Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  předchozí11 - 19  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aspirace a preference jedinců ze sociálně vyloučených lokalit v úloze aspektů výchovy a vzdělávání
Kudry, Jan ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Škoda, Jiří (oponent) ; Bajcura, Lubomír (oponent)
Disertační práce se zabývá tématem aspirací a školních předmětových preferencí žáků ze sociálně vyloučených lokalit. Zvláštnosti tohoto prostředí jsou využity ve vymezení pojmového aparátu, v deskripci specifik vzdělávání a principů socializace těchto dětí. Dále je definován vztah rodiny ke škole. V empirické části je podrobně rozebrána metodologie realizovaného výzkumného šetření. Výzkum byl založen jak na kvantitativním přístupu prostřednictvím dotazníků, tak na kvalitativním přístupu s využitím hloubkových rozhovorů. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda žáci ze sociálně vyloučených lokalit mají totožný vtah k budoucnosti jako děti z lokalit běžných a zda tito žáci mají stejné školní předmětové preference a představu o svém budoucím povolání. Zjištěné výsledky diskutujeme a aplikujeme do reálného pedagogického prostředí. Výzkumem bylo zjištěno, že děti z exkludovaných lokalit mají obdobné představy o svém budoucím povolání, obdobný vztah k budoucnosti a preferují obdobné školní předměty jako žáci z lokalit běžných. KLÍČOVÁ SLOVA: Sociálně vyloučená lokalita, romské dítě, socializace, rodina, vzdělávání, profesní orientace
Variabilita tělesného vývoje u dětí s ADHD
Kuželová, Hana ; Ptáček, Radek (vedoucí práce) ; Škoda, Jiří (oponent) ; Hrdlička, Michal (oponent)
ADHD představuje poměrně široce rozšířenou diagnózu v dětském věku. Aktuální studie uvádějí výskyt u 5 až 10 % populace. Jedná se o skupinu vývojových poruch, projevující se v menší či větší míře ve všech oblastech života dítěte, ale i jeho okolí. Jde o poruchu vyznačující se nadměrnou aktivitou, nepozorností a impulzivitou. Vyznačuje se rozmanitou symptomatologií, různou etiologií a nejednotným vývojem a je modelovou poruchou pro interakci mezi faktory genetickými, neurobiologickými a zevními epigenetickými. Disertační práce se zabývá problematikou variability somatického vývoje u dětí s ADHD. Hlavní cílem disertační práce je analyzovat růstové odchylky medikovaných i nemedikovaných dětí s ADHD od populační normy. Dílčí otázkou práce je, zda jedním z faktorů, eventuálně zjištěných rozdílů mohou být specifické stravovací návyky, resp. specifický životní styl této skupiny. Za účelem zodpovězení otázek byly realizovány dvě nezávislé studie, první zaměřena na antropometrické vyšetření, druhá zaměřena získání infromací o stravovacích návycích a životním stylu u dětí s ADHD. Výsledky první studie poukazují na rozdíly v tělesných parametrech mezi skupinou dětí s ADHD ve srovnání s kontrolními dětmi a také mezi skupinou dětí s ADHD užívající medikaci a nemedikovanými dětmi s ADHD. Děti s ADHD jako celek...
Integrovaná přírodovědná výuka a historie přírodních věd v chemickém vzdělávání
Šíba, Michal ; Klímová, Helena (vedoucí práce) ; Škoda, Jiří (oponent) ; Karpenko, Vladimír (oponent)
Disertační práce Integrovaná přírodovědná výuka a historie přírodních věd v chemickém vzdělávání je zaměřena na problematiku integrace přírodovědných předmětů prostřednictvím historie přírodních věd. Práce obsahuje rešeršní část zabývající se integrovanou přírodovědnou výukou v jejích různých podobách a její analýzou z pohledu platných kurikulárních dokumentů. V práci jsou prezentovány výsledky dotazníkového šetření mezi gymnaziálními učiteli chemie k tématu mezipředmětové integrace. Dále je navržen přístup k integraci prostřednictvím historie přírodních věd. K tomuto tématu jsou vytvořeny didaktické materiály: pracovní listy a didaktický test v programu Adobe Flash. Pracovní listy byly ověřeny ve výuce na gymnáziích, výsledky ověření jsou v práci uvedeny. Práce rovněž obsahuje výsledky dvou projektů zaměřených na propagaci tématu historie přírodních věd. Jedná se o projekt Historie přírodních věd ve vzdělávání středoškolských učitelů (Fond rozvoje vysokých škol České republiky, 2011) a kurz Praha alchymistická, který byl vytvořen a realizován v rámci Rozvojového projektu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, 2011: Rok chemie - chemie všem.
