Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 464 záznamů.  začátekpředchozí219 - 228dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jak se aktivní senioři vyrovnávají se stereotypizací
Pokorná, Kateřina ; Šanderová, Jadwiga (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent)
Diplomová práce "Jak se aktivní senioři vyrovnávají se stereotypizací" představuje pohled aktivních seniorů na problematiku ageismu v české společnosti. Na základě analýzy polostrukturovaných rozhovorů ukazuje, že aktivní senioři nepovažují nerovnosti za významný problém hlavně z důvodu svého životního optimismu, který jim pomáhá stereotypy překonat. Dalším významným uplatňovaným způsobem je budování distance mezi respondenty jakožto aktivními seniory a zbytkem seniorské populace, na kterou nahlížejí pohledem shodným se zbytkem české společnosti. Představa, že na ně samotné předsudky neplatí, ale na jiné seniory ano, způsobuje ve svém důsledku reprodukci stereotypního pohledu na staré lidi, a aktivní senioři jsou současně prezentováni jako něco výlučného. Glorifikaci aktivního životního stylu ve stáří nepovažuji za přímý vliv trendu aktivního stárnutí, neboť všichni respondenti byli velmi činorodí v průběhu celého svého života. Byť se aktivní senioři prezentují jako otevření vůči společnosti, tak upřednostňují trávení volného času s ostatními (aktivními) lidmi svého věku. I přes proklamovanou asertivitu se často v konfrontaci s diskriminací chovají pasivně, či se očekávané nepříjemné situaci předem vyhnou.
Doping ve fitness a rekreační sport : obsahová analýza českých videí na YouTube
Miček, Jakub ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent)
Bibliografický záznam MIČEK, Jakub. Doping ve fitness a rekreační sport: obsahová analýza českých videí na YouTube. Praha, 2016. 48 s. Bakalářská práce (Bc.) Univerzita Karlova. Fakulta sociálních věd, Institut sociologických důvodů. Katedra sociologie. Vedoucí bakalářské práce PhDr. Mgr. Jan Balon, Ph.D. Abstrakt Fitness a YouTube jsou v současné době velice populární oblasti zájmů. I přes choulostivost problematiky dopingu se na toto téma tvoří různá videa, která jsou právě publikovaná na webové stránce YouTube. Převážná část výzkumů je orientována na vrcholový sport a rekreační sport s výrazně větší členskou základnou zůstává opomíjen. Jelikož mají rekreační sportovci ve srovnání s vrcholovými omezenější prostředky při získávání informací, YouTube se stává v tomto ohledu vhodným zdrojem, který ale není příliš vědecky probádaný. Tato práce se tak zabývá českými youtube videi zaměřenými na vztah fitnessu a dopingu. Poznatky jsou zjišťovány na základě obsahové analýzy nalezených videí různých autorů. Práce interpretuje výroky a informace, které se dostávají směrem k divákům. Dále dochází k využití těchto informací při práci s hypotézou: Autoři youtube videí můžou motivovat jejich diváky k užívání dopingu. Je zde také rozebráno, jestli může dojít ke zneužití výroků k užívání podpůrných látek.
Konstrukce identity dlouhodobě zaměstnaných Romů v Litvínově
Gonsiorová, Olga ; Cirklová, Jitka (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent)
Autorka se v práci zabývá konstrukcí identity dlouhodobě zaměstnaných Romů ve městě Litvínov. Vychází z předpokladu, podpořeného několika výzkumy, že ve městě Litvínov, které se nachází v severních Čechách, budou Romové poměrně silně stigmatizováni. Jedno z nejsilnějších stigmat mezi obyvateli severních Čech je přesvědčení, že Romové nepracují. Romové, kteří jsou dlouhodobě zaměstnaní, se tomuto předsudku alespoň částečně vymykají. Přesto je jejich etnický původ na první pohled viditelný a jsou proto do jisté míry stále zařazováni mezi stigmatizovanou etnickou menšinu. Autorka se v teoretické části práce soustředí na to, aby čtenáře seznámila s teoretickými východisky zkoumání sociologického konceptu identity. V této části také čtenáři přibližuje romskou menšinu žijící v Česku. V praktické části se potom autorka soustředí zejména na svůj vlastní výzkum, v jehož rámci provedla šest hloubkových polostrukturovaných rozhovorů s dlouhodobě zaměstnanými Romy z Litvínova, na jejichž základě dochází k zodpovězení svých stanovených výzkumných otázek.
