Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 67 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Studie chovů zvířat na základních školách v České republice
Boučková, Veronika ; Řezníček, Jan (vedoucí práce) ; Jančaříková, Kateřina (oponent)
Na základě studia odborné literatury a rozhovorů jsem sestavila teoretickou část skládající se z části zaměřené na historii chovatelství a části zaměřené na význam chovatelství dnes, se zaměřením na význam školních chovů. V rámci dvou dotazníkových šetření byl mapován současný stav zájmových chovů na základních školách v ČR. Respondenty prvního výzkumu byli učitelé a ředitelé základních škol, respondenty druhého studenti chovatelství. V obou šetřeních byli respondenti dotazováni na existenci chovu na jejich škole, chované druhy, podmínky chovu, ale i na jejich postoje a motivy k této problematice. Názory psycholožek na tuto problematiku jsou součástí rozhovorů provedených již v první části práce. Je zde tedy možnost posoudit tři pohledy na stejnou problematiku - pedagogů, studentů a psychologů. Součástí této diplomové práce je i srovnání výsledků s podobným výzkumem, bohužel literatury a výzkumů s tématem školních chovů je velký nedostatek.
Zoologické zahrady v rámci struktury a fungování evropských měst
Mati, David ; Tichý, Jan (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce)
Hlavním tématem této bakalářské práce je porovnání města Brna a brněnské zoologické zahrady, jakožto zástupců evropských měst a zoologických zahrad, ohledně jejich struktur, fungování, provozu, vzájemného ovlivňování a spolupráce. Práce se zabývá určitými rysy, které se vyskytují ve strukturách měst a zoologických zahrad a provedením jednotlivých analýz. Mezi ně patří například analýzy plánovací rozvojové dokumentace, dopravní infrastruktury, způsobu řízení a financování, inženýrských sítí, nebo analýza vybavenosti veřejného prostoru. Vyhodnocení těchto analýz odhalí, jestli jsou zoologické zahrady a města svojí strukturou podobné, stejné, nebo zcela rozdílné. V úvodní části se práce věnuje původu zoologických zahrad, jejich vývoji, společným faktorům, souvislostem a jejich vlivu na podobu struktur mnoha evropských městech.
Projektivní prostor
Štuříková, Blanka ; Zein, Lynda (oponent) ; Kristek, Jan (vedoucí práce)
Návrh hbitova navazuje na peddiplomní projekt Projektivní prostor, mapující vzpomínky jednotlivc na prostorové zážitky vzbuzující emoce. Prostorová koláž jako metoda utváení prostedí, které svou mnohoznačností umožuje individuální interpretaci jednotlivcem a vyvolává vzpomínky, je aplikována na návrhu hbitova pro lidské kompostování. Po kompletní transformaci lidských ostatk na úrodnou pdu se hrob stává zbytečným. Zemelí pozbývají svoji posmrtnou adresu. Z kulturního hlediska však rituál pohbívání a symbolická, mentální hodnota hbitova hraje pro pozstalé dležitou roli pi vyrovnávání se se ztrátou bližního. Návrh pracuje s kulturně podmíněnou pedstavou hbitova jako obrazu světa. Se zmizením náhrobk a uren opouští koncepci hbitov - město mrtvých a reinterpretuje ji jako hbitov - krajinu z mrtvých. Ostatky ve formě úrodné zeminy se stávají materiálem pro modelaci biodiverzní kulturní krajiny, místa, kde to žije.
Experimentální ověření prioritizace zvířecích stimulů u člověka
Kočková-Amortová, Eliška ; Landová, Eva (vedoucí práce) ; Hocko Fajnerová, Iveta (oponent)
Kočkovité šelmy byly v některých předchozích studiích hodnoceny jako jedna z nejkrásnějších skupin savců, která ale respondentům přišla zároveň nebezpečná. Jiné práce naznačují, že kočkovité šelmy mohou patřit mezi nebezpečná zvířata, která jsou člověkem prioritizována ve smyslu rychlejší neurální odpovědi a přednostního zpracování vizuální informace. Tato práce testuje prioritizaci potenciálně nebezpečných zvířat mezi sebou navzájem a zároveň se snaží odhalit faktory, které mají vliv na pozitivní hodnocení kočkovitých šelem. Bylo zjištěno, že kočkovité šelmy jsou i v rámci potenciálně nebezpečných zvířat prioritizovány, nicméně velice záleží na typu experimentálního designu. Prioritizace nebyla prokázána tehdy, kdy respondenti měli sledovat jiný úkol a zvířata fungovala jen jako distraktory. Jako nejkrásnější i nejobávanější kočkovité šelmy byly hodnoceny velké kočky, přičemž na obě tato hodnocení měla vliv morfologie, zejména hmotnost zvířete. Hodnocení krásy bylo ovlivněno i přítomností vzoru a sytostí a světlostí barev. Ve srovnání s cibetkovitými šelmami byly kočkovité šelmy hodnoceny jako krásnější i jako obávanější. Kočkovité šelmy by oproti cibetkovitým respondenti také spíše chránili a chovali jako domácí mazlíčky. Dále jsou také velké kočkovité šelmy mezi lidmi poměrně známé, zatímco...
