Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 106 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Worpswedští a Praha.
Náprstková, Tereza ; Prahl, Roman (vedoucí práce) ; Šámal, Petr (oponent)
Bakalářská práce se bude zabývat uměleckou kolonií Worpswede a jejím vlivem na pražskou uměleckou tvorbu počátku 20. století. Výstava worpswedských krajinářů, kterou uspořádal SVU Mánes roku 1903, měla mít zásadní vliv na mladou generaci českých krajinářů. Pro komparaci s českou dobovou tvorbou je potřeba vystihnout hlavní představitele kolonie a zkoumat jejich konkrétní díla. Hlavní důraz je proto kladen na představení jednotlivých členů a popis jejich charakterů a stylů. Dále se bude práce zabývat fenoménem uměleckých kolonií, který zasáhl v 19. století a na počátku 20. století celou řadu evropských států. V práci bude mít zásadní místo průzkum příslušné dobové české literatury i archivů. Tento průzkum má ukázat dosud nepublikované poznatky na téma Worpswedští a Praha. Klíčová slova Worpswede, umělecké kolonie, krajinomalba
Dovolání
Königová, Kateřina ; Šámal, Pavel (vedoucí práce) ; Říha, Jiří (oponent)
1 Abstrakt Diplomová práce je zaměřena na rozbor právní úpravy dovolání. Dovolání je nejmladší mimořádný opravný prostředek v českém trestím řízení, který byl do trestního řádu včleněn zákonem č. 265/2001 Sb, který nabyl účinnosti dne 1. 1. 2002. Nyní se jedná opět o téma velice aktuální, jelikož zákonem č. 220/2021 Sb. došlo v zákonné úpravě dovolání k určitým změnám. Na začátku práce je uvedena obecná charakteristika dovolání a srovnání jednotlivých mimořádných opravných prostředků. Poté lze v této diplomové práci nalézt kapitolu věnovanou přípustnosti dovolání. Nejrozsáhlejší část této práce je věnována jednotlivým dovolacím důvodům. Výše zmiňovanou novelou byl do trestního řádu vložen nový dovolací důvod dle § 265b odst. 1 písm. g), což je bezprostředně spjato s vývojem judikatury Nejvyššího soudu a Ústavního soudu týkající se tzv. problematiky extrémního rozporu. Ústavním soudem bylo totiž judikováno, že v případech tzv. extrémního rozporu mají být Nejvyšším soudem přezkoumávána i skutková zjištění, aby byla dodržena práva obviněného na spravedlivý proces, což bylo Nejvyšším soudem akceptováno, a tedy pouze na základě extenzivního výkladu dovolacího důvodu dle § 265b odst. 1 písm. h) trestního řádu došlo k rozšíření dovolacích důvodů nad zákonný rámec. Toto přispělo k tomu, že byl novelou do trestního...
Depiction of Slovakia in Czech artistic milieu until 1918
Ernestová, Simona ; Rakušanová, Marie (vedoucí práce) ; Šámal, Petr (oponent)
Bakalárska práca skúma obraz Slovenska v českom umeleckom prostredí od polovice 19. storočia po vznik spoločného štátu v roku 1918. Zameriava sa na to, akým spôsobom bolo Slovensko a Slováci zobrazovaní v dielach českých umelcov ako Josef Mánes, F. B. Zvěřina, Mikoláš Aleš, Jaroslav Augusta, Emil Pacovský, či Miloš Jiránek. Predstavuje slovenských horalov, zbojníkov a drotárov ako symboly Slovákov. Tento obraz sa vytváral na pozadí budovania českej národnej identity, v dobe kedy Uhorské Slovensko bolo súčasťou Zalitavska a České krajiny súčasťou Predlitavska. Za pomoci slovanského mýtu, detvianskeho mýtu a československého mýtu, ktoré niektorí českí umelci reflektovali a následne rozvíjali, vznikal obraz slabšieho spriateleného slovanského národa, bojujúceho proti silnému maďarskému útlaku. Štúdia zároveň poukazuje na rôzne výklady a interpretácie v dobe vzniku umeleckých diel, po vzniku prvej republiky a po komunistickom prevrate v 50. rokoch 20. storočia.
Vojtěch Hynais po návratu z Paříže.
Kikoťová, Karolína ; Šámal, Petr (vedoucí práce) ; Dlábková, Markéta (oponent)
Bakalářská práce se v úvodu zabývá přiblížením života Vojtěcha Hynaise před odjezdem do Prahy, přičemž jsou zmíněni Hynaisovi učitelé, vlivy, které na umělce působily, a zásadní díla, která v tomto období vytvořil. Práce se dále chronologicky posouvá k umělcově příjezdu do Prahy, řeší jeho přijetí do českého uměleckého dění, s čímž souvisí mj. představení obrazu Paridův soud. Jedním z cílů práce je také sledování Hynaisovy činnosti jako architektonického dekoratéra a grafického designéra, je proto dáván důraz i na díla tohoto charakteru. Práce neopomíjí zásadní portrétní díla a nastiňuje pozdní fázi Hynaisovy tvorby, která souvisí s otázkou rozporu mezi progresivností a konzervativností, a to zejména v kontextu akademismu. V této souvislosti se práce zabývá i Hynaisovou pedagogickou činností na pražské Akademii, odkrývajíc mimo jiné jeho vliv z pozice profesora (nejen) na mladší generaci. Závěr bakalářské práce si dává za cíl zodpovědět otázku pokrokovosti versus konzervativnosti v díle Vojtěcha Hynaise.
