Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 212 záznamů.  začátekpředchozí199 - 208další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.06 vteřin. 
Reakce učitele na projevy nežádoucího chování ve třídě
Dubovská, Jana ; Svobodová, Radmila (oponent) ; Hejlová, Helena (vedoucí práce)
Pro svou diplomovou práci jsem si zvolila téma: Reakce učitele na projevy nežádoucího chování ve třídě. Domnívám se, že nežádoucí projevy chování jsou problémem, se kterým se učitelé setkávali již v minulosti, setkávají se s ním i dnes a budou se s ním neustále potýkat a snažit se ho řešit. Pro někoho může být určité chování nežádoucím, zatímco pro jiného se může zdát normálním. Záleží na toleranci, tzn. do jaké míry jsme schopni nedostatky v chování či mírné porušování norem a pravidel tolerovat. Záleží na osobnosti učitele, jak se s chováním svých žáků vypořádá, jaká si stanoví pravidla a jaké klima bude v jeho třídě. Znamená to tedy, že různá interpretace téhož sociálního chování žáka vede k volbě různých výchovných postupů ze strany učitelů. Proto je důležitou součástí analýzy situace nevhodného sociálního chování žáků a její osobní interpretace učitele. Podle toho, jaké chování žáků učitelé ve škole očekávají, je pak identifikace chování žáka jako vhodného nebo nevhodného. Pro řešení tohoto problému s chováním ve třídě volí učitel určité postoje, strategie, pomocí kterých se snaží problém zmírnit nebo dokonce úplně odstranit. V této práci se pokusím vytvořit pohled na školní třídu jako na sociální skupinu, v níž se může projevit nežádoucí chování jejích členů a ovlivnit tak klima třídy. Cílem mé práce...
Reakce učitele na situaci ohroženého dítěte
Dudová, Stanislava ; Opravilová, Eva (oponent) ; Hejlová, Helena (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o situaci předškolního dítěte ohroženého ve vlastní rodině a o kompetencích učitele, takovému dítěti pomoci. V teoretické části diplomové práce je popsána historie syndromu CAN, jeho projevy u dnešních dětí a jeho příčiny v rodinách s poruchami. Pojednává také o možných krocích učitelky ve prospěch dítěte. Empirická část je založena na zjišťování povědomí učitele o projevech akutního a dlouhodobého ohrožení dítěte a o možnostech řešení takové situace. Cílem diplomové práce je ukázat na potřebu podpory sociálně vnímavého učitele jako nenahraditelné osobnosti, která by byla přínosem v interdisciplinárním systému pomoci ohroženému dítěti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vliv osobnosti učitele a výukového stylu učitele na vzorce chování žáků
Strnadová, Markéta ; Tomková, Anna (oponent) ; Hejlová, Helena (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je vliv osobnosti a výukového stylu učitele na vzorce chování žáků. Práce je zaměřena na postřehnutí problémů vztahujících se k výukovému stylu učitele, k vzorcům chování žáků a k pedagogické komunikaci. Diplomová práce je zpracovávána s vědomím, že by měla začínajícím učitelům i všem, kdo tuto problematiku nepodceňují, sloužit jako průvodce a zdroj mnoha podnětů pro další odborné vzdělávání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Rozvoj učitelských kompetencí - programem RWCT
Šafránková, Dana ; Hejlová, Helena (oponent) ; Tomková, Anna (vedoucí práce)
Při zadávání diplomové práce jsem se snažila vybrat si téma, které by mi pomohlo ujasnit si svoje postavení v procesu učení. Byla jsem si vědoma nedostatků, které mám jako neaprobovaná učitelka. Základy pedagogických dovedností a schopností jsem se proto rozhodla osvojit na vysoké škole. Během studia jsem se seznámila s přínosy programu RWCT (Čtením a psaním ke kritickému myšlení) a uvědomila jsem si, že bych se ráda zúčastnila celého kurzu Kritického myšlení. Zajímalo mě, zda mi program může pomoci v profesním a osobnostním růstu. Zbavím se starých bloků, vybudovaných v časech naší původní školní výchovy? Může se učitel naučit být otevřený, přemýšlivý a sebevědomý? Zvažovala jsem podobné otázky velice dlouho a domnívám se, že mnohé profesní problémy se mi, alespoň částečně, podařilo vyřešit. V diplomové práci jsem se snažila poukázat na rozdílné pojetí výuky klasického učitele a na využití jeho možností na primární škole - a učitele, který prošel kurzem Kritického myšlení. Zajímalo mě, do jaké míry je možné se naučit mnohým pedagogickým kompetencím, jak šije osvojit a umět je využívat. Při psaní diplomové práce jsem si uvědomila, jak kompetence souvisí s mojí vlastní osobností, se zkušenostmi a praxí. Pouhým kopírováním ideálních vzorů a příkladů se profesionálním učitelem nikdy nestanu. Dnes si pod pojmem...
