Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 109 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv plyometrického tréninku na suchu a ve vodě na úroveň tělesné zdatnosti fotbalistů žákovské kategorie
Tichý, Daniel ; Kramperová, Veronika (vedoucí práce) ; Kaľata, Maroš (oponent)
Název: Vliv plyometrického tréninku na suchu a ve vodě na úroveň tělesné zdatnosti fotbalistů žákovské kategorie Cíle: Cílem této práce je vytvořit plyometrický tréninkový program na suchu a ve vodě, a posoudit jeho vliv na změny úrovně složek tělesné zdatnosti fotbalistů kategorie U10 a U11. Metody: Do výzkumu bylo zařazeno 26 chlapců (10 ± 0,5 roků). Výzkumný soubor byl rozdělen na experimentální a kontrolní skupinu. Experimentální skupina (n = 12) absolvovala 12týdenní plyometrický trénink na suchu a ve vodě při frekvenci 1× týdně 60 minut. Kontrolní skupina (n = 14) nebyla zařazena do intervence. Byla posuzována úroveň rychlostních a vytrvalostních schopností, flexibilita v oblasti bederní páteře a svalů zadní skupiny stehen, úroveň explozivní síly dolních končetin, svalová vytrvalost v oblasti břišních svalů a statická posturální stabilita před a po experimentálním období. Výsledky: Práce prokázala, že plyometrický trénink na suchu a ve vodě signifikantně zvyšuje rychlost běhu se změnami směru (p = 0,01), zvyšuje výbušnou sílu dolních končetin (p = 0,01), zlepšuje posturální stabilitu (p = 0,02) a flexibilitu (p = 0,004). Klíčová slova: tělesná zdatnost, fotbal, plyometrie, vodní prostředí
Porovnání změn v motorických a kognitivních funkcích předškolních dětí
Soukupová, Tereza ; Bačáková, Radka (vedoucí práce) ; Musálek, Martin (oponent)
Název: Porovnání změn v motorických a kognitivních funkcích předškolních dětí Cíl: Cílem diplomové práce je porovnat změny v motorických a kognitivních funkcích předškolních dětí. Metody: Výzkum byl proveden formou longitudinální studie, která sledovala 61 dětí ve věku 4-6 let po dobu dvou let. Byly použity různé testy pro hodnocení hrubé motoriky, tělesné zdatnosti a kognitivních funkcí, včetně Test of Gross Motor Development (TGMD-2) a Inteligenční a vývojové škály pro předškolní děti (IDS-P). Data byla analyzována pomocí komparativní, korelační a regresní analýzy. Výsledky: Výsledky ukázaly zlepšení v hrubé motorice, tělesné zdatnosti a kognitivní úrovni během dvouletého období. Dívky dosáhly lepších výsledků v lokomočních dovednostech, zatímco chlapci vykázali větší zlepšení v dynamických disciplínách. Korelační analýza ukázala, že existuje několik slabých korelací mezi kognitivními a fyzickými schopnostmi. Regresní analýza ukázala velmi slabé lineární vztahy mezi kognitivními a fyzickými schopnostmi. Závěr: Celkově výsledky podporují význam pravidelných fyzických aktivit a strukturovaných motorických her pro rozvoj motoriky a kognitivních schopností u předškolních dětí. Nenašel se žádný významný vztah mezi zlepšením hrubé motoriky, tělesné zdatnosti a kognitivní úrovně. Klíčová slova: TGMD-2,...
