Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Škoda způsobená informací nebo radou - česká úprava, DCFR a PETL
Mladá, Klára ; Elischer, David (vedoucí práce) ; Dvořák, Jan (oponent)
Škoda způsobená informací nebo radou - česká úprava, DCFR a PETL Abstrakt Tato práce pojednává o odpovědnosti za škodu způsobenou poskytnutím nesprávné informace nebo škodlivé rady, která se řídí § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Zároveň se zabývá vztahem této odpovědnosti k dokumentům evropských legislativních skupin, konkrétně k dokumentu Principles of European Tort Law (PETL), a Draft Common Frame of Reference (DCFR). Cílem této práce je představit komentované ustanovení, jeho zařazení v systematice Občanské zákoníku a nastínit možnosti a náležitosti jeho aplikace. Tento cíl bylo nutné zároveň podrobit zkoumání z hlediska evropských dokumentů PETL a DCFR, které byly inspirací nejen zákonodárcova rozhodnutí zařadit komentované ustanovení v jeho současné podobě do Občanského zákoníku, ale i pro tvorbu zákoníku samotného. V rámci představení komentovaného ustanovení bylo nutné rozvést jednotlivá témata tvořící základ pro vznik odpovědnosti dle Občanského zákoníku obecně, konkrétně v relaci na komentované ustanovení a konečně i vzhledem k evropským dokumentům PETL a DCFR. Stěžejními tématy proto jsou subjekty škody, především výklad pojímání osoby profesionála, tzn. příslušníka určitého stavu či povolání - škůdce. Kapitola zaměřená na jednotlivé subjekty vystupující při případné aplikaci...
Les. Výtvarný projekt pro ZUŠ.
ŠPINDLEROVÁ, Andrea
Předkládaná teoreticko - projektová diplomová práce je koncipována jako příspěvek k projektové formě výuky na téma Les, který je určen nejenom pro primární sféru základního uměleckého školství. Jednotlivé části zvoleného tematického celku jsou stručně, ale přehledně, rozvíjeny v teoretické části, která nabízí vhled do problematiky zvoleného tématu ze tří hlavních hledisek přírodovědné, didaktické a umělecké. Ty jsou, dle rozsahových možností studie, doplněny dalšími dílčími stanovisky toho, jak lze nahlížet na danou problematiku. V určitých částech diplomové práce nalezneme i ukázky možných přístupů k dílčím částem projektu, kde jsou uplatněny výtvarné činnosti plošné, prostorové i intermediální. Teoretická část je následována konkrétním výtvarným projektem, který tvoří soubor osmi ukázek výtvarných činností a aktivit. Celou práci doplňují obrazové přílohy.
Česká produkce nábytku 60. - 80. let 20. století - inspirace pro dnešek
Králová, Tereza
Práce si dává za cíl prostudovat produkci nábytku v Československu v období 60.-80. let 20. století, vyhodnotit přínosy těchto údobí a specifikovat pozitivní trendy pro současnou tvorbu. Práce popisuje historii a působení Spojených UP závodů napříč obdobím a jednotlivé proměny sektorových řad nábytku. Dále sleduje současnou produkci nábytku inspirovanou sledovaným obdobím. V druhé části práce je provedena rešerše pro vlastní návrh zařizovacího prvku, která pokračuje návrhem na vybranou sektorovou sestavu. V závěru práce je popsáno tvůrčí řešení, dále pak diskuze a závěr. K práci jsou přiloženy přílohy, které obsahují konstrukční řešení vybraného zařizovacího prvku navržené sektorové sestavy, kusovník, výpočet THN spotřeby materiálu a výpis použitého kování.
