Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 183 záznamů.  začátekpředchozí163 - 172dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Geometrické transformace obrazu
Němeček, Petr ; Řezníček, Ivo (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá akcelerací geometrických transformací obrazu s využitím GPU a architektury NVIDIA (R) CUDA TM. Časově kritické části kódu jsou přesunuty na GPU a vykonány paralelně. Jedním z výsledků je demonstrační aplikace pro porovnání výkonnosti obou architektur: CPU, a GPU v kombinaci s CPU. Pro referenční implementaci jsou použity vysoce optimalizované algoritmy z knihovny OpenCV, od firmy Intel.
Interpolace obrazových bodů
Mintěl, Tomáš ; Řezníček, Ivo (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá akcelerací interpolačních metod s využitím GPU a architektury NVIDIA (R) CUDA TM. Grafický výstup je reprezentován demonstrační aplikací pro transformaci obrazu nebo videa s použitím vybrané interpolace. Časově kritické části kódu jsou přesunuty na GPU a vykonány paralelně. Pro práci s obrazem a videem jsou použity vysoce optimalizované algoritmy z knihovny OpenCV, od firmy Intel.
Akcelerace heuristických metod diskrétní optimalizace na GPU
Pecháček, Václav ; Jaroš, Jiří (oponent) ; Pospíchal, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá řešením diskrétních optimalizačních úloh. Zaměřuje se na zkrácení doby výpočtu s využitím heuristických metod a paralelismu. Teoretický základ tvoří kombinace algoritmů ant colony optimization (ACO) a lokálního prohledávání k-optimization. Platformu použitou při implementaci pak představuje technologie Nvidia CUDA umožňující efektivní provádění obecných výpočtů na moderních grafických čipech. Návrh využívá případové studie v podobě známého problému obchodního cestujícího (TSP). Řešení je založeno na rozdělení úlohy na podproblémy s pomocí techniky tour-based partitioning, paralelním zpracování jednotlivých částí a jejich opětovném spojení. Vytvořený paralelní kód dokáže provádět výpočet více než sedmnáctkrát rychleji než jeho sekvenční verze.
Akcelerace částicových rojů PSO pomocí GPU
Záň, Drahoslav ; Petrlík, Jiří (oponent) ; Jaroš, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce sa zabývá populačně založenou stochastickou optimalizační technikou PSO (Particle Swarm Optimization) a její akcelerací. Jedná se o jednoduchou, ale velmi efektivní techniku, určenou k řešení složitých multidimenzionálních problémů, která nachází uplatnění v široké oblasti aplikací. Cílem práce je vytvořit paralelní implementaci tohoto algoritmu s důrazem na co nejvyšší zrychlení výpočtu. K tomuto účelu byla zvolena grafická karta (GPU), která v dnešních dobách poskytuje cenově dostupný, masivní výpočetní výkon. Za účelem vyhodnocení přínosu akcelerace s využitím GPU byly vytvořeny a porovnávány dvě aplikace řešící problém odvozený od známého NP-těžkého problému Knapsack. Akcelerovaná aplikace na GPU vykazuje až 5-násobné průměrné a téměř 10-násobné maximální  zrychlení výpočtu oproti optimalizované aplikaci pro vícejádrový procesor, ze které vycházela.
SAT Solver akcelerovaný pomocí GPU
Izrael, Petr ; Šimek, Václav (oponent) ; Jaroš, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a implementací kompletního SAT solveru akcelerovaného na GPU. V první části práce je popsána architektura grafických karet a možnosti platformy CUDA. Následuje popis algoritmů a technik pro řešení problému booleovské splnitelnosti (SAT problému). Je představena zejména rodina kompletních algoritmů založených na DPLL. Právě varianta DPLL, známa jako 3SAT-DC je kompletně převedena na GPU. Práce popisuje problémy s tímto převodem spojené, stejně jako několik optimalizací a analýz. Velkým problémem je nemožnost využít v paralelním prostředí mnohé sofistikované metody známé ze sekvenčních solverů. Řešení bylo porovnáno s obdobným algoritmem implementovaným pro CPU a bylo ukázáno, že může být až 21x rychlejší. Uvedeny jsou i návrhy, jak algoritmus dále rozšířit a akcelerovat.
GPU akcelerované prolamování šifer
Schmied, Jan ; Kajan, Michal (oponent) ; Veselý, Vladimír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá popisem jednosměrných hešovacích funkcí a kryptografických algoritmů. Také zkoumá jejich implementaci pro využití k zašifrování obsahu souborů formátů DOC, PDF a ZIP pomocí uživatelského hesla. Následně jsou tyto implementace podrobeny analýze a jsou navrženy postupy jak pomocí brute - force útoku tato zabezpečení prolomit s využitím GPU.
Využití GPU pro akceleraci optimalizace systému vodních děl
Marek, Jan ; Petrlík, Jiří (oponent) ; Jaroš, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá optimalizací řízení zásobní funkce vodohospodářských soustav. Vycházíme z dizertační práce Ing. Pavla Menšíka Ph.D., Automatizace řešení zásobní funkce vodohospodářské soustavy. Jako optimalizační metoda byla zvolena diferenciální evoluce. Daná metoda bude implmentována sekvečne a poté paralelizována nejdříve na procesoru a poté na GPU
Výpočet optického pole pro syntézu hologramů
Fedorko, Matúš ; Polok, Lukáš (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Přimárním cílem této práce je počítačem generovaná holografie, konkrétněji urychlení počítaní syntetických hologramů prostředkami dnešních masivně paraleních grafických čipů. Práce začíná vysvělením základních holografických principů spolu s ich matematickým a fyzikálním pozadím. Následující diskuze pak pojednává o OpenCL, které je relativně novým, ale přesto všeobecně uznávaným standardem programování GP-GPU aplikací. Poslední dvě kapitole této práce pak popisují návrh a implementaci problému v C++.
Zobrazování medicínských dat v reálném čase
Lengyel, Kristián ; Havel, Jiří (oponent) ; Jošth, Radovan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací aplikace na zobrazování medicínských dat v reálném čase. První část projektu je zaměřena na metody získávání medicínských dat v praxi a na možnosti vizualizace rozsáhlých objemových dat v počítači s využitím známých renderovacích přístupů. Podobné aplikace se používají mimo medicíny i v jiných oblastech, jako např. v chemii na zobrazování molekulárních struktur nebo mikroorganizmů. Další část projektu bude zaměřena na výhody vizualizace volumetrických dat pomocí programovatelného hardwaru a na nové metody paralelizace algoritmů na grafické kartě pomocí technologie CUDA a OpenCL. Výsledná aplikace bude zobrazovat medicínské objemové data na základě vybrané metody urychlené pomocí programovatelných shaderů, přičemž časově náročné operace budou paralelizované na grafické kartě.
Pathtracing na GPU
Březina, Karel ; Kobrtek, Jozef (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na akceleraci renderovací metody pathtracing. Cílem práce je demonstrace a srovnání výkonnosti implementací pathtracingu na CPU a GPU. Obě implementace budou využívat akcelerační datové struktury. Výsledky jednotlivých optimalizačních technik budou diskutovány a porovnávány mezi sebou. Dále budou rozebrány možnosti rozšíření stávající aplikace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 183 záznamů.   začátekpředchozí163 - 172dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.