Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 782 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh na rozšíření investičního portfolia fondu kvalifikovaných investorů
Novotný, Marek ; Bílek, Michael (oponent) ; Rejnuš, Oldřich (vedoucí práce)
Práce se soustředí na rozšíření investičního portfolia fondu kvalifikovaných investorů. Analyzuje a hodnotí americké akciové společnosti s propojeností na rozvoj AI. Teoretická část definuje právní a analytické pojmy. V praktické části je proveden výběr podle statutu fondu a zhodnocení titulů pomocí analýz a metod. Akcie jsou ověřeny Altmanovým Z-skóre a výsledky jsou použity k navržení doplňku portfolia.
Assistance in Creating Medical Reports using Large Pretrained Language Models
Pricl, Patrik ; Burget, Radek (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
The thesis consider with the use of pre-trained language models for summarizing medical documentation in the form of dismissal reports.
2D Rogue-Like Game with Procedural Elements
Vodák, Jindřich ; Vlnas, Michal (oponent) ; Polášek, Tomáš (vedoucí práce)
This bachelor's thesis deals with the topic of rogue-like games and their development process. Firstly, it provides a comprehensive insight into the rogue-like genre and its specific mechanics and compares it with the RPG genre. Next, the game development process is examined, along with common business models of video games. The thesis presents certain commonly used approaches to procedural generation in games, such as noise or cellular automata. It also provides an overview of the topic of artificial intelligence in games. Two models commonly used in creating the artificial intelligence of non-player characters are described -- finite-state machines and behavior trees. The thesis also deals with pathfinding, which is also an important topic in the field of artificial intelligence in games. The thesis introduces the design of the game called Per Tenebras, explains certain decisions in the development process, and presents the implementation of the final product using the Unity game engine. The resulting game was also evaluated by users as a part of a user study.
Sledování postavy
Berka, Jiří Michael ; Řičánek, Dominik (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vývojem softwaru pro sledování cvičící postavy a vyhodnocení odchylek od správného provedení pohybových úkonů. V práci jsou nejprve teoreticky rozebrány základy zpracování digitálního obrazu, použití různých typů kamer a technologie počítačového vidění. Následně jsou popsány metody umělé inteligence a hlubokého učení, které umožňují detekci a analýzu pohybů. Hlavní část práce se zaměřuje na implementaci systému OpenPose pro odhad pózy v reálném čase. Jsou diskutovány technické výzvy a navržena řešení pro dosažení přesnosti a spolehlivosti systému. Praktická část zahrnuje testování softwaru na reálných videích a vyhodnocení jeho výkonu. Výsledky ukazují, že vyvinutý software může efektivně pomoci při korekci pohybů a prevenci zranění v různých aplikacích.
Automatická tvorba animovaného videa na základě textového příběhu
Kuchař, Josef ; Švec, Tomáš (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce je propojit difúzní model pro generování lidského pohybu s difúzním modelem generující video. V řešení jsou použité aktuální metody pro generování videa a pohybu. Generování videa probíhá pomocí generátoru obrázků opatřeného adaptérem pro temporální konzistenci. Práce představuje metodu propojení obou difúzních modelů pomocí sítě ControlNet. Vytvořené řešení umožňuje generovat video z jednoduchého textového popisu, případně detailního scénáře. Program byl otestován v uživatelské studii.
Biometric fingerprint liveness detection
Rišian, Lukáš ; Smital, Lukáš (oponent) ; Vítek, Martin (vedoucí práce)
This bachelor thesis deals with the problem of biometric fingerprint liveness recognition. The aim of the thesis is to propose a solution that reliably and securely recognizes fake fingerprints from genuine ones. Specifically, the work focuses on investigating methods for detecting fingerprint liveness using software tools, creating a custom fingerprint test database, testing and identifying relevant characteristics for successful liveness detection, and using them to implement fingerprint liveness recognition algorithms. Another goal was to create a GUI to provide a tool for overall detection. The work includes an analysis of the basics of biometrics, fingerprint characteristics and structure, current sensors used for fingerprint extraction, databases used, image preprocessing methods, tested features, implemented algorithms, and two GUI variants. More than 180 different image features were tested and more than 20 variants of algorithms were implemented. From these algorithms, the best ones were selected, whose detection results were then compared with those of foreign authors. The best algorithm achieved an accuracy of almost 90%, which can be considered a reliable and satisfactory result compared to foreign authors.
