Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  začátekpředchozí17 - 26dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Školní a poradenská trajektorie dítěte s Aspergerovým syndromem
Lampová, Klára ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Cílem je nahlédnout do školní a poradenské trajektorie dětí s Aspergerovým syndromem z jejich perspektivy, doplněné o výpovědi jejich rodičů a poté okomentovat shody a odlišnosti, které se v jejich výrocích objevují. Data jsou sesbírána pomocí polostrukturovaných rozhovorů a jedná se o kvalitativní výzkum. Na základě analýzy výsledků jsou pak představena zjištění v oblastech: "co bylo před tím" (tedy co diagnóze předcházelo); školní docházky; komunikace se spolužáky a učiteli; vztahů ve škole; zkušeností s poradenskými zařízeními a odbornou pomocí; zájmů a podobností či odlišností v pohledech dítěte a rodiče. Ve výsledcích se nejčastěji objevovalo téma nedostatečných odborných znalostí o problematice Aspergerova syndromu, kvůli kterým docházelo k častým nedorozuměním či konfliktům s pedagogickými pracovníky. Dále se ve výsledcích objevila témata jako tedy jsou: potřeba tolerování individuálních podmínek během vyučování; deficity v komunikaci a sociálních interakcích; kladné vnímání odborné pomoci a spolupráce odborníků se školou. Práce je také zaměřena na teoretické vymezení problematiky Aspergerova syndromu ve vztahu ke zjištěním ve výzkumné části. KLÍČOVÁ SLOVA speciální vzdělávací potřeby, Aspergerův syndrom, škola, poradenství
Vzdělávání osob s Aspergerovým syndromem
Fejtková, Marie ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje problematice vzdělávání osob s Aspergerovým syndromem. Cílem této bakalářské práce bylo prostřednictvím metod kvalitativního výzkumu zjistit, jak hodnotí průběh svého vzdělávání dnes již dospělé osoby s Aspergerovým syndromem. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje vymezení základních pojmů. Zabývá se vzděláváním žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami, s přihlédnutím k problematice Aspergerova syndromu, nejen z hlediska legislativního, ale i pedagogického. Praktická část bakalářské práce prostřednictvím třech kazuistik zjišťovala, jak hodnotí průběh svého vzdělávání dnes již dospělé osoby s Aspergerovým syndromem. Do zdrojů dat, ze kterých vycházely kazuistiky, byly zahrnuty i rozhovory respondentů, s kterými bylo provedeno interview v roce 2006 a stejné otázky jim byly položeny v roce 2018. Dalšími zdroji byly lékařské zprávy, zprávy z PPP, nově koncipovaný rozhovor s respondenty a rozhovory s matkami respondentů. Z kazuistik vyplynulo, jak osoby s Aspergerovým syndromem hodnotily systém českého školství, vnímaly odbornost pedagogů a jakým způsobem reagovaly na šikanu. Také vyslovily svůj názor na integraci a speciální školství v České republice jako celku. Kazuistiky mapují období více než 20 let, pokrývají...
Stigmatizace matek dětí s Aspergerovým syndromem
Eisenbruková, Anna ; Weissová, Aneta (vedoucí práce) ; Matoušek, Petr (oponent)
Bakalářská práce "Stigmatizace matek dětí s Aspergerovým syndromem" se věnuje problematice přeneseného stigmatu, pojednává o jeho projevech, důsledcích a mapuje, kde k stigmatizaci dochází. Hlavním cílem práce je zjistit zda se matky dětí s Aspergerovým syndromem cítí být stigmatizovány a pokud ano kde k tomuto fenoménu dochází. Teoretická část práce se soustředí na popsání hlavních pojmů stigmatizace, rodičovství a mateřství a Aspergerova syndromu. Práce je založena na kvalitativním výzkumu, který je založen na deseti hloubkových polostrukturovaných rozhovorech, jeho specifika jsou dále popsána v metodologické části práce. Výsledky výzkumu jsou analyzovány a interpretovány v poslední kapitole. Stigmatizace se objevila do určité míry u všech respondentek, její projevy a důsledky se však lišily na základě jiných životních zkušeností, rodinného stavu ale hlavně závažnosti diagnózy dítěte. V práci byly identifikovány tři hlavní sféry, ve kterých ke stigmatizaci dochází, u osob blízkých, na veřejnosti a při kontaktu s institucemi a profesionály.
Sociální opora rodin dětí s postižením
DRDÁKOVÁ, Michaela
Cílem mé bakalářské práce je identifikovat systém sociální opory u rodin pečujících o dítě se zdravotním postižením, zkoumání dané problematiky bylo omezeno na jedno konkrétní zdravotní postižení a to postižení poruchy autistického spektra - Aspergerův syndrom.
Šikana žáků s poruchou autistického spektra
TYRPEKLOVÁ, Kristýna
Tato bakalářská práce se zaměřuje na šikanu žáků s poruchou autistického spektra (PAS), zejména na Aspergerův syndrom (AS). Práce se dělí na pět částí. V úvodu práce je vysvětlena definice PAS, popis jednotlivých poruch a jejich společných znaků. Dále se podrobněji věnuji vysvětlení Aspergerova syndromu. Následující kapitola informuje o definici a rozdělení šikany obecně a její řešení. Další navazující část se zabývá šikanou osob s PAS, zejména pak šikana žáků s AS. Poslední část práce je věnována výzkumům na téma šikana osob s PAS, kde jsou uvedeny zahraniční i české práce. V práci jsou uvedeny kazuistiky jedinců s PAS nebo osob, které se s poruchami setkali.
