Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 268 záznamů.  začátekpředchozí236 - 245dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Působení sekt v České republice
Šejharová, Michaela ; Galvas, Zbyněk (oponent) ; Štětovská, Iva (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na sektářské organizace a jejich vliv na život člověka. Snaží se podat definici sektářské skupiny z různých úhlů pohledu doplněnou o hlavní charakteristické znaky takového společenství. Věnuje se tomu, proč mladí lidé do sekt vstupují a na co je samy sekty lákají včetně toho, jak život v takové skupině vypadá. Část práce je zaměřena na situaci odchodu z takové skupiny a na možné způsoby pomoci tomu, kdo sektu opouští. Práce se letmo dotýká i možných důsledků pobytu v sektářské organizaci a možnostem následné péče. Empirická část se věnuje tomu, jak lidé sektářské skupiny vnímají a srovnává tyto výstupy s teorií. Dotazník, který tyto názory zjišťuje, pokrývá jednotlivé kapitoly teoretické části práce a odpovědi respondentů je možné s teorií konfrontovat. Teorii doplňují i kasuistiky na konci empirické části. Je v nich možné sledovat teoretickou linku na reálných životních příbězích. Záměrem práce bylo vynést téma sekt mimo odbornou veřejnost a pomoci tak všem lépe se v této oblasti orientovat a kompetentně se rozhodovat. Obeznámit širokou veřejnost s tímto problémem, vyvolat všeobecnou diskuzi na toto téma, které se netýká jen těch, kteří si tuto situaci prožili.
Ženy v půli cesty. Prožitek středního věku ve zkušenosti současných žen
Hochmanová, Alexandra ; Štětovská, Iva (oponent) ; Bahbouh, Radvan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá ženskou zkušeností s prožitkem středního věku. Teoretická část mapuje v obecné rovině období středního věku pojaté z perspektivy vývojové psychologie a psychologie osobnosti. Dále zahrnuje pasáž věnovanou vývojovým krizím s detailním pohledem na specifika krize středního věku. žensky orientovaný pohled na zkoumanou problematiku je v teoretické části rozpracován v kapitolách o genderovém náhledu na psychologické zrání žen a v příspěvku o feministickém pojetí vědeckých výzkumů. Empirická část předkládá kvalitativní výzkum vzorku žen a odborníků (N=25 osob), jehož cílem bylo odpovědět na otázky: Jak ženy prožívají životní období středního věku? Co je pro toto období z jejich pohledu specifické? Získané promluvy byly analyzovány dle nejčastějších kategorií a zpracovány formou narativní interpretace. Výsledkem výzkumu je obraz současné ženy středního věku a popis klíčových životních témat a aspektů ženské identity středního věku.
Podnikání v oblasti lukostřelby v České republice
Bungová, Zuzana ; Navrátilová, Miroslava (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent)
Název: PODNIKÁNÍ V OBLASTI LUKOSTŘELBY V ČESKÉ REPUBLICE Cíl práce: Hlavním cílem této diplomové práce je vytvořit návod, jak je možné podnikat v oblasti lukostřelby. Metody: dotazování, interview a pozorování Výsledky: Tato diplomová práce popsala firmu Stanislav Vidím - Jasa Archery Direct. Bylo zhodnoceno, že v tomto oboru je možné podnikat, být firmou, která má zisk a zároveň možnost se dále rozvíjet a rozšiřovat. Tato práce může být vodítkem pro lukostřeleckou veřejnost, jak je možné v oblasti lukostřelby podnikat. Může být inspirací při založení nového podniku či při rozšiřování podniku stávajícího. Klíčová slova: podnik, podnikatel, podnikatelský plán, marketingový plán, dotazník, výzkum Title: 8USINESS IN AREA OF ARCHERY IN THE CZECH REPUBLIC Aim of thesis: Principal aim this thesis is create clues on how is possible carry business in area of archery. Methods: questioning, interview, sigting Results: This thesis defined company Stanislav Vidím - Jasa Archery Direkt. lt was defined, that in this area is possible to business, be company with profit and together possibility of expansion and dissemination. This thesis can be inspiration for public of archery, how is possible bussines in area of archery. Can be inspiration at foundation of a new company orat dissemination of existing company. Key words:...
