Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 106 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Posouzení vlivu vrcholového sportovního aerobiku na posturální zajištění dívek ve věku 8 až 10 let.
Roubková, Leona ; Satrapová, Lenka (vedoucí práce) ; Nováková, Tereza (oponent)
Název práce: Posouzení vlivu vrcholového sportovního aerobiku na posturální zajištění dívek ve věku 8 až 10 let Vymezení problému: Diplomová práce se zabývá testováním posturálního zajištění a zjišťováním výskytu hypermobility u dvou skupin dívek ve věku 8 - 10 let, a to u dívek sportujících, které se věnují sportovnímu aerobiku, a u dívek nesportujících. Cíle práce: V teoretické části se budu věnovat shrnutí poznatků o vývoji posturálního zajištění, o motorickém vývoji a motorickém učení a v krátkosti také o hypermobilitě. Cílem práce je ověřit, má-li sportovní aerobik formativní vliv na kvalitu posturálního zajištění dívek v mladším školním věku, dochází-li při vysokém tréninkovém zatížení v tomto dětském věku ke změnám v posturální motorice ve smyslu jejího pozitivního nebo negativního ovlivnění. Dále má výzkum potvrdit vyšší incidenci hypermobility u sportovců. Metodologie: Výběr výzkumného souboru na základě dobrovolnosti a dle předem stanovených kritérií. Praktické testování dětí pomocí dvou sestavených testových baterií. Statistické zpracování získaných dat (Studentův t-test, Spearmanův korelační koeficient). Porovnání výsledků výzkumné a kontrolní skupiny. Výsledky: Dvě testové baterie obsahovaly dohromady 10 testů. Z výsledků statistického šetření vyplývá, že kvalita provedení motorických...
Oblíbenost tělesné výchovy a sportu mezi dětmi mladšího a staršího školního věku
Floreová, Lenka ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
NÁZEV: Oblíbenost tělesné výchovy a sportu mezi dětmi mladšího a staršího školního věku. AUTOR: Lenka Floreová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. PaedDr. Ladislav Kašpar, Ph.D. ABSTRAKT: Záměrem této práce je zjištění oblíbenosti TV a sportu u žáků mladšího a staršího školního věku v Kladně a okolních vesnic. Průzkum byl proveden prostřednictvím dotazníků, které vyplnilo 313 respondentů. Dotazník byl zaměřen na zjištění oblíbenosti sportovních činností a vztahu k TV. Měl za úkol zjistit, co v hodinách TV respondenty baví a co ne, jaké jiné sportovní činnosti žáci vykonávají mimo školní lavice a jaké další je lákají vyzkoušet. Dále dotazník zjišťoval, důvody oblíbenosti a neoblíbenosti TV a sportovních činností. Výsledky této diplomové práce byly vyhodnoceny za pomocí matematicko-statistických metod a zapsány do grafů a tabulek. Na základě odpovědí výzkumného šetření byly srovnávány obě pohlaví, mladší a starší školní věk a respondenti z kladenských a vesnických škol v okolí Kladna. KLÍČOVÁ SLOVA: Oblíbenost, tělesná výchova, sport, mladší školní věk, starší školní věk.
Pomoc dětem v rozvojových zemích, adopce na dálku, vzdělávání a projekty s tím související se zaměřením především na africký kontinent
Kosíková, Aneta ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA v PRAZE Pedagogická fakulta Katedra primární pedagogiky POMOC DĚTEM V ROZVOJOVÝCH ZEMÍCH, ADOPCE NA DÁLKU, VZDĚLÁVÁNÍ A PROJEKTY S TÍM SOUVISJÍCÍ SE ZAMĚŘENÍM PŘEDEVŠÍM NA AFRICKÝ KONTINENT HELP CHILDREN IN DEVELOPING COUNTRIES, DISTANCE ADOPTION, EDUCATION AND RELATED PROJECTS WITH A FOCUS MAINLY ON THE AFRICAN CONTINENT Vedoucí diplomové práce: Doc. PaedDr. Radka Wildová, CSc. Autor diplomové práce: Aneta Kosíková Studijní obor: Učitelství pro 1. stupeň ZŠ Forma studia: prezenční Diplomová práce dokončena: prosinec 2013 Abstrakt: Diplomová práce představuje, co jsou adopce na dálku v rozvojových zemích, jaké organizace se tím zabývají, podoba školství v Africe. V teoretické části je vysvětlení pojmů rozvojová a rozvinutá země, představení jednotlivých organizací, které se zabývají adopcí na dálku, a projektů, které mají výrazně pomoci lidem žijícím ve velké chudobě. Rovněž ukazuje odlišný systém školství a projekty k zlepšení tamního vzdělávání. Zároveň jsou zde zmíněny termíny dítě předškolního a mladšího školního věku a důležitost rodiny, protože právě ty jsou nejdůležitějšími faktory při projektu adopce na dálku. V praktické části ve výzkumném šetření jsou zahrnuty rozhovory s koordinátory z Čech a Keni a adoptivními rodiči, kteří mají zkušenosti s adopcí na dálku. Průzkum dotazníkem...
