Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pohybové hry pro děti se zrakovým postižením v mateřské škole
PEKAŘOVÁ, Anna
Bakalářská práce se zaměřuje na pohybové hry pro děti se zrakovým postižením v mateřské škole. Cílem práce je seskupit teoretické poznatky ke zvolenému tématu a na základě teoretické části vytvořit zásobník pohybových her, které mohou využít speciální pedagogové pro děti se zrakovým postižením v mateřské škole. Pro naplnění těchto cílů je využívána kvalitativní strategie. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí - teoretická a praktická. Teoretická část se zabývá vymezením pojmu zrakového postižení, jeho příčinami, specifiky vývoje předškolního dítěte se zrakovým postižením a dále pak samotným předškolním vzděláváním a hrou, kde jsou sepsány druhy her nebo například pravidla, které je nutno při hře dodržovat. Praktická část obsahuje metodický postup, který je složen ze zásobníku pohybových her pro děti se zrakovým postižením a může být použit jako inspirace speciálním pedagogům v mateřské škole. Metodický postup je rozdělen do čtyř částí, kdy v každé části jsou rozepsány čtyři pohybové hry, dvě pohybové hry určené do třídy a dvě pohybové hry určené na ven. Metodický postup, který obsahuje čtyři části po čtyřech pohybových hrách se člení podle témat, které se týkají ročních období, to znamená, že první část se týká tématu jara, druhá část se týká tématu léta. třetí část se zabývá podzimem a poslední čtvrtá část se zaměřuje na zimu.
Pohybové hry v přírodě pro žáky 1. stupně základní školy aneb příroda nejlepší tělocvična
Tomíčková, Markéta ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
NÁZEV: Pohybové hry v přírodě pro žáky 1. stupně základní školy aneb příroda nejlepší tělocvična. ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá pohybovými hrami pro žáky prvního stupně základní školy. V teoretické části diplomové práce se věnuji teorii pohybových her, jejich tříděním, významem a tomu, jak realizovat a organizovat hry. Rovněž se zaměřuji na využití pohybových her v přírodě ve školní tělesné výchově. V praktické části diplomové práce zjišťuji za pomoci dotazníků, jakým způsobem probíhá výuka pohybových her v rámci hodin tělesné výchovy v Praze. V průběhu realizace pohybových her provádím experiment a věnuji se metodice sestavení vlastních her v přírodě a jejímu ověření v praxi. Další výzkumnou metodou mé práce je rozhovor, který vedu s dětmi na základě prováděného experimentu. KLÍČOVÁ SLOVA: hra, pohybová hra, dítě, příroda, pohyb
POHYBOVÉ HRY V PŘÍRODĚ
Mareš, David ; Přibyl, Ivan (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
Téma bakalářské práce pojednává o celkové podstatě pohybových her v přírodě, zvláště pak jejich významu z hlediska pedagogického, výchovného i vzdělávacího. Rovněž se podrobně zaměřuje na využití pohybových her v přírodě při činnostech v zájmových útvarech, jejich třídění a dělení, jejich význam v oblastech aktivního odpočinku a regenerace organismu činností, která je dětem asi nejpřirozenější, tedy hrou. V neposlední řadě se rovněž zabývá jejich významným přínosem v oblastech osobnostní a sociální výchovy, integrace jedince, ale i v oblastech prevence výskytu sociálně patologických jevů. Dále se podrobně věnuje metodice sestavení vlastní etapové pohybové hry v přírodě a jejímu ověření v praxi. Práce je sestavena na základě odborného literárního přehledu, vlastních zkušeností a šetření a je členěna do jednotlivých kapitol. Po úvodu práce následuje kapitola o teoretických poznatcích celkového komplexu pohybových her v přírodě, jejich dělení, významu, rovněž o jejich odlišnosti a rozdílnosti. Třetí kapitola se věnuje podrobné metodice vhodného sestavení vlastní pohybové etapové hry v přírodním prostředí. Čtvrtá kapitola obsahuje praktickou část, která spočívá v sestavení a realizaci vlastní pohybové etapové hry v přírodě a ověření jejího významu a přínosu v praxi při činnostech v zájmovém útvaru....
