Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podvýbor pro heraldiku a vexilologii Parlamentu ČR
Kulej, Filip ; Woitschová, Klára (vedoucí práce) ; Hrdinová, Martina (oponent)
Tato práce se zabývá Podvýborem pro heraldiku a vexilologii Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky. Tematicky je rozdělena do dvou částí. První popisuje obecnou historii podvýboru od roku 1991 až do roku 2013, tedy od zřízení Komise pro heraldiku a vexilologii České národní rady až do konce 6. volebního období. Tato část také přibližuje práci komise na novém znaku ČR, evoluci expertní skupiny Parlamentu ČR a zřízení registru obecních symbolů REKOS. Druhá část se zabývá žádostmi o udělení symbolů a samotným procesem jejich udílení obecně. Nachází se zde popis náležitostí dokumentace podvýboru a komise mezi lety 1991- 2013. Je zde také popsán celkový proces udílení symbolů od podání žádosti až do rozhodnutí o udělení předsedy Poslanecké sněmovny ČR. Klíčová slova: heraldika, podvýbor Parlamentu ČR, vexilologie, udělování obecních znaků
Středověké sepulkrálie kláštera obutých augustiniánů v Domažlicích očima barokních klášterních historiografů
Hrdinová, Martina
V řádovém archivu Provincialátu řádu obutých augustiniánů v Praze byl v rukopise Liber benefactorum Ecclesiae (Národní archiv, fond Augustiniáni obutí – Provincialát a konvent Praha, č. kn. 97) z let 1680 až 1735 nalezen soupis sepulkrálních a nápisových památek v klášterním kostele Nanebevzetí Panny Marie v Domažlicích z roku 1708. Jeho autorem byl augustiniánský historiograf Valentina Weidnera (1658–1736). Soupis obsahuje popis, vyobrazení a komentáře ke 13 památkám, z nichž jsou tři středověkého původu – znakový náhrobník Jana z Rožmitálu (†1430), Racka Rýzmberského z Janovic (†1461) a neznámého muže (15.-16. stol.). Pomocí těchto nově objevených barokních textů lze rekonstruovat nápisy a vzhled dvou nejstarších sepulkrálních památek, kterých torza byla v 80. letech 20. století znovuobjevena v presbytáři klášterního kostela. Příspěvek se zaměřuje rovněž na způsob práce klášterních kronikářů s epigrafickými a heraldickými prameny a také na důvody jejich zájmu o tento druh památek.
Srovnávací studie koordinačních schopností dětí od 7 do 9 let
Hrdinová, Martina ; Štochl, Jan (vedoucí práce) ; Panská, Šárka (oponent)
Název: Srovnávací studie koordinačních schopností u dětí od 7 do 9 let. Cíle: Cílem diplomové práce je porovnat koordinační schopnosti u tří skupin dětí ze základní školy, stejné věkové skupiny, v průběhu tří měsíců. Rozvoj schopností byl sledován v rámci běžných hodin tělesné výchovy, v rámci tělesné výchovy při aplikování koordinační přípravy, a u skupiny nejmladších hokejistů věnující se všeobecné přípravě, kteří mají dvakrát do týdne odpolední tréninky a hodinu tělesné výchovy navíc v rámci základního vzdělávání. Metody: Výzkumu se zúčastnilo 60 probandů, žáků 2. třídy základní školy. Prostřednictvím testovacího profilu koordinačních schopností jsou v rozmezí tří měsíců získány vstupní a výstupní hodnocení. Testování probíhalo v hodinách tělesné výchovy. Výsledky: Porovnáním koordinačních schopností u všech probandů, jsme zaznamenali statisticky významnou změnu u žáků, na které byly aplikovány přípravy se zaměřením na rozvoj koordinačních schopností. U zbylých skupin žáků nebyla výrazná změna zaznamenaná. Klíčová slova: koordinace, rozvoj, porovnání, mladší školní věk
Srovnávací studie koordinačních schopností dětí od 7 do 9 let
Hrdinová, Martina ; Štochl, Jan (vedoucí práce) ; Panská, Šárka (oponent)
Název: Srovnávací studie koordinačních schopností u dětí od 7 do 9 let. Cíle: Cílem diplomové práce je porovnat koordinační schopnosti u tří skupin dětí ze základní školy, stejné věkové skupiny, v průběhu tří měsíců. Rozvoj schopností byl sledován v rámci běžných hodin tělesné výchovy, v rámci tělesné výchovy při aplikování koordinační přípravy, a u skupiny nejmladších hokejistů věnující se všeobecné přípravě, kteří mají dvakrát do týdne odpolední tréninky a hodinu tělesné výchovy navíc v rámci základního vzdělávání. Metody: Výzkumu se zúčastnilo 60 probandů, žáků 2. třídy základní školy. Prostřednictvím testovacího profilu koordinačních schopností jsou v rozmezí tří měsíců získány vstupní a výstupní hodnocení. Testování probíhalo v hodinách tělesné výchovy. Výsledky: Porovnáním koordinačních schopností u všech probandů, jsme zaznamenali statisticky významnou změnu u žáků, na které byly aplikovány přípravy se zaměřením na rozvoj koordinačních schopností. U zbylých skupin žáků nebyla výrazná změna zaznamenaná. Klíčová slova: koordinace, rozvoj, porovnání, mladší školní věk

Viz též: podobná jména autorů
3 HRDINOVÁ, Monika
4 Hrdinová, Magdalena
1 Hrdinová, Markéta
3 Hrdinová, Michaela
3 Hrdinová, Miroslava
3 Hrdinová, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.