Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 221 záznamů.  začátekpředchozí178 - 187dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ukradeno 77 milionů účtů služby PlayStation Network, týká se nás to?: analýza internetových diskuzí pod články týkajícími se tématu
Gregor, Filip ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce Ukradeno 77 milionů účtů služby PlayStation Network, týká se nás to?: Analýza internetových diskuzí pod články týkajícími se tématu se věnuje případu doposud největšího úniku uživatelských informací na Internetu. V úvodu práce je nastíněna historie vývoje konzolí PlayStation a zmapovány hlavní pokusy o "odemknutí" systému třetí generace konzole hackery. Následující část představuje samotnou službu PlayStation Network, jejíž uživatelé byli díky útoku v ohrožení ztráty své online identity a chronologicky popisuje průběh prolomení ochrany konzole včetně následného odcizení uživatelských údajů. Detailně se také věnuje případu hackera s přezdívkou GeoHot, jehož spor se společností SONY zavdal hackerské komunitě podnět k zahájení odvetných aktivit, v důsledku vedoucích až ke zmíněné ztrátě dat osobního charakteru. Další část práce přibližuje problematiku vzniku digitální identity a její ochrany, dává nahlédnout do historie utváření hackerské komunity a blíže vysvětluje fenomén existence a vnímání termínu hacker v kontextu vývoje Internetu. Závěrečná část se věnuje analýze vybraných diskuzních příspěvků pod tematicky relevantními články, rozebírá je z hlediska obsahového významu, informačního sentimentu i používaného jazyka a předkládá čtenáři zjištěné závěry. Součástí práce je také...
Fan art v oficiální propagaci počítačových her
Veselá, Veronika ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
S rozvojem Internetu, Webu a nových digitálních technologií publikum hraje aktivnější roli v přetváření a usměrňování toku mediálních obsahů. Fanoušek, jako odborný a zasvěcený konzument, stanul v centru pozornosti mediálního průmyslu a jeho marketingových strategií. Toto uspořádání na jednu stranu skýtá fanouškům větší samostatnost a nové možnosti. Na druhou stranu přesunutím aktivity od producentů ke konzumentům dochází k transformaci mediálního průmyslu, ve kterém neplacení dobrovolníci dělají práci, za kterou jsou profesionálové placeni. Tato diplomová práce zkoumá tuto tenzi na konkrétní situaci, kdy herní společnosti využívají produkty fanouškovské kultury (fan art) k propagaci svých herních titulů. Kultura konvergence klade nároky na stávající autorská práva, formuje nové vztahy mezi tvůrci fan artu a herními společnostmi. Tato práce: (1) popisuje okolnosti, za kterých herní společnosti publikují fan art na svých oficiálních webových stránkách, (2) zjišťuje, jak svoji neplacenou práci, kterou odvádějí tvůrci fan artu, vnímají sami fanoušci, (3) zjišťuje postoj fanoušků k autorským právům v konkrétní situaci využívání fan artu herními společnostmi. Těmto cílům odpovídají formulované výzkumné otázky. K jejich zodpovězení jsem zvolila metodu deskripce (1) a kvalitativní obsahové analýzy komentářů pod...
Role sociálních médií v počátcích egyptské revoluce 2011
Vrbková, Jana ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Egyptská revoluce 2011 je v médiích, stejně jako v prohlášení samotných organizací, které se na svržení prezidenta Husního Mubáraka podílely, prezentována jako revoluce sociálních médií. Hned po prvních třech dnech protestů při tom vláda 28. ledna nechala zablokovat internetové připojení, a úvod revoluce sociálních médií se tudíž částečně musel odehrát bez nich. Tato práce zkoumá jakou úlohu tedy sociální média mohla v úvodu revoluce hrát, a to metodou kvalitativní obsahové analýzy. Zaměřuje se při tom na oficiální facebookovou komunikaci dvou prominentních aktivistických hnutí - We Are All Khaled Said a April 6th Youth Movement, a to v období 9. ledna do 11. února 2011, od první zveřejněné pozvánky na demonstraci 25. ledna do dne, kdy prezident Mubárak ohlásil svůj odchod z funkce. V příspěvcích věnovaných tématu revoluce jsem identifikovala následující podtémata: 25. leden - povaha akce, role sdružení, organizace, odstřižení internetu, bezpečnost, propagace, jednota, zpravodajství, Facebook a hodnocení akce. Výsledkem mého zkoumání je zjištění, že přestože Facebook sehrál v událostech významnou roli, nebyl jediným komunikačním kanálem, který organizace pro oslovení svého publika používaly.Přes svou nespornou užitečnost - a propagaci We Are All Khaled Said, představující Facebook coby nástroj...
