Název:
Zobrazování medicínských dat v reálném čase
Překlad názvu:
Medical Data Rendering in Real-Time
Autoři:
Lengyel, Kristián ; Havel, Jiří (oponent) ; Jošth, Radovan (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato práce se zabývá návrhem a implementací aplikace na zobrazování medicínských dat v reálném čase. První část projektu je zaměřena na metody získávání medicínských dat v praxi a na možnosti vizualizace rozsáhlých objemových dat v počítači s využitím známých renderovacích přístupů. Podobné aplikace se používají mimo medicíny i v jiných oblastech, jako např. v chemii na zobrazování molekulárních struktur nebo mikroorganizmů. Další část projektu bude zaměřena na výhody vizualizace volumetrických dat pomocí programovatelného hardwaru a na nové metody paralelizace algoritmů na grafické kartě pomocí technologie CUDA a OpenCL. Výsledná aplikace bude zobrazovat medicínské objemové data na základě vybrané metody urychlené pomocí programovatelných shaderů, přičemž časově náročné operace budou paralelizované na grafické kartě.
This thesis deals with design and implementation of an application for medical data imaging in real-time. The first part of project is focused on methods for obtaining data in medical practice and visualization of large volume data on computer using familiar rendering approaches. Similar applications are used outside of medicine in other fields, such as chemistry to display molecular structures or microorganisms. Another part of project will focus on benefits of visualization of volumetric data using programmable hardware and new methods of parallelization of algorithms on graphics card using CUDA technology, and OpenCL. The resulting application will display the volume of medical data based on selected method accelerated by programmable shaders, and time-consuming operations will be paralleled on graphics card.
Klíčová slova:
2D/3D texturování; Cg; CT sken; CUDA; framebuffer objekt; GPU; kompozice; MRI; míchaní barev; OpenCL; pixel shader; projekce maximální intenzity; RTG; shear warp; vertex shader; volumetrické zobrazování; voxel splatting; vrhaní paprsku; 2D/3D texturing; blending; Cg; composition; CT scan; CUDA; framebuffer object; GPU; maximal intensity projection; MRI; OpenCL; pixel shader; raycasting; RTG; shear warp; vertex shader; volume rendering; voxel splatting
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/52786