Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 310 záznamů.  začátekpředchozí215 - 224dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Propojení virtuální reality s externím zdrojem dat
Klíč, Daniel ; Kroupa, Jiří (oponent) ; Kovář, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku propojení virtuální reality s on-line externím zdrojem dat a následném návrhu aplikace v prostředí Unity a hardwarem HTC Vive.
Design brýlí pro virtuální realitu
Blunár, Jan ; John, David (oponent) ; Sládek, Josef (vedoucí práce)
Tématem mé bakalářské práce je design brýlí pro virtuální realitu. Cílem je navrhnout produkt řešící problémy zjištěné u současných produktů především z ergonomického a technického hlediska. Kvůli rychle se vyvíjejícímu trhu bylo také nutno následovat trendy v tomto oboru. Řešením bylo navrhnou brýle pro virtuální realitu s integrovaným bezdrátovým adaptérem, díky čemu se zařízení zbaví omezení souvisejících s přímým napojením kabelů. Tímto se produkt stává jedinečným na trhu. Finální návrh splňuje ergonomické požadavky a respektuje technická omezení. Zároveň však využívá nejnovějších technologií a přistupuje k řešení s ohledem na rychlý vývoj trhu.
Architectural visualization in virtual reality
Hložanka, Filip ; Rujbrová, Šárka (oponent) ; Reich, Pavel (vedoucí práce)
This thesis focuses on the current state of virtual reality technology and its use and possibilities in industrial design and architecture. It is divided into two parts. The first part describes the history of virtual reality technology, its phases and most popular products. It showcases the current consumer options in virtual reality technology and its specifications as well as the technology used for tracking the user's movement and receiving input. Furthermore, it also lists the problems with implementing virtual reality into a company environment and gives examples of some contemporary uses of virtual reality in the industry. The second part focuses on one of those uses – architectural visualization – by going through its evolution, comparing software options for its creation and experiencing. Lastly, an example of reproducing a real room into a virtual environment is shown and explained. The conclusion deals with the future possibilities of virtual reality, the outcomes of the architectural visualization software comparison and the creation process of the example visualization.
Průmysl 4.0 v kontextu s průmyslovými roboty ve strojírenství
Kotrba, Martin ; Vetiška, Jan (oponent) ; Knoflíček, Radek (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit popsat zásady a principy iniciativy Průmysl 4.0 vadané ministerstvem průmyslu a obchodu. Vytvoření rešerši současného stavu průmyslových robotů a manipulátorů dle jejich konstrukce a aplikace. Navrhnout ideové robotické pracoviště v prostorách VUT, které by bylo v souladu s Průmyslem 4.0
Programový modul pro zobrazení mračna bodů ve virtuální realitě
Bařinka, Martin ; Chromý, Adam (oponent) ; Žalud, Luděk (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vývoj aplikace pro vykreslování multispektrálních mračen bodů, meshů a průhledných meshů ve virtuální realitě. Vstupní data mohou pocházet z různých typů skenerů. Tato práce popisuje druhy zařízení pro zobrazení virtuální reality, obsahuje základní data o historii virtuální reality a porovnává populární formáty pro ukládání 3D modelů. Jsou zde popsány metody zobrazování dat a jejich optimalizace. Popisuje program, jeho funkce a ovládání. Je provedena analýza a vyhodnocení efektů jednotlivých optimalizací vykreslování za definovaných podmínek.
Životní styl uživatelů virtuální reality
CHUDÝ, Pavel
Tématem této bakalářské práce je "Životní styl uživatelů virtuální reality." V teoretické části práce je čtenář seznámen nejprve se stručnou historií virtuální reality, kde mu jsou představeny předchůdci dnešních zařízení a významné milníky v technologii virtuální reality. Pro lepší pochopení obsahu je dále uvedeno několik definic virtuální reality a přehled a popis několika nejznámějších zařízení, skrze které lze do virtuální reality vstoupit, společně s jejich výhodami i nevýhodami. V dalších kapitolách je poté nastíněno, jaké možnosti využití virtuální realita má a proč je její využití v dané oblasti výhodné. Dále je v teoretické části práce popsáno prostředí aplikace AltspaceVR, ve kterém probíhalo kvalitativní výzkumné šetření formou polostrukturovaných rozhovorů. Vzhledem k tomu, že se virtuální realita ve větší míře rozšířila poměrně nedávno, je v této práci také krátce nastíněn negativní vliv virtuální reality na člověka. Kapitola životní styl poté popisuje základní definice a pojmy z této oblasti, srovnává je a jednotlivé součásti životního stylu následně podrobněji rozebírá. V závěru teoretické části jsou popsána specifika různých věkových skupin, které se staly součástí výzkumného šetření. V rámci praktické části práce bylo realizováno kvalitativní výzkumné šetření formou polostrukturovaného rozhovoru s uživateli virtuální reality, přímo ve virtuálním prostředí aplikace AlstpaceVR. Cílem praktické části bylo pomocí analýzy případových studií, na základě odpovědí jednotlivých uživatelů, odpovědět na výzkumné otázky a zjistit, jaký je životní styl uživatelů virtuální reality.
