Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 220 záznamů.  začátekpředchozí111 - 120dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vnímání rychlosti vozidla z pohledu rozdílných řidičských zkušeností
Budinová, Nela ; Bradáč, Albert (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá vnímáním rychlosti vozidla z pohledu rozdílných řidičských zkušeností. První část práce pojednává o konstrukci motorových vozidel, o řidičských zkušenostech, o tom, jaký má vliv pohlaví na řízení, a o smyslovém a emočním vnímání člověka. Druhá část práce je věnována převážně realizovaným měřením, kdy při jízdních zkouškách docházelo k odhadům rychlostí vozidel respondenty. Pro realizaci experimentu byl navržen okruh, který každý z respondentů absolvoval vždy 2krát ve všech vozidlech za různých podmínek. V prvním okruhu docházelo k plnému soustředění se na jízdu, u druhého okruhu byli respondenti zaměstnáni jinou činností. Následné vyhodnocení získaných dat je prováděno z různých úhlů pohledů – kategorie rychlostí, muži vs ženy, kategorie pozemních komunikací.
Rychlost vlaků na vybraném úseku tratě
Horák, Matouš ; Hoza, Miroslav (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá zjišťováním rychlosti vlaků v daném úseku. V první části je popsána přímá metoda měření „in situ“ a zpracování takto získaných dat. V druhé části je popsán odlišný způsob, a sice modelování v programu OpenTrack, následuje srovnání výsledků z takto provedené simulace s reálnými naměřenými hodnotami
Účinnost turbíny jako funkce otáček
Woffová, Helena ; Kracík, Petr (oponent) ; Fiedler, Jan (vedoucí práce)
Předmětem této práce je kondenzační parní turbína o požadovaném výkonu 50MWe a daných vstupních a výstupních parametrech. Turbína je navržena jako dvou tělesová. Je navrhnuto bilanční schéma s přihříváním, regenerací a vzduchovým kondenzátorem. Následně je proveden termodynamický výpočet pro tři varianty vysokotlakého dílu o různých otáčkách. Výsledek je zhodnocen z hlediska vypočtené účinnosti i z ekonomického pohledu. Výstupem je výběr varianty s nejlepšími parametry. Pro tuto variantu následují základní dimenzovací výpočty, návrh vyrovnávacího pístu a ucpávkového systému. Je nakreslen zjednodušený řez navrženým řešením. Nakonec je bilanční schéma upraveno na základě vypočtených údajů. Je vypočteno i bilanční schéma pro omezený výkon.
Střední efektivní tlak spalovacích motorů automobilů a motocyklů
Vopršal, Oldřich ; Svída, David (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Cílem této práce je pojednání o významu, definici a zmapování charakteristiky hodnoty středního efektivního tlaku v závislosti na historickém vývoji spalovacích motorů automobilů a motocyklů od prvotních koncepcí až po současný vývoj. V této práci chci porovnat a vyhodnotit hodnoty středního efektivního tlaku u nepřeplňovaných a přeplňovaných pístových spalovacích automobilů a motocyklů. Součástí práce bude grafické znázornění daných hodnot středních efektivních tlaků a následná analýza a zhodnocení daných hodnot vůči konstrukční koncepci spalovacího motoru v daném historickém období. Dále popis konstrukčních prvků, které se podílí na zvýšení středního efektivního tlaku.
Vývoj zlepšení svalové síly, koordinace a rychlosti ve sportovním lezení u dětí v mladším školním věku
Pfeiferová, Zuzana ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Vomáčková, Helena (oponent)
Název: Vývoj zlepšení svalové síly, koordinace a rychlosti ve sportovním lezení u dětí v mladším školním věku Cíle: Cílem této diplomové práce je zjistit, zda dojde ke zlepšení svalové síly, koordinace a rychlosti u dětí v mladším školním věku, které navštěvují kroužek sportovního lezení a porovnat dané výsledky s kontrolní skupinou. Dalším cílem je naznačit souvislost mezi jednotlivými zkoumanými parametry. Metody: Jedná se o kvantitativní studii - o kvaziexperiment, kterého se zúčastnilo 28 probandů ve věku 7-11 let. Ti byli záměrně vybráni a rozděleni do dvou skupin (lezci, nelezci). Bylo provedeno měření koordinace pomocí osmi speciálních testů, měření svalové síly pomocí tří speciálních lezeckých testů a měření rychlosti lezení na dané cestě. Měření byla provedena dvě s odstupem 3 měsíců - v říjnu 2019 a v lednu 2020. Výsledky: Statisticky významné zlepšení (p<0,001) bylo zaznamenáno v koordinaci, konkrétně v rytmické schopnosti. Další zlepšení, která již ale nedosáhla hladiny statistické významnosti, byla zaznamenána v koordinaci v testech pro diferenciační schopnost, orientační schopnost, schopnost přestavby; dále v testech pro svalovou sílu - výdrž ve shybu na hrazdě, výdrž ve visu na liště a v rychlosti lezení. Střední závislost byla nalezena mezi rychlostí lezení a maximální svalovou...
