Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Automatizace RC řízení modelů s kamerou
Záň, Drahoslav ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
V současnosti je sortiment RC modelů stále širší, avšak používání a ovládání zůstává pořád stejné. Cílem této bakalářské práce je proto upravení vhodného RC modelu tak, aby jej bylo možné ovládat pomocí PC. Model je osazen počítačem s videokamerou a s využitím bezdrátové technologie je zabezpečený přenos obrazu do cílové stanice. Takhle upravený model lze použít jako jednoduchý nástroj na průzkum terénu, případně špionáž.
GUI knihovna pro hry na platformě SDL2
Staněk, Jan ; Grochol, David (oponent) ; Záň, Drahoslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá grafickými uživatelskými rozhraními v počítačových hrách jako prostředky pro komunikaci mezi uživatelem a aplikací. Dále se věnuje návrhu a implementaci obecného uživatelského rozhraní postaveného na platformě SDL2 a rozhraní OpenGL.
Akcelerace kódování videa do formátu H.264 s využitím CUDA
Duong, Cuong Tuan ; Drábek, Vladimír (oponent) ; Záň, Drahoslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvořit funkční enkodér formátu H.264 akcelerovaného CUDA platformou. H.264 je aktuálně jeden z nejpopulárnějších standardů pro kompresi digitálního videa, jelikož je ale výpočetně náročný, je vhodné ho zpracovat na GPU. Enkodér je psaný v C/C++ a využívá NVCUVID a NVENC API pro dekódování/enkódování videa. 
Akcelerace částicových rojů PSO pomocí GPU
Záň, Drahoslav ; Petrlík, Jiří (oponent) ; Jaroš, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce sa zabývá populačně založenou stochastickou optimalizační technikou PSO (Particle Swarm Optimization) a její akcelerací. Jedná se o jednoduchou, ale velmi efektivní techniku, určenou k řešení složitých multidimenzionálních problémů, která nachází uplatnění v široké oblasti aplikací. Cílem práce je vytvořit paralelní implementaci tohoto algoritmu s důrazem na co nejvyšší zrychlení výpočtu. K tomuto účelu byla zvolena grafická karta (GPU), která v dnešních dobách poskytuje cenově dostupný, masivní výpočetní výkon. Za účelem vyhodnocení přínosu akcelerace s využitím GPU byly vytvořeny a porovnávány dvě aplikace řešící problém odvozený od známého NP-těžkého problému Knapsack. Akcelerovaná aplikace na GPU vykazuje až 5-násobné průměrné a téměř 10-násobné maximální  zrychlení výpočtu oproti optimalizované aplikaci pro vícejádrový procesor, ze které vycházela.
Simulace šíření tepla s časově proměnným zdrojem s využitím GPU
Hála, Pavel ; Záň, Drahoslav (oponent) ; Jaroš, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá simulací šíření tepla v živých tkáních, které je dodáváno časově proměnným externím tepelným zdrojem. Simulace byla implementována pomocí metody konečných diferencí čtvrtého řádu v prostoru a prvního v čase. V rámci práce byla nejprve implementována vícevláknová verze využívající procesoru CPU. Následně bylo implementováno několik verzí pro grafickou kartu GPU s důrazem na maximální adaptaci algoritmu na danou architekturu a co nejlepší využít výpočetního potenciálu grafické karty. Experimentálním měřením se ukázalo, že nejrychlejší je naivní algoritmus využívající pouze globální paměť grafické karty. Dále byla zkoumána efektivita Gauss-Seidelovy obarvovací metody, jejíž cílem je redukce paměťové náročnosti. Na CPU se tato metoda ukázala použitelná, neboť její nejrychlejší verze byla pouze o 13% pomalejší, ale při použití této metody je možné snížit paměťovou náročnost až na polovinu. Implementace této metody na GPU byla 2x pomalejší a její přínos proto není tak velký. Na CPU bylo dosaženo maximálního výkonu 32GFLOPS zatímco na GPU 135GFLOPS. To odpovídá 10% (CPU) a 9% (GPU) maximálního teoretického výkonu obou architektur.