Visual tracking systém pro UAV
KOLÁŘ, Michal
Diplomová práce se zabývá analýzou současných možností pro sledování objektů v obraze, na základě které je navržen postup pro tvorbu systému schopného sledovat objekt zájmu. Součástí práce je navržení virtuální reality pro potřeby implementace sledovacího systému, jež je ve finále nasazen a testován na reálném prototypu bezpilotního prostředku.
Komunikace mezi člověkem a strojem v současné vizuální kultuře
Horáková, Petra ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Ivan, Michal (oponent)
V diplomové práci nazvané Komunikace mezi člověkem a strojem v současné vizuální kultuře se budu zabývat zkoumáním a analyzováním filmu Spikea Jonzeho s názvem Ona (Her) z roku 2013, který se zaměřuje na propojení umělé inteligence s reálným lidským světem. Zajímat mne bude především téma umělé inteligence a virtuální reality a komunikace se strojem. Práce bude rozdělena na dvě části, přičemž první, teoretická část, bude zaměřena na vybraná díla teoretiků nových médií, kdy mne bude zajímat především téma interakce mezi člověkem jakožto tělem a strojem jakožto počítačem, dále také vývoj počítačů a internetu, který vedl až k současnému vývoji v oblasti umělé inteligence a komunikace. Druhá část pak bude případová studie, ve které budu analyzovat film Ona, ve kterém je interakce mezi člověkem a strojem hlavním tématem. Pracovat budu v teoretické části především s knihami Lva Manoviche, Marshalla McLuhana, Pierra Lévyho, Johna Searla a Paula Virilia, ale i Jakuba Macka nebo Marka B.N.Hansena. Klíčová slova Stroj, umělá inteligence, virtuální realita, nové média, počítače, internet
Virtuální realita: Technologické demo s Oculus Rift
Hladyuk, Yuriy ; Najman, Pavel (oponent) ; Kobrtek, Jozef (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá headsetem Oculus Rift a možnostmi integrace s OpenGL. Představí čtenáři virtuální realitu a její historii, princip fungování headsetů virtuální reality, teorii návrhu pro virtuální realitu a nástroj Oculus Rift SDK. Popisuje návrh a implementaci aplikace demonstrující možnosti Oculus Rift s OpenGL. V závěru se práce zabývá testováním a vyhodnocením sesbíraných výsledků. Aplikaci testovalo celkem 43 uživatelů.
Hra ve virtuální realitě
Čeleďa, Jan ; Kapinus, Michal (oponent) ; Najman, Pavel (vedoucí práce)
V posledních letech zaznamenaly headsety pro virtuální realitu značný posun kupředu jakz hlediska dostupnosti pro širší veřejnost, tak z hlediska inovací, které vývoj v oblastivirtuální reality přinesl. Nové technologie přináší mnoho změn a vylepšení v manipulaciuživatele s virtuálním světem, kvalitnější obraz a vhodnější napájení. Cílem této prácebylo vytvoření akční hry ve virtuální realitě. Jedná o simulaci lovu kachen dvouhlavňovoubrokovnicí v prostředí venkova. Při tvorbě práce byl kladen důraz na manipulaci se zbranía věrohodně působící střelbu. Jako headset pro virtuální realitu byl zvolen HTC Vive.Aplikace je vytvořena ve volně dostupném enginu Unity a naprogramována v jazyce C#.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 310 záznamů.   začátekpředchozí215 - 224dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.