Hodnocení tělesné zdatnosti žáků 4. až 5. třídy ZŠ prostřednictvím disciplín Odznaku všestrannosti
Štěpánová, Aneta ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Peřinová, Radka (oponent)
Název bakalářské práce: Hodnocení tělesné zdatnosti žáků 4. až 5. třídy ZŠ prostřednictvím disciplín Odznaku všestrannosti Zpracovala: Aneta Štěpánová Vedoucí bakalářské práce: Doc. PhDr. Aleš Kaplan, Ph.D., MBA Cíl práce: Primárním cílem práce bylo zhodnotit úroveň tělesné zdatnosti u žáků 4. a 5. tříd vybrané základní školy. Pro hodnocení bylo použito 10 disciplín Odznaku všestrannosti. Pro stanovení dostatečné úrovně tělesné zdatnosti jsem zvolila kritérium dosažení minimálně hodnot bronzového odznaku bodového hodnocení v rámci OV. Sekundárním cílem bylo naměřené hodnoty porovnat mezi chlapci a dívkami. Metodika práce: Testování probíhalo metodou kvantitativního výzkumu prostřednictvím disciplín Odznaku všestrannosti v rámci hodin tělesné výchovy. Celkově byli žáci testováni v 10 disciplínách. Získaná data z provedeného testování byla zaznamenána do tabulek, poté statisticky zpracována a vyhodnocena prostřednictvím programu MS Excel. Výsledky práce: Zkoumaný soubor čítal celkem 46 žáků a 59 žákyň. Z celkového počtu chlapců bylo úspěšných 30 %, kdy si z hlediska počtu a hodnot získaných odznaků nejlépe vedla kategorie ročníku narození 2013. Pouhých 9 % chlapců dosáhlo nadprůměrných výsledků ve smyslu dosažení lepšího odznaku, než je bronzový. Podprůměrných výsledků v rámci bodování jednotlivých...
Motivační intervence na základní škole a její vliv na pohybovou aktivitu dětí staršího školního věku
Hmirová, Sára ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
Název: Motivační intervence na základní škole a její vliv na pohybovou aktivitu dětí staršího školního věku Cíle: Hlavním cílem diplomové práce bylo zkoumat možnosti realizace a vliv komplexního programu motivační intervence na pohybovou aktivitu (PA) dětí staršího školního věku během dvouměsíčního období v rámci školního vzdělávacího procesu. Metody: V rámci smíšeného výzkumu byl zkoumán vliv dvouměsíčního motivačního programu na podporu PA u skupiny 50 žáků 7. tříd (28 dívek a 22 chlapců, ve věku 12 až 13 let). Intervence zahrnovala tematické edukativní přednášky, tělovýchovné chvilky, učení v pohybu, motivační aktivity v tělesné výchově a aktivní přestávky mezi vyučovacími hodinami. Dále byl realizován školní sportovní den a sportovní výlet. V rámci metod sběru dat byly v pre-testu a post-testu využity: dotazník PAQ-C/CZ pro sledování úrovně PA a motorické testování. V průběhu programu byly využity observační a deskriptivní metody. Pro zhodnocení programu byly využity rozhovory formou focus group s učiteli (n=7) a anketa žáků (n=50). Výsledky: Všechny plánované aktivity motivační intervence se podařilo úspěšně realizovat. V rámci zpětné vazby reagovali učitelé i žáci na intervenci pozitivně. 6 ze 7 učitelů plánuje prvky programu využívat a bude v PA ve svých hodinách i nadále pokračovat. Z...
Vliv atletického tréninku na tělesnou zdatnost žáků ve věku 13 let
Holcová, Tereza ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Teplý, Lukáš (oponent)
Cílem praktické části bakalářské práce je zjistit, jestli má atletický trénink vliv na tělesnou zdatnost atletů ve věku 13 let, a to jak v porovnání s normami, které jsou stanovené Příručkou pro manuální a počítačové hodnocení základní motorické výkonnosti a vybraných charakteristik tělesné stavby mládeže a dospělých v České republice, tak vůči žákům, kteří se věnují jinému sportu, respektive nesportují vůbec. Byla použita testová baterie UNIFITTEST, která děti testuje ve čtyřech disciplínách. Sesbíraná data byla sepsána do tabulek a následně vyhodnocena na základě výše uvedených cílů. Teoretická část se věnuje charakteristice tělesné zdatnosti a jejím komponentům. Dotýká se také složení těla, tématu obezity a podváhy. Charakterizuje starší školní věk a přibližuje nám atletický trénink přípravek, mladšího a staršího žactva.
Vliv pandemie covid-19 na tělesnou zdatnost volejbalistek ve věkun 14 - 16 let.