Pohybová aktivita dětí předškolního věku společně s rodiči
Habartová, Hana ; Hrabinec, Jiří (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Cílem výzkumu bylo zjistit, do jaké míry jsou rodiče dětí předškolního věku v Sušici informováni o významu pohybu pro jejich dítě a zda a jakým způsobem jeho pohybový rozvoj podporují. Zjistit, zda jsou informováni o nabídce organizovaných pohybových aktivit pro tento věkový stupeň a zmapovat jejich názory a odezvu na Cvičení rodičů s dětmi. Zjistit představy rodičů o dalším sportovním vývoji jejich dětí. Vypracovala jsem bakalářskou práci na téma: "Pohybová aktivita dětí předškolního věku společně s rodiči". Práce pojednává o důležitosti pěstovat pohyb již od raného dětství. Pokud je pohybová aktivita provozována hrou a za pomoci rodičů, je pohyb spojen s příjemnými pocity a děti jej radostně konají. Svou bezprostředností a nadšením jistě pozitivně naladí své rodiče, kteří pokud nesportovali, mohou provozovat i díky cvičení s dětmi společně se svými ratolestmi příjemné pohybové aktivity. V teoretické části jsem zdůraznila význam zájmové činnosti, možnosti trávení volného času, druhy cvičení, základní charakteristiku batolat a dětí předškolního věku, vhodné pohybové aktivity, cvičení rodičů s dětmi. V praktické části jsem použila anonymní kvantitativní dotazník zaměřený na rodiče předškolních dětí navštěvující cvičení rodičů s dětmi a pro rodiče dětí z mateřských škol, které nenavštěvující cvičení...
Pohybové hry ve sportovní přípravě dětí
Komoň, Tomáš ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Tůma, Martin (oponent)
Název: Pohybové hry ve sportovní přípravě dětí Cíle: Vytvoření systematizovaného inventáře pohybových her. Pohybové hry kategorizovat vzhledem k tomu jakou herní činnost jednotlivce ve fotbale mohou rozvíjet. U každé pohybové hry zjistit oblíbenost jednoduchým anketním šetřením. Metody: Literární rešerše a následná analýza získaných dat. Také kvantitativní výzkum v podobě jednoduchého anketního šetření. Výsledky: Systematizovaný inventář 39 pohybových her s metodickými popisy. Zpětná vazba ke každé uvedené pohybové hře ve formě výsledků anketního šetření. Klíčová slova: pohybová hra, fotbal, sportovní příprava dětí, předškolní věk
Využití principu hry ve sportovní přípravě dětí
Provazníková, Marika ; Frainšic, Michal (vedoucí práce) ; Kaplan, Aleš (oponent)
Název: Využití principu hry ve sportovní přípravě dětí. Cíle: Cílem této práce je sestavení přehledu pohybových her využitelných ve sportovní přípravě dětí bez ohledu na specializaci. Dalším cílem je roztřídění her podle toho, jakou pohybovou schopnost převážně rozvíjejí a zároveň ověření jejich oblíbenosti na základě anketního šetření. Metody: Bakalářská práce je zpracována formou literární rešerše a v práci využívám také anketní šetření. Výsledky: Prostudováno bylo 47 literárních zdrojů. Na základě prostudované literatury a vlastního posouzení jednotlivých her ve vztahu ke sportovní přípravě dětí byl sestaven základní výběr her, které ve sportovní přípravě dětí plní významnou úlohu. Zároveň bylo provedeno zjištění oblíbenosti realizovaných her u vybraného vzorku dětí, které slouží jako zpětná vazba pro trenéra. Klíčová slova: Pohybová hra, sportovní trénink dětí, mladší školní věk, anketa.
