Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 81 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Vzdělávací potřeby ředitelů mateřských škol v Praze
Kuchyňka, Daniel ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vzdělávacími potřebami ředitelů mateřských škol v Praze. Cílem bylo zjistit současné vzdělávací potřeby uvedené skupiny řídících pracovníků a srovnat je s aktuální vzdělávací nabídkou na území hlavního města Prahy. Teoretická část vychází z odborné literatury, z aktuálního stavu v předškolním vzdělávání a jiných dostupných zdrojů. Výzkumná část byla založena na dotazníkovém šetření a jeho následné analýze. Výsledkem je vytvoření uceleného obrazu dalšího vzdělávání ředitelů mateřských škol s ohledem na jejich potřeby. V závěru bakalářské práce je potvrzen zájem ze strany ředitelů o další vzdělávání v oblasti školského managementu, ale zároveň je poukázáno na omezené časové možnosti samotných ředitelů a na zjištěnou nedostatečnou vzdělávací nabídku a špatné nastavení celého systému manažerského vzdělávání ve školství.
Vzdělávací potřeby vedoucích pracovníků mateřských škol Středočeského kraje
Novosadová, Irena ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
3 ABSTRAKT: Tato bakalářská práce se zabývá zjišťováním vzdělávacích potřeb vedoucích pracovníků mateřských škol Středočeského kraje a vzdělávacími nabídkami ve Středočeském kraji a v Praze. Cílem této práce bylo zjistit tyto potřeby, sledovat míru spokojenosti vedoucích pracovníků s aktuální programovou nabídkou vzdělávacích institucí v daném regionu. Rovněž byla zkoumána závislost priorit vzdělávacích potřeb na počtu let praxe ve vedoucí funkci. V teoretické části práce mapuje odbornou literaturu, podává přehled aktuálního stavu předškolního vzdělávání a zákonných požadavků pro výkon funkce. Stěžejní bod výzkumné části tvoří dotazníkové šetření mezi vedoucími pracovníky mateřských škol Středočeského kraje a jeho následný rozbor, který vede k vytvoření plastického pohledu na vzdělávací možnosti vedoucích pracovníků v kontextu s jejich vzdělávacími potřebami. Závěrečná část práce přináší výsledky šetření, které potvrzují zájem vedoucích pracovníků o další vzdělávání, dále spokojenost dotazovaných se vzdělávacími nabídkami v kontextu jejich vlastních potřeb a rovněž výsledky šetření, které neprokazují závislost výběru vzdělávacích oblastí na počtu let ve vedoucí funkci. KLÍČOVÁ SLOVA: Vzdělávací potřeby, další vzdělávání pedagogických pracovníků, školský management, vzdělávací instituce, Středočeský kraj,...
Management vzdělávání mimořádně nadaných dětí v České republice
Kulhánková, Eva ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Cílem práce je zjistit aktuální podmínky pro vzdělávání nadaných žáků v České republice a jakými legislativními, finančními i metodickými opatřeními státní politika ovlivňuje vzdělávání nadaných dětí, popř. jaký mají dopad na školy. Dalším cílem je ověřit, jaký význam ředitelé základních škol přikládají této problematice, co jim usnadňuje nebo komplikuje zavádění systematického vzdělávání nadaných žáků ve školách. Práce se skládá ze tří částí. První část je teoretická a seznamuje čtenáře s problematikou vzdělávání nadaných dětí v České republice v oblasti legislativy a popisuje i pohled do vybraných států v zahraničí. Druhou částí je empirický výzkum, založený na metodě dotazníku a rozhovoru, jehož cílem je zjistit, jaké jsou na základních školách podmínky pro vzdělávání mimořádně nadaných dětí. Zaměřuje se na činnost ředitelů škol, jak pedagogy motivují, vzdělávají i hodnotí a jaké výhody pro školu práce s mimořádně nadanými dětmi přináší. Dalším cílem je zjistit možnosti a rozdíly financování práce s nadanými dětmi v jednotlivých krajích. Na základě zjištěných údajů je vytvořen návod, který by mohl ředitelům škol pomoci při zavádění systematického vzdělávání nadaných žáků v jejich školách. Návod je koncipován formou postupných navazujících kroků.
Analýza způsobů realizace dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků ze strany managementu škol
Tučníková, Jana ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Báča, Milan (oponent)
Další vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP) představuje jednu z klíčových oblastí ve strategickém rozvoji českého školství. Práce se na problematiku zaměřuje z pohledu školského managementu (tj. vedení škol) a analyzuje jeho postavení v realizaci DVPP. Cílem práce je vyhodnotit přístupy k DVPP a způsoby jeho realizace na základních a středních školách. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. V první části je popsána základní charakteristika DVPP a jeho současný stav, s přihlédnutím k platné legislativě. Ve druhé části je prostřednictvím dotazníkového šetření analyzován přístup vedení škol k problematice DVPP a jsou zde podrobně popsány závěry plynoucí z tohoto šetření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 81 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.