Název:
Zadávání domácích úkolů z pohledu učitelů a rodičů 1. stupně ZŠ
Překlad názvu:
Assigning homework from the perspective of primary school teachers and parents.
Autoři:
JEDLIČKOVÁ, Barbora Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce Zadávání domácích úkolů z pohledu učitelů a rodičů žáků 1. stupně ZŠ se zabývá problematikou domácích úkolů z hlediska hodnocení, četnosti, formy nebo náročnosti. Teoretická část shrnuje základní odborné poznatky z dané oblasti, definice, funkce a dělení domácích úkolů. Objasňuje jejich postavení v celkovém kontextu vzdělávání žáků na 1. stupni ZŠ. Mapuje postoje a zkušenosti, které zaujímají k domácím úkolům rodiče a učitelé. V teoretické rovině je problematika popsána na základě odborných publikací se souhlasnými, ale také protichůdnými názory k roli domácích úkolů. Praktická část je postavena na kvantitativní metodě dotazníkového šetření distribuovaného mezi učitele a rodiče žáků 1. stupně ZŠ se zaměřením na danou problematiku a prezentuje jeho výsledky, které jsou publikované formou komparace výpovědí odborné (učitel) a laické (rodič) veřejnosti. Výsledky dotazníkového šetření jsou doplněny rozhovory k dané problematice, a to s učiteli i rodiči.Diploma thesis - Assignment of homework from the point of view of parents and teachers of the first grade of elementary school deals with the issue of homework from the point of view of assessment, frequency, form or difficulty. The theoretical part summarizes the basic knowledge of the field, their definitions, functions and divisions of homework. It clarifies its position in the overall context of the education of pupils at the first level of primary school. It maps the attitudes and experiences of parents and teachers to the homework. At the theoretical level, the issue is described on the basis of professional publications with agreeing, but also opposing opinions in the role of homework. The practical part is based on the quantitative method of a questionnaire survey distributed among teachers and parents of pupils of the first grade of primary school with a focus on the given issue and presents its results, which are published in the form of a comparison of professional (teacher) and lay (parents) public statements. The results of the questionnaire survey are supplemented by interview on the given issue, with teachers and parents.
Klíčová slova:
domácí příprava; domácí úkol; dítě; rodič; učitel; žák; child; home preparation for school; homework; parents; student; teacher Citace: JEDLIČKOVÁ, Barbora. Zadávání domácích úkolů z pohledu učitelů a rodičů 1. stupně ZŠ . České Budějovice, 2024. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/71446