Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 392 záznamů.  začátekpředchozí377 - 386další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Populační změny a udržitelnost důchodových systémů
Tydlačková, Ivana ; Klazar, Stanislav (vedoucí práce) ; Brabcová, Pavlína (oponent)
Diplomová práce se zabývá propojením vývoje demografie a udržitelnosti důchodového systému. Práce se zaměřuje na představení hlavních demografických charakteristik, jejich vývojem po roce 1989 v České republice a prognózami dalšího vývoje. V dalších částech práce jsou teoretické znalosti ohledně demografie propojeny se součastným důchodovým systémem, který je platný v České republice. V praktické části se zabývám kalkulacemi udržitelnosti státního důchodového systému, který v České republice představuje první pilíř. Výpočty jsou provedeny na modelové situaci, za působení několika zjednodušujících faktorů. V této části diplomové práce jsou určeny příjmy a výdaje prvního pilíře v několika sledovaných letech, až do roku 2060, při různých variantách procentuálního vstupu účastníků do druhého pilíře. S ohledem na jejich vývoj je určené takové procento lidí, kteří musejí vstoupit do druhého pilíře, aby byl státní důchodový systém dlouhodobě udržitelný, to znamená, aby byly příjmy rovné výdajům.
Analýza ekonomických a environmentálních efektů kompaktace pracích prášků
Gregorová, Martina ; Vojáček, Ondřej (vedoucí práce) ; Slavíková, Lenka (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá vlivem kompaktace pracích prostředků na životní prostředí. V teoretické části jsou popsány negativní vlivy užívání pracích prostředků a zahraniční iniciativy, díky kterým došlo ke snížení environmentální zátěže. V analytické části je pomocí dotazníkového šetření vyhodnocena informační kampaň zaměřená na změny spotřebitelského chování a dávkování. Snížení spotřeby bylo podmínkou omezení negativních vlivů užívání pracích prostředků. Tržní data odrážející reálný vývoj spotřeby jsou porovnána s očekávaným poklesem. Z výsledků dotazníkového šetření a analýzy tržních dat vyplývá, že změny v chování spotřebitelů byly nedostatečné, a proto byl projekt kompaktace vyhodnocen jako neúspěšný.
Prosazování konceptu CSR v ČR
Záhorská, Lucie ; Odehnalová, Jitka (vedoucí práce) ; Petříčková, Iva (oponent)
Diplomová práce popisuje podstatu konceptu společenské odpovědnosti firem (CSR), monitoruje její vývoj a současnou roli v ČR a ve světě. Praktická část práce se zabývá institucemi v oblasti CSR v České republice s důrazem na organizaci Business Leaders Forum. Mapuje znalost konceptu a postoje vůči němu u dvou cílových skupin: manažerů firem a vysokoškolských studentů. V závěru jsou navržena opatření pro účinnější prosazování konceptu CSR v České republice.
Studie udržitelného managementu příměstské rekreační nádrže
Duras, Jan ; Syrovátka, Oldřich (vedoucí práce) ; Kučera, Tomáš (oponent)
Cílem studie je zpracování analýzy možností udržitelného využití příměstské rekreační nádrže s důrazem na vytvoření dlouhodobé rovnováhy mezi hledisky ekonomickými, sociálními a ekologickými. Po analyzování všech tří hledisek jsem dospěl k výsledku, že k zajištění ekonomické udržitelnosti je nutné přijmout některá opatření, a to v takové míře, aby tato opatření nebyla na úkor udržitelnosti sociální a ekologické.
Marketingové komunikace a udržitelný rozvoj.Konflikt nebo synergie.
Trojánek, Štěpán ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce) ; Binar, Jan (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit, zda jsou marketingové komunikace a udržitelný rozvoj ze své podstaty v rozporu, či mohou-li být pro sebe navzájem přínosem a jak tuto synergii uplatnit v praxi. Nejdříve je v obecné rovině zkoumán vliv marketingových komunikací na udržitelný rozvoj, téměř výhradně co se obsahu komunikace týče, a následně je nastíněna role, kterou by marketingové komunikace na cestě za udržitelným rozvojem mohly hrát. V druhé části je nahlíženo na udržitelný rozvoj jako na příležitost pro marketing vč. komunikací a jako vhodná reakce na tuto příležitost je představen tzv. udržitelný marketing. Poté je krátce analyzována současná situace v ČR. Velká část práce je věnována konkrétním komunikačním doporučením pro firmy praktikující udržitelný marketing, ať už v rovině produktu, brandu či celé organizace. Následně jsou tato doporučení ilustrována na hodnocení vybraných tiskových reklam. V závěru práce jsou shrnuty tři způsoby, kterými marketingové komunikace mohou k udržitelnému rozvoji, dle autorova názoru, přispět: přenášení relevantních informací, normalizace udržitelného chování a vzdělávání.
