Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 214 záznamů.  začátekpředchozí204 - 213další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Využití metakognitivních strategií v profesionálním hudebním vzdělávání: k možnostem uplatnění metakognice při přípravě hudebních interpretů
Kubíková, Jitka ; Pelikán, Jiří (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Studium hudebních oborů na umělecké škole jakou je konzervatoř, je náročné na talent, osobnostní předpoklady, ale také na intelektuální úroveň. Tato práce představuje metakognici jako metodu, která rozvíjí mentální potenciál a umožňuje tak hodnotnější poznávání v různých oblastech včetně profesionální přípravy budoucích hudebních interpretů a pedagogů. Vzdělávání na konzervatoři je specifické v mnoha ohledech, proto je stručně zmíněna problematika studijních předpokladů (hudební schopnosti a jejich rozvoj, složky hudebního talentu a význam učebního stylu). Hlavní pozornost je věnovaná rozvoji dovedností myslet a dalších poznávacích aktivit s cílem osvojení určitých metakognitivních postupů. Prezentovány jsou Programy instrumentálního obohacení (Programme of Instrumental Enrichment) R. Feuersteina jako stimulační program určený k systematickému rozvoji kognitivních funkcí. Autor interpretuje deficity v oblasti učení a nabízí "nástroje" k jejich překonání. Cílem intervence je odstranění příčin školního neúspěchu eliminací nežádoucích učebních dispozic.
Gestalt přístup a jeho využití ve školství
Vobořilová, Marcela ; Valenta, Josef (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce je informovat čtenáře (především z učitelský řad) o možnostech využití Gestalt terapie v oblasti školství a inspirovat ho k používání Gestalt přístupu zejména pro zlepšení vztahů ve třídách a zároveň pro využití pro svou růst a posílení své osobnosti. První kapitola je věnována teoretickým základům Gestalt terapie, jejím kořenům, základním principům a Gestalt cyklu. Je částí čistě teoretickou, nutnou k pochopení vnímání směru. V závěru první části je popsáno současné využívání Gestalt terapie. Druhá kapitola je zaměřena praktičtěji, rozdělena na oblasti školství, kde může být Gestalt přístup využit. Jsou to oblasti kognitivní, sociální a osobnostní. Pojmům učení, inteligence a motivace je věnována část nejstručnější, nejrozsáhlejší je podkapitola věnovaná oblasti vztahů ve školním prostředí, která je doplněna o řadu technik používaných v Gestalt terapii, a podkapitola o osobnosti učitele, která je zamyšlením nad jeho přípravou na učitelskou profesi a navrhuje intervenční program pro učitele, kteří již nastoupili na svou dráhu. Jelikož je Gestalt terapie používána v oblasti terapeutické a při práci s dětmi s výchovnými problémy, je o možnosti tohoto využití krátce pohovořeno v poslední části této kapitoly, která také nastoluje myšlenku využití vzdělávání jako prevence terapie a...
Možnosti využití dětské kresby jako jedné z diagnostických technik při práci pedagogů se zneužívanými dětmi
Kroužilová, Iva ; Chrdlová, Michaela (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Smyslem předloženého textu je poskytnout učitelům a pedagogickým pracovníků přehled doporučení pro práci s dětskou kresbou jako jednou z diagnostických technik umožňujících odhalení týrání, zneužívání a zanedbávání dítěte. Teoretická část pojednává o syndromu CAN a o dětské kresbě jako jedné z projektivních metod. Empirická část práce zahrnuje ukázky možnosti využití kresby jako diagnostického nástroje při práci s týraným a zneužívaným dítětem. Na základě vyhodnocení dotazníku vlastní konstrukce je zmapována informovanost o problematice syndromu CAN a možnosti využití dětské kresby jako diagnostické techniky při práci s týraným a zneužívaným dítětem mezi učiteli základních škol ve Středočeském kraji. V závěru této diplomové práce je vytvořen souhrn doporučení učitelům a pedagogických pracovníkům pro práci s dětskou kresbou, který je zároveň výstupem této diplomové práce.
Vztah mezi učitelem a žákem z hlediska preferenčních postojů učitele
Nohavová, Veronika ; Pelikán, Jiří (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Diplomová práce je teoreticko empirickou studií, jejíž teoretická část se zabývá preferenčními postoji. Preferenční postoje jsou vymezeny v první až čtvrté kapitole, kde na ně nahlížíme z různých pohledů. Preferenční postoje se promítají do vztahu mezi učitelem a žákem, do jejich komunikace i do hodnocení žáka učitelem. V empirické části jsme se zaměřili na vliv preferenčních postojů učitele na prospěch žáka - respektive jsme zkoumali vztah mezi charakteristikami žáka vnímaných učitelem a prospěchem žáka.
Rozvoj verbálních schopností a sociokulturní prostředí rodiny (teoreticko-empirická studie)
Korpová, Lenka ; Vítečková, Michaela (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Text diplomové práce je zaměřen na téma rozvoje verbálních schopností v souvislosti se sociokulturním prostředím rodiny. Práce obsahuje teoretické poznatky z dané problematiky a empirické šetření verbálních schopností žáků konkrétní třídy a jejich rodinného prostředí. V úvodní teoretické části jsou vymezeny pojmy jazyk, jazykový kód a komuníkace, včetně charakteristických znaků. V práci je zmíněna podstata a funkce rodiny, dále Bernsteinova teorie jazykového kódu, která hovoří o vztahu mezi sociálním původem žáků, rozvinutosti jejich jazyka a školní úspěšností. V empirické části je zjišťována úroveň verbálních schopností žáků sledovaného vzorku .. Výzkum upozornil na rozvoj verbálních schopností ve vztahu k sociokulturnímu prostředí rodin. Šetřena byla především vzdělanostní úroveň rodičů, kulturní bohatství rodin, volný čas rodinných příslušníků, pozornost byla věnována také jejich sportovním a kulturním aktivitám.