Bendová, Tereza ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Bunc, Václav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vlivem pandemie COVID-19 na tělesnou zdatnost volejbalistek ve věku 14-16 let. Cílem práce je na základě naměřených hodnot vyhodnotit, jaký měla pandemie vliv na tělesnou zdatnost konkrétní skupiny hráček. Teoretická část se věnuje problematice pandemie jako takové, ale hlavně problematice pohybové aktivity, která je spojená s lockdownem vyvolaným pandemií COVID-19. Dále také rozvádí informace o šestkovém volejbale a jednotlivých hráčských postech. Praktická část se konktrétně věnuje naměřeným hodnotám a jejich vyhodnocení. Pro sběr dat jsem zvolila speciální motorické testy prováděné ve volejbale, které testují konkrétní pohybové schopnosti volejbalisty. Výsledky této práce ukázaly, že se tělesná zdatnost volejbalistek zhoršila ve všech testovaných oblastech. Největší procento hráček mělo zhoršení u k-testu, který měří rychlost. V tomto testu došlo ke zhoršení u 100 % hráček. Déle při porovnání výsledků, zda se výkony hráček po návratu do tréninkového procesu vrátily na původní hodnoty před pandemií, jsem zjistila, že ne všem hráčkám se podařilo podat stejné výkony. KLÍČOVÁ SLOVA volejbal, pandemie COVID-19, kondiční testy, tělesná zdatnost, sportovní trénink
Odlišnosti tělesné zdatnosti dětí mateřských škol a dětí participujících v oddílech sportovní gymnastiky v etapě sportovní předpřípravy.
Pavlatová, Šárka ; Chrudimský, Jan (vedoucí práce) ; Vokounová, Šárka (oponent)
Název: Odlišnosti tělesné zdatnosti dětí mateřských škol a dětí participujících v oddílech sportovní gymnastiky v etapě sportovní předpřípravy. Cíle: Cílem diplomové práce je zhodnocení, zda existují rozdíly ve výkonech vybraných testů tělesné zdatnosti a motorické kompetence mezi dívkami ve věku 4-7 let, přičemž jednu skupinu tvoří dívky, které navštěvují gymnastickou sportovní předpřípravu, druhou skupinu tvoří děti, které se věnují jiné sportovní aktivitě než gymnastice. Metody: Diagnostika vybraných složek zdatnosti byla provedena s využitím kombinace testů z baterií Motor Competence Assessment baterie a preschool fitness testu, doplněno o test hlubokého předklon v sedu. Sběr dat proběhl jednorázově v mateřských školkách a gymnastických klubech sportovní gymnastiky v hlavním městě Praha. Skupinu gymnastek z etapy sportovní předpřípravy (GYM) z zastoupilo 19 dívek v průměrném věku 5,66 let (s.d. = ± 0,25). Skupinu z mateřských školek (MŠ) reprezentovalo 17 dívek s průměrným věkem 5,73 let (s.d. = ± 0,81). Výkony byly porovnávány za pomoci základních statistických ukazatelů a zhodnocení statistické významnosti. Výsledky: Na základě vyhodnocení t-testu vyšla statistická významnost pro tyto testy: skok do dálky z místa, člunkový běh 4 x 5 m, hluboký předklon v sedu, přemisťování desek a beep test....
