|
Kulturní kapitál města Hradce Králové a jeho odraz v kulturní politice města
Špičáková, Markéta ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Kouba, Vojtěch (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Kulturní kapitál města Hradce Králové a jeho odraz v kulturní politice města" popisuje, jak se toto centrum moderní architektury vyvíjelo v posledním století. Zvláštní pozornost je věnována vybraným stavbám posledních let, které navazují na prvorepublikovou architektonickou tradici a hrají v životě města i jeho obyvatel značnou roli. Tradice a charakteristický obraz města ovlivňují práci politických představitelů a jejich plány pro budoucí rozvoj, ale také životní styl ve městě. Z toho důvodu je těmto tématům věnován dostatečný prostor. Závěr bakalářské práce zaujímá zpracování ankety, týkající se spokojenosti s životem ve městě a vnímání architektonických prvků.
|
|
Úloha České inspirace v cestovním ruchu Hradce Králové
Mokrá, Klára ; Netková, Jarmila (vedoucí práce) ; Mlejnková, Lena (oponent)
Cílem bakalářské práce je zhodnotit úlohu České inspirace v cestovním ruchu Hradce Králové. Práce je rozdělena do čtyř kapitol: Cestovní ruch České republiky, Královéhradecký kraj, Hradec Králové a Česká inspirace. První tři kapitole obsahují informaci o potenciálů cestovního ruchu a kulturním životě v České republice. Poslední kapitule se zaměřuje na analýzu činnosti České inspirace.
|
|
Ke stavebním dějinám královéhradeckého biskupství
Vlček, Pavel
Článek pojednává o stavebních dějinách biskupské residence v Hradci Králové. Biskupství bylo vybudováno ve dvou základních barokních etapách, z nichž první lze snad spojit s osobností architekta Giovanni Battisty Alliprandiho, druhou patrně s Janem Blažejem Santinim-Aichlem.
|
|
Analýza nákupních podmínek a chování zákazníka ve vybraném městě
Michálek, Jakub ; Průša, Přemysl (vedoucí práce)
V teoretické části popisuje tato práce maloobchodní síť a současné trendy v prodeji rychloobrátkového, obzvláště potravinářského zboží. V praktické části je rozebrána vybavenost města Hradce Králové těmito prodejnami, které jsou vzájemně srovnávány podle předem určených kritérií. Dále práce analyzuje chování zákazníka, které bylo zjišťováno pomocí dotazníkového šetření.
|
|
Kulturní politika města Hradec Králové a její výstupy
Struhařová, Michaela ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Hucková, Barbara (oponent)
Tématem bakalářské práce "Kulturní politika v Hradci Králové a její výstupy" je popsání kulturní politiky v Hradci Králové, definování jejich cílů a financování. Snahou je upozornit na změny, kterými kulturní politika města v minulosti prošla a také zhodnotit úroveň komunikace zastupitelstva města s občany. Hradec Králové se na počátku dvacátého století pyšnil označením "Salón republiky" hlavně díky své architektuře. Kromě význačné architektury má i bohatou kulturní historii a bude zajímavé zabývat se tím, do jaké míry ovlivňují tyto aspekty Hradec Králové v dnešní době a jak se město o toto kulturní dědictví stará. Kultura je důleţitou součástí ţivota v Hradci Králové a pořádá se zde velké mnoţství kulturních akcí od festivalů po koncerty a výstavy, které jsou v textu popsány. Nejzajímavější akce bude podrobněji zanalyzována pomocí případové studie.
|
|
Perspektivy cestovního ruchu se zaměřením na Královéhradecko a Orlické hory
Šípková, Petra ; Heřmanová, Eva (vedoucí práce) ; Šulcová, Irena (oponent)
Abstrakt Bakalářská práce Perspektivy cestovního ruchu se zaměřením na Královéhradecko a Orlické hory se zabývá potenciálem cestovního ruchu v Orlických horách a na Královéhradecku, zejména oblastí cykloturistiky, která je v dnešní době velmi populární a pro kterou má Hradec Králové ideální předpoklady. Na základě výsledků dotazníku analyzuji, co by mohlo být jednoznačně charakteristické pro Hradec Králové a okolí, jak jsou obyvatelé spokojeni s životem v tomto krajském městě a předkládám jeho vize do budoucna.
|
|
City logistika Pardubicko-Hradeckého regionu
Popďakunik, Lukáš ; Pernica, Petr (vedoucí práce) ; Táborský, Pavel (oponent)
Cílem diplomové práce je popsat a zhodnotit aktuální podobu city logistiky a dopravní obslužnosti v Pardubicko-Hradeckém regionu a vymezit základní problémy s tím spojené. Teoretická část se zaměřuje na obecná východiska city logistiky, udržitelného rozvoje, vztahu dopravy a životního prostředí a možnostmi snížení negativních vlivů dopravy na životní prostředí. V praktické části je analýza aktuálního stavu dopravní infrastruktury a logistických toků v regionu s možnostmi řešení největších logistických problémů regionu. Závěr obsahuje shrnutí a doporučení.
|
|
Srovnání IDS v Hradci Králové a Olomouci
Málková, Alena ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Jirsák, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá integrovanými dopravními systémy. Je zde vymezena základní metodika a pozornost je věnována hlavně významu a současným problémům integrovaných dopravních systémů. Praktická část práce zkoumá integrované dopravní systémy v v okolí Hradce Králové a Olomouce. Analýza systémů je uskutečněna na základě komparace.
|
| |
|
Analýza marketingové komunikace sportovního klubu
Nováková, Kateřina ; Procházka, Jan (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent)
Tato práce se zabývá analýzou marketingové komunikace basketbalového klubu TJ Sokol Hradec Králové. Náplní práce je zjistit současný stav a analyzovat jednotlivé prvky komunikace s potenciálními diváky a sponzory. K zjištění potřebných informací poslouží pozorování prostředí a komunikace s vedením zmiňovaného klubu. Přínos práce spočívá v samotném zjištění a ohodnocení současného stavu marketingové komunikace. V současné době klub nemá k dispozici žádnou analýzu zabývající se touto problematikou. Bonusem této práce je stanovení střednědobých marketingových cílů a nastínění marketingových strategií k jejich dosažení. Tato práce je rozdělena do čtyř částí. V první jsou popsány jednotlivé prvky marketingového mixu a podrobněji rozebrány nástroje komunikace. Ve druhé části jsou aplikovány marketingové a komunikační nástroje na oblast sportu. Třetí část se zabývá samotnou analýzou současného stavu marketingové komunikace využívané klubem. V poslední čtvrté části jsou navrženy marketingové cíle a strategie vedoucí ke zlepšení marketingové komunikace.
|