Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 76 záznamů.  začátekpředchozí65 - 74další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Alternativní paliva pro pístové spalovací motory
Vopařil, Jan ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá souhrnem alternativních paliv pro pístové spalovací motory, uvádí jejich charakteristcké vlastnosti určující další možné využití v budoucnosti.
Alternativní paliva pro spalovací motory pro komerční automobily
Snášel, Pavel ; Charvát, Pavel (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
S vývojem tepelných strojů se postupně prosadila kapalná ropná paliva – benzin a nafta. Protože jsou tato paliva neobnovitelná a jejich užívání je spojováno s řadou ekologických a ekonomických problémů, stojíme před otázkou nahrazení těchto dominantních paliv. Cílem práce je shrnout a porovnat vlastnosti alternativních paliv, zejména jejich výhřevnost, a nastínit předpokládaný vývoj jejich využití v dopravě.
Dvoupalivové systémy dieselových motorů
Malinský, Marek ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Cílem práce je vyzvednutí významu dvoupalivových systémů vznětových motorů a alternativních paliv. Porovnání biopaliv a jejich vliv na výkon motoru a ekologickou zátěž. Zejména vyzvedává užití bionafty jako alternativního paliva pro vznětové motory. Výhody a nevýhody biopaliv, nejčastější poruchy a jejich důsledky. Vývojové trendy.
Možnosti využití LNG v ČR
Machalová, Markéta ; Sedláček, Jiří (vedoucí práce) ; Kysilka, Hugo (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi využití různých aplikací LNG (zkapalněného zemního plynu) v České republice. Jedná se o relativně novou komoditu, která má ve světě široké využití, ale Česká republika se prozatím do obchodu s LNG vůbec nezapojila. Hlavním cílem této práce je určit, zda v současnosti existuje pro LNG v České republice vhodné využití. Analýzou a kalkulací jsem došla k závěru, že existují aplikace, které by zde byly ekonomicky výhodné. Ekonomickou efektivnost provází další důležité výhody, jako například snížení emisí. Nejperspek-tivnějším způsobem využití je LNG jako alternativní palivo pro nákladní automobily. Vhodnou aplikací jsou za určitých podmínek i satelitní LNG stanice, kogenerace nebo autobusová doprava. Závěrem této práce je, že LNG má velký potenciál se v České republice prosadit.
Dekarbonizace a společná dopravní politika EU
Volková, Anna ; Bič, Josef (vedoucí práce) ; Vošta, Milan (oponent)
Hlavním cílem této práce je zhodnocení společné dopravní politiky a vývoj dekarbonizace ve světě a Evropské unii. V první části je zaměřena na vliv dopravy na ekonomiku, vývoj společné dopravní politiky a její environmentální aspekty. V další části se věnuje přijetí Kjótského protokolu, vývoje ve světě a v Evropské unii a konkrétním opatřením dekarbonizace v dopravě. Závěrečná kapitola se zaměřuje na vývoj do budoucna a alternativní typy paliv.
Fyzikálně-chemické vlastnosti alternativních paliv – část biopaliva
Pohořelý, Michael ; Šyc, Michal ; Skoblia, S. ; Kameníková, Petra ; Jeremiáš, Michal ; Beňo, Z. ; Durda, Tomáš ; Zach, Boleslav ; Svoboda, Karel ; Punčochář, Miroslav
V přednášce jsou shrnuty význačné palivo-energetické a fyzikálně-chemické vlastnosti dřevní a zemědělské biomasy.
Plný tet: SKMBT_C22015010810320 - Stáhnout plný textPDF
Plný text: content.csg - Stáhnout plný textPDF
Komparace dopravních módů z hlediska produkce emisí škodlivin
Huňková, Žaneta ; Rathouský, Bedřich (vedoucí práce) ; Mervart, Michal (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá dopravními módy a jejich vlivem na životní prostředí. Teoretická část této práce pojednává o fosilních palivech a jejich vlivu na životní prostředí, o zplodinách, které jsou vytvářeny a alternativních palivech. Teoretická část také popisuje, jak jsou emise škodlivin u jednotlivých dopravních módů regulovány. Praktická část je zaměřena na komparaci konkrétních dopravních módů z ohledu emise škodlivin, které produkují na vybrané relaci.
Analýza využití alternativních pohonů na příkladu podnikatelského záměru
Klimeš, Pavel ; Hartman, Ladislav (vedoucí práce) ; Topolová, Karolína (oponent)
Tématem diplomové práce je analýza využití a příprava podnikatelského plánu založení autosalonu vozů na alternativní pohon. Autosalon se bude zaměřovat na prodej nových vozů s plnou zárukou a vybavených alternativním pohonem již z prvovýroby. Myšlenka soustředit prodejní centrum vozů spalujících alternativní pohon je ojedinělá, v drtivé většině případů se prodejci stávají koncesionáři jednotlivých automobilek a jsou jejich přímými zástupci. Prodejní centrum bude soustředěno do pražského regionu, kde sídlí mateřská společnost zřizovatele. Teoretická část diplomové práce je věnována charakteristice konvenčních a alternativních paliv. V praktické části je vypracován podnikatelský záměr výstavby a provozování autosalonu vozidel na alternativní paliva. Tento záměr je připraven na reálných podkladech a bude sloužit k realizaci záměru v praxi.
Obchodně-ekonomické srovnání tradičních a alternativních paliv
Dvořáková, Monika ; Sedláček, Jiří (vedoucí práce) ; Kočan, Jakub (oponent)
Nepříznivé predikce o zásobách ropy spolu s nestabilitou na Středním východě podněcují vývoj alternativních paliv, která by umožnila snížit závislost světových ekonomik na ropě. Na ropě a ropných derivátech je závislá hlavně automobilová doprava, která se i velkým procentem podílí na emisích skleníkových plynů. Je proto nutné zaměřit se na cílené snižování spotřeby paliv vozů určených k osobní přepravě. Možností jak tohoto docílit je například přestavba stávajícího vozu na spalování biopaliv, koupě vozu s hybridním nebo elektrickým pohonem a již brzy snad také automobil poháněný vodíkem. Překážkou pro větší rozšíření těchto paliv a pohonů spočívá v mnohdy vysoké pořizovací ceně nebo vyšších provozních nákladech. Jejich ekonomická nevýhodnost se ale postupně snižuje a do budoucna lze očekávat nárůst počtu alternativních vozů na silnicích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 76 záznamů.   začátekpředchozí65 - 74další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.