Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,838 záznamů.  začátekpředchozí2321 - 2330dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzdělání a kriminalita - národohospodářský pohled
Šipkovská, Silvie ; Vyhnánek, Tomáš (vedoucí práce) ; Adam, Tomáš (oponent)
Autorka se v této práci zabývá vztahem vzdělání a vybraných druhů kriminality (hospodářskou, majetkovou a násilnou kriminalitou) z národohospodářského pohledu. Cílem této práce je ukázat, že vztah mezi kriminalitou a vzděláním je mnohem komplikovanějším, než se dle dosavadních výsledků může zdát a že vedle vzdělání má významný vliv na kriminální kariéru pachatele rovněž výchovné prostředí, z něhož vzešel, a tudíž je žádoucí tento faktor do analýzy zařadit. Analytická část práce je členěna na dvě nezávislé části. V první, zkoumající pachatelství obecně, jsou pro popis závislosti jednotlivých druhů kriminality, vzdělání a výchovného prostředí použity tabulky a grafy ukazující procentuální podíly jednotlivých proměnných, kontingenční tabulky a korelační tabulky. Analýza potvrzuje, že existuje významný vztah mezi kriminalitou a kombinací vzdělání a výchovného prostředí. Tato hypotéza se ovšem projevila jen ve vztahu k některým výchovným prostředím -"dělnickému" a "inteligence". Druhá část je věnována recidivě jako zvláště negativnímu jevu - ve zkoumaném souboru je 58 % recidivistů. Pro analýzu jsou použity tři modely binární volby: lineární pravděpodobnostní model, logitový a probitový model. Vyšší vzdělání ve všech případech snižuje pravděpodobnost recidivy, ohledně kombinací s výchovným prostředím jsou však...
Efekt nulové ceny: experiment
Pospíšil, David ; Chytilová, Julie (vedoucí práce) ; Soudek, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá nárůstem poptávky po statku, který je zdarma, jehož velikost nelze vysvětlit pouze pomocí standardního ekonomického modelu označeným jako efekt nulové ceny. Cílem práce je rozšířit již existující odbornou literaturu o analýzu efektu na dvou odlišných vzorcích populace označených jako vzorek lidí s vyšším, respektive nižším vzděláním. V první části je představen model nulové ceny, který popisuje chování spotřebitele v situaci, kdy jeden z nabízených statků je zdarma. Dále je popsán rozhodovací proces spotřebitele pomocí hodnotové funkce a možné psychologické příčiny existence efektu. V druhé části jsou shrnuty již provedené experimenty, které efekt pozorovaly. V poslední kapitole je popsán experiment provedený v kantýně kancelářské budovy a na výkupně druhotných surovin. Výsledky nepotvrdily existenci efektu, na výkupně dokonce se snížením ceny došlo k poklesu poptávky. Hypotézu rozdílu velikosti efektu nulové ceny na obou vzorcích tak nelze ověřit.
Význam umění pro rozvoj osobnosti
Wieser, Pavel ; Šípek, Jiří (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent)
První část této bakalářské práce je teoretický přehled sestavený z různých odborných zdrojů. Zabývá se významem umění pro rozvoj osobnosti v kontextu dnešní doby. Hovoří o vybraných momentech z historie umění, z poslání umění, z arteterapie a dalších. Skrze různé pohledy na umění se dostává k těžišti, které je v působení dramatického umění a v psychosomatických disciplínách. Ve druhé části je věnována pozornost návrhu výzkumu se zaměřením na lidský hlas a jeho možnou souvislost s rozvojem osobnosti.
Další vzdělávání právníků v odborných profesích
Čech, Jaroslav ; Kühn, Zdeněk (vedoucí práce) ; Tryzna, Jan (oponent)
Resumé: Vzdělání nekončí získáním maturitního vysvědčení či univerzitního diplomu, ale pokračuje s námi po celou profesní dráhu. Téma diplomové práce jsem si vybral při práci se specialisty na vzdělávání u přípravy online platformy pro učitele středních a základních škol a jejich dalšího vzdělávání. Zajímalo mne, jak se s problémem vypořádávají právníci, jejichž profesní svět se mění dnes častěji než kdy předtím. Začal jsem analýzou vzdělávacího procesu právníků v ČR, zvláště profesí advokátů, notářů a soudců. Jako první jsem zkoumal úpravu počátečního vzdělávání mladých právníků - koncipientů a čekatelů. Snažil jsem se porovnat úpravy mezi profesemi z pohledu metodologie a použitých výukových technik. Poté jsem se zaměřil na vzdělávání právníků, kteří již úspěšně složili zkoušky způsobilosti. Po nabytí přehledu fungování tuzemských úprav, jsem si vybral několik zahraničních úprav pro srovnání. Pro advokáty jsem ke komparaci vybral Německo a Nizozemí, pro justici Francii a Nizozemí. V diplomové práci byly porovnány především počáteční kurzy a programy, kterými musí projít každý právnický elév. Na tyto počáteční programy je kladen největší důraz a trochu se pomíjí ta dlouhodobější část - edukace celoživotní. Poslední částí diplomové práce je úvod do trendů vzdělávání, se kterými jsem se setkal při své práci....
Finanční vzdělávání a jeho místo ve školním vzdělávání
Říhová, Barbora ; Tichá, Milena (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Diplomová práce se zabývá finančním vzděláváním a jeho místem ve školním vzdělávání. Je rozdělena do čtyř hlavních částí. V první kapitole je vymezen pojem finanční gramotnosti, vývoj finančního vzdělávání v pedagogické reflexi a faktory ovlivňující jedince v procesu finanční vzdělávání. Druhá kapitola se věnuje místu finančního vzdělávání ve školním vzdělávání, přičemž je provedena analýza vybraných dokumentů vzdělávací politiky České republiky a činnosti aktérů podílejících se na rozvoji finanční gramotnosti obyvatel České republiky. Tématem třetí je kapitoly vymezení místa finančního vzdělávání v rámci mimoškolního vzdělávání v soukromém sektoru. Čtvrtá kapitola pojednává o roli pedagoga v procesu finančního vzdělávání a předkládá jistá doporučení.