Vyhodnocení kvality a dostupnosti zdrojů obrazových médií pro tvorbu deepfakes
Andrýsek, Kryštof ; Malinka, Kamil (oponent) ; Firc, Anton (vedoucí práce)
Umělá inteligence je v posledních letech na vzestupu a začíná se stávat běžnou součástí našich životů. Tato práce se zaměřuje na nebezpečí související s obrazovými deepfakes. V současnosti se totiž ukazuje, že se netýká pouze vysoce postavených politických osobností nebo hollywoodských hvězd, ale může ovlivnit život kohokoliv z nás. K tomu přispívá mimo jiné zvyšující se množství aplikací, s jejichž pomocí dokáže deepfake vytvořit i člověk bez odborných znalostí a zkušeností. Primárním úkolem této práce je vyhodnotit zdroje, které lze využít k získání obrazových médií vhodných pro tvorbu obličejových deepfakes, a navrhnout metody, pomocí nichž je možné zhodnotit kvalitu těchto zdrojů z pohledu vhodnosti pro tvorbu deepfakes. Další cíl představuje identifikace skupin lidí, jimž hrozí vyšší riziko v souvislosti s obrazovými deepfakes, což může napomoci dokonalejší prevenci a obecnému prohloubení znalostí. Práce nabízí rozbor zdrojů použitelných k tvorbě obličejových deepfakes, navrhuje metody hodnocení jejich kvality, detailní vyhodnocení zdrojů pomocí těchto metod a analýzu zranitelnosti jednotlivých skupin osob. Nakonec je pomocí dotazníkového šetření, zaměřeného především na zdroj sociální sítě, zkoumáno, v jakém množství a jaký druh fotografií sdílejí běžní uživatelé nejčastěji, a na základě těchto údajů jsou upřesněny informace o rizikových skupinách.
New Technologies in Travelling and Tourism
Dieu Nguyen, Thuong ; Walek, Agata (oponent) ; Smutný, Milan (vedoucí práce)
This bachelor´s thesis aims to explore the transformative impact of emerging technologies on the tourism industry, with a focus on Information and Communication Technology (ICT), E-tourism, Artificial Intelligence (AI), Augmented Reality (AR), and Virtual Reality (VR). Emphasising the increased availability of information, the history of the transition from traditional methods of transport to the integration of modern transportation and the Internet is discussed. The paper discusses the definition, functionality and practical application of artificial intelligence, augmented reality, and virtual reality to examine their advantages and challenges. It is important to note that while these technologies offer immense potential, their implementation is not without difficulties. The challenges of implementing these technologies in tourism, such as high initial costs and the need for skilled personnel, are discussed. The adaptability of these technologies and their role in rebuilding the industry shows that they managed to cope with the COVID-19 pandemic. Ethical dilemmas, appropriate implementation and the need for regulations are highlighted for sustainable growth in this new landscape, as the introduction of these innovations continues to shape tourism as we know it.
ChatGPT: Principles, benefits and pitfalls
Ulman, Daniel ; Ellederová, Eva (oponent) ; Šedrlová, Magdalena (vedoucí práce)
The rapid advancements in the field of artificial intelligence over the past few years suggest that humanity is likely to rely more and more on AI in various fields. Among these fields, chatbots have become an exciting emerging domain within artificial intelligence. In this bachelor thesis, the evolution of artificial intelligence is presented initially, providing context for the core principle of chatbot operation. The inner workings of chatbots are then described, and several types of chatbots are introduced according to different classifications. These facts lay the groundwork for the main topic of this thesis, ChatGPT. Findings from the literature review show that large language models, exemplified by ChatGPT, may be a turning point in human interaction with AI, opening up new possibilities in the digital era but also raising concerns about its pitfalls.
Tvorba reklamního videa pomocí neuronových modelů
Taipova, Evgeniya ; Švec, Tomáš (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvoření systému pro automatickou generaci reklamních videí z textových popisů, který usnadní uživatelům bez zkušeností ve videoprodukci ušetřit čas a peníze. Práce se skládá ze dvou hlavních částí. První část využívá generativní modely Stable Diffusion a Stable Video Diffusion pro tvorbu vizuálního obsahu a GPT-3.5 Turbo pro vytváření scénářů k reklamním videím. Druhá část je webová aplikace, která slouží uživatelům k zadávání potřebných informací pro reklamy a k zobrazení hotových videí. Tento systém zjednodušuje a urychluje proces tvorby různých typů reklam.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 782 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.