Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 67 záznamů.  začátekpředchozí48 - 57další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Efficiency of Regulation on Spanish Housing Market
Hejlová, Hana ; Hlaváček, Michal (vedoucí práce) ; Doležel, Pavel (oponent)
Práce se zabývá multilaterálními a vzájemně se umocňujícími vztahy působení mezi hospodářským a úvěrovým cyklem a cyklem cen bydlení, a proto hodnotí španělský trh s bydlením v širších souvislostech. S využitím několika koncepčních poznámek ke struktuře poptávky lze pak dynamiku, kterou ceny bydlení ve Španělsku prošly, vysvětlit na základě rozdílu v reakcích těchto komponentů poptávky na měnící se finanční a makroekonomické prostředí v zemi. Na základě výsledků empirického zkoumání rovnováhy mezi poptávkou a nabídkou v čase i napříč územím jsou pro vysvětlení značného objemu bydlení, které bylo obchodováno v letech prudkého nárůstu cen, uvažována očekávání. Pomocí jednoduchého mikroekonomického modelu rozhodování se zahrnutím daňových kritérií může být dále hodnocen vliv, který měla na prohloubení cyklu bydlení právě příznivá fiskální opatření. Přítomnost vzájemných vztahů mezi proměnnými navrhovaná diskutovanou teorií byla dále empiricky potvrzena pouze v období nárůstu cen, v případě poklesu byla pak indikována asymetrie v rychlosti přizpůsobení se cen směrem dolů, poukazující na redistribuční dopad takto strmých změn v cenách bydlení. Dosažené výsledky umožnily hodnocení možností v lepším využívání anti cyklických regulatorních opatření směrem k eliminování vzájemně se prohlubujících cyklů a...
Slevové portály v oblasti pohostinství
Müllerová, Veronika ; Pilař, Ladislav (vedoucí práce) ; Zuzana, Zuzana (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na slevové portály. Nabídka subjektů, která se na slevových portálech objevuje, je velmi široká, z toho důvodu byla zúžena pouze na restaurační zařízení. Hlavním cílem je definovat společné a rozdílné požadavky (očekávání) na slevovou akci ze stran zákazníků, kteří slevové vouchery nakupují a ze stran poskytovatelů slev, kterými jsou, v rámci této diplomové práce, restaurační zařízení. Obsahem teoretické části práce je seznámení s pojmy marketingové komunikace, směřující k online komunikaci se zákazníkem. Dále ústřední problematika, pojetí slevových portálů. V praktické části je proveden rozbor dotazníků od zákazníků slevových portálů a rozhovorů s poskytovateli slevových nabídek. Celá práce je zaměřena na restaurační zařízení, které slevy poskytují v porovnání se zákazníky, kteří ze slevové vouchery nakupují. Závěrem práce je provedeno srovnání společných a rozdílných požadavků obou stran. Výsledky práce mohou sloužit zejména novým restauratérům ke zvážení rozhodnutí, zda nabídku na slevových portálech realizovat a co od ní očekávat. Diplomová práce může sloužit i stálým provozovatelům, kteří již na slevových portálech působí a je v jejich zájmu co nejlépe uspokojovat zákazníkovo očekávání.
Analýza práce personálního oddělení za účelem zvýšení jeho významu a efektivity
Holzerová, Petra ; Smejkalová, Markéta (oponent) ; Konečný, Štěpán (vedoucí práce)
Předkládaná práce se zabývá rozborem činností personálního oddělení za účelem zvýšení jeho významu a efektivity. Teoretická část přibližuje problematiku dle odborníků z praxe citované literatury. Praktická část je zaměřena na výzkum činností personalistů a personálních procesů. Na základě provedených analýz jsou v závěru práce navržena doporučení pro podnik.
Proposal of Maintenance and Improvement of Brno University of Technology Image
Svozilová, Radka ; Lobpreis, David (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
Diploma thesis titled as Proposal of Maintenance and Improvement of Brno University of Technology Image is based on the research of Czech and international students´ expectations and perceptions about BUT which leads to find out how big distinction is between BUT image and reality.