Udržitelnost sociální situace obyvatelstva v období hospodářské krize
Pliška, Michal ; Bartošová, Jitka (vedoucí práce) ; Syrovátka, Oldřich (oponent)
Úkolem bakalářské práce je zjistit, zda-li je sociální situace obyvatelstva udržitelná i v období hospodářské krize a zda-li je systém sociální ochrany finančně udržitelný. K tomu je zapotřebí analyzovat míru ovlivnění sociální situace obyvatelstva hospodářskou krizí, schopnost systému sociální ochrany zmírňovat její dopady a vývoj příjmů a výdajů státního rozpočtu v relevantním období.
Safety and sustainable European´s Union energy policy
Sokolová, Barbora ; Vondrušková, Barbora (vedoucí práce) ; Horák, Jiří (oponent)
Cílem bakalářské práce je analýza bezpečnosti a udržitelnosti energetické politiky EU. Popisuje formování společné energetické politiky a její vplyv na současný vývoj v této oblasti. Práce zkoumá zásadní determinanty energetického sektoru a vplyv aktérů světové ekonomiky v oblasti energetiky. Snaží se zjistit na kolik je stav evropské energetické politiky bezpečný a udržitelný, a snaží se o predikci jejího budoucího vývoje.
Corporate Social Responsibility: The Future of Marketing Communications
Zidarova, Margarita ; Cook, Gina (vedoucí práce) ; Lisa, Aleš (oponent)
Cílem této práce bylo prozkoumat společenskou odpovědnost firem (CSR) jako nástroj budoucí praxe v oblasti firemní marketingové komunikace. Dalším cílem byla analýza současné praxe CSR v rámci firemní marketingové komunikace, se zvláštním zaměřením na tvorbu hodnot pro firmu a všechny zájmové strany díky spojení těchto dvou disciplín. Dále se práce zabývala možnostmi tvorby potenciální konkurenční výhody prostřednictvím zapojení CSR do firemní marketingové komunikace. Jako primární výzkum této práce autorka zvolila metodu kvalitativního dotazníku a také kvantitavní průzkum. Dotazník byl zaměřen na pohled firemních odborníků na CSR jako nástroj marketingu. Průzkum se naopak zaměřil na firemní klienty a další zájmové externí strany a jejich zájem o současnou praxi a hodnoty CSR. Primární výzkum autorka dále doplnila o analýzu literatury na téma firemní marketingové komunikace a společenskou odpovědnost firem. Výsledky analýzy literatury a empirického výzkumu ukázaly, že společenské odpovědnost firem získala na důležitosti mezi firemními odborníky i externími zájmovými stranami. Bylo zjištěno, že CSR může být nejefektivněji aplikováno prostřednictvím Public Relations a může tak podpořit udržitelnost a kvalitu firemní identity, značky, image a reputace, čehož výsledkem je zvýšená loajalita všech zájmových stran a hodnota samotné firmy. Klíčové nálezy výzkumu ukazují, že správné zapojení CSR do firemní komunikace rozvinutých středních a velkých firem, může vést k potenciální konkurenční výhodě na daném trhu. Závěrem autorka zdůraznila důležitost společenské odpovědnosti firem ve firemní komunikaci, v souvislosti s tvorbou hodnot. Tato práce vede autorku k motivaci k dalšímu empirickému výzkumu a dalšímu rozvoji tohoto tématu.
Ekologické aplikace oxidu uhličitého a jeho uplatnění pro udržitelnou chemii
Bušta, K. ; Wagner, Zdeněk
Oxid uhličitý, který je převážně odpadem z chemických výrob a ze spalovacích procesů, nachází v současnosti širokou škálu uplatnění jako mnohostranně použitelný technický plyn i jako jeden ze základních stavebních kamenů pro syntézy v organické chemii. Mnohé z aplikací v technické oblasti přispívají k ochraně životního prostředí i zdraví lidí. Do těchto aplikací patří zejména použití oxidu uhličitého jako extrakčního činidla při získávání aromatických a léčivých látek z přírodních materiálů v potravinářském a farmaceutickém průmyslu.
Socioenvironmentální charakteristiky mikroregionu Králicko
Vaishar, Antonín ; Cetkovský, Stanislav ; Martinát, Stanislav ; Nosková, Helena ; Tošovská, Eva ; Vajdová, Zdenka ; Woitsch, Jiří ; Zapletalová, Jana
Příspěvek se zabývá relativně komplexní regionální analýzou mikroregionu Králík. V centru pozornosti je vliv přírodních podmínek, polohy, historického vývoje a současné regionální a environmentální politiky na vývoj oblasti. Jsou zde prezentovány i výsledky ankety zaměřené na percepci mikroregionu jeho obyvateli.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 392 záznamů.   začátekpředchozí377 - 386další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.