Vliv nekoedukovaných turistických oddílu na vytváření identity jejich členů - případová studie
Švorcová, Tereza ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Kandert, Josef (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá vlivem nekoedukovaných turistických oddílů na vytváření identity jejich členů. Cílem práce je odhalit, jaký vliv má na děti jejich členství v nekoedukovaném turistickém oddíle. Jak tato volnočasová aktivita ovlivňuje jejich identitu a také jaký má dopad na vývoj dětí. Teoretická část práce je věnována socializaci, sociálnímu prostředí, genderu, genderové socializaci a genderovým stereotypům. Dále vlivu vrstevníků a vrstevnických skupin na socializaci dětí a problematice správného využití volného času. Pro účely práce byly provedeny polostrukturované rozhovory se všemi stranami, které se podílejí na fungování těchto oddílů, tedy vedoucími, instruktory, rodiči a samozřejmě též současnými i bývalými členy a členkami oddílů. Pro porovnání některých výpovědí, byl proveden rozhovor s vedoucí oddílu, který funguje velmi podobně, ale je nekoedukovaný. Výsledky ukázaly, že nekoedukované oddíly jsou pro děti přínosem, neboť díky nim mají příležitost, dostat se k činnostem, které v běžné společnosti většinou zastávají příslušníci opačného pohlaví. To vše navíc bez zatížení genderově motivovanými společenskými předsudky. Velký vliv na chod oddílu, charakter provozovaných činností a potažmo i na vývoj dětí a formování jejich identity má smýšlení a přístup vedoucích. V...
Proměna partnerství - mezigenerační srovnání
Ešnerová, Aneta ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Vohlídalová, Marta (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje proměnám partnerství mezi dvěma generacemi mužů a žen, kteří se narodili v letech 1960 - 1965 a v období mezi lety 1985 - 1990. Předkládaná práce se zaměřuje především na to, jak druhá demografická tranzice a výrazné společenské změny ve společnosti po roce 1989, ovlivnily intimní životy a partnerství jedinců v České republice. Pozornost je věnována zejména proměně načasování jednotlivých životních tranzic, které se posunuly do vyššího věku a tedy proměnám životních drah, zkušenostem s různými typy partnerství, okolnostem vstupu do partnerství a vlivu moderních technologií a pokroku ve zdravotnictví (v oblasti reprodukce) na intimní život. Práce se zabývá také tím, jak životní plány, hodnoty a priority ovlivňuji partnerské biografie jedinců z různých generací. K naplnění cíle je využita kvalitativní metodologie, konkrétně narativní rozhovory se 16 muži a ženami ze dvou výše uvedených generací.
Online svět - Podnikatelský model tzv. Tvůrců obsahu očima konkrétní komunity online podnikatelů
Skotáková, Adéla ; Osuský, Michal (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá deskripcí online podnikání, konkrétně podnikání v rámci Modelu Tvůrců obsahu (Content creators business model). K popisu využívá komunitu online podnikatelů. Klíčová část práce se věnuje analýze zúčastněného pozorování a rozhovorů se členy komunity. Cíl práce je odhalit fungování komunity online podnikatelů v rámci Podnikatelskému model Tvůrců obsahu v online světě, o kterém přesto existuje málo ucelených informací. Práce poskytuje rozbor vztahů v komunitě, přijímání nových členů, interakcí, vnímání konkurence i žen v online podnikání atd. Práce se snaží přijít na faktory, které ovlivňují úspěšnost podnikatelů. Dále se snaží nacházet vzorce v chování, které mohou k úspěšnosti vést. Během analýzy se podařilo zjistit, že pravděpodobně existuje uměle vytvořená identita tzv. dobrého online podnikatele, kterou se snaží členové zkoumané komunity převzít za vlastní. Dále vyšlo na povrch, že existují externí faktory, které významně ovlivnily úspěšnost online podnikatelů, patří mezi ně přítomnost mentora, podpora rodičů a finanční krize. Samotná komunita je důležitým faktorem, který pravděpodobně nahrazuje podnikatelům intimní vztahy. Celkově velkým plusem Podnikatelského model tvůrců obsahu je možnost nulové finanční investice. Výsledky nemohou být generalizovány na veškeré...