Normalizační studie motorických testů mrtvý tah a hod medicinbalem přes hlavu vzad u příslušníků zabezpečovacího praporu
Rolejček, Jan ; Sýkora, Karel (vedoucí práce) ; Vágner, Michal (oponent)
Název: Normalizační studie motorických testů mrtvý tah a hod medicinbalem přes hlavu vzad u příslušníků zabezpečovacího praporu. Cíl: Cílem této práce je stanovit výkonnostní normy pro mrtvý tah s maximální hmotností o třech opakováních a pro hod medicinbalem přes hlavu vzad. Výsledné normy se následně využijí k rozšíření testové baterie z profesního přezkoušení u 141. zásobovacího praporu. Metodika: Bylo použito standardizované testování a následné stanovení výkonnostních norem. Výzkumný soubor 204 probandů byl rozdělen do 3 kategorií podle pohlaví a výkonnostních skupin. Pro analýzu dat byl použit statistický program IBM SPSS Statistics. Normalita dat byla ověřena pro každou kategorii pomocí Shapirova-Wilkova testu a současně bylo provedeno grafické ověření pomocí Q-Q grafu. Pro vytvoření výkonnostních norem byl použit výpočet založený na kvartilech, který využíval čtyřbodovou škálu s hodnocením výtečně, dobře, vyhovující a nevyhovující. Výsledky: Pro výkonnostní skupinu C mužů byly stanoveny normy pro cvik mrtvý tah o hodnotách: výtečně = 115 kg a více; dobře = 103 kg a více; vyhovující = 90 kg a více; a výkony nižší než 90 kg jsou hodnoceny jako nevyhovující. Pro výkonnostní skupinu C žen platí normy o hodnotách: výtečně = 85 kg a více; dobře = 70 kg a více; vyhovující = 55 kg a více; a ≤ 54 kg...
Odlišnosti v úrovni tělesné zdatnosti mezi dětmi MŠ a dětmi navštěvujícími gymnastickou přípravku
Pavlatová, Šárka ; Chrudimský, Jan (vedoucí práce) ; Vokounová, Šárka (oponent)
Název: Odlišnosti v úrovni tělesné zdatnosti mezi dětmi MŠ a dětmi navštěvujícími gymnastickou přípravku. Cíle: Cílem diplomové práce je zhodnocení rozdílů ve vybraných složkách tělesné zdatnosti a motorické kompetence mezi dívkami ve věku 5-7 let, přičemž jednu skupinu tvoří dívky, které navštěvují gymnastickou přípravku, druhou skupinu tvoří děti, které přípravku nenavštěvují. Metody: Měření vychází z kombinace MCA baterie a preschool fitness testu. Data byla naměřena jednorázově v mateřských školkách a gymnastických klubech sportovní gymnastiky v hlavním městě Praha. Celkem se testování zúčastnilo 88 dětí, ze kterých byl následně vybrán vzorek 35 probandek. Skupinu GYM z gymnastických "sportovních přípravek" zastoupilo 19 dívek v průměrném věku 5,66 let (s.d. = ± 0,25). Skupinu z mateřských školek reprezentovalo 17 dívek s průměrným věkem 5,73 let (s.d. = ± 0,81). Výsledky: Výsledkem je porovnání výkonů za pomoci základních statistických ukazatelů a zhodnocení statistické významnosti mezi skupinou gymnastek (GYM) a dívek z mateřské školy (MŠ), které se pravidelně věnují organizované pohybové aktivitě. Na základě vyhodnocení t-testu vyšla statistická významnost pro tyto testy: skok do dálky z místa, rozsah kloubní pohyblivosti v předklonu, přemisťování desek a beep test. Jako statisticky...
Porovnání tělesné zdatnosti žáků městských a vesnických škol
Budková, Kristýna ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Chvostek, Lukáš (oponent)
Cílem práce bylo porovnat tělesnou zdatnost žáků 7. ročníků základních škol ve městech a na okrese Nymburk. Pro testování tělesné zdatnosti žáků byly využity čtyři motorické - člunkový běh 4x10 metrů, skok daleký z sed a vytrvalostní člunkový běh. Teoretická část je především zaměřena na tělesnou zdatnost, její testovaní a poh dětí. Výzkumná část práce popisuje výzkum, vyhodnocuje a porovnává všechna získaná data testování tělesné zdatnosti žáků pomocí bodových norem Unifittestu 6 60 pro věkovou výsledků šetření vyplynulo, že úroveň tělesné podprůměrná, avšak žáci z městských škol dosahují ve všech čtyřech motorických testech lepších průměrných výsledků než žáci z vesnických škol. Průměrné STB žáků městských škol je 18,63 bodů a průměrné STB žáků vesnických škol činí 15,61 bodů. Testování prokázalo velmi špatnou úroveň vytrvalostních schopností žáků v

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 109 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.