Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 127 záznamů.  začátekpředchozí105 - 114dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Životní dráha ředitele školy
Vatalová, Jaroslava ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
NÁZEV: Životní dráha ředitele školy AUTOR: Jaroslava Vatalová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Václav Trojan, Ph.D. ABSTRAKT: Tato diplomová práce se zabývá problematikou životní dráhy ředitele školy. Vychází ze zákonných předpokladů k výkonu činnosti ředitele, jeho manažerské role nutné pro řízení školy, které musí zvládat. Popisuje počáteční období ředitelské profese, řeší následné fáze ve výkonu činnosti a poukazuje na vliv, který má délka doby v řídící činnosti na utváření jeho postojů a zvyšování kvality řízení školy. Popsána jsou fakta, která přináší stále se měnící podmínky ve školské legislativě pro výkon činnosti ředitele, které výrazně ovlivňují jeho přístup k dané profesi a životní perspektivě.
Akontabilita veřejné a soukromé základní školy
Čermáková, Olga ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Závěrečná práce se zabývá akontabilitou školy. Zkoumá akontabilitu jako jev, který existuje, ale není v praxi české školy explicitně vyjádřen a systematicky začleněn do procesu manažerského řízení. Práce shrnuje známé poznatky a přístupy k akontabilitě v českém i zahraničním prostředí a jejich souvislost s řízením školy. Cílem kvalitativního výzkumu je přispět k rozšíření odborného poznání v této oblasti. V případové studii školy veřejné a soukromé jsou identifikovány vnější subjekty akontability těchto škol, jejich hlavní zájmy, které jsou následně komparovány. Práce je určena pro ředitele škol, přináší detailnější pohled na akontabilní nároky vnějších subjektů školy veřejné i soukromé, nabízí konkrétní postupy a doporučení managementu školy, které lze považovat za akontabilní jednání vzhledem k vnějším subjektům školy. KLÍČOVÁ SLOVA: Akontabilita, zúčtovatelná zodpovědnost, autonomie, akontabilní jednání, periodické hodnocení, vnější subjekty školy, management školy
Skryté kurikulum a možnosti jeho ovlivňování z různých stupňů organizační hierarchie
Paulů, Jana ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
V teoretické části práce je provedena rešerše pojmů kurikulum a skryté kurikulum. Následuje přehled manažerských funkcí, které ovlivňují skryté kurikulum základní umělecké školy. Dále jsou vyjmenovány oblasti, kterými je výuka v ZUŠ specifická. V empirické části práce vychází z dat zjištěných ve výzkumném dotazníkovém šetření a z dat získaných v rozhovorech, které byly provedeny na náhodném vzorku respondentů z řad ředitelů, zástupců, vedoucích oddělení a pedagogů ZUŠ. Cílem výzkumu je porovnat zda a v jaké míře se respondenti podílí na činnostech, které mohou ovlivňovat skryté kurikulum v ZUŠ. Činnosti ovlivňující skryté kurikulum z různých organizačních pozic byly určeny na základě rozhovorů s respondenty v předvýzkumu. Práce přináší výklad pojmu kurikulum a skryté kurikulum. Rešerše pojmů byla provedena na základě použití naší i zahraniční odborné literatury. Následně jsou seřazeny manažerské činnosti týkající se řízení kurikula v ZUŠ.