"Instrukcí neb Krátké naučení mladému hospodáři" Šimona Lomnického z Budče
Heřmanská, Kateřina ; Matějec, Tomáš (vedoucí práce) ; Andrlová Fidlerová, Alena (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje především na problematiku edičního zpracování tištěného textu z konce 16. století, prováděné úpravy v rámci hláskosloví, pravopisu, interpunkce, gramatických jevů a syntaxe v daném textu, vypořádává se problematikou rozkolísanosti určitých jevů jako je například vokalická kvnatita nebo odlišný pravopis velkých písmen oproti dnešnímu usu. V rozboru pak analysuje život Šimona Lomnického z Budče a jeho kontroversní osobnost, která po několik desetiletí vyvolávala odpor literárních vědců pro svou bezcharakternost a která byla očištěna až v počátku 20. století. Dále se soustředí na literární a jazykový rozbor textu editovaného díla v kontextu děl stejného žánru a zkoumá míru adaptovanosti z populární mravoučné knihy.
"Instrukcí neb Krátké naučení mladému hospodáři" Šimona Lomnického z Budče
Heřmanská, Kateřina ; Matějec, Tomáš (vedoucí práce) ; Andrlová Fidlerová, Alena (oponent)
The abstract The main aim of the thesis is preparation of the edition of an educational text by Simon Lomnický from Budeč. My work is aimed on the adaptation and analyse of a moralizing text by Lomnicky. I have analysed his book, Instruction or The short eduction for young hundsman, her evolution during three centuries, differences among editions from 16th, 18th and 19th century and her dependence on source book, The sentences and educations of the great philosophes. The reflection of Lomnicky's life has been changing very fast and dramatically, I have tried to find out reasons of peremptory changes. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Priority sportovní politiky EU a financování sportu
Lukavský, Martin ; Štědroň, Bohumír (vedoucí práce) ; Ruda, Tomáš (oponent)
Název: Priority sportovní politiky EU a financování sportu Cíle: Hlavním cílem této práce je rozpracovat stávající způsoby a z nich vyplývající možnosti financování sportu ze zdrojů Evropské unie a předložit tak ucelený a srozumitelný obraz všech pro sport v úvahu přicházejících mechanismů financování. Práce si zároveň klade za cíl pojmout tuto problematiku v kontextu vývoje priorit politiky Evropské unie v oblasti sportu a podat tak přehled o činnostech orgánů EU souvisejících se sportem. Metody: V této závěrečné práci je použita metoda analýzy legislativních a nelegislativních dokumentů Evropské unie, dále relevantních studií, odborných publikací a strategických textů. Dále bylo použito metody syntézy, kdy z dílčích informací shromážděných během relevantních setkání pracovních útvarů Rady a dále v rámci konferencí a seminářů mohla být utvořena ucelená koncepce způsobu financování. Výsledky: Výsledkem je text, který podchycuje vývoj v oblasti tvorby priorit sportovní politiky Evropské unie a na základě těchto poznatků a analýzy zásad programů financování v rámci EU nabízí konkrétní doporučení pro sportovní oblast. Klíčová slova: sport, financování, EU, přípravné akce v oblasti sportu, sportovní politika, Lisabonská smlouva, Erasmus+, Rada, Evropská komise, Evropský parlament
Legislativní proces v Evropské unii: Evropská občanská iniciativa
Houda, Ondřej ; Knutelská, Viera (vedoucí práce) ; Plechanovová, Běla (oponent)
Tato práce je teoreticky ukotvena v přístupu víceúrovňového vládnutí a předpokladu racionality aktérů. S použitím metody rozboru procesu se snaží odhalit legislativní proces v Evropské unii. Jedná se o jednopřípadovou studii a jako případ bylo zvoleno vyjednávání o nařízení o evropské občanské iniciativě. Do vyjednávání se zapojila celá řada aktérů, přičemž práce se věnuje těm nejvýznamnějším z nich - Evropské komisi, Radě, Evropskému parlamentu, zájmovým organizacím a národním parlamentům. Práce předpokládala, že všichni aktéři budou v procesu prosazovat svoje zájmy, které budou založeny na racionalitě aktéra. Tento předpoklad se podařilo prokázat, i když úspěšnost aktérů byla rozdílná. Jako nejúspěšnější můžeme považovat Evropský parlament, který obhajoval zájmy jednotlivců, a Radu, která zcela zjevně prosazovala zájmy vlád členských států (zejména v otázkách snížení administrativní zátěže). Zájmové organizace sice vymezily své postoje jasně, nicméně Komise jejich názory při tvorbě nařízení příliš v potaz nevzala. Naopak v rozporu s předpokladem byl postoj národních parlamentů. Ačkoli tato práce očekávala jejich přímé zapojení do procesu, nic takového se neprokázalo. Pouze malá část z nich se zapojila do konzultační procedury a výměna materiálů v databázi IPEX mezi parlamenty byla minimální.