Sociální opora v nemoci. Srovnání subjektivního pohledu "nepsychiatrického" a "psychiatrického" pacienta na svou sociální oporu v nemoci
Věříšová, Jana ; Štětovská, Iva (oponent) ; Šípek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje sociální opoře v nemoci u dospělých pacientů. Teoretická část se zabývá nemocí jako zátěžovou situací, pacientem, jeho potřebami a sociální oporou, o níž lze v souvislosti s nemocí hovořit. Pozornost je soustředěna především na její subjektivní vnímání pacienty : na její přijímání či odmítání, na její potřebnost, na vhodnost způsobu, jakým je nemocným poskytována. Důležité je vnímání sociální opory jako pozitivní ( např. žádoucí, pomáhající ) a negativní ( např. omezující). Výběrový soubor, jehož zjištěná data jsou použita pro vypracování experimentální části práce, je složen ze 40 pacientů rozdělených do dvou skupin pracovně nazvaných "psychiatrická skupina" a "nepsychiatrická skupina". Kromě lékařské diagnózy je pro jejich zařazení do skupin důležitá i skutečnost, které své zdravotní potíže vnímají pacienti jako dominantní. Základem experimentální části práce je kvalitativní analýza získaných dat, doplněná i o kvantitativní srovnání jednotlivých ukazatelů a hledání případných vztahů závislosti mezi nimi pomocí korelací, a to v každé skupině zvlášť. Výsledky z obou skupin jsou porovnávány. Ukazuje se, že potřeby pacientů ve vztahu k sociální opoře se ve skupinách různí. "Psychiatričtí pacienti" mají pocit menšího pochopení ze strany svého okolí a jejich nároky na sociální oporu a...
Kvalita života a životní spokojenost zaměstnanců školského výchovného zařízení etopedického charakteru
Stehlíková, Michala ; Kebza, Vladimír (oponent) ; Štětovská, Iva (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou kvality života a celkové životní spokojenosti lidí pracujících s mládeží s problémovým chováním. V teoretická části jsou čtenáři přiblížena historická a teoretická východiska konceptu kvality života a well-beingu. Dále je čtenář seznámen s doposud zjištěnými vědeckými skutečnostmi z této oblasti. Jsou tu předložena fakta o vlivu demografických charakteristik (věk, pohlaví, národnost), zdraví a sociálních vztahů na životní spokojenost jedince, metody měření kvality života a možnosti jejího zvyšování. Méně rozsáhlá je pak část o profesích odborného vychovatele, učitele a sociálního pracovníka ve školském výchovném zařízení, kam jsou umísťovány dospívající s problémovým chováním. Jsou zde nastíněna specifika práce s takovými klienty, která činí tyto profese náročnými především na psychickou odolnost odborných vychovatelů. Empirická část se opírá o data z výzkumného dotazníkového šetření. Představuje stručně zařízení, v němž bylo šetření prováděno a vysvětluje volbu metod výzkumu. Autorka zde také hledá možná vysvětlení a interpretace zjištěných dat.
Ženské strategie zvládání hněvu
Kolářová, Anna ; Junková, Vendula (oponent) ; Štětovská, Iva (vedoucí práce)
V této práci jsme se zaměřili na problematiku strategií zvládání hněvu, s akcentem na prožívání a vyjadřování hněvu ženami. První část mapuje teoretická východiska, především hněv v kulturním rámci a souvislost zvládání hněvu se zdravím. Na základě teoretických podkladů, dotazníků BARQ (Linden et al.) a české varianty STAXI (Stuchlíková, Man, Spielberger 1994, 2003) jsme koncipovali pilotní variantu dotazníku ANDO. Cílem bylo vytvořit dotazník, který by lépe zachytil nezdravé způsoby zacházení s hněvem a genderové rozdíly. Pomocí faktorové a shlukové analýzy jsme určili 9 subškál strategií zvládání hněvu (4 z nich měří nezdravé zacházení s hněvem) a vytvořili orientační normy (n=212). Pomocí dotazníku ANDO jsme potom na vzorku párů matek a dcer (nm=41, nd=41) měřili rozdílnosti a sílu vztahu mezi strategiemi zvládání hněvu dvou generací českých žen. Chtěli jsme ověřit, zda změna společenského klimatu v České republice ovlivnila ženské strategie hněvu a také, zda projevy hněvu matky ovlivňují zacházení s hněvem dcery. Ukázalo se, že matky inklinují více než dcery ke strategii vyhýbání se. Dcery zase více využívají strategii vyhledávání sociální opory (p<0,01). Nicméně byla to právě subškála vyhýbání se, kde se zároveň mezi matkami a dcerami potvrdila statisticky významná korelace (r=0,31; p<0,05). Celý...
