovou dysfázií
Staňková, Anežka ; Hanyš Holemá, Irena (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá porovnáním práce asistentů pedagoga v různých třídách mateřské školy, kde je zařazeno dítě s vývojovou dysfázií. Teoretická část práce se zaměřuje na dvě hlavní témata, a to asistent pedagoga a vývojová dysfázie. Vývojová dysfázie je poruchou řeči, resp. druhem narušené komunikační schopnosti. V první části, se práce zaměřuje na asistenta pedagoga, jeho náplň práce, formy spolupráce a komunikace s ostatními pedagogy. Druhá část popisuje problematiku narušené komunikační schopnosti a bližší specifikace k vývojové dysfázii, její druhy a dítě s vývojovou dysfázií v předškolním věku. Výzkumná část je případovou studií třech asistentů pedagoga v různých třídách mateřské školy, které navštěvují děti s vývojovou dysfázií. Výzkum je realizován prostřednictvím vybraných výzkumných metod, a to strukturovaného rozhovoru a také nezúčastněného pozorování. Každý výzkumný vzorek obsahuje charakteristiku prostředí a charakteristiku asistenta pedagoga. Zároveň část, která je zaměřená na dítě s vývojovou dysfázií, kde je uvedena jeho osobní anamnéza a vlastní interpretace poskytnutých dokumentů. Výsledky výzkumu obsahují analýzu pozorování a analýzu rozhovorů vedených s učiteli a asistenty pedagogů v mateřské škole. Cílem výzkumné části práce je porovnat práci asistentů pedagoga,...
On-line výuka žáků v 1. ročníku ZŠ
Čerplová, Lucie ; Ronková, Jolana (vedoucí práce) ; Wildová, Radka (oponent)
Diplomová práce s názvem On-line výuka žáků v 1. ročníku ZŠ se zabývá otázkou on-line výuky žáků v prvních třídách základní školy. Cílem diplomové práce je porovnání této problematiky z pohledu třídních učitelů, rodičů a žáků, kteří absolvovali on-line výuku. V teoretické části se diplomová práce zabývá tématy jako je charakteristika žáka v prvním ročníku základní školy, a to jak po stránce psychické, tak po stránce fyzické. Jsou zde popsány obecné zásady práce se žákem v prvním ročníku základní školy. Dále metody a formy práce využívané v běžné školní třídě při výuce čtení a psaní. Diplomová práce dále popisuje základní témata jako on-line výuka, distanční výuka a prezenční forma výuky. Práce se také zabývá programy a aplikacemi, které jsou vhodné pro on-line formu výuky v prvním ročníku základní školy. Praktická část se pomocí výzkumné metody polostrukturovaného rozhovoru zabývá riziky, a především přínosy on-line výuky v prvních třídách ZŠ z pohledu tří různých skupin zúčastněných respondentů, které formu on-line výuky absolvovaly. KLÍČOVÁ SLOVA učitel, žák, rodič, výuka, on-line, přínos, rizika
Rodič a autorita: Výchova a respekt vůči rodičům
ŠŤASTNÁ, Monika
Hlavním cílem práce je vysvětlit pojmy autorita v rodině, výchova u rodin a její styly. Snažím se naznačit, jak autorita a výchova dítěte může pomoci, či ublížit dítěti v jeho samotném vývoji a jak se může odrazit v jeho samotném chování. Práce je složena z teoretické a praktické části, přičemž teoretická část se dělí na dvě hlavní kapitoly, a to Autorita, Výchovné styly rodičů. Praktická část je zaměřena na kvantitativní výzkum realizovaný metodou dotazníkového šetření. V dotazníku se zabývám tématem Rodič a autorita, kdy se snažím pomocí otázek přicházet na to, jak v dnešní době respondenti přemýšlí o autoritě a chování svých rodičů (těch, kteří je vychovali).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 119 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.