Efektivní komunikace mezi vedením školy a školskou radou
Páčová, Jana ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
1 NÁZEV: (Efektivní) komunikace mezi vedením školy a školskou radou AUTOR: Jana Páčová KATEDRA (ÚSTAV): Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Irena Lhotková, Ph.D. ABSTRAKT: Předmětem bakalářské práce (Efektivní) komunikace mezi vedením školy a školskou radou je analyzovat způsoby komunikace mezi členy školských rad a vedením škol. Cílem je zjistit, které způsoby komunikace jsou používány nejčastěji, jaké jsou jejich klady a zápory, jaká frekvence komunikace a důvody komunikace mezi oběma stranami. Záměrem práce je pak na základě zjištěných údajů vyplývajících z provedeného výzkumu vytvořit doporučení, které poslouží k usnadnění komunikace a k volbě její vhodné formy. Teoretická část se zabývá vymezením pojmů komunikace, komunikační proces, druhy, formy a funkce komunikace, školská rada a vedení školy. Praktická část zpracovává výzkumné šetření prováděné formou dotazníku, který je sestaven na základě potvrzení či vyvrácení tří tvrzení. V závěru práce je vytvořeno doporučení pro efektivní komunikaci. KLÍČOVÁ SLOVA: Komunikace, školská rada, vedení školy
Zprávy České školní inspekce jako zdroj informací o porušování právních předpisů
Vinterová, Jana ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Bakalářská práce obsahuje poznatky získané v rámci studia školského managementu. Zabývá se problematikou nedodržení právních předpisů ze strany ředitelek mateřských škol. Cílem práce je zmapovat a popsat oblasti nejčastějších pochybení (porušení právních předpisů) ředitelek mateřských škol v návaznosti na platné právní předpisy a Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání zveřejněná Českou školní inspekcí a schválená Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy. Dále pak zpracovat přehled zjištěných pochybení a navrhnout řešení k jejich předcházení. Obsahem praktické části je analýza inspekčních zpráv České školní inspekce, vybrání jednotlivých oblastí, ve kterých ředitelky mateřských škol chybují, jejich sumarizace a porovnání četnosti pochybení. Cílem je navrhnout řešení k předcházení pochybením při řízení mateřských škol.
Evaluace a autoevaluace - teorie, praxe, souvislosti. Se zaměřením na vedení
Václavík, Marek ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Stěžejním tématem předkládané práce je autoevaluace čili vlastní hodnocení školy. O této problematice autor pojednává v uceleném konceptu a ve vzájemných souvislostech - od teorie k praxi. Odborníkům i lidem z praxe předkládá pevný teoretický základ, dále analýzu a interpretaci výsledků z mapování v terénu. Školám nabízí metodický pokyn pro autoevaluační činnost. Součástí je i analýza legislativního rámce, pojednání o rizicích spojených s autoevaluačním procesy a o aktuálním dění a také o plánovaných změnách (stav ke květnu 2011) v této oblasti. Zvláštní důraz je věnován roli manažerů škol v autoevaluačním procesu a jeho plánování, organizování a řízení. Podrobně se autor zabývá vybranými metodami, které lze v praxi dobře použít. Práce vychází ze současného stavu autoevaluace na českých základních a středních školách. Snaží se postihnout problematiku v co nejširším pohledu. Zároveň si klade za cíl přinést školám uchopitelnou platformu evaluace a autoevaluace Předkládaný text obohacuje tématiku o nové pohledy, postoje a postřehy.
Vzdělávací potřeby ředitelů mateřských škol v Praze
Kuchyňka, Daniel ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vzdělávacími potřebami ředitelů mateřských škol v Praze. Cílem bylo zjistit současné vzdělávací potřeby uvedené skupiny řídících pracovníků a srovnat je s aktuální vzdělávací nabídkou na území hlavního města Prahy. Teoretická část vychází z odborné literatury, z aktuálního stavu v předškolním vzdělávání a jiných dostupných zdrojů. Výzkumná část byla založena na dotazníkovém šetření a jeho následné analýze. Výsledkem je vytvoření uceleného obrazu dalšího vzdělávání ředitelů mateřských škol s ohledem na jejich potřeby. V závěru bakalářské práce je potvrzen zájem ze strany ředitelů o další vzdělávání v oblasti školského managementu, ale zároveň je poukázáno na omezené časové možnosti samotných ředitelů a na zjištěnou nedostatečnou vzdělávací nabídku a špatné nastavení celého systému manažerského vzdělávání ve školství.
Školní řád jako nástroj řízení školy
Prokop, František ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Resumé Název: Školní řád jako nástroj řízení školy. Tato bakalářská práce se pokouší odpovědět na otázku: Jaké znaky musí mít školní řád, aby byl efektivním nástrojem pro řízení školy? Vychází přitom z předpokladu, že školní řád může plnit roli efektivního nástroje školského managementu. Teoretická část se zabývá rozborem odborné literatury s cílem najít oblasti, ve kterých je možné podpořit efektivitu školního řádu. Formulované hypotézy jsou pak podrobeny kritice v praktické části práce. Ta je založena na dotazníkovém šetření mezi řediteli základních škol a na analýze vybraného vzorku konkrétních školních řádů. Zjištěné závěry mohou být zajímavým podnětem pro úvahy řídících pracovníků ve školství nad funkcí a účelem školního řádu. Klíčová slova: školní řád, školský management

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 127 záznamů.   začátekpředchozí105 - 114dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.