Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 806 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Badatelsky orientovaná výuka zaměřená na hlukové znečištění způsobené dopravou
Gonzálezová, Natálie ; Jelen, Jakub (vedoucí práce) ; Matějček, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na výuku problematiky vlivu dopravy na gymnáziích. Konkrétně se zaobírá jedním z předních negativních vlivů, a to hlukovým znečištěním, které je s rostoucím objemem dopravy stále větším problémem. Cílem práce je vytvořit a realizovat lekci na toto téma formou badatelsky orientované výuky. Žáci se naučí přibližné hodnoty hluku měřit, zjistí, jaké má dopady a vymyslí, jaké kroky podniknout ke zlepšení situace. Lekce bude pilotně ověřena žáky Střední průmyslové školy zeměměřické a Geografického gymnázia Praha. Teoretická část podrobněji vysvětluje problematiku hlukového znečištění, popis badatelsky orientované výuky a její zasazení do vyučování. V praktické části jsou připraveny podklady k výuce a důkladná metodologie, která slouží jako návod učitelům, kteří by lekci chtěli aplikovat ve svých hodinách. Následně je popsán průběh lekce na Geografickém gymnáziu a reflexe výuky z pohledu učitele i žáků. Na základě ověření znalostí žáků před a po výuce se ukázalo, že mají o problematice větší přehled, ve zpětných vazbách žáci ocenili hlavně práci v terénu, vytváření a ověřování hypotéz a závěrečnou diskuzi, ze které bylo patrné, že si žáci důsledky hluku uvědomují a mají motivaci přispívat ke zlepšení situace. Klíčová slova badatelsky orientovaná výuka, Geografické gymnázium,...
Dopady digitalizace na udržitelnost organizace
Klementová, Kateřina ; Pavláková Dočekalová, Marie (oponent) ; Kocmanová, Alena (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá souvislostmi mezi digitalizací a udržitelnosti společnosti. Soustředí se na zlepšení finanční stability a snížení uhlíkové stopy za pomoci vstupu do digitálního světa. Pokouší se navrhnout plán pro vybranou společnost, jak dojít k nastaveným cílům. Na základě podrobné kalkulace jsou vyvozeny důsledky digitalizace na udržitelnost společnosti.
Stavebně technologická studie Místodržitelského paláce v Brně
Osladil, Martin ; Doubek, Rostislav (oponent) ; Kantová, Radka (vedoucí práce)
Obsahem bakalářské práce je stavebně technologická studie revitalizace Místodržitelského paláce v Brně. Zaměřena je na hlavní etapové procesy realizace opravy omítek, podlah a zpevněné plochy v památkově chráněné zóně města Brna. V této práci je podrobně řešena dopravní situace s návrhem tras z jednotlivých odběrných míst a skládek na staveniště. Dále je zde zpracována technologická studie realizace hlavních technologických etap. Řešeny jsou opravy omítek v exteriéru i interiéru objektu a všechny nově navržené skladby podlahových konstrukcí a zpevněné plochy s bouracími pracemi i zhotovením nových konstrukcí. Na základě projektové dokumentace byl vytvořen podrobný výkaz výměr ke všem plochám a přílohy, kde jsou dotčené plochy naznačeny. Pro oba etapové procesy je vypracován časový a finanční plán pomocí softwaru, který je přílohou práce s doplněným komentářem v textové části. Je řešena také základní koncepce staveništního provozu s návrhem rozdělení ploch a zdrojů pro výstavbu. Pro etapové procesy jsou vypracované 2 technologické předpisy, ve kterých je podrobný postup ke všem skladbám a druhům procesů. V kapitole “Návrh strojních sestav” je posouzení možného nasazení strojních zařízení se zaměřením na ekonomickou i technologickou výhodnost. Práce se taktéž podrobně zabývá bezpečnostními opatřeními na stavbě, s důrazem na možná rizika a návrhem opatření při realizaci hlavních etapových procesů a chování na staveništi. Navíc jsou zpracovány detaily konstrukcí, návazností a zajištění ochrany památkově hodnotných konstrukcí. Tento objekt je velmi výjimečný díky zachovalým prvkům barokní architektury, a proto jsou návrhy řešení směřovány k nejvyšší míře zachování a udržení památky.