Využití Crossfitu v kondiční přípravě juniorských hokejistů
Drda, Jakub ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Kaplan, Aleš (oponent)
Název: Využití Crossfitu v kondiční přípravě juniorských hokejistů Cíle: Hlavním cílem této práce je prokázat využitelnost crossfitového cvičení v přípravném období u hráčů ledního hokeje. Cílem bylo prokázat významnější nárůst kondiční připravenosti v porovnání se současnými metodami tréninku. Hlavní oblastí nárůstu kondičních předpokladů, které jsme sledovali, jsou silové a rychlostní předpoklady. Metody: V této diplomové práci jsme použili metodu analýzy a metodu komparace. Metodu analýzy jsme aplikovali v rozboru přípravného období v ledním hokeji a metodu komparace v části porovnávání rozdílných metod využitých během přípravného období. V přípravném období jsme využívali Crossfit jako metodu tréninku, kterou jsme aplikovali na juniorské hokejisty. Silově zaměřenou přípravu, na bázi Crossfitu, budeme sledovat a porovnávat s běžecky zaměřenou přípravou, která je v klubu dlouhodobě aplikována na juniorské hokejisty. Ve sledovaném období přípravy budeme analyzovat změny u explozivně silových a rychlostních předpokladů hráčů ledního hokeje. K hodnocení jsme využili testovou baterii určenou pro juniorský lední hokej v České republice. Testování bylo realizováno u juniorů ve věku 17-20 let, kteří hrají 2. nejvyšší soutěž v ČR. Výsledky: Výzkum prokázal praktické využití Crossfitu v tréninkovém...
Experimentální studium tření umělých kloubních chrupavek
Kulíšek, Vlastimil ; Ranuša, Matúš (oponent) ; Rebenda, David (vedoucí práce)
K náhradě poškozené kloubní chrupavky se používá mnoho konvenčních materiálů, které začínají být nahrazovány inovativními biomimetickými materiály, které kopírují vlastnosti kloubní chrupavky. Jedněmi z těchto materiálů jsou polyvinylalkoholové (PVA) hydrogely zesítěné metodou freeze-thawing a cast-drying. Tyto hydrogely se blíží vlastnostem chrupavky. Za účelem objasnění vlivu kinematických a zátěžných podmínek na tření hydrogelů byly zvoleny tři stupně kluzné rychlosti a zatížení a jednotného maziva-PBS. Součinitel tření FT hydrogelu klesal s rostoucím zatížením. Závislost rychlosti nevykazovala jednotný trend a odpovídala adsorpčně-odpudivému modelu pro PVA gely. Součinitel tření CD hydrogelu rostl s rostoucí kluznou rychlostí dle adsorpčně-odpudivého modelu pro PVA gely. Zvýšení zatížení pří nízkých rychlostech CD hydrogelu vyvolalo mírné snížení součinitele tření. Při nejvyšší rychlosti existovalo optimální zatížení, při kterém bylo dosaženo nízkého součinitele tření. CD hydrogel vykazoval několikanásobně nižší součinitel tření než chrupavka. FT hydrogel dosáhl nižšího součinitele tření než chrupavka pouze při 5 N a 10 mm s-1. Tato práce přispívá pochopení tribologických vlastností PVA hydrogelů.
Střední efektivní tlak spalovacích motorů automobilů a motocyklů
Vopršal, Oldřich ; Svída, David (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Cílem této práce je pojednání o významu, definici a zmapování charakteristiky hodnoty středního efektivního tlaku v závislosti na historickém vývoji spalovacích motorů automobilů a motocyklů od prvotních koncepcí až po současný vývoj. V této práci chci porovnat a vyhodnotit hodnoty středního efektivního tlaku u nepřeplňovaných a přeplňovaných pístových spalovacích automobilů a motocyklů. Součástí práce bude grafické znázornění daných hodnot středních efektivních tlaků a následná analýza a zhodnocení daných hodnot vůči konstrukční koncepci spalovacího motoru v daném historickém období. Dále popis konstrukčních prvků, které se podílí na zvýšení středního efektivního tlaku.
Vliv ABS na chování vozidla
Zich, Jakub ; Šimek, Václav (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá systémem ABS (Anti-lock braking system) a jeho vlivem na délku brzdné dráhy vozidla. Práce obsahuje rešerši k tomuto problému, přehled vhodných modelovacích prostředků, návrh řešení, jeho implementaci v modelovacím nástroji UPPAAL a testy prováděné s modelem. Testy zkoumají průběh vývoje základních veličin spojených s brzděním (rychlost, brzdná dráha, skluz, úhlová rychlost, koeficient tření) v simulacích nouzového brzdění s použitím systému ABS a bez něj, a výsledky porovnávají. Taktéž ověřují pravděpodobnost, že vozidlo zastaví v různých podmínkách za danou vzdálenost. V neposlední řadě umí model simulovat poruchu brzd či brzdových čidel a výsledky těchto simulací je možné porovnávat se simulacemi bez poruchy.
Vnímání rychlosti vozidla chodcem
Rak, Martin ; Semela, Marek (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou vnímání rychlosti vozidla z pohledu chodce. Teoretická část se skládá z rešerše smyslového vnímání člověka a konstrukce motorových vozidel. V praktické části je navrženo a popsáno provedené měření, které poskytlo data potřebná k následnému vyhodnocení různých faktorů a jejich vlivu na přesnost odhadů rychlosti vozidla.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 220 záznamů.   začátekpředchozí111 - 120dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.