Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 115 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Stimulace silových, rychlostních a koordinačních schopností u brankáře v ledním hokeji
Dohnal, Vladimír ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Vojta, Zdeněk (oponent)
Název práce: Stimulace silových, rychlostních a koordinačních schopností u brankáře v ledním hokeji. Cíle práce: Popsat teoretická východiska stimulace silových, rychlostních a koordinačních schopností u brankáře v ledním hokeji. Na základě těchto teoretických východisek navrhnout model silové, rychlostní a koordinační přípravy brankářů se zaměřením na věkovou kategorii dorost a starší a v jeho rámci formulovat vhodné metody, prostředky a formy stimulace silových, rychlostních a koordinačních schopností brankářů. Metoda: K identifikování hlavních teoretických východisek stimulace silových, rychlostních a koordinačních schopností brankářů bude použito kvalitativní obsahové analýzy dokumentů. Na základě hlubší analýzy nalezených teoretických východisek budou popsány determinanty silového, rychlostního a obratnostního rozvoje brankářů. Metodou syntézy budou nakonec hlavní teoretická východiska spojena v logický celek, na jehož základě může být vytvořen model stimulace silových, rychlostních a koordinačních schopností brankářů a v jeho rámci zvoleny vhodné metody, prostředky a formy silové, rychlostní a obratnostní přípravy brankářů se zaměřením na věkovou kategorii dorost a starší. Výsledky : Přináší vhled do problematiky stimulace silových, rychlostních a koordinačních schopností brankářů, popisuje...
Kondiční trénink ve squashi
Cerman, Jaroslav ; Süss, Vladimír (vedoucí práce) ; Kočíb, Tomáš (oponent)
 Název práce: Kondiční trénink ve squashi.  Cíle práce: Zjistit zaměření nejlepších českých hráčů squashe na kondiční trénink. Navrhnout zařazení kondičního tréninku v ročním tréninkovém cyklu.  Metody: Rozhovor, anketa.  Výsledky: Kondiční přípravu do svého tréninku zařazuje většina hráčů na 1. - 200. místě žebříčku ČASQ. Kondiční trénink přímo ovlivňuje squashový výkon a tím i postavení na žebříčku.  Klíčová slova: squash, trénink, kondiční příprava, rychlost, síla, vytrvalost, koordinace, flexibilita.
KOORDINAČNÍ SCHOPNOSTI V DLOUHODOBÉ KONCEPCI SPORTOVNÍ PŘÍPRAVY
Oburková, Renata ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Krištofič, Jaroslav (oponent)
Název práce Koordinační schopnosti v dlouhodobé koncepci sportovní přípravy Cíl práce Cílem diplomové práce bude zpracovat problematiku koordinačních schopností. V první části práce se budu věnovat obecné problematice sportovní přípravy dětí, vývojovým zákonitostem a charakteristice senzitivních období. Základním východiskem druhé, praktické, části práce je zjištění jakým způsobem se koordinační schopnosti podílejí na dlouhodobé sportovní přípravě, jaký je jejich význam v motorickém rozvoji dětí a co je jejich biologickým základem. Metody V práci je využívána kvalitativní metoda. Práce vychází z rešerše příslušných pramenů z literatury, tisku a internetu. Výsledky Z hlediska dlouhodobé koncepce sportovního tréninku se koordinační schopnosti ukazují jako základní element úspěšného zvládnutí pohybových dovedností více či méně závislých na koordinaci. Pokud nejsou jednotlivé schopnosti rozvíjeny v tzv. senzitivních obdobích je velmi těžké toto promeškání dohnat a dosáhnout tak stejné úrovně získaných dovedností. Významnou roli v rozvoji koordinačních schopností hraje dědičnost a v souvislosti s ní také stav a funkce centrální nervové soustavy. Klíčová slova sportovní příprava dětí, koordinace, rozvoj, senzitivní období
Pohyb v matematice
Muchová, Zuzana ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Hejný, Milan (oponent)
V této práci se zabývám využitím pohybových aktivit v hodinách matematiky. Za použití metod dotazníku a experimentu jsou zpracovány kapitoly, jež nabízí řadu pohybových aktivit. Některé z nich jsou již v současné době realizovány v hodinách matematiky u učitelů 1., 2. a 3. ročníků ZŠ, jiné jsou součástí učebnic určených pro tuto věkovou kategorii. Navíc přidávám i nabídku dalších pěti možných pohybových úloh, jež jsou evidovány a vyhodnocovány v rámci šesti experimentů. Cílem této diplomové práce je ukázat, že pohyb je neoddělitelný od života dítěte ve věku 6 - 9 let a nabídnout možné pohybové aktivity pro rozvoj matematických schopností a dovedností.
Vzájemné ovlivňování řeči a pohybu u žákyně s těžkou vývojovou disfázií
Mielniková, Renáta ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Štěpáníková, Alena (oponent)
Diplomová práce Vzájemné ovlivňování řeči a pohybu u žákyně s těžkou vývojovou dysfázií je zaměřena na zjištění, jakým způsobem se vzájemně ovlivňuje řeč a pohybové dovednosti právě u žákyně s těžkou vývojovou dysfázií. Ve své teoretické části se nejprve zabývám termínem narušená komunikační schopnost, vývojové dysfázie, její symptomatologií a následně termínem verbální vývojová dyspraxie. Důležité informace související s touto problematikou uvádím rovněž ve druhé kapitole, která se věnuje problematice čtení, procesem osvojováním si čtení i čtením s porozuměním. V pořadí třetí kapitola teoretické části je pak zaměřena na charakteristiku termínu pohyb, motorika, koordinace a v neposlední řadě také dyspraxie. Praktickou část jsem založila na testování dětí třetích tříd a to jak na běžné základní škole, tak na základní škole logopedické, kam dochází i mnou sledovaná žákyně s těžkou vývojovou dysfázií. Došlo k vytvoření dvou testů, a to testu čtení s porozuměním a testu pohybových dovedností. Cílem těchto testů bylo zjištění, jakým způsobem dochází k vzájemnému ovlivňování čtenářských a pohybových dovedností. V závěru své práce pak shrnuji dosažené výsledky, porovnávám výsledky testování mezi kontrolní a experimentální skupinou i žákyní s těžkou vývojovou dysfázií.
