Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 176 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Finanční gramotnost žáků středních škol.
Havlena, Ondřej ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
bakalářské práce Jméno: Ondřej Havlena Vedoucí: doc. PhDr. Jiří Prokop, Ph.D. Téma: Finanční gramotnost žáků středních škol. Abstrakt Práce bude rozdělena na dvě části. V teoretické části se zaměřím na principy, vymezení pojmů a objasnění fungování finančního trhu. Teoretická část se též zaměří na výklad fenoménu finanční gramotnosti a ukáže základní škálu nástrojů, které mohou současné mladé generaci usnadnit osvojení základních metod a technik finanční gramotnosti. Dále se budu zabývat začleňováním finanční gramotnosti do školních vzdělávacích programů. V druhé, praktické části bakalářské práce vytvořím kvantitativní finanční dotazník pro studenty středních škol, abych zjistil jejich úroveň finanční gramotnosti. Dotazníkové šetření provedu na vybraných školách, gymnáziu, průmyslové škole a středním odborném učilišti. V závěru analyzuji a vyhodnotím výsledky tohoto výzkumu a eventuálně navrhnu možné teorie, jak by bylo možné situaci zlepšit. Klíčová slova: Finance, Finanční gramotnost, Student, Střední škola, Výzkum
Faktory ekonomického zabezpečení ovlivňující well-being studentů VŠ
Jindřich, Jan ; Kočí, Jana (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje tématu komplexního zkoumání vztahu mezi ekonomickým zabezpečením a well-beingem studentů vysokých škol. Cílem práce je zjistit jakým způsobem finanční stabilita, finanční gramotnost a další ekonomické faktory ovlivňují psychickou a fyzickou pohodu. Vše je postaveno do kontextu s ekonomickými a sociálními podmínkami současnosti, které se neustále mění. Zmíněny jsou i globální a geopolitické události, které v posledních letech ovlivnily náhled na well-being jako takový a donutily obyvatelstvo přehodnotit priority a způsob vnímání bezpečí a celkové pohody. Teoretická část práce se věnuje jednotlivým konceptům a aktuálním proudům well-beingu, příkladem může být model PERMA+4, který právě rozšiřuje well-being o téma ekonomického zabezpečení a ovlivnění celkového well-beingu v souvislosti s finanční gramotností a finanční stabilitou. Následně jsou v teoretické části rozebrány faktory, které ekonomické bezpečí ovlivňují, jako příklad si můžeme uvést správné řízení finančních zdrojů nebo finanční gramotnost či investic. Tato část dále poskytuje i hodnocení rizik a nástrah nástrojů finančního trhu a stručné návody pro dosažení lepšího ekonomického bezpečí, z obecného i studentského pohledu. V praktické části je představen empirický výzkum zaměřený na měření ekonomického...
Aukční portál nebankovních úvěrů v České Republice
Hadač, Marek ; Pochyla, Martin (oponent) ; Heralecký, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá podnikatelským záměrem internetového aukčního portálu s nebankovními půjčkami. Náplní práce je na základě finančního plánu a finanční analýzy navrhnout funkční systém, který bude realizovatelný v praxi. V teoretické části se zabývám analýzou internetových aukcí, ale také legislativou spotřebitelských smluv a úvěrů. V praktické části pak praktickým srovnáním trhu a návrhu řešení podnikatelského plánu.
Finanční a digitální gramotnost generace Z
Weiss, David
Tato bakalářská práce se zabývá finanční a digitální gramotností generace Z v České republice. Hlavním cílem této práce je zjistit úroveň finanční a digitální gramotnosti zástupců generace Z. Úroveň finanční i digitální gramotnosti byla stanovena pomocí klasifikační stupnice. Pro přesnější poznání současného stavu a porozumění, jak si generace Z v oblasti finanční a digitální gramotnosti stojí, byly také stanoveny a následně vyhodnoceny výzkumné otázky. K naplnění cíle práce bylo využito dotazníkového šetření. Otázky z dotazníkového šetření byly poté jednotlivě přezkoumány a vyhodnoceny. Bodový zisk u finanční i digitální gramotnosti byl roven přibližně 4 bodům z celkových 8 možných, z čehož vyplývá převážně průměrná, tedy ani vysoká ani nízká, úroveň finanční i digitální gramotnosti generace Z. Z výsledků dotazníkového šetření vyšlo najevo, že lépe si vedou muži a lidé s vyšším dosaženým vzděláním.
Finanční gramotnost mládeže v ČR
Adamcová, Iveta
Má bakalářská práce je cílena na finanční gramotnost mládeže v České republice, srovnání získaných výsledků s výsledky výzkumů a navrhnutí inovací v edukaci žáků a studentů. Teoretická část obsahuje vysvětlení pojmu finanční gramotnost, představení finančního vzdělávání na českých školách, příčiny a důsledky finanční negramotnosti a studie úrovní finanční gramotnosti v České republice a v zahraničí. Praktická část je složena z výsledků dotazníkového šetření a poté ná-vrhy na zvýšení finanční gramotnosti.
