Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komparace veřejného a soukromého vzdělávání v mateřských školách
Šebová, Zora ; Švamberk Šauerová, Markéta (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
Název bakalářské práce: Komparace veřejného a soukromého vzdělávání v mateřských školách Abstrakt: Hlavním cílem práce je porovnat vzdělávání ve veřejných a soukromých mateřských školách - a to prostřednictvím srovnání školní zralosti a připravenosti předškolních dětí navštěvujících jak veřejné, tak soukromé mateřské školy. Teoretický rámec práce se opírá o charakteristiku dětí předškolního věku, legislativní vymezení mateřských škol a popis jednotlivých vzdělávacích programů různých typů mateřských škol. Praktická část práce vyhodnocuje a shrnuje výsledky výzkumu realizovaného prostřednictvím dotazníkového šetření mezi rodiči předškoláků na území hlavního města Prahy a poskytuje odpovědi na stanovené výzkumné otázky. Klíčová slova: Mateřská škola, veřejná mateřská škola, soukromá mateřská škola, dítě, předškolní věk, školní zralost, vzdělávací program, rodiče
Management mateřských škol v soukromém a veřejném sektoru
Čadková, Kateřina ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na management mateřských škol v soukromém a veřejném sektoru. Jejím cílem je nastínit specifika fungování managementu ve dvou rozdílných předškolních zařízeních. Práce je strukturována do teoretické a praktické časti. Úvod teoretické části vymezuje základní pojmy (veřejný sektor, soukromý sektor). Hlavní část práce blíže specifikuje jednotlivé funkce managementu, jež jsou pro kvalitní fungování školy významné. Jedná se o oblasti školského managementu, finančního zabezpečení škol, ale také personálního managementu. Teoretická část diplomové práce se rovněž zaměřuje na předškolní instituce z hlediska jejich legislativního ukotvení a kurikulárních dokumentů. Práce uvádí i specifika odborné přípravy vedoucích pracovníků mateřských škol, včetně stručného vymezení jejich práv, povinností a kompetencí. Závěr teoretické části práce se věnuje spolupráci se zřizovatelem a rodiči, která patří mezi významné faktory kvalitního fungování mateřské školy. Empirická část diplomové práce obsahuje dvě případové studie vybraných předškolních zařízení. Instituce se záměrně podobají svou velikostí, počtem tříd, kapacitou dětí a počtem zaměstnanců, svým zřizovatelem se ovšem liší. Práce sleduje specifika fungování managementu ve vybraných zařízeních a poukazuje na jejich společné a odlišné...
Fonologické schopnosti dětí a jejich rozvoj v soukromé a státní mateřské škole
KRUMLOVÁ, Eva
Tato bakalářská práce se zaměřuje na fonologické schopnosti, které sleduje u dětí v předškolním věku. Ty se jeví významnými pro nácvik čtenářských dovedností. Cílem práce bylo provést diagnostiku dětí, popsat průběh a výsledky vyšetření těchto schopností a nastavit možná opatření k jejich dalšímu rozvoji. Teoretická část je věnována vývoji dítěte předškolního věku se zaměřením na jednotlivé oblasti percepčně motorických a kognitivních funkcí v souvislosti s vývojem fonologických schopností. Práce vymezuje rozdíl mezi školní zralostí a připraveností, způsobilostí. Dále se věnuje komunikační schopnosti, řeči a vymezuje fonetiku a fonologii. Na konec jsou zmíněny podmínky vzdělávání a způsob práce v soukromé a státní mateřské škole. Praktická část vychází z šetření dětí předškolního věku. Výsledky jsou popsány a porovnány u dětí ze soukromé a státní mateřské školy. K práci jsou připojeny náměty činností napomáhajících dalšímu rozvoji zkoumaných schopností.
Současné problémy předškolní péče o děti očima rodičů
Rumanová, Jana ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Angelovská, Olga (oponent)
Práce "Problémy předškolní péče o děti očima rodičů" se zaměřuje na problematiku vzrůstajících neuspokojených žádostí o umístění dítěte do mateřské školy a na problémy s harmonizací profesní a rodinné role, které jsou neumístěním dítěte do veřejné mateřské školy způsobeny. Již několik let poptávka po umístění dítěte značně převyšuje kapacitu mateřských škol. Na službu péče o děti předškolního věku je nahlíženo jako na prostředek, který harmonizaci pracovního a rodinného života napomáhá. Získané informace z provedených polostrukturovaných rozhovorů s rodiči vedly k identifikaci dvou hlavních důvodů umístění dítěte do veřejné mateřské školy. Prvním důvodem bylo začlenění dítěte do kolektivu, jeho socializace v něm, druhým důvodem byla finanční dostupnost pro rodiče. V případě nepřijetí dítěte do veřejné mateřské školy rodiče nepreferovali formy alternativní péče o děti z důvodu finanční náročnosti a nedůvěry v ně. Nepřijetí dítěte do veřejné mateřské školy pro rodiče často znamenalo rezignaci na návrat na trh práce. Metoda polostrukturovaných rozhovorů byla použita i při dotazování ředitelů mateřských škol. Byly identifikovány problémové oblasti související s (ne)umístěním dítěte do veřejné mateřské školy. Jednalo se především o kritéria přijetí a přeplněnost tříd. Přeplněnost tříd neumožňuje...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.