Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 68 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Koncertní fotografie a fotografie hudby v komunikaci českých kapel na sociálních sítích
Flídrová, Šárka ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Turek, Pavel (oponent)
Tato práce se zabývá využitím koncertních a hudebních fotografií k sebeprezentaci českých kapel na čím dál tím populárnější sociální síti Instagram. Práce se tak věnuje třem oblíbeným oblastem, kterými jsou fotografie a vizualita, hudba a propagace na sociálních sítích. Práce se věnuje historickému vývoji koncertní fotografie a jejích předchůdců, krátce představí nejdůležitější osobnosti, jež koncertní fotografii formovaly, jako byl například Jim Marshall nebo Annie Leibovitz, ale věnovat se bude i současným trendům v oblasti zachycování hudby pomocí fotografie. Pro lepší porozumění interpretaci výsledků praktické části se práce věnuje rovněž vývoji Instagramu od jeho počátku až do současnosti, jeho funkčním prvkům a specifikům jeho využití pro vlastní prezentaci. Praktická část práce se zaměřuje na konkrétní vybrané české kapely, konkrétně kapely Kryštof, Mandrage a Chinaski, a způsoby jejich komunikace na Instagramu, především vytyčuje oblasti v nichž se kapely liší a v nichž si jsou jejich způsoby komunikace naopak podobné. Největší důraz v této části práce klade na význam sebeprezentace jednotlivých interpretů a na odezvu recipientů jejich sdělení.
Instantní fotografie na sociálních sítích
Valentová, Marie ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Turek, Pavel (oponent)
(abstrakt) Tato práce se zabývá sociální sítí Instagram jakožto následníkem tradice instantní fotografie a obsahem této sítě. Instagram je globálně velmi rozšířenou sítí a fenoménem, který ovlivňuje objekty fotografie, definici zachycení hodného i estetiku. Instagram, jehož obsah je denně rozšiřován o miliony dalších fotografií, je místem, kde fotografie nabývají nového uplatnění a následují specifické trendy. Tato práce zkoumá sociální síť samotnou, sleduje historii vzniku Instagramu, principy fungování této sítě, českou verzi sítě i typy uživatelů. Pro lepší definici specifik instagramové fotografie zasazuje tento jev do historického kontextu technologického vývoje média fotografie. Tato práce se snaží vystihnout a definovat zejména estetiku fotografií na této síti; nejdřív v rovině obecných poznatků; následně praktickým průzkumem. Hlavním výstupem je prozkoumání obsahu českého Instagramu a hledání obrazových specifik této sítě. S pomocí obrazové analýzy stanovuje a kategorizuje nejčastější objekty na fotografiích na této síti a následně hledá estetická specifika s pomocí dotazníkového šetření.
Samizdat v informační době: Jak ovlivnil Web 2.0 kulturu fanzinů
Hroch, Miloš ; Turek, Pavel (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Předkládaná diplomová práce Samizdat v informační době: Jak ovlivnil Web 2. 0 kulturu fanzinů si dává za cíl vyzkoumat, jakým způsobem se proměnila produkce hudebních fanzinů, tedy neoficiálních časopisů vydávaných svými tvůrci na vlastní pěst, s příchodem nových médií. Z teoretického hlediska se práce zabývá historií fanzinové tvorby a koncepty alternativních médií potřebnými pro zhodnocení současného stavu. Stejně tak je v teoretické části věnován prostor praktikám fanoušků, tedy nejvýraznějších představitelů aktivních publik, které jsou velice užitečné nejenom pro popis motivací stojících za produkcí fanzinů, ale i pro pochopení povahy mediální komunikace v kyberprostoru, kde se stírají hranice mezi producentem a konzumentem mediálních sdělení. Hlavní část práce se soustředí na analýzu rozhovorů s deseti informátory z řad tuzemských předinternetových tvůrců fanzinů i z řad těch současných, uvyklých síťové komunikaci. Z popsaných diskurzivních vzorců je pak možné vysledovat, že tradiční fanzinová tvorba a online prostředí jsou dva oddělené světy, které o sobě vzájemně vědí, ale autoři fanzinů se snaží střežit své hranice. Chtějí své výtvory uchránit před internetem, i když do virtuálního terénu často vstupují pro inspiraci nebo jej využívají jako distribuční nástroj. Vyvstává tak otázka, co je k...