Psychoterapeutická péče pro adolescenty selhávající v náročných situacích.
Bauer, Jiří ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent) ; Dobrovská, Dana (oponent)
Ústředním motivem disertační práce bylo nalezení efektivního způsobu, jak pomoci mladým lidem na hranici dospělosti prostřednictvím psychoterapeutické péče k zvládnutí náročných situacích, v nichž se jim nepodařilo obstát. Jejich selhávání se projevilo nejčastěji nedostatečnými výsledky při plnění školních povinností ve škole nebo pracovních úkolů na pracovištích odborného výcviku. Ačkoli příčiny byly různé, výsledek u všech stejně vyústil návrhem na vyloučení ze střední školy nebo odborného učiliště. Účelným se jevilo, a to jak v teoretických východiscích, tak ve výzkumu a jeho aplikacích, poukázat na velké množství vlivů a jejich kombinací, které vstupují do života každého jedince a jak je proto velice složité, ba přímo nemožné přesně identifikovat příčiny vzniku krize dospívajícího adolescenta. Všem zúčastněným zkoumaným osobám se však nastavilo zrcadlo jejich vlastních výpovědí prostřednictvím výsledků psychodiagnostických testů, artefaktů a rozhovorů s jejich rodiči, učiteli, mistry, ale především nimi samými. A spolu s nimi jsme hledali cestu z jejich krizové situace.Teoretická východiska vysvětlují klíčové pojmy a jejich souvislosti přímo k psychologickému výzkumu a jeho aplikování do terapeutické péče. Popisují psychologickou charakteristiku adolescence, v níž se snaží postihnout význam tělesných...
Prožitek flow u sportovců a uživatelů internetu
Řezáč, Pavel ; Štětovská, Iva (oponent) ; Kebza, Vladimír (vedoucí práce)
Provedená studie se zabývá rozdíly prožitku flow mezi skupinou, která se vyjadřovala k činnosti "sport" a tou, která se vyjadřovala k činnosti "užívání internetu". Výzkum byl proveden dotazníkovou metodou pomocí formuláře prezentovaného na internetu s celkem 516 respondenty. Srovnání skupin se týká celkem 9 dimenzí flow - ve shodě s komponentovou teorií flow, dle Jackson, Csikszentmihalyi, 1999. Využita byla přepracovaná metoda FSS - 2 (flow state scale). Dále je zjišťován vztah mezi dosažením prožitku flow a sebehodnocením, provedeným pomocí sebeposuzovací škály (Rosenberg). Studie ověřuje také vhodnost modelu stavu flow (kanálový model x klasický model). Z výsledků je patrné, že prožitek flow byl intenzivněji zaznamenán u skupiny, která se vyjadřovala k činnosti "sport". Dále byl zjištěn velmi silný korelační vztah mezi globálním sebehodnocením a prožitkem flow napříč zkoumanými skupinami.
Možnosti rozvoje sociálních dovedností dospívajících ve středních školách
Krejčová, Lenka ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent) ; Blatný, Marek (oponent)
Předkládaná disertační práce prezentuje výsledky několikaletého výzkumného projektu, který se věnoval možnostem rozvoje sociálních dovedností dospívajících ve středních školách. První kapitoly práce shrnují různorodé poznatky a teoretické přístupy, které s danou problematikou souvisejí. Pozornost je zaměřena na socializaci ve vývojové etapě dospívání, neboť tento aspekt ontogeneze úzce navazuje na naše téma. Práce vymezuje sociální dovednosti a poukazuje na smysluplnost jejich rozvoje ve středních školách v souvislosti s komplexním rozvojem dospívajících, ale také ve smyslu podpory akademické úspěšnosti a ve formě prevence sociálně patologických jevů. Rozvoj sociálních dovedností je dále zvažován v rámci interakcí s učiteli, kteří představují významný zdroj opory i rozvoje v dospívání. Další významnou sociální skupinu ve školním prostředí, které je věnována pozornost, reprezentují vrstevníci dospívajících. Ti společně vytvářejí školní třídy a vzájemně se ovlivňují v průběhu celého edukačního procesu. Sociální dovednosti jsou také představeny v souvislosti se školní úspěšností, resp. motivací studentů ke školní práci a vnímanou akademickou účinností. Obě uvedené charakteristiky edukačního procesu do značné míry závisí na úrovni sociálních dovedností dospívajících a současně významně ovlivňují jejich školní...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 268 záznamů.   začátekpředchozí236 - 245dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.