Důsledky specifických poruch učení pro vzdělávací cestu a uplatnění v dospělosti
Cmunt, Radek ; Krykorková, Hana (oponent) ; Kremličková, Marta (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá základními východisky, deskripcí projevů specifických poruch učení a také reedukací. Jejím hlavním smyslem však je na pozadí celé školní dráhy dítěte sledovat jedno z klíčových období vývoje, a to jak specifické poruchy učení ovlivňují rozhodování o volbě povolání a jaké důsledky mají pro uplatnění v životě. Diplomová práce má charakter teoreticko-empirický, její součástí jsou tři kazuistiky dospělých lidí se specifickou poruchou učení.
Bilingvní dítě a rozvoj jeho osobnosti v prostředí české školy (teoreticko-empirická studie)
Jeřábková, Simona ; Poláčková, Věra (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Bilingvní dítě a rozvoj jeho osobnosti v prostředí české školy je teoreticko-empirická studie, která se zabývá pedagogicko-psychologickými aspekty výchovy a rozvoje bilingvních dětí. V teoretické části se jsou tři nosná témata - rozvoj řeči, myšlení a identity bilingvního dítěte. Empirická část obsahuje závěry dotazníkového šetření ohledně výhod či možných rizik bilingvismu pro dítě, které navštěvuje českou základní školu.
Život v náboženské sektě a jeho vliv na osobnost dítěte
Misauerová, Anežka ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Kremličková, Marta (oponent)
V dnešním světě plném protikladů a názorového pluralismu zřejmě nikoho příliš nepřekvapí ani náboženská roztříštěnost. Existence všudypřítomného vlivu křesťanství či islámu se zdá být již minulostí - pokud jsme ochotni pro tento okamžik pominout celosvětově rozšířené politické zneužívání těchto velkých náboženství, které je dnes na denním pořádku a tyto náboženské proudy pomalu ale jistě diskredituje. Ztráta pevných pravidel, zastřešujících život člověka ještě na začátku 20. století, obrovský technologický rozvoj a dvě války světového dopadu - to vše jsou vlivy, které postupně způsobily vznik jakéhosi náboženského a tím i existenčního vakua. Toto náhlé prázdno bylo něčím zcela novým pro celé masy lidí. Postupy, jakými se lidé s tímto nepříjemným pocitem vyrovnávali, byly rozmanité. Jako výstižný příklad může posloužit rozšířené hnutí hippies s celou svou kulturní základnou, dále americká beat generation a mnohá další hnutí, jež měla podstatný vliv na životní styl i podobu umění. Nejobecnější filosofií těchto hnutí byla obvykle kritika stávajících poměrů a nevídaná otevřenost vůči různorodým oblastem zájmu - světu orientálních nauk, rozvíjející se psychoterapii (zejména té skupinové), esoterickým - do té doby v podstatě neznámým naukám, ekologii a alternativám životního stylu, velký zájem byl věnován i...
Výuková simulace v úkolové situaci ( Šetření zaměřené na hledisko akceptace, interaktivity a autenticity)
Hannemann, Tereza ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Pinkas, Jaroslav (oponent) ; Páchová, Anna (oponent)
Disertační práce Výuková simulace v úkolové situaci se zabývá novým médiem, které se začíná prosazovat ve vzdělávání, výukovou simulací. Pohlíží na ni ze tří různých hledisek, z hlediska akceptace výukové simulace ve školním prostředí, hlediska interaktivity výukového materiálu a hlediska jeho autenticity. Hledisko akceptace čerpá z hodnocení 34 českých učitelů a více než 1000 studentů, kteří hodnotili přínosy a nedostatky výukových simulací, jež měli k dispozici. Hledisko interaktivity (N = 152) je zaměřeno na experimentální srovnání učebního materiálu, který má aktivovány interaktivní prvky, a materiálu který je aktivované nemá. Hledisko autenticity (N = 48) pracuje se srovnáním autentického výukového materiálu s materiálem převedeným do animované formy. Všechny tři stěžejní kapitoly obsahují teoretické revue a vlastní výzkumné šetření. Experimentální výsledky jsou rozděleny do třech samostatných kapitol, které jsou zaměřeny dle jednotlivých hledisek. Metodologický přístup je založen na kombinaci kvalitativních a kvantitativních metod sběru dat, zejména na terénním šetření a laboratorním experimentu.
Efektivní využívání informačních technologií jako jedna z klíčových kompetencí žáků (teoreticko-empirická studie)
Hrazdírová, Eva ; Koťa, Jaroslav (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá využíváním informačních technologií žáky, které je zde chápáno jako jedna z klíčových kompetencí. V teoretické části je cílem vymezit tento jev rozborem jeho jednotlivých aspektů. V empirické části pomocí podrobně popsaných výzkumných metod budou zjištěny rozsah a dosažená úroveň využívání informačních technologií vybraného vzorku žáků základní školy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 214 záznamů.   začátekpředchozí204 - 213další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.