Posouzení vlivu vrcholového sportovního aerobiku na posturální zajištění dívek ve věku 8 až 10 let.
Roubková, Leona ; Satrapová, Lenka (vedoucí práce) ; Nováková, Tereza (oponent)
Název práce: Posouzení vlivu vrcholového sportovního aerobiku na posturální zajištění dívek ve věku 8 až 10 let Vymezení problému: Diplomová práce se zabývá testováním posturálního zajištění a zjišťováním výskytu hypermobility u dvou skupin dívek ve věku 8 - 10 let, a to u dívek sportujících, které se věnují sportovnímu aerobiku, a u dívek nesportujících. Cíle práce: V teoretické části se budu věnovat shrnutí poznatků o vývoji posturálního zajištění, o motorickém vývoji a motorickém učení a v krátkosti také o hypermobilitě. Cílem práce je ověřit, má-li sportovní aerobik formativní vliv na kvalitu posturálního zajištění dívek v mladším školním věku, dochází-li při vysokém tréninkovém zatížení v tomto dětském věku ke změnám v posturální motorice ve smyslu jejího pozitivního nebo negativního ovlivnění. Dále má výzkum potvrdit vyšší incidenci hypermobility u sportovců. Metodologie: Výběr výzkumného souboru na základě dobrovolnosti a dle předem stanovených kritérií. Praktické testování dětí pomocí dvou sestavených testových baterií. Statistické zpracování získaných dat (Studentův t-test, Spearmanův korelační koeficient). Porovnání výsledků výzkumné a kontrolní skupiny. Výsledky: Dvě testové baterie obsahovaly dohromady 10 testů. Z výsledků statistického šetření vyplývá, že kvalita provedení motorických...
Koordinační schopnosti u fotbalového brankáře v mládežnických kategoriích
Kumšta, Martin ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
Title: Coordination abilities of soccer goalkeeper in youth categories Annotation: This thesis deal with the comparison of level of coordination abilities pupils different ages and specifically training of same age goalkeepers. Key words: Coordination, abilities, goalkeeper, football
Problematika sportovní přípravy mládeže
Novák, Eduard ; Malý, Tomáš (vedoucí práce) ; Buzek, Mario (oponent)
Název Problematika sportovní přípravy mládeže. Cíle Cílem práce je zjistit efektivitu intervenčního programu s využitím cvičení se specifickým a semi-specifických charakterem ve vztahu k zvýšení kondičních předpokladů mladých fotbalových hráčů kategorie U16. Metoda Skupina, která byla podrobena testování, se skládala z 12 hráčů mladšího dorostu ve věku 16 let (ročník 1997) hrající dorosteneckou ligu. Tato skupina absolvovala dvouměsíční proces intervence. Cvičení byla aplikována každý týden v obou měsících, a to v hlavním soutěžním období. Hráči před zahájením intervence museli být podrobeni vstupnímu testování, poté započal dvouměsíční cyklus tréninku, a následně byli hráči otestováni závěrečnými testy, které byly totožné s testy provedenými před zahájením intervence. Výsledky Výsledková část obsahuje konkrétní vyhodnocení, které je dostupné z předložených protokolů. Výsledné hodnoty jsou sepsány do tabulek a graficky znázorněny a vyhodnoceny. Závěr Ovlivňování rychlostních a koordinačních schopností pomocí specifických a semi-specifických cvičení je důležitou součástí tréninkových jednotek v každém fotbalovém mužstvu, a to proto, že dochází ke kultivaci pohybu a rozvoji explozivní síly. Klíčová slova Fotbal, rychlost, rychlostní vytrvalost, koordinace, koordinační schopnosti, rychlostní schopnosti,...
Srovnávací studie koordinačních schopností dětí od 7 do 9 let
Hrdinová, Martina ; Štochl, Jan (vedoucí práce) ; Panská, Šárka (oponent)
Název: Srovnávací studie koordinačních schopností u dětí od 7 do 9 let. Cíle: Cílem diplomové práce je porovnat koordinační schopnosti u tří skupin dětí ze základní školy, stejné věkové skupiny, v průběhu tří měsíců. Rozvoj schopností byl sledován v rámci běžných hodin tělesné výchovy, v rámci tělesné výchovy při aplikování koordinační přípravy, a u skupiny nejmladších hokejistů věnující se všeobecné přípravě, kteří mají dvakrát do týdne odpolední tréninky a hodinu tělesné výchovy navíc v rámci základního vzdělávání. Metody: Výzkumu se zúčastnilo 60 probandů, žáků 2. třídy základní školy. Prostřednictvím testovacího profilu koordinačních schopností jsou v rozmezí tří měsíců získány vstupní a výstupní hodnocení. Testování probíhalo v hodinách tělesné výchovy. Výsledky: Porovnáním koordinačních schopností u všech probandů, jsme zaznamenali statisticky významnou změnu u žáků, na které byly aplikovány přípravy se zaměřením na rozvoj koordinačních schopností. U zbylých skupin žáků nebyla výrazná změna zaznamenaná. Klíčová slova: koordinace, rozvoj, porovnání, mladší školní věk

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 115 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.