Kooperativní vyučování na malotřídní škole
Tomsová, Marie ; Hejlová, Helena (oponent) ; Tomková, Anna (vedoucí práce)
Téma této práce je kooperativní vyučování jako prostředek k získávání klíčových kompetencí. V teoretické části se zabývám vymezením kooperativního učení, jeho znaků, principů, rolí učitele a žáka, hodnocením. Praktická část je akčním výzkumem variant vyučovacích jednotek s využitím spolupráce v malotřídní škole. klíčové kompetence kooperace pravidla hodnocení kooperativní vyučování Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Význam projektové metody v naplňování školního vzdělávacího programu
Entnerová, Anna ; Hejlová, Helena (oponent) ; Tomková, Anna (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce je zaměřena na význam projektové metody v naplňování filosofie a cílů Fakultní základní školy Klíček. Práce je rozdělena do osmi částí. Teoretická část pojednává o otázkách vnitřní proměny školy, změnách procesů vyučování a učení a cílech primárního vzdělávání. Přibližuje informace o projektové metodě, její historii, dělení, plánování a cílech. Praktickou část diplomové práce jsem věnovala kvalitativnímu výzkumu provedenému ve Fakultní základní škole Klíček. V ní uvádím několik realizovaných projektů, jak celoškolních, tak třídních, ale i celoročních, vícedenních i jednodenních se záměrem poukázat na to, jak uvedené projekty pomáhají v naplňování zadaných cílů a dodržování její filosofie. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Rodina a škola - komunikace a spolupráce
Kuchařová, Pavla ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Diplomová práce nazvaná Rodina a škola - komunikace a spolupráce si klade za cíl zmapovat oblast komunikace a spolupráce školy s rodinou a přiblížit čtenáři základní fakta, okolnosti, výzkumy a závěry užitečné pro budoucí praxi učitele. Účelem je pomoci učitelům utvořit si představu o úrovni komunikace a spolupráce školy s rodiči a o její možné podobě. Vztah učitele a rodičů má podstatný vliv na školní působení dítěte. Do jeho vlastního postoje ke škole a učiteli se promítá postoj rodičů. Efektivní komunikace a spolupráce může být přínosem pro všechny zúčastněné strany (učitel, rodiče, dítě). Úkolem učitele je vytvořit vhodné podmínky. KLÍČOVÁ SLOVA Vztah rodiny a školy, zapojování rodičů, spolupráce, komunikace, postoje, partnerství. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Využití hry při výuce práv dítěte
Cenigrová, Petra ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Diplomová práce shrnuje poznatky týkající se práv dítěte zejména s ohledem na profesní výchovu. Hledá proto principy, které jsou na poli výchovy v souladu s filosofií Úmluvy o právech dítěte a posuzuje, zda-li se hra jako metoda výuky s těmito principy shoduje a lze ji proto využít při výuce práv dítěte. V praktické části je výzkum zaměřen na postoje učitelů k využívání didaktické hry a zjišťování, nakolik může být hra ve výuce pro děti přínosná a zajímavá. Dále je z her, které se v současné praxi používají a vztahují se k právům dítěte, vytvořen metodický soubor. Tato práce je určena především učitelům 1. stupně ZŠ. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Didaktická hra ve výuce na primární škole
Nováčková, Jitka ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Tato práce obsahuje základní poznatky o hře a didaktické hře. Cílem diplomové práce bylo pojednat význam hry v učení dítěte mladšího školního věku, vymezit obsah pojmu didaktická hra, rozpracovat cíle, funkce a strukturu didaktické hry a vymezit pravidla při jejím používání ve výuce. V praktické části jsem se pokusila zmapovat podoby didaktických her na primární škole a zjistit, za jakým účelem je učitelé zařazují do výuky a kde se inspirují. Dále zjistit, jak toto zpestření výuky vnímají děti a jak se mění jejich reakce na hry od 1. do 5. třídy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Žákovská samospráva a její možnosti na 1. stupni ZŠ
Machovcová, Petra ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Úvahy o současném stavu výchovy a vzdělávání mladé generace vedou k hlubšímu zamyšlení nad jejich budoucí rolí občanů, před nimiž stojí úkol smysluplně se zapojit do procesu vytváření demokratické Evropy. Potřeba kompetentně se zapojit do tohoto procesu vymáhá od mladých občanů nové dovednosti a schopnosti. Výrazné rozdíly vycházející z historického vývoje a životní úrovně v jednotlivých regionech Evropy představují nové výzvy, jak se do společného úsilí zapojit. Nárůst projevů netolerance, xenofóbie, sociálního vylučování je dalším jevem, kterému bude muset nová generace čelit a hledat způsob, jak se s negativními jevy globalizující se Evropy vyrovnat. Požadavek osvojit si potřebné kompetence účastnit se složitého procesu utváření Evropy se začal čím dál tím více objevovat při úvahách o roli výchovy a vzdělávání evropského občana, které musí poskytovat nejen nové znalosti, ale i řadu sociálních a komunikativních dovedností. Současná podoba výchovy a vzdělávání k demokracii a občanství se musí potýkat s postojem současné generace, pro který je příznačný malý zájem o širší společenské otázky, neznalost existujících problémů a nízká motivace pro aktivní účast na řešení společenských otázek. Naléhavost řešit otázky zapojení mladé generace do života evropské společnosti narůstá na svojí intenzitě a s touto...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 212 záznamů.   začátekpředchozí199 - 208další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 Hejlová, Hana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.