Posturální hodnocení volejbalistů v mladším školním věku
Jelínková, Šárka ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Malá, Jitka (oponent)
Název práce: Posturální hodnocení volejbalistů v mladším školním věku Vymezení problému: Otázka proč hodnotit posturální zralost dětí po jednom roce života je čím dál častější. Přibývá dětí, jejichž rodiče z nich touží mít vrcholové sportovce, ale ne vždy je časná cílená sportovní aktivita ku prospěchu. V této otázce by mohlo pomoci hodnocení posturální zralosti a provádění specifických testů k posouzení vhodnosti začátku cílené sportovní aktivity. Práce se zabývá hodnocením posturální zralosti dětí mladšího školního věku, které se věnují volejbalu, použitím sady jednoduchých motorických testů, jejich vyhodnocením a srovnáním s výkonností ve fyzických testech a s hodnocením dle trenérů. Cíle práce: Předložená práce má za cíl zhodnotit posturální zralost skupiny dětí mladšího školního věku, které se pravidelně, minimálně rok, věnují volejbalu. Hodnocení proběhne pomocí baterie jednoduchých klinických testů. Zároveň má za cíl zhodnotit fyzickou zdatnost dětí a porovnat výsledky fyzických testů s testy posturální zralosti a s výkonnostním rozdělením dle trenérů. Metody práce: Bylo provedeno testování vybrané skupiny dětí pomocí baterie 7 klinických testů hodnotících posturální zralost. Následovalo testování stejné skupiny pomocí testů hodnotících sílu, rychlost, vytrvalost, obratnost, ohebnost a...
Dětské zpracování slovních úloh v matematice s genderově tradičním a netradičním obsahem
Nováková, Veronika ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Páchová, Anna (oponent)
Cílem této práce je prozkoumat, jak děti školního věku reagují na slovní úlohy v matematice, které se vymykají tradiční představě o rozložení genderových rolí v domácnosti. Tato bakalářská práce porovnává, v jakých slovních úlohách (s genderově tradičním či netradičním obsahem) děti více skórují, jestli si s genderově netradičními slovními úlohami lépe poradili žáci/kyně ve 2. nebo v 6. ročníku. Rovněž zjišťuje, zda existují nějaké významné rozdíly mezi dívkami a chlapci. Výzkum probíhal smíšenou metodologií. V práci jsem využívala sekvenční postup dat. Jako první proběhla pilotáž dotazníků, poté dotazníkové šetření, které mi rozšířilo náhled na daný zkoumaný jev v terénu. Po kvantitativní části sběru dat následovalo kvalitativní šetření pomocí polostrukturovaných rozhovorů.
Screening pohybového systému a stupeň pohybové aktivity u dětí mladšího školního věku
Černá, Monika ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Chrudimský, Jan (oponent)
Název: Screening pohybového systému a stupeň pohybové aktivity u dětí mladšího školního věku Cíle: Cílem práce je popsat míru aktivity dětí mladšího školního věku, a jaké sporty a kolikrát do týdne děti nejčastěji provozují; četnost vybraných rizikových parametrů pro pohybové chování dítěte vycházejících ze screnningu pohybového systému (zkrácené svaly, hypermobilita, scapula alata, ploché nohy, hyperlordóza bederní páteře, zhoršená koordinace a zhoršené provedení stereotypu pohybu a stabilizace kloubů). Posledním cílem je nalézt statistické souvislosti mezi nálezem I) ploché nohy a věkem, pohlavím a výskytem hypermobility, hyperlordózy bederní páteře, zkrácených hamstringů a nadváhy a souvislosti mezi nálezem II) scapula alata s věkem, pohlavím a výskytem hypermobilitu, zkrácených svalů (m. trapezius a mm. pectorales) a zhoršené funkce HSS a stabilizace kloubů. Metody: K získávání dat byla použita forma dotazníku a screeningu pohybového aparátu. Výzkumný vzorek byl vybrán záměrně smluvním výzkumem a tvořili ho žáci nižšího stupně ZŠ Dolní Břežany (n=298). Data byla zadána a vyhodnocena pomocí programu Microsoft Excel. Statistické údaje byly hodnoceny pomocí Chí kvadrát testu a logistické regrese. Výsledky: Bylo zjištěno, že největší počet dětí sportuje 2 - 4 hodiny týdně. Dále jsme zjistili, že...