Simulace šíření tepla s časově proměnným zdrojem s využitím GPU
Hála, Pavel ; Záň, Drahoslav (oponent) ; Jaroš, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá simulací šíření tepla v živých tkáních, které je dodáváno časově proměnným externím tepelným zdrojem. Simulace byla implementována pomocí metody konečných diferencí čtvrtého řádu v prostoru a prvního v čase. V rámci práce byla nejprve implementována vícevláknová verze využívající procesoru CPU. Následně bylo implementováno několik verzí pro grafickou kartu GPU s důrazem na maximální adaptaci algoritmu na danou architekturu a co nejlepší využít výpočetního potenciálu grafické karty. Experimentálním měřením se ukázalo, že nejrychlejší je naivní algoritmus využívající pouze globální paměť grafické karty. Dále byla zkoumána efektivita Gauss-Seidelovy obarvovací metody, jejíž cílem je redukce paměťové náročnosti. Na CPU se tato metoda ukázala použitelná, neboť její nejrychlejší verze byla pouze o 13% pomalejší, ale při použití této metody je možné snížit paměťovou náročnost až na polovinu. Implementace této metody na GPU byla 2x pomalejší a její přínos proto není tak velký. Na CPU bylo dosaženo maximálního výkonu 32GFLOPS zatímco na GPU 135GFLOPS. To odpovídá 10% (CPU) a 9% (GPU) maximálního teoretického výkonu obou architektur.
Automatizace RC řízení modelů s kamerou
Záň, Drahoslav ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
V současnosti je sortiment RC modelů stále širší, avšak používání a ovládání zůstává pořád stejné. Cílem této bakalářské práce je proto upravení vhodného RC modelu tak, aby jej bylo možné ovládat pomocí PC. Model je osazen počítačem s videokamerou a s využitím bezdrátové technologie je zabezpečený přenos obrazu do cílové stanice. Takhle upravený model lze použít jako jednoduchý nástroj na průzkum terénu, případně špionáž.
Akcelerace částicových rojů PSO pomocí GPU
Záň, Drahoslav ; Petrlík, Jiří (oponent) ; Jaroš, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce sa zabývá populačně založenou stochastickou optimalizační technikou PSO (Particle Swarm Optimization) a její akcelerací. Jedná se o jednoduchou, ale velmi efektivní techniku, určenou k řešení složitých multidimenzionálních problémů, která nachází uplatnění v široké oblasti aplikací. Cílem práce je vytvořit paralelní implementaci tohoto algoritmu s důrazem na co nejvyšší zrychlení výpočtu. K tomuto účelu byla zvolena grafická karta (GPU), která v dnešních dobách poskytuje cenově dostupný, masivní výpočetní výkon. Za účelem vyhodnocení přínosu akcelerace s využitím GPU byly vytvořeny a porovnávány dvě aplikace řešící problém odvozený od známého NP-těžkého problému Knapsack. Akcelerovaná aplikace na GPU vykazuje až 5-násobné průměrné a téměř 10-násobné maximální  zrychlení výpočtu oproti optimalizované aplikaci pro vícejádrový procesor, ze které vycházela.
GUI knihovna pro hry na platformě SDL2
Staněk, Jan ; Grochol, David (oponent) ; Záň, Drahoslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá grafickými uživatelskými rozhraními v počítačových hrách jako prostředky pro komunikaci mezi uživatelem a aplikací. Dále se věnuje návrhu a implementaci obecného uživatelského rozhraní postaveného na platformě SDL2 a rozhraní OpenGL.
Akcelerace kódování videa do formátu H.264 s využitím CUDA
Duong, Cuong Tuan ; Drábek, Vladimír (oponent) ; Záň, Drahoslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvořit funkční enkodér formátu H.264 akcelerovaného CUDA platformou. H.264 je aktuálně jeden z nejpopulárnějších standardů pro kompresi digitálního videa, jelikož je ale výpočetně náročný, je vhodné ho zpracovat na GPU. Enkodér je psaný v C/C++ a využívá NVCUVID a NVENC API pro dekódování/enkódování videa. 

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.