Postoj lidí k personálním agenturám a agenturnímu zaměstnávání v České republice
Lexová, Adéla ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
Agenturní zaměstnávání je unikátní flexibilní nástroj schopný rychle reagovat na měnící se podmínky a požadavky současného trhu práce. Zároveň poskytuje flexibilní úvazky a zaměstnání rizikovým skupinám na trhu práce, čímž pomáhá snižovat nezaměstnanost. Flexibilita agenturního zaměstnávání je však provázena vysokou mírou nejistoty. V České republice je agenturní zaměstnáváno zatím nedoceněno a jeho využívání nedosahuje úrovně většiny Evropských zemí. Důvodem mohou být předsudky a stereotypy české společnosti založené na generalizaci protiprávního počínání některých agentur práce na všechny agentury a důležitost jistoty zaměstnání pro většinu české populace. Cílem práce bylo odhalit a analyzovat postoj a důvěru lidí v personální agentury a agenturní zaměstnávání. Výsledky vlastního reprezentativního šetření ukázaly, že lidé v ČR personálním agenturám spíše nedůvěřují a spíše by se nenechali zaměstnat formou agenturního zaměstnávání. Jejich důvěra i celkový postoj se poté odlišují v závislosti na sociodemografických charakteristikách, konkrétně na pohlaví, vzdělání a velikosti místa bydliště. Ženy, lidé s vyšším vzděláním a lidé z velkého města mají častěji pozitivní postoj k agenturnímu zaměstnávání. Dále povědomí o fungování agenturního zaměstnávání nebo přímá zkušenost mají také vliv na vyšší důvěru a...
Od zadání k reklamě - reklamní komunikace v sociologické perspektivě
Novák, Michal ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Hendl, Jan (oponent)
Diplomová práce pojednává o problematice přenosu informace v reklamní komunikaci. Na pozadí klíčových sociologických teorií se snaží popsat, jak smysluplná reklamní komunikace vzniká a jaká na jaká úskalí lze při její tvorbě narazit. Zdůrazňuje zásadní potřebu poznání účastníků komunikace, odesílatele a příjemce - v marketingové praxi značky a její cílové skupiny. S využitím teoretických přístupů k procesu komunikaci zejména v podobě recepční teorie Stuarta Halla, Elaboration Likelihood Modelu Cacioppy a Pettyho nebo Laswellovy formule popisuje sofistikovaný, byť zjednodušený proces tvorby profesionální reklamní komunikace s ohledem na analýzu možností a zájmů komunikátora, na správné kódování jako předpoklad preferovaného dekódování, na intervenující šumy a na charakter využitého média. Praktická část práce se opírá především o studii kampaně internetového prodejce parfému a kosmetiky Parfums.cz v roce 2014 s využitím unikátních analytických dat z celého průběhu přípravy nové komunikační strategie. Cílem práce je ukázat reálný proces tvorby kampaně - získání odpovědí na marketingovou troj-otázku KDO, CO a JAK - od zadání přes exekutivní tvorbu sdělení až po vyhodnocení efektivity komunikace - změny vnímání či chování cílové skupiny značky - tedy dosažení preferovaného čtení.
Občanská angažovanost v hlavním městě Praze a motivace jejích obyvatel k politické participaci
Myslivečková, Michaela ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Kandert, Josef (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá občanskou společností hlavního města Prahy, konkrétně tří vybraných pražských městských částí, občanskou angažovaností a politickou participací zdejších obyvatel a motivací, které je k ní vedou. Práce si klade za cíl ukázat, že občanská společnost zde není slabá, jak se to často u společností postkomunistických států předpokládá, a že jsou zdejší občané schopni se mobilizovat a politicky angažovat. To dokládá na přehledu vývoje volební účasti v České republice v různých typech voleb, dále na míře volební účasti ve zvolených pražských městských částech a na občanských aktivitách a iniciativách, které v těchto městských částech fungují. V praktické části textu jsou tato zjištění doplněna o rozhovory s aktivními občany - se zástupci občanských sdružení, která zde působí, a se současnými zastupiteli městských částí, kde je sledována jejich občanská i politická angažovanost, a motivace, které k ní vedou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 464 záznamů.   začátekpředchozí219 - 228dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 Tuček, Marek
2 Tuček, Martin
2 Tuček, Matouš
2 Tuček, Michael
6 Tuček, Michal
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.