Animals in German and Czech phraseology. A comparative analysis.
HOVORKOVÁ, Pavla
Tato diplomová práce se zabývá kontrastivní analýzou německých frazeologismů, které obsahují zvíře, a jejich českých ekvivalentů. V teoretické části jsou vysvětleny na základě odborné literatury základní pojmy z oblasti frazeologie a pozornost je věnována i kontrastivní frazeologii. Jádro práce tvoří analýza německých přísloví a jiných slovesných frazeologismů a nalezení jejich českých protějšků. Vybrané frazeologismy jsou doprovázeny příklady. Cílem práce je rozdělit frazeologismy do skupin dle míry ekvivalence.
Rok se zvířaty v Mateřské škole Čechtice
MOJŽÍŠOVÁ, Michaela
Tato bakalářská práce směřuje k vytvoření celoročního projektu pro děti z Mateřské školy Čechtice, v němž se seznámí s vybranými druhy živočichů, vyskytující se v okolí. Cílem práce je nejen seznámit děti se zvířaty, ale především vytvářet pozitivní vztah k živým tvorům i k přírodě, která je obklopuje. Práce obsahuje část teoretickou a část praktickou. Teoretická část práce se zabývá problematikou zařazení zvířat do předškolního vzdělávání a vhodností volby živočichů podle různých kritérií s ohledem na potřeby a schopnosti dětí tohoto věku a v souladu s cíli Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Současně zahrnuje informace o klíčových druzích živočichů. V praktické části je popsán celoroční projekt "Rok se zvířaty", který je provázán třídním maskotem stonožkou Jůlií a je zaměřen na integrované vzdělávání. U každého zvoleného zvířete se nalézá popis realizovaných činností a reflexe.
LESNÍ DNY V MATEŘSKÉ ŠKOLE SLAPY
TŮMOVÁ, Lenka
Cílem bakalářské práce je vytvořit harmonogram pátečních Lesních dnů pro děti z mateřské školy Slapy u Tábora. Teoretická část pojednává o vlivu přírody na dítě a jeho všestranný rozvoj. Dále přináší zpracované informace formou literární rešerše o historii obce Slapy, Stříbrné naučné stezce Tábor - Horky - Větrovy, konkrétní zvěři, stromech a rostlinách v okolí obce Slapy. Praktická část vytváří konkrétní programy na 5 Lesních dnů a 3 z toho byly zrealizovány. Děti poznávají přírodu a historii v obci Slapy a okolí.
Možnosti trojrozměrného vytváření v mateřské škole
KIMROVÁ, Eva
Cílem bakalářské práce je představit řadu možností trojrozměrného vytváření v mateřské škole na téma "Fauna" a ověřit je v praxi. Teoretická část práce se zabývá přínosem prostorové tvorby, jejím vlivu na rozvoj fantazie, myšlení a celkové osobnosti dítěte. Velký význam hraje sociální učení, děti při aktivitách kooperují. Práce představuje druhy tvoření z hlediska použitého materiálu a prostředí, ve kterém vzniká.Praktická část je zaměřena na trojrozměrné vytváření s náměty zvířat. Dětem je téma fauny velmi blízké a dokáží se pro činnosti velmi nadchnout. Nabídka jednotlivých činností je podrobně popsána a zdokumentována, zhodnocena dle zájmu a schopností dětí a vzdělávacích strategií.
"Učitelský balíček" - soubor didaktických pomůcek pro učitele se skupinou dětí v zoo
KUKLOVÁ, Michaela
Obsah práce je zaměřen na vytvoření sady výukových materiálů na téma "ptáci", které jsou určeny pro práci skupiny žáků ve věku 811 let ZŠ pod vedením učitele bez přítomnosti lektora Zoologické zahrady Hluboká nad Vltavou. Soubor ("učitelský balíček") bude obsahovat informace a pomůcky sloužící k názornému přiblížení probírané tématiky přímo u expozic se zaměřením na ptáky, metodické pokyny a informace pro učitele a pracovní listy pro děti včetně řešení. Jednotlivá stanoviště souvisejí s biogeografií a vztahují se ke konkrétnímu životnímu prostředí vybraných skupin ptáků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 67 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.