Internet jako prostor pro sociální inovace? Analýza prostředí digitálních podob současného českého tisku
Soukupová, Lenka ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Taking into account the theoretical approaches of Joseph Alois Schumpeter and Clayton Christensen to innovation, this case study is mapping the current Czech environment of written online media. Traditional media houses are dealing with the crisis of finances and information as generally described by Christensen, which means they are in real need for innovation yet they are not always successful. Other new incentives also appear on the market. Similarly to the situation abroad, the NGO sector is able to provide quality content on issues of its interest. Social innovation is rather a buzzword in the country, yet the author identifies a couple of efforts in the online written media. The author also suggests there might even be a niche for a social enterprise in the area to cooperate with the NGO sector and blogosphere. Keywords creative destruction, disruptive innovation, social entrepreneurship, social innovation, Czech Republic, print media online, watchdog journalism Abstrakt Tato případová studie nahlíží teoretickou optikou kreativní destrukce dle Josepha Aloise Schumpetera a rozkladných technologií dle Claytona Christensena prostředí digitálních podob současného českého tisku. Zatímco velké mediální domy se snaží ustát krizi financí a informací, potřebují také v duchu Christensenova přístupu...
Jazyková manipulace v denním tisku
Škubová, Eva ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Tato práce se zabývá jazykem zpravodajství v českém tisku a jeho neutralitou a objektivitou. Vychází přitom z vysokých očekávání společnosti ohledně kvality a pravdivosti mediálních obsahů a zkoumá vlivy na konečnou podobu zpravodajského produktu. Dále formuluje a popisuje na základě klasických lingvistických kategorií typické prostředky jazykové manipulace. V druhé části práce potom analyzuje titulní stránky českých deníků a zjišťuje, do jaké míry jsou využívány.
Obraz sociální sítě Facebook v českých tištěných médiích v letech 2007-2009
Špičák, Jakub ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Fišerová, Sylvie (oponent)
Záměrem práce je možnost nahlédnutí do problematiky mediální reflexe tématu, v tomto případě sociální sítě Facebook. Ve své teoretické části práce především strukturovaně předkládá informace o zpracovávaném tématu, jeho vzniku, vývoji, současném a možném budoucím využití, dále nabízí náhled do možností užití pro šíření "občanské žurnalistiky" a popisuje kontroverzní témata s tímto fenoménem spojená, především pak možnost zneužití "publikovaných" osobních dat uživatelů různými způsoby. Ve své praktické části práce předkládá reflexi tématu vybranými českými tištěnými médii. Za pomoci kvantitativní analýzy vybraných deníků a kvalitativní analýzy vybraných magazínů se práce snaží přinést mediální obraz sociální sítě Facebook ve vymezeném období.
Život na Facebooku: kvalitativní studie chování lidí na Facebooku
Erban, Ondřej ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce se snaží zmapovat vzorce chování uživatelů Facebooku a případnou závislost těchto vzorců na vnějších znacích uživatele. Cílem práce bylo generovat hypotézy o chování lidí na Facebooku, o tom jaké informace, kde a za jakým účelem prostřednictvím tohoto sociálního média vyhledávají a jaké informace, s kým a za jakým účelem na Facebooku sdílí. Jinými slovy popsat "život na Facebooku" a přispět tak k poznání společenské role Facebooku, jeho hlubší teoretické reflexi a jejímu pevnějšímu ukotvení v systému teorií mediálních věd. V první, teoretické části práce jsem Facebook charakterizoval a definoval, načrtl jeho historii a vývoj, předložil stručný výtah ze studií věnovaných Facebooku a též popsal dosavadní reflexi Facebooku z hlediska mediálních studií. Vlastní výzkum byl proveden formou kvalitativních rozhovorů s uživateli Facebooku. Na jejich základě, a díky následné analýze získaných, jsem formuloval řadu hypotéz o chování lidí na Facebooku, o zákonitosti podle nichž sdílí a vyhledávají informace na tomto sociálním médiu. Tyto hypotézy by měly sloužit jako námět a východisko navazujícím kvalitativním výzkumům.