Uplatnění žen na trhu práce a feministické hnutí
Bosáková, Alice ; Kubišová, Zuzana (vedoucí práce) ; Tichá, Milena (oponent)
Diplomová práce porovná, jak se v průběhu 19. a 20. století vyvíjelo postavení žen na trhu práce a zahrne vliv feministického hnutí na uplatnění se žen v pracovním procesu. Práce se zaměří na oblast vzdělávání, profesního uplatnění a oblast mzdovou.
Vliv stylu vedení na motivovanost zaměstnanců zodpovídat za vlastní rozvoj
Hájková, Dina ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Eger, Ludvík (oponent)
Tato diplomová práce je věnována rozvoji zaměstnanců v organizaci, jejich motivaci k dalšímu sebevzdělávání a formulaci doporučení směřujících k relevantnímu využívání stimulačních a motivačních prvků. Pozornost bude věnována zejména stylu vedení manažerů jako faktoru ovlivňujícímu motivovanost zaměstnanců nést za svůj další rozvoj zodpovědnost. Předmětem zkoumání a cílem práce je zhodnocení role přístupu vedení v procesu vzdělávání v organizaci a doplnění existujících poznatků o vztah mezi styly vedení a motivovanosti zaměstnanců aktivně se podílet na získávání a rozšiřování znalostí a dovedností. Pomocí výzkumných šetření, využitím dotazníků a rozhovorů, je provedena analýza motivace zaměstnanců v konkrétních organizacích a zhodnoceny faktory, které mají zásadní dopad na motivaci zaměstnanců k dalšímu vzdělávání. Diplomová práce má podobu empirické studie. Klíčová slova: Motivace, leadership, osobní rozvoj
Otázky základního školství v odrazu školních kronik ZŠ U Santošky (1897-1948)
Říha, Daniel ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Bílková, Jitka (oponent)
Otázky základního školství v odrazu školních kronik ZŠ U Santošky 1 (1867-1939) Abstrakt Bakalářská práce má za cíl postihnout vývoj obecného školství v letech 1867 - 1939 v kontextu ZŠ U Santošky 1, jejíž historie výklad doplňuje. První kapitola popisuje tereziánské školství společně s vývojem školství na Smíchově až do roku 1897, kdy vzniká IV. obecná škola pro chlapce a dívky na Smíchově (dnešní ZŠ U Santošky 1). Další část se věnuje charakteristice obecného školství a změnám, které přinášelo. Třetí kapitola se zaměřuje na změny a vývoj ve školství od vzniku samostatného Československa do vyhlášení Protektorátu Čechy a Morava. Klíčová slova: 1867 - 1939, obecné, školství, škola, žák, učitel, vzdělání, výchova, výuka, Smíchov, Rakousko-Uhersko, Československo
Dilemata v thanatologii 21. století
Řáhová, Anna ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Cimrmannová, Tereza (oponent)
Dilemata v thanatologii 21. století V diplomové práci "Dilemata v thanatologii 21. století"jsem se zaměřovala na vymezení dilematických otázek týkajících se konce lidského života. A zjistila jsem, že většina respondentů, různých věkových skupin, zapojených v pečovatelském procesu, kteří odpověděli na předložený dotazník, je seznámena s problematikou thanatologie, kterou hodnotí jako emočně náročnou, obtížnou a odborně neošetřenou. Dále jsem zjišťovala potřeby pomáhajících profesí v problematice komunikačních bariér v tématu smrti a umírání a dospěla k závěru, že komunikace na toto téma je vytěsňována, chybí odbo rná příprava a je nedostatek odborné literatury k tomuto tématu. Vzhledem k nerepresentativnosti šetření hodnotím získaný výsledek za orientační ukazatel vzhledem k šetřené problematice, který spíše otevírá další dilematické otázky v oblasti thanatologie.
Stalinismus v Československu - zhodnocení výuky na středních školách v České republice
Hána, Petr ; Jirásková, Věra (oponent) ; Havlůjová, Hana (oponent)
Padesátá léta mohou být považována za jedno z nejhorších období v dějinách Československa. Totalitní komunistický režim v letech 1948 až 1953 je nazýván stalinismem. Hlavním cílem práce je zhodnotit výuku období stalinismu v Československu na středních školách a částečně také zhodnotit správnost a komplexnost současných učebních osnov a výukových metod. Vedlejším cílem práce je představit a popsat stalinismus jako typický příklad totalitarismu a vymezit hlavní znaky této nedemokratické formy vlády na základě příkladu Československa v letech 1948 - 1953. Práce začíná teoretickou částí a pokračuje případovou studií až do části praktické. První kapitola klasifikuje totalitarismus, definuje historické pozadí a určuje jeho hlavní znaky. Druhá kapitola popisuje a vysvětluje stalinismus, který je typickým příkladem totalitarismu aplikovaného v Sovětském svazu, odkud se rozšířil do většiny komunistických zemí, včetně Československa. Třetí kapitola ukazuje na příkladu Československa v letech 1948 - 1953 aplikaci prvků a metod stalinismu používaných k ovládání společnosti dle sovětského modelu. Praktická část práce se zaměřuje na představení období stalinismu v Československu v učebnicích pro základní a střední školy. Je zde také obsaženo hodnocení používání aktuálních historických a politologických pojmů v...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 3,838 záznamů.   začátekpředchozí2321 - 2330dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.