Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 118 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Postoje učitelů k fenoménu kyberšikany
Piškulová, Jiřina ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
NÁZEV: Postoje učitelů k fenoménu kyberšikany AUTOR: Jiřina Piškulová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. ABSTRAKT: Práce se zabývá definicí kybernetické šikany, jejího vztahu k šikaně "klasické, školní". Upozorňuje na jejich odlišnosti a vyzdvihuje jejich podobnosti, které se pak dají využít při práci s ní. Práce uvádí několik poddruhů kyberšikany s praktickými příklady. Nahlíží na typické rysy agresora a oběti, opět v kontrastu s tradiční šikanou. Dává návody na prevenci proti tomuto sociálně patologickému jevu z hlediska samotného uživatele, rodičů a školy. Popisuje proces odhalení a následného vyšetřování kyberšikany, opět se zvlášť věnuje krokům školy, rodičů a uživatele. Komentuje kyberšikanu namířenou proti učitelům, definuje postoj a odhaduje postoje učitelů ke kyberšikaně. V závěru práce dokazuje některá tvrzení malým kvalitativním výzkumem ze dvou českých škol. KLÍČOVÁ SLOVA: kyberšikana, kyberprostor, oběť, agresor, postoje, učitel
Počítač doma a ve škole s ohledem na rizika ohrožující osobnostní rozvoj dítěte
Knapová, Jana ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Horník, Vlastimil (oponent)
Bakalářská práce s názvem: "Počítač doma a ve škole, s ohledem na rizika ohrožující osobnostní rozvoj dítěte", pojednává o možnostech využití počítače ve škole, hlavně pak při výuce, a doma ve volném čase dítěte. Práce zdůrazňuje i rizika vyplývající z nesprávného užití informačních a komunikačních technologií ( hlavně počítače a internetu) a nabízí řešení k minimalizaci těchto rizik. Cílem je i seznámit čtenáře s nově vznikajícími fenomény v důsledku užívaní počítače jako jsou dnes již rozsáhlé sociální sítě, kyberšikana a "závislost" vznikající na internetu či počítačových hrách.
Psychologické aspekty kyberšikany
Šmolka, Michal ; Štětovská, Iva (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Diplomová práce "Psychologické aspekty kyberšikany" se zabývá šikanou, moderními komunikačními prostředky a kyberšikanou. Přibližuje hlavní psychologické poznatky o šikaně, zkoumá fenomény komunikace pomocí moderních technologií a předkládá základní informace o stále relativně novém jevu, kterému se říká kyberšikana. Na teoretickou část navazuje část empirická, která je složena z kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Záměrem kvalitativního výzkumu bylo postihnout fenomény spojené se šikanou a kyberšikanou. Kvantitativní výzkum pak podává informaci o výskytu šikany a kyberšikany v České republice a mapuje pocity, které prožívají oběti šikany a kyberšikany. Významnou částí práce je analýza závislosti těchto pocitů na různých faktorech.
Podoby a projevy disinhibice
Vesecká, Iva ; Fonferová, Ľudmila (vedoucí práce) ; Sluková, Petra Zia (oponent)
Bakalářská práce "Podoby a projevy disinhibice" se zaměřuje na internetovou komunikaci. V dnešní době internetu, mobilních telefonů a jiných komunikačních zařízení můžeme pomocí internetu nebo svého mobilního telefonu komunikovat celé hodiny. Začátek práce se věnuje úvodu do historie internetu a kyberprostorem jako prostředím, do něhož prostředí internetu patří. Poté se věnuje základním psychologickým aspektům komunikace v kyberprostoru. Představuje typickou skupinu obětí a různé metody útoků. Poukazuje na výhody a nevýhody internetu a sociálních sítí a jejich nebezpečí, ale i na kladné stránky internetu a sociálních sítí pro mladistvé. Bakalářská práce může sloužit jako zdroj informací všem, kteří se o komunikaci na internetu zajímají. A dále i jako inspirace těm, kteří tuto oblast komunikace zkoumají.
Kyberšikana a její prevence v Královehradecké kraji z pohledu základní školy
Ornstová, Eliška ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá kyberšikanou a informovaností učitelů o tomto sociálně patologickém jevu. Teoretická část charakterizuje pojem kyberšikana, vymezuje formy kyberšikany a popisuje dopady pro oběť kyberšikany. Práce se věnuje prevenci kyberšikany na základní škole a vymezuje, jak se na prevenci podílejí rodiče dětí a jak pedagogové. Práce popisuje projekty, které vznikly pro bezpečnější užívání internetu. Cílem diplomové práce je analýza tématu kyberšikany a její prevence z pohledu pedagogů na vybraných základních školách. Druhým cílem je zjistit, jaké povědomí mají učitelé o sledovaném jevu a jakým způsobem nahlížejí na jeho prevenci. V rámci empirické části je realizován kvalitativní výzkum, který je založen na provedení rozhovorů s pedagogy. Obsah rozhovorů vychází z obsahové analýzy témat v teoretické části práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 118 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.