Finanční gramotnost studentů ekonomických a neekonomických studijních programů vysokých škol
Gracová, Eva
Bakalářská práce se zaměřuje na hodnocení úrovně finanční gramotnosti studentů, kteří studují ekonomické a neekonomické programy na vysokých školách. Pomocí dotazníkového šetření práce zkoumala rozdíly v úrovni finanční gramotnosti mezi těmito dvěma skupinami studentů. Práce identifikuje klíčové faktory ovlivňující finanční gramotnost a koncepty behaviorální ekonomie slouží k porozumění důvodů finančních rozhodnutí. Dále se práce věnuje zkoumání, zda studenti uvažují o spoření na důchod a jaké jsou jejich finanční znalosti. Výsledky šetření odhalily rozdílné úrovně znalostí mezi oběma skupinami studentů. Na závěr práce jsou navrhnuta doporučení pro management bankovních institucí s ohledem na zlepšení finanční gramotnosti mezi mladými lidmi.
Tvorba pracovních listů pro výuku finanční matematiky na ZŠ a SŠ
Dolák, Tomáš ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Janda, David (oponent)
V této diplomové práci se zaměřuji na tvorbu a aplikaci pracovních listů pro výuku finanční matematiky na základních a středních školách. Pracovní listy nejen rozvíjejí znalosti finanční matematiky u žáků, ale také podporují jejich finanční gramotnost. Rov- něž mohou být využity k procvičení dovedností, jako je programování, návrh algoritmů, vyhledávání informací, skupinové diskuse a samostatné řešení problémů. Klíčovým aspektem těchto pracovních listů je jejich struktura, která je inspirována systémem "Cornell Notes", orientovaným na formulaci otázek, psaní poznámek a vytvá- ření vlastních shrnutí. Do listů jsem integroval i systém žákovských sebehodnocení, který umožňuje studentům sledovat dosažení cílů vytyčených jednotlivými pracovními listy. Cílem práce je vytvořit pracovní listy pro výuku a následně tyto pracovní listy ve výuce otestovat. Dále je cílem práce zanalyzovat řešení žáků a navrhnout možné přístupy k jednotlivým úlohám, které budou moci učitelé aplikovat ve svých hodinách. Žáci jednotlivé pracovní listy vyplnili, já jejich řešení zanalyzoval a následně provedl dotazníkové šetření mezi žáky, pro získání doplňujících informací. Toto šetření buď pod- pořilo mé pozorování, nebo je vyvrátilo. Z analýzy řešení a z dotazníkové šetření lze usuzovat, že pracovní listy jsou lépe využitelné...
Finanční gramotnost na základních školách
Klán, Vojtěch
Předkládaná bakalářská práce se zabývá studiem finanční gramotnosti u žáků druhého stupně vzdělávání ve státech Visegradské čtyřky. Nejprve byla provedena analýza dokumentů domácích a zahraničních zdrojů dané problematiky, kde jsou shrnuty jednotlivé výukové plány vybraných zemí a vymezeny základní pojmy. Na základě poznatků byl sestaven online dotazník, který byl zaslán vybraným školám každého státu. Dotazník je složen z 20 otázek, které reprezentují jednotlivé oblasti problematiky a byl přeložen úředního jazyka pro dané země. Také byla zpracována obsahová analýza strategických dokumentů. Získaná data byla následně statisticky vyhodnocena v přiložených grafech. Závěr práce je věnován výsledkům a možnostem, jak pozvednout úroveň finanční gramotnosti. Bylo zjištěno, že žáci se nejlépe orientují v problematice finančních služeb a vědomosti žáků neodpovídají výukovým plánům jednotlivých zemí. Závěrem je představeno několik doporučení, jak znalosti prohloubit a zefektivnit jejich osvojení.
Finanční gramotnost žáků SŠ
Horáková, Lucie
Bakalářská práce se věnuje tématu finanční gramotnost žáků středních škol. Je tvořena z teoretické a praktické části. Teoretická část je zpracována na základě studia odborných publikací, strategických dokumentů a odborných článků. Popisuje finanční gramotnost, dělení, standardy a metodická doporučení pro výuku. Dále se zabývá strukturou, historií a principy finančního vzdělávání. Zaměřuje se i na mimoškolnímu subjekty pro zvyšování povědomí ve světě financí. Praktická část ověřuje úroveň teoretických znalostí žáků posledních ročníků střední školy a gymnázií pomocí didaktického testu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 176 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.