Využití pohybových her v tréninku dětí v atletických přípravkách
Klapetková, Kristýna ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Vindušková, Jitka (oponent)
Název: Využití pohybových her v tréninku dětí v atletických přípravkách Cíl: í t t dip v prác y vytv ř í i v tář p hy v ch h r pr tr i k dětí v at tick ch přípravkách a a ák adě d ta ík v h tř í pak i tit í t a t pravid a ž ti ařa í jednotlivých her do tréninku. Metody: Na ák adě literární r r a stanovených kritérií bylo vybráno 15 pohybových her, které byly ěh tř í ařa vá y do tréninku dětí v atletické přípravce vybraného atletického oddílu v Praze. Výzkumný soubor tv ři celkem 20 dětí ve věku 6-8 let,ve kterém bylo 11 dívek a 9 ch apců. S učá tí výzkumného souboru byli také 2 tr ři. Oblíbenost a jasnost pravidel byla u dětí i ť vá a formou dotazníkového tř í pr tř d ě po d k č í dané hry. Výsledky byly př v d y do tabulek, a poté d k jejich porovnání. Na ák adě dotazníkového tř í tr rů byly vybrané hry d p ě y o určitá pravidla, modifikace a postupy realizace. Výsledky: V této práci byl na ák adě studia literatury a expertního d p ruč í dvou trenéru vytv ř i v tář 15 pohybových her, které jsou d p ě y o k tář či modifikace a je ž je využít v tréninku dětí v atletických přípravkách. Pohybové hry byly r č ě y do 3 kategorií podle vybraných pohybových dovedností ( ěh skok, hod), ž byly při hraní daných pohybových her osvojovány. Výsledky ukázaly, ž pohybové hry jsou v tréninku dět i velmi oblíbené a...
Využítí pohybových her ve výuce tělesné výchovy na 1. a 2. stupni základní školy
Vaňková, Tereza ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Pádivý, Martin (oponent)
Diplomová práce se věnuje využití pohybových her pro děti na I. a II. stupni základní školy. V teoretické části se vymezují základní pojmy, jako jsou: základní škola, pohybová hra, výuka, tělesná výchova. Cílem této diplomové práce je zjistit, jak jsou pohybové hry u žáků na základní škole oblíbené a jak je mohou využívat ve svých mimoškolních aktivitách. Klíčová slova Základní škola, pohybová hra, výuka, tělesná výchova
Pohybové hry ve sportovní přípravě dětí
Komoň, Tomáš ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Tůma, Martin (oponent)
Název: Pohybové hry ve sportovní přípravě dětí Cíle: Vytvoření systematizovaného inventáře pohybových her. Pohybové hry kategorizovat vzhledem k tomu jakou herní činnost jednotlivce ve fotbale mohou rozvíjet. U každé pohybové hry zjistit oblíbenost jednoduchým anketním šetřením. Metody: Literární rešerše a následná analýza získaných dat. Také kvantitativní výzkum v podobě jednoduchého anketního šetření. Výsledky: Systematizovaný inventář 39 pohybových her s metodickými popisy. Zpětná vazba ke každé uvedené pohybové hře ve formě výsledků anketního šetření. Klíčová slova: pohybová hra, fotbal, sportovní příprava dětí, předškolní věk
Využití principu hry ve sportovní přípravě dětí
Provazníková, Marika ; Frainšic, Michal (vedoucí práce) ; Kaplan, Aleš (oponent)
Název: Využití principu hry ve sportovní přípravě dětí. Cíle: Cílem této práce je sestavení přehledu pohybových her využitelných ve sportovní přípravě dětí bez ohledu na specializaci. Dalším cílem je roztřídění her podle toho, jakou pohybovou schopnost převážně rozvíjejí a zároveň ověření jejich oblíbenosti na základě anketního šetření. Metody: Bakalářská práce je zpracována formou literární rešerše a v práci využívám také anketní šetření. Výsledky: Prostudováno bylo 47 literárních zdrojů. Na základě prostudované literatury a vlastního posouzení jednotlivých her ve vztahu ke sportovní přípravě dětí byl sestaven základní výběr her, které ve sportovní přípravě dětí plní významnou úlohu. Zároveň bylo provedeno zjištění oblíbenosti realizovaných her u vybraného vzorku dětí, které slouží jako zpětná vazba pro trenéra. Klíčová slova: Pohybová hra, sportovní trénink dětí, mladší školní věk, anketa.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.