Obecní samospráva v České republice (konkretizace na příkladu obce Kralupy nad Vltavou)
Koberová, Michaela ; Stracený, Josef (vedoucí práce) ; Sádovský, Stanislav (oponent)
Cílem práce na téma Obecní samospráva v České republice (konkretizace na příkladu obce Kralupy nad Vltavou) je souhrnně zpracovat jak teoreticky, tak i prakticky, rámec fungování obecní samosprávy, a dále popsat, jakým způsobem je možné tyto poznatky didakticky zpracovat. Proto je práce z hlediska struktury rozdělena na část teoretickou, praktickou a didaktickou. Teoretická část zodpovídá otázky Co je samospráva? Kde a kým je vykonávána? Kdo ji kontroluje? Praktická část následně staví na vysvětlené teorii a ukazuje, jak jednotlivé aspekty samosprávy fungují na příkladě města Kralupy nad Vltavou. Třetí část práce ukazuje příklad didaktického využití dané problematiky v rámci učiva střední školy.
Aplikace teorie koalic na proces utváření krajských rad v České republice po volbách v roce 2008 a 2012
Vymyslický, Jaromír ; Švec, Kamil (vedoucí práce) ; Jüptner, Petr (oponent)
Předkládaná diplomová práce "Aplikace teorie koalic na proces utváření krajských rad v České republice po volbách v roce 2008 a 2012" pojednává o procesu sestavování krajských koalic v Jihomoravském a Středočeském kraji. Cílem práce je odpovědět na otázku, jaká podoba krajských koalic se vytvořila po krajských volbách. Dále se zabývám tím, jak probíhal proces sestavování krajských koalic a jaké byly klíčové momenty, které rozhodly o výsledku jednání. Z těchto důvodů jsou v diplomové práci analyzována oficiálních prohlášení, volebních programů, vystoupení krajských politiků v politických nebo jiných veřejných debatách. Záměrem diplomové práce je pomocí využití teoretického rámce a analýzy dokumentů, detailně popsat vývoj procesu, jakým byla vytvořena koalice a nalézt možné strategie jednotlivých aktérů. V práci je použita diskurzivní analýza. Klíčová slova koalice, kraj, volby, vyjednávání, rada, politická strana
Chyby ovlivňující úspěch managementu mateřských škol
Kafková, Jana ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Závěrečná práce se zabývá identifikací častých chyb v managementu škol se zaměřením na prostředí mateřské školy. Porovnává poznatky získané v literatuře s osobní zkušeností vybraných ředitelů mateřských škol. Za cíl si klade vymezit rizikové oblasti pro vznik chyb a nalézt vhodná doporučení, jak k nim přistupovat. Obecné vnímání zjištěných rizikových faktorů a přístupů bylo následně ověřeno v dotazníkovém šetření. Poučení z chyb by mělo být vnímáno pozitivně jako cesta k úspěchu a pokroku. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V praktické části bylo uskutečněno šest rozhovorů s ředitelkami mateřských škol a formou dotazníkového šetření bylo získáno více než sto dvacet výpovědí školských pracovníků. Souhrnným výsledkem obou částí práce -jsou rady a doporučení pro začínající ředitele.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.