Podmíněné zastavení trestního stíhání a narovnání v praxi státního zastupitelství - srovnání
Blažková, Kristýna ; Šámal, Pavel (vedoucí práce) ; Bohuslav, Lukáš (oponent)
Podmíněné zastavení trestního stíhání a narovnání v praxi státního zastupitelství - srovnání Na samém počátku jsou v první kapitole uvedeny možné alternativy v trestním řízení a popsány principy restorativní justice, blíže rozvádí také alternativní tresty a alternativy k potrestání se zaměřením na odklony. Tato diplomová práce se zabývá především dvěma odklony v trestním řízení, kterými jsou podmíněné zastavení trestního stíhání a narovnání. Tyto odklony jsou vymezeny a srovnány za pomocí metody literární rešerše. Druhá kapitola se podrobně věnuje zákonným podmínkám pro aplikaci PZTS. Blíže rozebírá především pojem přečinu, okolnosti doznání obviněného a jeho souhlasu s aplikací PZTS. Tato kapitola rozebírá také povinnost obviněného nahradit škodu a vydat bezdůvodné obohacení a v neposlední řadě je také část věnována specifikaci, kdy lze aplikaci PZTS považovat za dostačující řešení. Následně třetí kapitola je opět teoretická a blíže popisuje narovnání. Prvně srovnává, které podmínky pro PZTS a narovnání jsou shodné, a následně se věnuje těm zákonným podmínkám, které jsou u narovnání odlišné. Pozornost je věnována především prohlášení obviněného, že skutek spáchal a výslechu obviněného a poškozeného, který musí státní zástupce obligatorně před schválením narovnání provést. Nechybí ovšem ani...
Zásada subsidiarity trestní represe
Brodňan, Zdeněk ; Šámal, Pavel (vedoucí práce) ; Mulák, Jiří (oponent)
ZÁSADA SUBSIDIARITY TRESTNÍ REPRESE Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá jednou ze stěžejních zásad trestního práva - zásadou subsidiarity trestní represe. Tato zásada, nyní výslovně formulovaná § 12 odst. 2 trestního zákoníku, je předmětem zájmu jak právní teorie, tak i aplikační praxe. Výzkum se snaží odpovědět na otázky, zda je současné zakotvení zásady subsidiarity trestní represe v trestním zákoník potřebné, zda je užitá formulace vhodná a zda s touto zásadou aplikační praxe nakládá vhodným způsobem. Práce je rozdělena do dvou dílčích částí: První se zabývá teoretickým vymezení zkoumané zásady a pojmů s ní souvisejících. V druhé části jsou pak představeny konkrétní praktické případy, které se zásady subsidiarity trestní represe dotýkají a způsoby řešení těchto případů jsou pak porovnány se závěry učiněnými v teoretické části. V teoretické části je metodologicky nejprve přistoupeno k analýze odborné literatury, která se tímto tématem zabývá. Tato analýza se zaměřuje nejprve na zákonnou úpravu, kdy jsou zkoumány pojmy a pojetí trestného činu podle stávající úpravy a jejich srovnání s úpravou minulé. Pozornost je věnována i rozlišení pojmů společenská škodlivost a nebezpečnost. Samotná zásada subsidiarity trestní represe je zkoumána z hlediska jejího významu a použití a podmínek její aplikace, zejména...
Hlavní líčení
Bartoš, Marek ; Šámal, Pavel (vedoucí práce) ; Vokoun, Rudolf (oponent)
HLAVNÍ LÍČENÍ Abstrakt Tématem této diplomové práce je hlavní líčení, jakožto nejvýznamnější stádium trestního řízení. Právě v něm dochází ke zjištění skutkového stavu na základě dokazování podle přesně daných ustanovení českého trestního řádu a následně také vyslovení viny či neviny obžalovaného. Obsahem této práce je popis průběhu hlavního líčení, a to od vymezení základních zásad, na kterých je vystavěno, přes jeho přípravu, provádění dokazování, až po vynesení rozhodnutí soudu v závěru. Pozornost je věnována teoretickému výkladu stěžejních institutů a také problémům, se kterými se praxe setkává. Práce je doplněna příslušnou judikaturou, úpravou řízení ve věcech mladistvých a právnických osob, a také návrhy de lege ferenda, které jsou buď již součástí návrhu nového trestního řádu nebo by její součástí měly být. Diplomová práce je tvořena celkem pěti kapitolami, úvodem a závěrem. První kapitola se podrobně věnuje uplatnění základních zásad trestního řízení v hlavním líčení a také pojednává o diskutovaném vyjádření a umístění těchto zásad v novém trestním řádu. Jedna z podkapitol podrobněji rozebírá institut dohody o vině a trestu z hlediska zásad. Druhá kapitola popisuje přípravu hlavního líčení, a to zejména doručení obžaloby a jeho samotné nařízení. V rámci jedné podkapitoly je pak rozebrán laický prvek...