Analýza učebnic a tvorba učebních textů s tematickým celkem sacharidy a jejich metabolismus pro školy gymnaziálního typu
Šmídl, Milan ; Škoda, Jiří (vedoucí práce) ; Kolář, Karel (oponent) ; Solárová, Marie (oponent)
Hlavními parametry, popisující kromě samotného obsahu i přístupnost informací z učebnice je obtížnost textu a další parametry. Klíčové jsou také individuální charakteristiky žáků, které jsou reprezentovány vybranými prekoncepty a miskoncepcemi žáků. Hlavními cíly dizertační práce bylo poskytnout komplexní pohled na problematiku analýzy učebnic a propojit získané poznatky s praktickou tvorbou učebnic. Na výsledky analýzy tématu sacharidy a jejich metabolismus ve vybraných učebnicích a analýzu prekonceptů biochemických pojmů navazuje tvorba učebního textu, který výsledky analýzy respektuje. V rámci teoretické části práce je podrobně popsán teoretický background teorie a tvorby učebnic, kam patří funkce učebnice, jejich struktura, obsah, vlastnosti a zkoumané parametry. Následně je uveden přehled informací týkající se žákovských pojetí (prekonceptů) a možností jejich analýzy a využití ve výuce. V poslední části jsou popsány aspekty využívání učebnic z pohledu žáků, učitelů a nakladatelů a vztah tématu sacharidy a jejich metabolismus ke kurikulárním dokumentům. Praktická část dizertační práce zahrnuje deskriptivní i relační výzkum. V první fázi byla provedena analýza tematického celku sacharidy a jejich metabolismus v devíti vybraných učebnicích středoškolské chemie, analýza celých učebnic a analýza...
Výzkum postojů žáků středních škol k výuce chemie na základních školách
Rusek, Martin ; Beneš, Pavel (vedoucí práce) ; Bílek, Martin (oponent) ; Škoda, Jiří (oponent)
NÁZEV: Výzkum postojů žáků středních škol k výuce chemie na základních školách AUTOR: PhDr. Martin Rusek KATEDRA: Katedra chemie a didaktiky chemie ŠKOLITEL: prof. RNDr. Pavel Beneš, CSc. ABSTRAKT: Předkládaný výzkum doplňuje informace o postojích žáků k chemii o doposud opomíjenou skupinu žáků středních odborných škol. Právě zde nastávají po reformě změny spojené s posílením všeobecně vzdělávacích předmětů, kam je zařazena i chemie. Použitý dotazník byl zaměřen na: postoje žáků k chemii, didaktické prostředky využívané ve výuce chemie a postoje žáků k jednotlivým tématům výuky chemie. Dotazník byl zadán na začátku školního roku žákům po nástupu do prvních ročníků středních škol. Výsledky reflektující postoje žáků (N = 595) utvořené na základních školách tak umožňují srovnat, s jakými postoji k chemii přicházejí žáci na jednotlivé typy středních škol. Výsledky výzkumu potvrzují negativní postoje žáků k chemii. Ty jsou nejvíce ovlivněny žáky vnímanou obtížností předmětu i nízkým zájmem žáků o vyučovaná témata. Potvrzuje se také, že významnou roli hrají témata blízká životu žáků. Na základě zjištění výzkumu je možné formulovat návrhy řešení dané situace: zvýšení podílu aktivizačních metod ve výuce např. s experimenty spojené badatelsky orientované, problémové nebo projektové vyučování, dále revize kurikula....