Vývoj stepních společenstev v rámci rekultivace vápencových výsypek
Turek, Pavel ; Münzbergová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kladivová, Anna (oponent)
Moje Bakalářská práce zpracovává pohledy na metody rekultivace a obnovy vápencových výsypek. Ve stručnosti jsem poukázal na negativa a pozitiva jednotlivých používaných metod. Zmínil jsem se o legislativě, rezervních fondech a zákonu o odpadech, dále o vzniku vápence, o praktickém využívání a jeho těžbě. V práci je kapitola i o možných proměnné ovlivňující sukcesi na lokalitě a příklady nejčastějších disturbovaných míst vhodných k obnově.
Vizuální paměť Knížecích plání
Novák, Ondřej ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Turek, Pavel (oponent)
V této práci se pokouším na základě dvou principů přiblížit a popsat problematiku celospolečenského historického problému: odsunu německého obyvatelstva po druhé světové válce v Československu. Jako metodu jsem si vybral relativně nový směr, a sice vizuální sociologii. Poznatky z výzkumu pak zařazuji do historického a sociologického kontextu doby s přesahem do současnosti. Záměrně si vybírám jen fragment místa a času, abych na něm demonstroval problematiku odsunu českých Němců z pohraniční oblasti. Uvědomuji si rozsah tohoto tématu a také to, že není možné provést rozbor této problematiky jako celku na několika desítkách stran. Přesto si myslím, že na základě poznatků tohoto výzkumu si čtenáři budou schopni vyvodit důsledky v širším kontextu a že na základě získaných poznatků si budou moci vytvořit i obraz této problematiky v současnosti a jeho dopady na krajinu a společnost. Za stěžejní část této práce pokládám autorské fotografie místa, o kterém tato práce referuje. Na základě poznatků z teorie vizuální sociologie považuji za nejdůležitější právě tyto obrazy, jelikož na jejich základě si čtenář, potažmo divák, ukládá informace, které vstřebává a jeho subjektivní percepce těchto obrazů vytvoří názor, dojem a pohled na problematiku s reálným přesahem do jeho aktuální situace. Vizuální sociologii...
Koncepce studií populární hudby pro český akademický kontext - příspěvek k rozvoji českých mediálních studií
Pospíšil, Michal ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Turek, Pavel (oponent) ; Opekar, Aleš (oponent)
Populární hudbě nebylo zatím v českém akademickém prostředí, a o to méně v rámci studia médií, věnováno příliš pozornosti. Mediovaná populární hudba bývá v analýzách týkajících se role médií opomíjena a její účinek přehlížen. Práce ověřuje argumenty na podporu hudby coby relevantního předmětu českých mediálních studií a zjišťuje, zda může dosavadní zkoumání populární hudby přinést užitečné vědění pro rozšíření záběru a zkvalitnění stávajícího studia médií v ČR. Jádro práce podává obraz tradice české hudební vědy (především na jejím popularizačním pomezí, citlivějším k populární hudbě) a angloamerické tradice studií populární hudby (tzv. popular music studies). V obou oblastech vyhledává a kriticky hodnotí silná a slabá místa pro studium médií. V závěru práce stvrzuje požadavek českého studia populární hudby jako potřebné součásti studia populární kultury v rámci mediálních studií, navrhuje oblasti zkoumání a upozorňuje na možná úskalí - zejména problémy translace západních teorií při aplikaci v místním kontextu, romantickou ideologii rocku a přílišné soustředění na výjimečné. Specifika české situace pojednávají kapitoly věnované roli kulturního kapitálu v české hudební kultuře 70. a 80. let a suverenitě totalitního spotřebitele na příkladu vývoje kulturní politiky v 50. letech 20. století.