České Amazonky: Dívčí válka v umění 19. století v Čechách.
Vlčková, Kateřina ; Prahl, Roman (vedoucí práce) ; Šámal, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zabývá uměleckými díly vycházejících z české národní pověsti "O Dívčí válce" a námětů příbuzných, jakými jsou například Amazonky a ženy-bojovnice spadající do uměleckého období 19. století. Součástí práce je analýza nejvýznamnějších literárních pramenů dobových a historických, které inspirovaly autory uměleckých děl. Dále se práce věnuje katalogovému výčtu děl s tématikou Dívčí války s popisem a rozborem konkrétních příkladů obrazů nebo soch. Práce se zaměří na paralely k antickým Amazonkám a jejich literárním zpracováním, které vytváří předobraz k příběhu z české mytologie. Práce se zabývá i postavením a vnímáním ženy v soudobé české společnosti 19. století, reflektuje postavu ženy-bojovnice a ženy-múzy ve společnosti a kultuře 19. století. Cílem práce je předvést repertoár českého umění 19. století zaměřující se na téma Dívčí války a na základě kulturních a společenských aspektů vyhodnotit oblibu zobrazování daného tématu a vzájemné vztahy mezi zobrazovanými díly a uměleckými díly ve vztahu k literatuře, divadlu a hudbě. KLÍČOVÁ SLOVA Umění 19. století, Dívčí válka, Amazonky, Česká mytologie, Mytologie, Staré pověsti české, České malířství a sochařství 19. století.
Bitva u Abukiru Antoina-Jeana Grose a její ,,druhý život".
Lembaková, Valerie ; Prahl, Roman (vedoucí práce) ; Šámal, Petr (oponent)
Chromolitografická reprodukce zažila v průběhu 19. století veliký rozkvět, jak v našem prostředí, tak i v zahraničí. Značné popularity dosáhla díky své technice především v oblasti reklamy a plakátů. Čtyřbarvotisk představoval vysokou techniku chromolitografie a byl často používán zejména k reprodukci olejomaleb. Příkladem je chromolitografie ze soukromé sbírky, vytištěná na plátno, s motivem The Battle of Aboukir od Antoine-Jeana Grose. Primárním zdrojem pro pochopení úspěšných současníků Grose a vlivu jejich mistra Jacques- Louise Davida je zde publikace Emulation: Making Artists For Revolutionary France od Thomase Crowna. Detailní zpráva od Ann Friedman poskytuje informace o původu a tvorbě originálního díla, na základě, kterého byla provedena reprodukce. Diskuze o různých předpokladech ohledně povahy dané chromolitografie vychází z konzultací a pohledů různých kunsthistoriků. Mezi důležité zdroje patří restaurátorská zpráva a odborné články zabývající se barevnou litografii ve Francií, včetně specializovaného obchodování a reprodukcí chromolitografie. Na základě těchto podkladů se pokusím analyzovat možnosti vzniku reprodukce. Opomenuta nebude ani terminologie "anaplastu", která je zkoumána na základě konzultace s panem doktorem Šámalem. Cílem této práce je studium konkrétního díla ze soukromé...
Postavení zajištěného věřitele v insolvenčním řízení
Šámal, Patrik ; Sedláček, Miroslav (vedoucí práce) ; Pohl, Tomáš (oponent)
Postavení zajištěného věřitele v insolvenčním řízení Abstrakt Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu insolvenčního řízení z pohledu zajištěného věřitele od jeho zahájení až do skončení, s cílem posoudit efektivnost platné právní úpravy a postavení věřitele v insolvenčním řízení. Práce se nezabývá komplexním rozborem postavení zajištěného věřitele, ale zaměřuje se na klíčové milníky insolvenčního řízení a s tím spojené výkladové nejasnosti. Interpretace a aplikace těchto předpisů jsou často problematické a vyžadují hlubší porozumění základních právních principů insolvenčního práva. Práce se zaměřuje na objasnění těchto problematických oblastí s poukazem na relevantní judikaturu. Diplomová práce předpokládá, že chování věřitele je založeno na ekonomické teorii lidského chování, která vychází z předpokladu racionálního jednání a snahy maximalizovat vlastní prospěch. Práce se skládá z pěti hlavních kapitol. První kapitola se zaměřuje na obecný význam věřitele v rámci insolvenčního řízení a požadavek na jejich pluralitu, který vyplývá z definice problému sdíleného statku. Dále byl podrobně vymezen institut zajištěného věřitele dle § 2 odst. 2 písm. g) IZ, který disponuje vybraným zajišťovacím institutem ve vztahu k majetku náležícího do majetkové podstaty. Dále byly vymezeny speciální případy zajištěného...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 106 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Šámal, Patrik
1 Šámal, Pavel
8 Šámal, Petr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.