Amatérský překlad televizních seriálů v sociálním kontextu
Švelch, Jaroslav ; Jettmarová, Zuzana (vedoucí práce) ; Pošta, Miroslav (oponent)
Tato práce si klade za cíl popsat a vyložit relativně nový, ale velmi rozšířený fenomén amatérského překladu titulků k televizním seriálům a navrhnout model pro analýzu tohoto specifického druhu překladatelské činnosti v jejím sociálním a technologickém kontextu. Za tímto účelem práce adaptuje teoretické a metodologické přístupy z disciplin translatologie, sociologie a mediálních studií. Důraz je přitom kladen na měnící se funkce audiovizuálního překladu v současné společnosti a na normy regulující překladatelskou činnost. Motivace k překladatelské činnosti jsou pak vyloženy pomocí Bourdieuových konceptů kulturního a sociálního kapitálu. Analytický model je poté využit v případové studii týkající se českých titulků k první sérii televizního seriálu Game of Thrones (Hra o trůny). Studie využívá kombinace kvalitativních a kvantitativních metod k popisu a explanaci sociálního kontextu, samotného překladatelského procesu, recepce a strukturálních rysů výsledného textu amatérského překladu ve srovnání s profesionálním překladem vysílaným kanálem HBO. Motivace a průběh překladu jsou vyloženy na základě informátorského rozhovoru s autorem amatérských titulků. Očekávání uživatelů a recepce překladových textů jsou zkoumány prostřednictvím metody diskurzní analýzy komentářů na internetovém serveru...
Rétorika uživatelů vybraných asynchronních diskusí na internetu
Klika, Jan ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Magisterská diplomová práce "Rétorika uživatelů vybraných asynchronních diskusí na internetu" se zaměřuje na řečovou kulturu a rétorickou kultivovanost ve vybraných diskusních příspěvcích tří zpravodajských serverů, a to Aktuálně.cz., iDnes.cz a Neviditelný pes. Pod mnoha články těchto virtuálních novin se vyskytují diskuse, které jsou určeny k rozvinutí přečtených myšlenek a názorů. Do tohoto diskusního prostoru může vstoupit v podstatě každý, kdo má přístup k internetu, což je jednou z charakteristik a výhod kvartárních médií ve srovnání s tradičními médii. Omezené možnosti tradičních médií však předpokládaly používání kultivovaného jazyka. Síťová média však mají odlišný charakter a asynchronní diskuse v nich kladou na jazyk jiné požadavky. Přirozený jazyk je základní komunikační médium, které je primárním obsahem masových médií. V praktické části jde o posouzení řečového jednání uživatelů zmíněných diskusí. Použita je rétorická analýza, která umožňuje celistvý pohled na řeč včetně její argumentační výstavby. Cílem práce je zjistit, čím je tento typ internetových dialogů z rétorického hlediska charakteristický.
Obsah vytvářený uživatelem a jeho využití ve zpravodajských médiích
Šesták, Martin ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Obsah vytvářený uživatelem a jeho využití ve zpravodajských médiích Abstrakt Rigorózní práce se zabývá rostoucí aktivitou uživatelů internetu, kteří ve stále větší míře vytvářejí, publikují a šíří vlastní obsahy. Velká část těchto obsahů má podobu zpravodajství, a zasahuje tak do oblasti dříve vyhrazené tradičním mediálním organizacím, které se s nově nastalou situací musejí vyrovnat. Teoretická část práce popisuje rozvoj síťových médií a zasazuje aktivní participaci uživatelů do mediálního diskurzu i historického kontextu. Zároveň představuje podoby obsahů vytvářených uživateli, definuje jejich charakteristiky a analyzuje tyto uživatele, kteří se v éře tzv. Webu 2.0 stávají prosumenty či produživateli. Zvlášť se věnuje využití obsahů generovaných uživateli ve zpravodajských médiích a fenoménu občanské žurnalistiky. Praktická část rigorózní práce analyzuje využití obsahu vytvářeného uživateli na příkladech předních světových zpravodajských médií, jako jsou iReport CNN, uReport Fox News, Have Your Say BBC či France 24. Nabízí jejich srovnání s českými zpravodajskými médii v čele s Českou televizí a zpravodajským kanálem ČT24 a předními českými zpravodajskými weby. V teoretické i praktické části je důraz kladen na internetové a televizní zpravodajství.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 221 záznamů.   začátekpředchozí178 - 187dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Švelch, Jan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.