Transformace mediálního impéria VICE v kontextu globálních změn mediálního prostředí
Písačková, Kateřina ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Turek, Pavel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá postupnou transformací americké mediální společnosti VICE média z marginálního zájmového periodika ve významnou globální mediální korporaci. V rámci případové studie v práci popisuji, jak na sebe navazovali jednotlivé fáze této transformace a jak celková změna organizace společnosti ovlivňuje mediální obsah produkovaný touto společností . V práci se věnuji i novým marketingovým metodám, která společnost uplatňuje, především pak jejich provázanosti s tvorbou obsahu. Cílem práce je popsat mechanismy, které stojí za úspěšnou expanzí značky VICE média. Jelikož tato transformace nemohla proběhnout bez hlubší proměny globálního publika, na které společnost cílí a jímž je současná mladá generace, věnuji se i popisu fenoménů tzv. Generace X a následné Generace Y. Tato transformace se děje na pozadí hlubších proměn globálního mediálního prostředí, které pozorujeme od nástupu internetu, práce se tedy věnuje i tomuto významnému fenoménu. V závěru práce popisuji fungování české pobočky tohoto média.
Médium v procesu změny: fotografie ze smartphonů a dalších mobilních zařízení v kontextu profesionální fotožurnalistiky
Králová, Pavla ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Turek, Pavel (oponent)
Diplomová práce Médium v procesu změny: fotografie ze smartphonů a dalších mobilních zařízení v kontextu profesionální fotožurnalistiky se zabývá fotografií, která byla pořízena prostřednictvím tzv. chytrých telefonů, neboli smartphonů. Práce se dělí na pět částí. První část práce se soustředí na fenomén obratu k vizualitě, vizualizovaní informací a ústupu od textových informací. Druhá část práce představuje vhled do historie chápání fotografického obrazu a seznamuje s proměnami tohoto média. Třetí část se zaměřuje na představení fenoménu smartphonů a tabletů, jejich historie, rozšíření. Také se zabývá aplikacemi pro editaci a sdílení fotografií ze smartphonů a tabletů. Čtvrtá část práce se věnuje konkrétním případům užití smartphonové fotografie v médiích. Samostatně se věnuje smartphonové fotografii ve válce, v rizikových a vzdálených oblastech, při živelných katastrofách a v další profesionální fotografii. Pátá část přináší hloubkové rozhovory s fotografy, kteří se smartphonovou fotografií zabývají nebo s ní mají nějaké zkušenosti. V rozhovorech s Tomášem Tesařem a Milanem Jarošem se práce zabývá smartphonovou fotografií z hlediska jejich profesionálních zkušeností.
Mýty a stereotypy v reklamní fotografii (časopis Týden a Elle)
Bušková, Helena ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Turek, Pavel (oponent)
Bakalářská práce Mýty a stereotypy v reklamní fotografii (časopis Týden a Elle) se zabývá významy, které reklamní fotografie obsahují a způsoby, kterými tyto významy spojují s produkty. Cílem práce je zjistit, jak se v tomto zobrazování projevují stereotypy a mýty, sdílené ve společnosti. Teoretická část práce pojednává nejprve o teorii reprezentace a pojetí znaků v sémiologii. Pozornost je věnována zvláště fungování těchto znaků v reklamní fotografii a způsobu přenesení významu mezi zobrazenými objekty. Dále se práce zabývá teorií mýtu v díle Rolanda Barthese a možnými projevy ideologie a stereotypizace v reklamní fotografii. Analytická část zkoumá pomocí sémiologické metody reklamní fotografie v časopisech Týden a Elle. Cílem analýzy je zjistit, nakolik se liší koncepty a ideje, vyjádřené v reklamní fotografii u periodika seriózního a lifestylového. Uvedeny jsou hlavní stereotypy a mýty, jež se v daných fotografiích objevují a to zejména s důrazem na genderové stereotypy, jež zde převládají. Analýza se soustředí na způsoby zobrazení muže a ženy z hlediska jejich aktivity či pasivity, životní role, předpokládaných vlastností a profese. Závěr práce obsahuje srovnání obou časopisů z tohoto pohledu a uvádí rozdíly a shody v jejich reklamním obrazu světa.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 68 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
7 TUREK, Petr
1 Turek, P.
12 Turek, Pavel
7 Turek, Petr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.