Rodiče dítěte s postižením
ČAPKOVÁ, Daniela
Tato bakalářská práce se zaměřuje na životní zvláštnosti a zkušenosti rodičů, kterým se narodilo dítě s postižením. Cílem bakalářské práce je, pomocí prováděných rozhovorů zjistit, jakým způsobem je jejich život ovlivňován, limitován, či obohacován postižením jejich dítěte. Dále se práce zaměřuje na to, jaký vliv má tento fakt na vztah mezi rodiči, z jakých opor rodiče čerpali energii, případně jak byl ovlivněn jejich profesní život. Teoretická část se zabývá partnerstvím a následným rodičovstvím obecně, dále specifikuje zátěž spojenou s postižením dítěte a jeho pozitivní, či negativní vliv na manželský vztah. Praktická část je založena na kvalitativním výzkumu, pro který byl zvolen polostrukturovaný rozhovor s rodiči. Rozhovory byly prováděny na výzkumném souboru, tvořeným šesti dobrovolníky, tedy třemi páry. Rozhovor byl prováděn s oběma rodiči současně, kvůli možnosti poskytnutí psychické opory partnera a kvůli možnosti vzájemného doplňování se mezi rodiči. Jak bylo předpokládáno, byly nalezeny rozdíly v postoji matek a otců k této životní situaci.
Využití specifických motivačních nástrojů v praxi
Myslivcová, Kristýna ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Míková, Irena (oponent)
Práce se zabývá využitím specifických motivačních nástrojů v praxi. Vychází z poznatků motivačních teorií a z podstaty základních motivačních nástrojů, které jsou v praxi uplatňovány. Klade důraz na využití zpětné vazby, která je nedílnou součástí motivace a neměla by být opomíjena. Cílem této práce je zjistit, jakým způsobem funguje konkrétní motivační nástroj ve vybrané organizaci, zda byla naplněna očekávání spojená s jeho zavedením.
Očekávání rodičů od poskytovaných sociálních služeb Kaňka o.p.s. Tábor
BERANOVÁ, Diana
V současné době se na poli sociálních služeb, které se věnují dětem se zdravotním postižením a jejich rodinám, rozmáhá zakládání neziskových organizací. Jedná se tedy o stále více aktuální téma. Cílem této práce na téma: Očekávání rodičů od poskytovaných sociálních služeb Kaňka o.p.s. Tábor je identifikovat očekávání rodičů ohledně poskytovaných sociálních služeb Kaňka o.p.s. Tábor. V rámci této výzkumné práce byla definována následující výzkumná otázka: Shodují se očekávání rodičů s poskytovanými sociálními službami? Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a část empirickou. Teoretická část je věnována oblasti rodiny, rodinného prostředí, které je pro děti se zdravotním postižením základním kamenem jejich života. Také rodičů dítěte se zdravotním postižením v kontextu s poskytovanými sociálními službami charakteristickými pro tyto rodiny dle zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách. Zde je upřesněna sociální služba rané péče, osobní asistence a denní stacionář, které nabízí zařízení Kaňka o.p.s. Tábor. Dále jsou zde uvedeny jednotlivé terapie realizované pro děti se zdravotním postižením. Terapie se zdají být pro tyto děti smysluplné už jen tím, že se děti během terapií zklidní, zabaví, odreagují a dále rozvíjí. Také druhy speciálních pomůcek, které se při činnostech s těmito dětmi hojně využívají a které usnadňují práci nejenom rodinám, ale i dalším pečujícím osobám. Příklady neziskových organizací v jihočeském kraji, které poskytují podobné sociální služby jako organizace Kaňka o.p.s. Tábor a v neposlední řadě se teoretická část věnuje termínu samotného očekávání, očekávání rodičů od sociálních služeb prolínající individuální plánování sociálních služeb, díky kterému se daná organizace může aktivně a lépe zapojit do procesu očekávání od sociálních služeb. Empirická část pojednává o zařízení Kaňka o.p.s. Tábor z hlediska poskytovaných sociálních služeb rodinám dětí se zdravotním postižením, které dané zařízení navštěvují. Do empirické části mimo jiné spadají i ostatní služby, které organizace Kaňka nabízí. Jedná se tedy o terapeutické činnosti, volnočasové aktivity a kroužky, rehabilitačně integrační pobyty, jednorázové aktivity atd. Tato část je také obohacena o základní kazuistiky jednotlivých klientů, jejichž rodiny byly součástí výzkumu. Na základě těchto kazuistik je zřetelnější, kteří klienti se zdravotním postižením zařízení Kaňka o.p.s. skutečně navštěvují. S ohledem na stanovený cíl práce byla zvolena kvalitativní výzkumná strategie, metoda dotazování, technika polostrukturovaného rozhovoru. Výzkum byl realizován na poli organizace Kaňka o.p.s. Tábor a účastnilo se ho dvacet respondentů. Pro zpracování tohoto výzkumu byla zvolena metoda záměrného výběru, a to deset rodičů, jejichž děti navštěvují zařízení Kaňka o.p.s. Tábor a využívají zde sociální služby a deset rodičů, jejichž děti také navštěvují tuto organizaci a využívají nejenom sociální služby, ale i povinnou školní docházku. V diplomové práci byly stanoveny okruhy otázek, které se týkají dané problematiky očekávání od poskytovaných sociálních služeb Kaňka o.p.s. Tábor. Při zpracování, systematizaci a interpretaci dat bylo využito selektivní kódování v rámci metody obsahové analýzy. Byly vytvořeny kategorie, které usnadňují organizaci a klasifikaci dat. Výsledky diplomové práce ukázaly, že výzkumu se účastnily převážně ženy věkové kategorie v rozmezí 40 50 let a jednalo se nejčastěji o matky těchto dětí. Valná většina rodičů objevila toto zařízení prostřednictvím svých známých a tuto organizaci si vybrali na základě krátké vzdálenosti od jejich bydliště a také, protože se domnívají, že je zařízení kvalitní a tudíž poskytuje i kvalitní sociální služby. Od těchto poskytovaných sociálních služeb očekávají rodiče, jejichž děti užívají v zařízení Kaňka pouze sociální služby zejména spokojenost a radost svého dítěte.