Projevy rizikového chování u jedinců s Aspergerovým syndromem
TOMANOVÁ, Katarína
Bakalářská práce se zaměřuje, vzhledem k nastalé inkluzi, na aktuální téma sociálněpedagogické činnosti "Projevy rizikového chování u jedinců s Aspergerovým syndromem". Práce je členěna do 10 kapitol. První tři se věnují poruchám autistického spektra, Aspergerově syndromu a rizikovému chování. Další kapitoly jsou zaměřené na cíl práce, výzkumné otázky a zvolené metodice šetření. Cílem práce bylo zjistit, do jaké míry jedinci s Aspergerovým syndromem vnímají nastavené sociální normy, zdali si je uvědomují, jak jim jsou představovány a jestli si uvědomují rizikové chování, kterého se mohou dopustit nedodržováním těchto norem. Také jakými metodami se s těmito úskalími potýkají jejich rodiče a učitelé. V této práci byl uplatněn kvalitativní výzkum technikou polostrukturovaného rozhovoru s jedinci s Aspergerovým syndromem, jejich rodiči a učiteli. Z rozhovorů s jedinci s Aspergerovým syndromem vyplývá, že si sice některé typy rizikového chování uvědomují, avšak většinu norem mají spíše automaticky naučenou, než aby si logicky odůvodnili správnost či nesprávnost svého chování. Rodiče vypovídají, že rizikové chování řeší se svými dětmi až v momentě, kdy nějaké nastane. Učitelé vyzdvihují pedagogické asistenty, jako důležitou součást pedagogického týmu. Diskuze porovnává zjištěné závěry výzkumné části, které byly rozdělené do kategorií, s dostupnou literaturou a tvrzením v teoretické části práce. Závěr dodává, že by bakalářská práce mohla přispět k bližšímu poznání tohoto tématu nejen u pedagogických pracovníků, ale i budoucím absolventům pedagogických disciplín.
Nadaný žák s Aspergerovým syndromem v běžné ZŠ
Roháčová, Helena ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Pěnička, Jaroslav (oponent)
Cílem teoretické části diplomové práce je popsat problematiku výchovy a vzdělávání nadaných dětí s poruchou autistického spektra v kontextu psychologické, vzdělávací a výchovné podpory z řad organizací vedených odborníky. Teoretická část je východiskem k výzkumné části diplomové práce, jejímž cílem je zjistit, jak zefektivnit výchovu a vzdělávání nadaného dítěte s Aspergerovým syndromem v běžné ZŠ. Zvolenou metodou je akční učitelský výzkum a v něm pak další výzkumné metody tj. pozorování, rozhovor, analýza výsledných prací a analýza osobní dokumentace. KLÍČOVÁ SLOVA nadání, talent, identifikace nadaného žáka, Aspergerův syndrom, formy a metody práce, plán pedagogické podpory, rodina
Komunikačně-sociální kompetence speciálního pedagoga při práci s dětmi s Aspergerovým syndromem
PISARIKOVÁ, Eva
Tématem bakalářské práce jsou komunikačně-sociální kompetence speciálního pedagoga při práci s dětmi s Aspergerovým syndromem. Práce si klade za cíl sestavení souboru komunikačně sociálních kompetencí speciálního pedagoga vyplývajících ze současné situace a možností vzdělávání žáků s Aspergerovým syndromem. Zároveň mapuje situaci kolem zařazení těchto dětí do vzdělávacího systému a definuje různé postavení speciálního pedagoga v souvislosti s náplní jeho profese ve vztahu k této cílové skupině. Teoretická část obsahuje popis postavení speciálního pedagoga v současném systému vzdělávání a vymezuje jednotlivé role speciálního pedagoga vzhledem k náplni jeho práce. Dále se věnuje vymezení termínu Aspergerova syndromu a problémovým oblastem tohoto postižení. Náplní této části práce je rovněž pedagogická diagnostika dětí s AS a její nástroje a možnosti vzdělávání těchto jedinců. V návaznosti na uvedené informace také popisuje komunikačně sociální kompetence speciálního pedagoga potřebné k jeho práci s dětmi s Aspergerovým syndromem a potřebné legislativní a jiné zdroje, které tyto kompetence vymezují. V návaznosti na naplnění cíle bakalářské práce je v praktické části využito kvalitativního výzkumu a jako výzkumný design byla zvolena metoda případové studie. Tato část práce obsahuje předvýzkum, který mapuje současnou situaci zařazení dětí s Aspergerovým syndromem do systému vzdělávání v České republice v rámci jednotlivých krajů a dvě případové studie, které popisují postavení školního speciálního pedagoga působícího na základní škole hlavního vzdělávacího proudu a postavení speciálního pedagoga působícího ve speciálně pedagogickém centru. Výstupem bakalářské práce je kompresivní formulace souboru komunikačně sociálních kompetencí speciálního pedagoga získaná na základě závěrů teoretické a praktické části této práce. Závěry vyplývající z výzkumného šetření dokazují, že potřebné komunikačně sociální kompetence vyplývají nejenom ze specifika práce s dětmi s Aspergerovým syndromem, ale zároveň obsahují i jiné potřebné osobnostní a profesní schopnosti. Bakalářská práce může sloužit jako studijní materiál pro studenty pedagogických oborů a pro speciální pedagogy, kteří se této problematice věnují. Dále může tato práce poskytnout informace i rodičům dětí s Aspergerovým syndromem a širší pedagogickou veřejnost.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   začátekpředchozí17 - 26dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.