| |
|
Problematika hodnocení lidského kapitálu v českých podnicích
Meluzínová, Jana ; Gregar, Aleš (oponent) ; Myšková, Renáta (oponent) ; Kocmanová, Alena (oponent) ; Putnová, Anna (vedoucí práce)
Cílem práce je navrhnout a ověřit model řízení zaměřený na hodnocení lidského kapitálu ve vztahu k podnikové výkonnosti ve zvoleném odvětví – bankovní sektor v České republice. Model je sestaven v následujících krocích. Syntézou zjištění vyplývajících z předvýzkumu jsou identifikovány základní oblasti, které jsou významné při řízení výkonnosti lidského kapitálu z hlediska daného sektoru. Určením relevantních proměnných v rámci vybraných oblastí řízení výkonnosti lidského kapitálu. S využitím dotazníkového šetření je určena míra významnosti proměnných. Následně je provedena redukce počtu proměnných za pomoci statistických metod tak, aby byla zachována původní informace. Posledním krokem je předložení návrhu modelu. Následně je model ověřen.
|
|
Optimalizace systému odměňování zaměstnanců ve vybrané společnosti
Kroupová, Lucie ; Konečný, Štěpán (oponent) ; Kruntorádová, Markéta (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na optimalizaci systému odměňování s využitím konceptu celkové odměny ve vybrané společnosti. V teoretické části jsou za využití faktografické rešerše vymezeny základní pojmy a teoretická východiska potřebné pro lepší pochopení dané problematiky. Druhá část práce zahrnuje analýzu současného systému odměňování vybrané společnosti a na něj působících vnitřních a vnějších vlivů prostředí. V poslední části práce jsou představeny návrhy vedoucí k optimalizaci systému odměňování včetně kvantifikace a zhodnocení nákladů a přínosů daných změn.
|
| |
| |
| |
|
Výběr zaměstnanců ve vybraném podniku
Kovácsová, Aneta ; Hanák, David (oponent) ; Konečný, Štěpán (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výběrem zaměstnanců ve vybraném podniku. V teoretické části jsou vysvětleny metody získávání pracovníků a základní pojmy spojené s touto problematikou. Praktická část obsahuje popis společnosti, cíl výzkumu a samotný průzkum pomocí dotazníkového šetření. Výsledkem jsou návrhy a doporučení změn vedoucí k nalezení nejvhodnějších kandidátů na vybrané pozice v podniku pro jeho lepší fungování.
|
| |
|
Návrh vzdělávacího programu pro pracovníky společnosti UHS JAKOS, a.s. při zavádění čárových kódů
Slavíková, Jana ; Uhlířová, Jana (oponent) ; Konečná, Zdeňka (vedoucí práce)
Hlavním cílem diplomové práce je návrh vzdělávacího programu pro zaměstnance UHS JAKOS a.s., která před 4 lety implementovala nový informační systém a v návaznosti na jeho zavedení plánuje zavádění čárových kódů. Analýza byla zrealizovaná prostřednictvím dotazníkového šetření mezi zaměstnanci, kteří přijdou do styku s čárovými kódy. Práce je rozdělena do 3 částí. První je teoretická popisující vzdělávání jako proces změny při zavádění čárových kódů. Dále je zde část analytická, kde je popsán současný stav společnosti prostřednictvím dotazníku. Závěr se soustředí na návrh vzdělávacího programu, který by ulehčil zavádění čárových kódů.
|
|
Essays on International Migration
Adunts, Davit ; Mittag, Nikolas Karl (vedoucí práce) ; Elsner, Benjamin (oponent) ; Dinkelman, Taryn (oponent)
Tato práce zkoumá vliv mezinárodní migrace na tvorbu lidského kapitálu v zemích původu. První kapitola zkoumá krátkodobý vliv nepřítomnosti otců v důsledku cirkulační migrace na vytrvalostní schopnosti dětí, které zůstaly v zemi původu. Na základě exogenní variability v načasování návratové migrace vyvolané bilaterálními migračními zákony mezi Ukrajinou a Polskem ukazuji, že nepřítomnost otců v důsledku cirkulační migrace negativně ovlivňuje vytrvalostní dovednosti dětí, které zůstaly na Ukrajině. Tento výsledek není vysvětlen kognitivními dovednostmi a je robustní při zahrnutí fixních efektů školy a třídy. Druhá kapitola (společně s Bohdanou Kurylovou) zkoumá dopad mezinárodních migračních příležitostí na složení kvalifikací v zemích původu na základě změn migračních příležitostí vyvolaných liberalizací vízového režimu mezi zeměmi EU a Ukrajinou. Naše výsledky naznačují, že větší možnosti emigrace do zemí EU zvýšily pravděpodobnost, že si ukrajinští středoškoláci zvolí předměty, které s větší pravděpodobností povedou k mezinárodně přenositelným dovednostem. Nenašli jsme žádné důkazy o tom, že by větší možnosti emigrace do EU významně ovlivňovaly výsledky studentů nebo pravděpodobnost neúspěšného složení zkoušek z předmětů, které povedou k mezinárodně přenositelnějším dovednostem. To naznačuje, že...
|