| |
|
Chování spotřebitelů na trhu s pneumatikami
Marek, Jakub
Marek, J. Chování spotřebitelů na trhu s automobilovým obutím. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. V textu je popsána šablona pro závěrečné práce a jednotlivé styly jsou apliko-vány na příkladech.
|
|
Marketingová doporučení pro podnikatelské odvětví vinařství
Marečková, Aneta
Diplomová práce se zaměřuje na oblast prodeje a nákupu vína na internetu. Jejím hlavním cílem je navrhnout marketingová doporučení pro podnikatelské odvětví vinařství v České republice v oblasti online prodeje s využitím nástrojů online marketingu. Práce představuje problematiku e-commerce, vinařského marketingu a spotřebitelského chování při nákupu vín. Vlastní práce zahrnuje orientační analýzu daných oblastí. Stěžejní je pak provedení a zpracování primárního výzkumu formou dotazníkového šetření. Na základě výsledků jsou stanoveny tři segmenty zákazníků a navržena marketingová doporučení pro samotná vinařství a e-shopy specializující se na prodej vína.
|
|
Chování spotřebitele na trhu privátních značek
Barančicová, Terezie
Barančicová, T. Chování spotřebitele na trhu privátních značek. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Tato diplomová práce se zabývá chováním spotřebitele na trhu privátních značek. Dále se zaměřuje na chování spotřebitele na trhu privátních značek po-travin v online prostředí. Cílem práce je na základě výsledků z vlastního dotazní-kového šetření identifikovat faktory ovlivňující chování spotřebitele na trhu pri-vátních značek a rozdělit spotřebitele pomocí shlukové analýzy do jednotlivých segmentů. Výslednými segmenty jsou konzervativní spotřebitelé a spotřebitelé 21. století. Nakonec je navrženo několik doporučení pro nabídkovou stranu trhu. Mezi doporučení lze zařadit Blind test, zaměření se na kvalitu, akce s dopravou zdarma nebo výhody při platbě kartou.
|
|
Role důvěry při online nakupování
KRÁLOVÁ, Tereza
Tato bakalářská práce se zabývá zkoumáním důležitostí důvěry při online nakupování v České republice. Cílem je analyzovat nákupní chování spotřebitelů a navrhnout opatření, které mají potenciál zvýšit důvěru nakupujících. Formou dotazníkového šetření se zjišťuje, zda důvěryhodnost zákazníků ovlivňuje jejich nákup. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Práce se týká především elektronického podnikání, obchodování, faktorů ovlivňující nákupní chování, a především důvěry v tomto prostředí. Praktická část obsahuje zpracování dat dotazníkového šetření. Dotazník je vytvořen tak, aby byl vhodný pro všechny věkové skupiny a je mířený pro spotřebitelé, kteří nakupují prostřednictvím e-shopů. Dotazník bude rozeslán respondentům prostřednictvím internetu a cílem je získat co nejvíce informací, jak je důvěra je při nákupu důležitá. Zda je pro ně důležitý vzhled stránky, recenze ostatních a další faktory. Záměrem je získat co nejvíce zkušeností a názorů respondentů v různých věkových kategoriích. Výsledkem práce je návrh na doporučení konkrétnímu e-shopu, která vedou ke zvýšení důvěry u spotřebitelů.
|
|
Chování spotřebitele při nákupu kosmetických výrobků
Pařízková, Lucie
Tato závěrečná práce se zabývá chováním spotřebitele při nákupu kosmetických produktů, a to se zaměřením na produkty pleťové kosmetiky a na ženy. Cílem práce je zformulovat na základě výsledků dotazníkového šetření několik doporučení pro výrobce a prodejce pleťové kosmetiky, která by jim mohla pomoci lépe identifikovat preference zákaznic při nákupu pleťové kosmetiky a dále jim umožnit upravit či zlepšit sestavení své nabídky a případně i ostatních oblastí prodeje. Pomocí shlukové analýzy je provedena segmentace zákaznic a u každého segmentu jsou uvedena konkrétní doporučení.