Návrh soudobé udržitelné městské struktury pro město 21. století
Bretterová, Anna ; Boulaz, Ivana (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na návrh nové urbanistické struktury ve městě Břeclav a propojení oddělených částí města za současného respektování ochranných pásem. Součástí je také návrh nových veřejných prostorů – ulic, parků, náměstí. Navrhované řešení se snaží podpořit a dále rozvíjet charakter města – blízké propojení obce s přírodou a časté využívání cyklodopravy. V práci je řešena také revitalizace stávajícího toku řeky Dyje – zmeandrování a obnovení původního říčního ramene. V neposlední řadě je věnován prostor také zlepšení kvality dopravy v Břeclavi.
Horská služba České republiky
FORSTOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se věnuje zmapování činnosti Horské služby České republiky a oblasti spolupráce horských služeb ve vybraných zemích EU. Horská služba hraje významnou roli v poskytování první pomoci a transportu postižených osob z komplikovaného terénu, kam by se posádky RZP jen těžko dostávaly. V laické veřejnosti je ovšem opomíjena a často dochází k mylným představám o fungování této organizace.
Změny ve složení vozového parku společnosti ve vztahu k cílům EU "green deal"
Tobiášová, Eliška ; Jandová, Kristýna (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Účelem této diplomové práce je prozkoumat tzv. Green deal, tedy Zelenou dohodu pro Evropu, s ním i související směrnice a nařízení, která mají napomoci k dosažení cílů, které byly vytyčeny v této dohodě, a také provést analýzu vozových parků členských států Evropské unie a společnosti, s kterou byla navázána spolupráce v rámci této práce. V práci je popsán Green deal a jeho cíle. Zmíněny jsou i směrnice a plány Evropské unie s cílem snížení CO2, které jsou v současnosti schváleny nebo teprve vchází v platnost, zároveň jsou srovnány se směrnicemi a cíli, které mají v platnosti členské státy Evropské unie včetně České republiky. V dalších kapitolách je stručný popis automobilů dle typu pohonu, aby mohla následovat podrobná analýza vozových parků Německa, Švédska, Španělska, Slovenska, Francie, Polska, Slovenska a České republiky. Tato analýza je provedena pomocí grafů a oficiálních statistik dostupných z vládních institucí. Dále je provedena analýza vozového parku společnosti, kde jsou v tabulkách stručně shrnuty parametry vozů, které má společnost k dispozici. Výsledky analýzy vozového parku jsou též shrnuty do grafů na základě roku výroby vozu, emisí a typu paliva. Dále je provedena analýza hybridů a elektromobilů, které má společnost aktuálně ve svém vozovém parku. Tato analýza pracuje s daty poskytnutými společností a zkoumá cenu jízdy těchto vozidel, spotřebu a poměr využití baterie. Na závěr je podán návrh náhrady současných vozidel s cílem úspory emisí.
Vliv délky a způsobu transportu jiker na jejich líhnivost u hlavatky obecné (Hucho hucho)
BERÁNEK, Lukáš
Byla testována úspěšnost transportu neoplozených a oplozených uměle vytřených jiker hlavatky obecné z faremního chovu v délce až 5 dnů. Směs jiker od 8 jikernaček byla rozdělena na dvě části. První část byla na místě (1 h po provedeném výtěru) osemeněna uměle vytřeným spermatem (směs od několika mlíčáků) a po promytí oplozených jiker vodou, vložena do vody v plastové uzavíratelné nádobě. Druhá část jiker, spolu s ovariální tekutinou, nebyla osemeněna spermatem a umístěna do další identické nádoby. Obě nádoby byly po dobu následujících 5 dnů, včetně transportu z místa umělého výtěru do místa inkubace uloženy v termoizolačním boxu. Směs odebraného spermatu od 5 mlíčáků byla přechovávána v injekčních stříkačkách, uložených v samostatném izotermickém boxu při teplotě +4 °C. Oba termoizolační boxy byly po dobu 5 dnů umístěny v zavazadlovém prostoru osobního automobilu. U jiker transportovaných ve vodě byla voda dvakrát denně vyměňována. V průběhu prvního dne byly