Aktivizační metody a formy ve výuce přírodovědných předmětů
Kolková, Jiřina ; Drda Morávková, Alena (vedoucí práce) ; Vašutová, Jaroslava (oponent) ; Škoda, Jiří (oponent)
Předkládaná disertační práce se zabývá aktivizačními metodami a formami ve výuce přírodovědných předmětů a je řešena s ohledem na aprobaci autorky, kterou je chemie a biologie. Je řešena v souladu s požadavky školních kurikulárních dokumentů, obzvláště požadavkem na změnu stylu výuky ve školách. Je vypracovaná v logické návaznosti na předchozí práce autorky - projektovou výuku řešenou v diplomové práci a kooperativní činnosti řešené v práci rigorózní, přičemž výzkumná část zahrnuje dotazníkové šetření a videostudii analyzující aktivizační metody a formy sledované skupiny zejména středoškolských učitelů.
Systém pro řízení vzdělávání ve zdravotnickém zařízení
Škoda, Jiří ; Potančok, Martin (vedoucí práce) ; Vencovský, Filip (oponent)
Tato práce se věnuje systémům pro řízení vzdělávání a využití e-learningu ve zdravotnickém zařízení jako nástroje pro podporu výuky. Cílem práce je v první řadě vymezení pojmů Learning Management Systems a e-learning, poté zmapování potřeb vybraného zdravotnického zařízení v oblasti vzdělávání zaměstnanců a nutných aspektů pro výběr a implementaci systému pro řízení vzdělávání. Praktická část práce je zaměřena na analýzu nedávno implementovaného systému pro řízení vzdělávání ve zdravotnických zařízeních Kraje Vysočina a na vytvoření metodiky pro tvorbu a údržbu elektronických kurzů. Cílů je dosaženo pomocí analýzy dostupných zdrojů, konzultacemi v příslušných organizacích a pomocí LMS Moodle. Vlastním přínosem této práce je vytvoření metodiky pro tvorbu a údržbu kurzů a přeměna povinného školení krajské nemocnice v Jihlavě z prezenční do elektronické podoby pomocí LMS Moodle a jeho nasazení do praxe.
Postoje žen k reklamě na kosmetiku
Soukupová, Jana ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Škoda, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá obecnými postoji k reklamě a jejich vlivem na působení televizní reklamy na vybranou cílovou skupinu. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy z oblasti komunikace a reklamy, charakterizovány postoje, jejich funkce, formování a změny a závěr části se věnuje postojům k reklamě a jejich vlivu na efektivitu reklamy. V praktické části byl proveden vlastní výzkum na reklamách na kosmetické produkty a cílové skupině žen. Po vymezení metodologie následuje nejprve sekundární a následně i primární výzkum obecných postojů k reklamě a primární výzkum působení vybraných reklam na kosmetiku na cílovou skupinu. Na závěr je provedena analýza závislostí působení reklamy na zjištěných postojích k reklamě, zhodnoceny výsledky výzkumu a navrženy možné implikace pro praxi.
Euroregiony a přeshraniční spolupráce
Kafková, Ivana ; Macháčková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Škoda, Jiří (oponent)
Práce se zamýšlí nad významem a důvody vzniku euroreginů.Zabývá se otázkou institucionálního a organizačního zajištění, podrobněji rozebírá finanční stránku rozvoje euroregionů, důležitou otázkou je i postavení euroregionů v rámci legislativy a na co se zaměřují jeho činnosti. Další z otázek, kterou se práce zabývá, je funkce euroregionů a jakým způsobem přispívají k eliminaci disparit vzniklých periferní polohou a jak posilují vzájemné vazby v příhraničních regionech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   předchozí11 - 19  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
16 ŠKODA, Jakub
16 Škoda, Jakub
18 Škoda, Jan
11 Škoda, Josef
2 Škoda, Jáchym
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.