Partnerství z pohledu muže a ženy
ELIAS, Annemarie
Tato bakalářská práce se zaměřuje na partnerský vztah mladých dospělých a to ze dvou stránek z pohledu muže a z pohledu ženy. Cílem bakalářské práce je, na základě prováděného výzkumu zjistit, jaká jsou očekávání partnerů ve vztahu, a zda se tyto očekávání liší na základě genderových stereotypů a rolí. V teoretické části se zabývám genderem, odlišnými postoji a očekáváními muže a ženy a partnerskými vztahy. Praktická část je založena na kvalitativním výzkumu, tedy na polostrukurovaných rozhovorech s partnery. Rozhovory byly prováděny na výzkumném vzorku, tvořeným 6 dobrovolníky (3 páry). Interview byly prováděny s každým partnerem zvlášť. Neboť se předpokládalo, že v nepřítomnosti partnera budou respondenti otevřenější a pravdomluvnější. Data byla zpracovávána v rámci páru a následně porovnávána s páry ostatními. Podle předpokladu byly nalezeny rozdíly mezi očekáváními mužů a žen ve vztahu, které vycházely z genderových rolí.
Smysl ošetřovatelské profese z pohledu sester a pacientů.
PECHOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá smyslem ošetřovatelské profese ze dvou pohledů. Prvním je pohled sester, které pracují ve zdravotnictví a svou péčí přispívají k uzdravování nemocných. Druhým pohledem na smysl ošetřovatelské profese je pohled pacientů, kteří jsou hospitalizováni a tím odkázaní na péči sester. Cílem práce bylo identifikovat u sester důvody výběru ošetřovatelské profese a také zjistit, jak sestry vnímají smysl své profese. U pacientů bylo zjišťováno očekávání od ošetřovatelské činnosti v nemocničním zařízení. Dalším cílem bylo zjistit, jak pacienti vnímají smysl poskytované péče sestrou. Teoretická část práce se zabývá historií i současností ošetřovatelské profese, sestrou jako představitelkou této profese a postavením pacienta v ošetřovatelské péči. Pro zpracování empirické části bakalářské práce byla zvolena kvalitativní metoda výzkumného šetření. Pro sběr dat od sester a pacientů byl použit nestandardizovaný rozhovor. Výsledky výzkumného šetření u sester vedly ke zjištění, že většina sester očekává od ošetřovatelské profese přínos jejich povolání ostatním lidem a svou spokojenost. Sestry uvedly pocit spokojenosti při možnosti kontaktu a komunikace s pacienty a ta je podpořena kladnou odezvou pacientů na jejich jednání a činnost. Smysl své profese vidí sestry v pomoci lidem a v pečování o ně. Výsledky výzkumného šetření u pacientů vedly k zajímavému zjištění. Zde se objevila shoda se sestrami v pohledu na smysl ošetřovatelské profese, kdy pacienti uvedli pomoc nemocným lidem a starost o jejich spokojenost. Práci sester pokládají za významnou, náročnou a také velmi odbornou. Ošetřovatelská profese se stává pro pacienty významnou až po zkušenostech s hospitalizací. Očekávání, které pacienti uvedli, směřovali spíše na osobnost sestry a její chování. Pacienti očekávají v kontaktu se sestrou ochotné a trpělivé jednání. Dále očekávají od sestry poskytnutí dostatečného množství informací. Výsledky získané tímto výzkumným šetřením mohou být využity jako informační zdroj pro sestry i ostatní pracovníky ve zdravotnictví, např. k nalezení smyslu profese a zamyšlení se nad významem ošetřovatelské péče. Dále mohou sloužit jako podnět pro další zkoumání očekávání pacientů a tím ke zlepšení péče o nemocné.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 67 záznamů.   začátekpředchozí48 - 57další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.