jak jikry, tak sperma, transportovány z místa umělého výtěru na vzdálenost 350 km, do místa inkubace. V následujících dnech bylo s automobilem 3x denně vždy mininimálně 0,5 h popojížděno, s cílem simulovat otřesy vznikající v průběhu transportu. Teplota prostředí u jiker v průběhu transportu byla udržována na 10°C. V jednodenních intervalech od umělého výtěru byly odebírány vzorky, jak oplozených, tak neoplozených jiker. Po jejich napočítání a oplození jiker přivezeným spermatem následovalo jejich promytí a nasazení do malých inkubačních misek se samostatnými přítoky vody a perforací umožňující odtok vody a zabraňující úniku následně vykulených embryí. Nasazováno bylo vždy 30 jiker, ve všech variantách ve 3 opakováních. Inkubační misky byly vloženy na dno mělkého průtočného žlabu napájeného vodou z recirkulačního systému s chovem studenomilných ryb. Průměrná teplota vody v průběhu inkubace byla 12,8 °C. V průběhu inkubace byla sledována mortalita jiker, odstraňovány bílé neoplozené či odumřelé jikry a zaznamenáván líhnutí embryí. U první varianty, po výtěru oplozených jiker transportovaných ve vodě jeden, dva, resp. tři dny, bylo dosaženo líhnivosti 32,2 ? 21,1 %, 27,8 ? 10,3 %, resp. 33,3 ? 32,1 %. Po simulovaném transportu v délce čtyři a pět dnů došlo ke snížení výše líhnivosti na 21,1 ? 1,57 %, resp. 15,6 ? 8,3 %. Rozdíly mezi všemi výše uvedenými parametry nejsou statisticky průkazné. U druhé varianty, neoplozených jiker transportovaných v ovariální tekutině, bylo při délce transportu jeden den dosaženo srovnatelné výše líhnivosti (34,4 ? 11 %), jako u oplozených jiker transportovaných ve vodě po dobu jeden až tři dny. Jikry transportované v neoplozeném stavu v ovariální tekutině po delší dobu (dva a tři dny) vykázaly statisticky významné snížení líhnivosti na 7,8 ? 8,8 %, resp. 2,2 ? 1,6 %. U jiker transportovaných v neoplozeném stavu v ovariální tekutině po dobu čtyři a pět dnů byla zjištěna 100% mortalita. Nebyly zjištěny rozdíly při různém způsobu či délce transportu jiker na délku inkubační doby. Experiment prokázal reálnost použití transportu oplozených jiker ve vodě po dobu několika dnů, za výhodnější lze označit transport oplozených jiker ve vodním prostředí.
LNG palivo ve vozidlech - porovonání s konvenčním diselovým motorem v nákladním vozidle
KREBS, Petr
Tato bakalářská práce se zabývá porovnáním motoru spalujícího kapalný zemní plyn (LNG) s motorem spalujícím motorovou naftu v kontextu nákladní dopravy. Cílem práce je analyzovat ekonomické, enviromentální a technické aspekty obou typů motorů a poskytnout doporučení pro potenciální investice do flotil vozidel a infrastruktury. V rámci studie byly provedeny analýzy provozních nákladů, emisí skleníkových plynů a technických parametrů motorů spalujících LNG a motorovou naftu. Zjistilo se, že motor spalující LNG má potenciál snížit provozní náklady a emise skleníkových plynů ve srovnání s motorem spalujícím motorovou naftu. Výsledky této práce poskytují ucelený pohled na problematiku a využití LNG a motorové nafty jako paliv v nákladní dopravě a nabízejí doporučení pro rozhodování v oblasti investic a strategického plánování.
Jabber/XMPP transport pro diskuzní skupiny přístupné protokolem NNTP
Halfar, Patrik ; Weiss, Petr (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou výměny informací v počítačových sítích. V první části se zabývá úvodem do diskuzních skupin, známých též pod názvem NetNews a shrnutím hlavních informací o nově se rozvíjejícím projektu Jabber/XMPP . V druhé části jsou popsány možnosti propojení těchto dvou protokolů; a detailněji popisuje aplikaci vytvořenou k tomuto účelu. V příloze je pak uvedeno, jak nakonfigurovat nejznámější servery pro spolupráci s touto službou. A pro úplnost jsou uvedena schémata používaných XML souborů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 806 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.