|
|
Výzkum preferencí aktivně sportujících studentů Univerzity Karlovy v rámci online nakupování pod vlivem pandemie covidu-19
Gerža, Karel ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Voráček, Josef (oponent)
Název: Výzkum preferencí aktivně sportujících studentů Univerzity Karlovy v rámci online nakupování pod vlivem pandemie covidu-19 Cíle: Cílem diplomové práce je identifikovat současné preference aktivně sportujících studentů, vybraných fakult Univerzity Karlovy, v rámci online nakupování. Účastníci výzkumu budou hodnotit jednotlivé faktory, které ovlivňují jejich postoj k nakupování na internetu a vliv pandemie onemocnění covidu-19 na jejich nákupní chování. Na základě těchto dat budou posléze navrhnuta opatření a doporučení, která by měla obchodníkům pomoci porozumět současným očekáváním a nárokům zákazníků a vylepšit tak uživatelský komfort při nakupování online. Metody: K získání výsledných dat byla využita kvantitativní metoda elektronického dotazování. V rámci této práce byla také využita obsahová analýza, při rozboru studií, odborných článků a průzkumů, zaměřujících se na danou problematiku. Výsledná data byla zpracována za využití základních deskriptivně statistických úkonů, jakými jsou absolutní četnost, relativní četnost a střední hodnota. Výsledky: Z výsledků studie vyplývá, že došlo k nárůstu ve využívání online nakupování u sledovaného vzorku osob. Z hlediska dopadů na nákupní chování, v souvislosti s pandemií covidu-19, respondenti nejčastěji uváděli, že začali více využívat...
|
|
The effect of weather on purchases on online fashion e-shop in the Czech Republic
Borýsková, Nikola ; Chytilová, Julie (vedoucí práce) ; Kučera, Tomáš (oponent)
Tato bakalá ská práce se zam uje na vliv po así na hodnotu online prodej módního zboûí v eské republice. Toto téma bylo doposud zkoumáno pouze z ídka, p estoûe vliv po así byl prokázán nap íklad na rozd lení asu jed- notlivce, náladu i spot ební chování v o ine prost edí. Metoda oby ejn˝ch nejmenöích tverc byla pouûita k odhadu vlivu n kolika prom nn˝ch po así (po et hodin slune ního svitu, sráûky, teplota, tlak vzduchu a rychlost v tru) na trûby eského e-shopu s módou s pouûitím asov˝ch ad za p t let. Vöechny prom nné zahrnuté v naöí anal˝ze se ukázaly jako statisticky v˝znamné. Klí ová slova online nakupování, trûby elektronického obchodu, vliv po así, metoda nejmenöích tverc Název práce Vliv po así na online nákupy na módním e-shopu v eské republice
|
|
Marketingová komunikace kamenné prodejny a e-shopu Sporticus
Kušta, Jan ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent)
Název: Marketingová komunikace kamenné prodejny a e-shopu Sporticus Cíle: Cílem diplomové práce je zanalyzovat a vyhodnotit marketingovou komunikaci sportovního obchodu a e-shopu Sporticus. Na základě získaných poznatků poté navrhnout úpravy k zefektivnění již zavedených činností v oblasti marketingové komunikace a zároveň představit nová opatření a možnosti, které by měly přispět k využití potenciálu a dalšímu rozvoji sportovního obchodu a e-shopu Sporticus. Metody: Pro analýzu marketingové komunikace byly využity metody kvalitativního výzkumu. Konkrétně polostrukturované interview s majitelem obchodu, obchodní manažerkou a správcem e-shopu. Dále byly analyzovány vybrané interní dokumenty a statistiky (Heureka, SEO test, Facebook, obchodní výsledky). Zvolené metody byly doplněny osobním zúčastněném pozorováním, neboť je autor od září 2016 v pravidelné přímé konfrontaci s aktuálním děním. Metody poskytly autorovi dostatečné podklady pro navržení konkrétních změn a opatření. Výsledky: Hodnocení marketingové komunikace kamenné prodejny a e-shopu odhalilo převážně pozitivní výsledky, které korespondují s kladnými recenzemi na obchod v internetových srovnávačích zboží. Kvalitativní metody pomohly odhalit nedostatky a nalézt možné směry pro zlepšení oblasti marketingové komunikace kamenného obchodu a...
|
|
Muži jako cílová skupina pro internetový prodej potravin
NOVÁK, Jaroslav
Tématem bakalářské práce jsou muži jako cílová skupina pro internetový prodej potravin. Cílem bakalářské práce je zhodnotit chování nakupujících a jejich postoj k online nakupování. Teoretická část se zaměřuje na oblast chování spotřebitelů, nákupního chování, elektronických obchodů a internetového prodeje, které jsou zde charakterizovány. Praktická část obsahuje shromáždění dat pomocí dotazníku v elektronické podobě. Dotazníky byly zaslány respondentům mladšího věku (15 - 44) a staršího věku (nad 45 let). Výsledky analýzy mohou být použity pro marketingovou strategii nebo pro potenciální prodejce, kteří se zabývají prodejem potravin na internetu.
|