Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 285 záznamů.  začátekpředchozí256 - 265dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Detekce zubů na 3D počítačovém polygonálním modelu čelisti
Kantor, Roman ; Hulík, Rostislav (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
V téhle práci diskutuji problém detekce zubů ve 3D počítačovém polygonálním modelu čelisti.  Opisuji zde možné postupy, za pomocí kterých je možné požadovaného výsledku dosáhnout.  Zhodnocuji jejich výhody a nevýhody a určuji tu, kterou považuji za nejvhodnější. Tenhle zvolený postup pak rozvádím podrobněji včetně rozboru teoretických podkladů potřebných na jeho vytvoření. 
Aplikace pro vzdálenou editaci DEVS modelů a řízení simulace na simulačním serveru
Kolařík, Jan ; Kočí, Radek (oponent) ; Janoušek, Vladimír (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a samotnou implementací klient-server aplikace pro vzdálený přístup k modelům systémů uloženým na serveru. Aplikace umožňuje tyto modely také editovat a provádět nad nimi simulace. Součástí práce je i navržení samotného komunikačního protokolu mezi klientem a serverem. Klient je implementován pomocí knihovny Qt, stejně jako prototyp serveru. Server je realizován jako součást existujícího simulačního jádra (SmallDEVS), které je implementováno v jazyce Smalltalk.
Ladicí nástroj pro shadery
Konečný, Jiří ; Polok, Lukáš (oponent) ; Navrátil, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá implementací vývojového prostředí pro psaní shaderů GLSL. Popisuje návrh a realizaci nástroje pro psaní a ladění shaderů, které je implementováno v knihovně Qt. Je zde provedeno experimentování s výkonností GLSL shaderů, experiment je zaměřen na příkazy řídící tok programu GLSL a na použití texturovacích příkazů v shaderech. Práce vysvětluje funkce některých shaderů používaných v knihovně OpenGL. Aplikace vytvořená v rámci této práce, je určena pro usnadnění tvorby grafických programů v knihovně OpenGL 3.3 a vyšší.
Escape Motions: Rozšíření editoru Flame Painter
Piovarči, Rastislav ; Materna, Zdeněk (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce navrhuje a implementuje vylepšení pro původně čistě rastrovou verzi editoru Flame Painter. Mezi hlavní vylepšení, kterými se tato práce zabývá patří vylepšení systému zpětných kroků s ohledem na jeho funkčnost i paměťové nároky a rozšířením editoru o vektorové prvky, které umožňují efektivnější práci s vykreslovanými obrazci. Tato práce vznikala v spolupráci s pracovníky firmy Escape Motions.
Výukový nástroj pro barvené Petriho sítě
Navrátil, Ondřej ; Kočí, Radek (oponent) ; Rogalewicz, Adam (vedoucí práce)
Barvené Petriho sítě (CPN) jsou rozšířením klasických place-transition Petriho sítí (P/T PN). Všechny tokeny a místa zde mají svůj typ (příp. i hodnotu), do sítě lze dále vkládat různé typy inskripcí. CPN vynikají svou snadnou čitelností a skvělou vyjadřovací schopností. Zároveň disponují pevnými formálními podklady, jenž usnadňují jejich počítačovou simulaci a v omezené míře umožňují verifikovat některé vlastnosti. Motivací tohoto projektu je fakt, že v současnosti je veřejně dostupný pouze jediný nástroj pro úpravu a simulaci CPN, a sice CPNTools vyvíjený na univerzitě v Aarhusu. Program je však komplikovaný a pro nezainteresovaného uživatele obtížně uchopitelný. Cílem projektu je prozkoumat možnosti a vlastnosti CPN a nástroje CPNTools a na základě získaných znalostí navrhnout a implementovat didaktickou aplikaci se svižným a intuitivním rozhraním, která umožní uživatelům bez hlubších teoretických vědomostí získat přehled o problematice CPN.
Stínové techniky na dnešním hardware a jejich porovnání
Tóth, Michal ; Polok, Lukáš (oponent) ; Pečiva, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá technikami tvorby stínů ve 3D počítačové grafice. V práci jsou srovnány dvě základní techniky - stínové mapy a stínová tělesa. Následně je navržena nová technika, kombinující obě předchozí.
Pokročilý simulátor mikrokontrolérů rodiny MSP430
Kaluža, Jan ; Bidlo, Michal (oponent) ; Vašíček, Zdeněk (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je seznámení s mikrokontrolery MSP430, návrh simulátoru těchto mikrokontrolerů s možností rozšíření o další periferie a jeho implementace. Po stručném úvodu do problematiky následuje popis mikrokontrolerů rodiny MSP430 včetně jejich interních periferií a formátů pro uložení jejich binárního kódu. Dále práce pokračuje popisem událostně řízené simulace se zaměřením na formalismus DEVS. Na základě předchozích kapitol je pak proveden návrh simulátoru složeného ze simulačního jádra, knihovny simulující mikrokontroler MSP430 a grafického uživatelského rozhraní. Tento návrh je implementován a ověřen oproti reálnému mikrokontroleru. Formou případové studie je popsána tvorba nových rozšiřujících modulů v jazyce Python a C++ a v závěru práce je celý simulátor zhodnocen.
Most mezi GLUT a knihovnou pro tvorbu uživatelských rozhraní
Friesse, Jan ; Smrž, Pavel (oponent) ; Vyskočil, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou tvorby grafických 3D aplikací s použitím knihovny OpenGL. Jsou zde vysvětleny základy architektury knihovny GLUT, její hlavní výhody a nevýhody a popsány alternativní implementace GLUT API. Dále je zde popis nejznámějších grafických knihoven pro tvorbu uživatelského rozhraní, ve kterých je možné tvořit aplikace využívající OpenGL spolu s jejich hlavními výhodami a nevýhodami. Následuje návrh architektury nové implementace knihovny GLUT s použitím vybrané knihovny pro tvorbu uživatelských rozhraní. Nejdůležitější část práce se zabývá popisem vlastní implementace, která se nachází na přiloženém CD. Nakonec jsou popsány možnosti dalšího vývoje implementované knihovny.
Rekurzivní prohledavač webu pro KDE
Hefka, Lukáš ; Burgetová, Ivana (oponent) ; Burget, Radek (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou prohledávání webových stránek z desktopového prostředí KDE. Součástí práce je seznámení s aplikačním rozhraním tohoto prostředí, popis návrhu a implementace aplikace. Ta podporuje řadu omezení, jak už na oblast hledání, tak na hledání samotné. Aplikace prochází internetem za pomoci rekurze a hypertextových odkazů stránek. V závěru práce jsou popsány výhody aplikace oproti jiným alternativám.
Multiplatformní aplikace pro verifikaci mluvčího
Görig, Jan ; Matějka, Pavel (oponent) ; Glembek, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá rozpoznáváním mluvčího bez znalosti textu sdělení. Zmiňuje dnes používané způsoby extrakce příznaků a jejich vyhodnocení pomocí směsice Gaussových hustotních funkcí. Praktickým výstupem práce je aplikace pro vizualizaci průběhu rozpoznávání. Návrh aplikace je multiplatformní a využívá knihoven Qt a BSAPI.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 285 záznamů.   začátekpředchozí256 - 265dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.