Vliv lezecké aktivity na somatické a kondiční vlastnosti dětí.
Přikrylová, Tereza ; Panáčková, Michaela (vedoucí práce) ; Vomáčko, Ladislav (oponent)
7 ABSTRAKT Název: Vliv lezecké aktivity na somatické a kondiční vlastnosti u dětí Cíle: Cílem diplomové práce bylo posoudit vliv lezení na rozvoj kondičních schopností (síla horních končetin) a somatické změny (složení těla) v reálných podmínkách u dětí. Metody: Testování se účastnilo 91 dětí, které navštěvovaly lezecký kroužek v Lezeckém centru Praha Ruzyně. Průměrný věk skupiny byl 10,4 ± 3,0 let a lezecká úroveň od 4 do 7 na stupnici UIAA ve stylu přelezu RP. Zjišťovali jsme data ohledně věku, doby lezecké praxe, a aktuální lezecké úrovně. Dále lezcům byla změřena tělesná hmotnost, výška a tělesné složení a byly provedeny testy měřící silové schopnosti - síla stisku ruky, výdrž ve shybu a výdrž ve visu na liště. Výsledky: Závislost mezi jednotlivými testy (průměrná hodnota ze všech tří měření) a lezeckou úrovní RP (UIAA) se statisticky nepotvrdila. Nebyl zjištěn vliv počtu vylezených metrů na změny v jednotlivých testech zaměřených na sílu. V testu dynamometrie v průměru celé skupiny nedošlo k žádným změnám v průběhu pohybové intervence. V testech výdrže ve shybu a ve visu na liště došlo k významným změnám, které však nebyly v závislosti na lezecké zkušenosti dětí. Závěr: V této studii se nepotvrdila žádná z výše uvedených hypotéz. Bylo však zjištěno že, pokročilí lezci (RP ≥ 6 UIAA)dosahují lepších...
Hodnocení hrubé motoriky a koordinace u dětí mladšího školního věku
Kuběnová, Jana ; Satrapová, Lenka (vedoucí práce) ; Nováková, Tereza (oponent)
Název diplomové práce: Hodnocení hrubé motoriky a koordinace u dětí mladšího školního věku Vymezení problému: Pohybová aktivita a sport jsou v dnešní době vysoce diskutovanými tématy. Pohybová činnost pozitivně ovlivňuje organismus v mnoha směrech, naopak její nedostatek má negativní dopad. V období mladšího školního věku by měly pohybové aktivity být pestré, pohybové činnosti by měly být často obměňovány. Pokud by se již v tomto období jednalo o specializovaný trénink, kde by ještě dominovalo asymetrické zatížení, a nebyla připojena kompenzační činnost, vliv na organismus by byl spíše negativní a mohlo by dojít až poškození rostoucího organismu, který není na takovou zátěž připraven. Aby docházelo k adekvátnímu rozvoji specifických schopností a dovedností, je potřeba dostatečné zajištění v oblasti hrubé motoriky a koordinace. Hodnocení hrubé motoriky není po dosažení bipedální lokomoce věnována příliš velká pozornost a již existující testy mají řadu omezení. Z těchto důvodů bylo snahou vytvoření nové testovací baterie a pomocí ní ohodnotit stav hrubé motoriky a koordinace u dětí mladšího školního věku a zhodnocení vlivu pohlaví a mimoškolní pohybové aktivity na celkové výsledky. Cíle práce: Cílem této práce je shrnout dosavadní poznatky z oblasti hrubé motoriky a koordinace u dětí mladšího...
Rozvoj bruslařských dovedností u věkové kategorie U-10
Dvořák, Luboš ; Arnošt, Pavel (vedoucí práce) ; Vojta, Zdeněk (oponent)
Název práce: Rozvoj bruslařských dovedností u věkové kategorie U - 10 Cíle: Hlavním cílem bakalářské práce je uvést systematiku bruslení v ledním hokeji, popsat metodiku nácviku jednotlivých dovedností a vytvořit zásobník cviků na jejich rozvoj. Metody: Práce byla sepsána především rešeršním způsobem metodou vyhledávání na základě informací z dostupné odborné literatury, elektronických zdrojů a článků českého i zahraničního původu. Klíčová slova: Lední hokej, bruslení, průpravná cvičení, mladší školní věk, metodika nácviku bruslení, didaktika sportovních her

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 106 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.